Muita kuvakulmia: https://imgur.com/gallery/33sKe0a

Peräpuoli: https://imgur.com/gallery/E8Fih7t

Kiitos! Mä oon joo taistellut noiden kuvien kanssa, ja en oo vielä keksinyt miten mä käytännössä saan ne kuvat onnistumaan hyvin. Tolla valkoisella taustalla (joka on vaan paperilehtiö valkoisella pöydällä) värit haalistuu melkoisesti. Kokeilin nyt tuota vähän likaisen näköistä mustaa taustaa ja värit tuli paremmin, mutta onhan se joo vielä vähän ruma. :) Onko mitään vinkkejä? Voi toki olla, että mun kännykkäkamerakin on huono tähän.ile kirjoitti: Pe 20.08.2021 11:16 Kun maalausjälki on tällä tasolla, kannattaa ehkä panostaa kuvanlaatuun. Valo taitaa jo olla kohdillaan, mutta taustasta voisi saada rauhallisemman ja tasaisemman.
Kännykkäkamerat tuppaavat olemaan teknisesti täysin käyttökelpoisia, mutta niiden automaattiasetukset ovat sieltä ja syvältä. Figuja kuvatessa kannattaa käyttää matalaa valoherkkyyttä (ISO-arvo alas) ja pitkää valotusaikaa (sekunneissa mitattava määrä), missä kannattaa tukea kuvaustyökalu paikalleen pöytää vasten tai kolmijalalle. Ihmisen kädenliike pilaa kuvat, joten kannattaa käyttää automaattilaukaisinta vaikkapa kahden sekunnin viiveellä, niin suurin osa tärinästä on poistunut ja valotusaikaa voi pitää haluamassaan mitassa. Itse esimerkiksi järkkärillä käytän ISO-100 ja aukko f-22 arvoja, valotusaika lamppujen määrästä riippuen 2-8 sekunnin haitarissa.aeaelioe kirjoitti: Pe 20.08.2021 12:05Kiitos! Mä oon joo taistellut noiden kuvien kanssa, ja en oo vielä keksinyt miten mä käytännössä saan ne kuvat onnistumaan hyvin. Tolla valkoisella taustalla (joka on vaan paperilehtiö valkoisella pöydällä) värit haalistuu melkoisesti. Kokeilin nyt tuota vähän likaisen näköistä mustaa taustaa ja värit tuli paremmin, mutta onhan se joo vielä vähän ruma. :) Onko mitään vinkkejä? Voi toki olla, että mun kännykkäkamerakin on huono tähän.ile kirjoitti: Pe 20.08.2021 11:16 Kun maalausjälki on tällä tasolla, kannattaa ehkä panostaa kuvanlaatuun. Valo taitaa jo olla kohdillaan, mutta taustasta voisi saada rauhallisemman ja tasaisemman.
Noniin, tässä onkin paljon uutta kokeiltavaa, kiitos paljon!

Näis kannattaa kysyy tulostajalta et saako tulostettua 30/70 sekotuksella Siraya Tech/normi-uv hartsia.aeaelioe kirjoitti: Pe 12.11.2021 21:21 Maalasinpa ekaa kertaa 3d-printattuja modeleita (ei itse printattuja)! Modelit on upeita (ainakin verrattuna GW:n vastineisiin), mutta en oo ihan varma tykkäänkö silti näistä hirveästi. Hajotin suurimman osan modeleista kerran tai pari työstäessä. Oma vikahan se on kun tiputtelee ja kaatelee niitä, mutta oon aina ollut semmonen mämmikoura näiden kanssa, et täytyy kattoa uskallanko jatkossa käsitellä printattua kamaa. Muovin kanssa on niiiin helppoa näihin verrattuna.
Voivoi, älä sano tommosia! Mutta joo, oot varmasti oikeassa ja pitää ehkä vielä kysellä/tutkiskella eri materiaaleja.Meganiikko kirjoitti: Pe 12.11.2021 22:29 Siististi maalattu kuitenki! Sitte vaan 30x3 lisää ni saa tarpeks trooppeja!