League of Rhordia / Empire
League of Rhordia / Empire
Terve!
Olen keväästä 2019 alkaen maalaillut hiljalleen League of Rhordia -armeijaa Kings of Wariin. Menisi tämä kaiketi empirestäkin, jos joskus tulisi fantasy battlea pelattua. League of Rhordia on pelissä Kingdoms of Men -faktion alaisuuteen kuuluva halflingeilla maustettu lista. Halflingeja on tosin vain yksi rykmentti ja muutamia yksittäisiä muiden rykmenttien mausteena, koska ne ovat pelillisesti aika heikkoja, vaikka pisteissä halvalla saakin.
Maalailu on aloitettu hyvin vaatimattomalta tasolta, ja vaikka siitä on vähän edettykin, ovat viimeisimmätkin valmiit figut sitä paljon puhuttua "pelipöytä" -tasoa. Olen siihen ihan tyytyväinen. Aktiiviharrastus loppui ca. 2006, hiljalleen herätelty 2018-2019 välillä. Armeijassa on valtaosa valmiina, tulossa on enää n. 75 figua sisältäen flagellantteja, tykistöä, sankareita ja kevyttä ratsuväkeä.
Kuvat ovat siinä järjestyksessä, missä figuja on valmistunut. Niistä näkee jonkin verran kehitystä. Kuvat otin tänään kännykällä, saatan ottaa uusia paremmalla välineellä myöhemmin. Kuulisin mielelläni, millaisia fiiliksiä näistä herää, jos mitään. Vinkkejä ja neuvoja otan myös mielelläni vastaan, vaikka kykyjen rajoilla näissä jo valmiiksi mennään.
Olen keväästä 2019 alkaen maalaillut hiljalleen League of Rhordia -armeijaa Kings of Wariin. Menisi tämä kaiketi empirestäkin, jos joskus tulisi fantasy battlea pelattua. League of Rhordia on pelissä Kingdoms of Men -faktion alaisuuteen kuuluva halflingeilla maustettu lista. Halflingeja on tosin vain yksi rykmentti ja muutamia yksittäisiä muiden rykmenttien mausteena, koska ne ovat pelillisesti aika heikkoja, vaikka pisteissä halvalla saakin.
Maalailu on aloitettu hyvin vaatimattomalta tasolta, ja vaikka siitä on vähän edettykin, ovat viimeisimmätkin valmiit figut sitä paljon puhuttua "pelipöytä" -tasoa. Olen siihen ihan tyytyväinen. Aktiiviharrastus loppui ca. 2006, hiljalleen herätelty 2018-2019 välillä. Armeijassa on valtaosa valmiina, tulossa on enää n. 75 figua sisältäen flagellantteja, tykistöä, sankareita ja kevyttä ratsuväkeä.
Kuvat ovat siinä järjestyksessä, missä figuja on valmistunut. Niistä näkee jonkin verran kehitystä. Kuvat otin tänään kännykällä, saatan ottaa uusia paremmalla välineellä myöhemmin. Kuulisin mielelläni, millaisia fiiliksiä näistä herää, jos mitään. Vinkkejä ja neuvoja otan myös mielelläni vastaan, vaikka kykyjen rajoilla näissä jo valmiiksi mennään.
Re: League of Rhordia / Empire
Jaan useampaan viestiin, koska liitteitä sai olla vain tietty määrä viestiä kohti.
Ja spämmi senkun jatkuu.
Ensimmäinen asia, mikä kuvista paistaa on tuo kovasti siniseen asti kallellaan oleva valkotasapaino. Esimerkiksi oman puhelimeni asetuksilla syntyi tämän näköistä:
Mutta itse maalauksesta. Oikein kivan näköistä, kirkkaita värejä on käytetty ja alustoihin panostettu. Freehandiakin löytyy useammasta napista ja vielä hyvin tehtynä. Mitä nyt äkkiseltään keksii kehitettävää, niin noiden nihtien ja tankin laajat panssariosat näyttävät turhan primitiivisiltä yksivärisenä, niihin voisi varoivaisesti lisätä jotain varjostusta. Toisaalta rikkoisiko tämä sitten retro-lookkia?
Täytyy koittaa jotakin tehdä noille kuville, tai sitten vain ottaa uudet aivan oikealla kameralla. Nyt kun vertasin tuohon sinun säätämääsi, ovat tosiaan kuvissa sävyt aivan hakusessa. Kiitos kun toit tämän esiin!Morze kirjoitti: Pe 14.05.2021 18:37 Ensimmäinen asia, mikä kuvista paistaa on tuo kovasti siniseen asti kallellaan oleva valkotasapaino. Esimerkiksi oman puhelimeni asetuksilla syntyi tämän näköistä:
Mutta itse maalauksesta. Oikein kivan näköistä, kirkkaita värejä on käytetty ja alustoihin panostettu. Freehandiakin löytyy useammasta napista ja vielä hyvin tehtynä. Mitä nyt äkkiseltään keksii kehitettävää, niin noiden nihtien ja tankin laajat panssariosat näyttävät turhan primitiivisiltä yksivärisenä, niihin voisi varoivaisesti lisätä jotain varjostusta. Toisaalta rikkoisiko tämä sitten retro-lookkia?
Kyllä sitä hienoa retro-lookkia teki monet jo silloin ysärillä (ja jotkut sotulaiset vielä 2020-luvullakin!) käyttämällä runsaampaa kontrastia, minä vain en ole niin kovin taitava tässä hommassa. Taidanpa koittaa jotain glaze-ratkaisua noihin kun nyt työn alla oleva flagellant-porukka on valmis. Vai onko se edes glazetusta, kun laittaa tummaa varjoihin, mene ja tiedä.
Hieno armeija!
Kuvat tosiaan eivät varmaan näytä värejä aivan oikein. Tosin myös mun monitorini on huono. Mut ehkä uskallan sanoa, että maalikerrokset vaikuttaa hiukan paksuilta ja pikkasen voisi lisätä korostuksia. Tällainen huomio tulee, kun ukot näkee läheltä. Eihän sitä pelikentällä tulisi nipotettua. :)
-ile
Kuvat tosiaan eivät varmaan näytä värejä aivan oikein. Tosin myös mun monitorini on huono. Mut ehkä uskallan sanoa, että maalikerrokset vaikuttaa hiukan paksuilta ja pikkasen voisi lisätä korostuksia. Tällainen huomio tulee, kun ukot näkee läheltä. Eihän sitä pelikentällä tulisi nipotettua. :)
-ile
Kiitos! Eikös sinullakin ollut empireä jossain tuolla gallerian syvyyksissä, mikäs niiden tila nykyään on? :)
Väitän, että tässä on aika iso vaikutus kuvilla ja hieman yllättäen myös lakalla. Käytin tähän armeijaan vallejon matt varnish -spraylakkaa. Tulee kyllä mattainen pinta, mutta myös jossain määrin syö layereita ja saa monet pinnat vähän tunkkaisen näköisiksi. Kuitenkin pelifiguja kun ovat, niin valitsin sen pienemmän pahan verrattuna maalin pois kulumiseen, naarmuiluun ja lohkeiluun. Jälkiviisaana koittaisin tehdä paljon kirkkaammat ylimmät layerit ja antaisin lakan tasoittaa ne - noh, ehkä sitten seuraavassa armeijassa/projektissa, mikä onkaan. En oikein koskaan raaski kesken armeijan tehdä mitään isoja muutoksia, kun yhtenäisyys on minun taitotasolla se ehkä helpoiten saavutettava joukon näyttävyyttä lisäävä ominaisuus.ile kirjoitti: Pe 14.05.2021 19:32Kuvat tosiaan eivät varmaan näytä värejä aivan oikein. Tosin myös mun monitorini on huono. Mut ehkä uskallan sanoa, että maalikerrokset vaikuttaa hiukan paksuilta ja pikkasen voisi lisätä korostuksia. Tällainen huomio tulee, kun ukot näkee läheltä. Eihän sitä pelikentällä tulisi nipotettua. :)
-ile
Toisaalta joissakin figuissa myös toden totta on aika paksusti maalia. Koko armeija on haalittu eri lähteistä käytettynä, osa valmiiksi maalattuina. Osasta olen kuorinut vanhoja maaleja pois pensselipesulla ja osaan olen laiskuuttani vain maalannut päälle. Muutamissa yksiköissä (esim. handgunnerit) oli sellainen hiukan karhea mattamainen pinta valkoisesta spraysta, jota entinen omistaja oli laittanut. Tuhosi pensselit ja pinnasta tuli todella tönkkö.
Koitanpa napata seuraavasta yksiköstä kuvat ennen ja jälkeen lakan, ehkä selittää paremmin, mitä tarkoitan tuossa yllä.
Juu. Ne voivat hyvin, rivistöt kasvavat hitaasti mutta varmasti. Viimeksi (pari vuotta sitten) pelasin niillä just Rhordiaa, jota varten maalailin pari pientä yksikköä puolituisia. Nyt olen maalaillut vähän DoW-henkisiä tyyppejä, piikkimiehiä ja sellaista. Hissukseen laitellut myös kääpiöarmeijaa maaleihin. Sieltä saa sitten poimittua sopivat yksiköt moneen eri KoW:in ihmisarmeijaan, kääpiöihin ja näiden sekoituksiin. Eli aika samat mielessä kuin sinulla. :)vonkale kirjoitti: La 15.05.2021 13:46 Eikös sinullakin ollut empireä jossain tuolla gallerian syvyyksissä, mikäs niiden tila nykyään on? :)
-ile