Onneksi olkoon Sotavasara.net! Sivusto täyttää tänään 20 vuotta!

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.

Sotavasara täyttää tänään 20.5. täydet 20 vuotta! Oletko sivustoa nuorempi vai vanhempi?

Äänestys päättyi Ma 23.05.2022 00:34

Olen saman ikäinen!
0
Ei ääniä
Olen vanhempi
128
99%
Olen nuorempi
0
Ei ääniä
Empä oikein tiedä..
1
1%

Ääniä yhteensä: 129

ovv
Viesti:

Re: Onneksi olkoon Sotavasara.net! Sivusto täyttää tänään 20 vuotta!

Viesti Kirjoittaja ovv »

Ayooo.. Onnea myös täältä kovin epäaktiiviselta osastolta. Sotu4eva.

Kyllä oli huima taidonnäyte tuon nimeämisen suhteen. Pitää muistaa testamenttiin laittaa, että muistavat sitten hautakiveen kaivertaa. :D
gaming since '92
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Missasin näköjään nämä pippalot, yritetään sitten kymmenen vuoden päästä olla ajoissa. Hiljaisen arvokkaasti kiikkuu foorumi nykyään tuolissaan mutta kulta-ajat eivät unohdu. On tämä ollut niin iso ja ainutlaatuinen osa Suomen figusceneä ja myös omaa elämää. Ensimmäiset viestit sekä vaimon, että bestmanin kanssa vaihdettu tällä sivustolla joten ei voi kuin nostaa maljan.
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Onnea Sotu!!! Olet kulkenut rinnalla pitkään. Kiitos näistä vuosista. Nostan Baalin pääkallomaljan sinulle!
WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Onnea onnea vanhukselle. 17 vuotta vanha jo munkin tunnus. Pitkään olin välissä käyttämättä, tullut melskattua sitä sun tätä, ei aina niin asiallista mutta pääpiirtein pysytty sillä paremmalla linjalla. Pannaan teinivuosien tuskailujen piikkiin.

Itselle ollut suuri merkitys figuilun parissa, ilman olisi todennäköisesti koko harrastus jäänyt. Nykyään jäänyt lähinnä lurkkaamisen tasolle foorumilla osallistuminen, mutta hiljentynyt on huippuvuosista koko paikka, mikä on mielestäni todella sääli. Nykyään ruuhavuosia viettäessä ja suurimman tarmon ohjautuessa ns. oikeaan elämään, ei figutus ole kuollut. Pyörähdän foorumilla joitain kertoja viikossa ja eri kanavilla tulee keskustelua jonkin verran aiheesta. Hyvä juttu tää on ollut, todellakin.
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Ai tämäkin sivu on vielä pystys, ja mulla toimivat tunnuksetkin! Hah, onnea Sotavasara ja käyttäjät.
Soi viulu
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Kiinnostus miniatyyreihin tai niistä keskusteluun ei ole ainakaan minun kokemukseni mukaan laantunut mihinkään Sotun kiitettävän 20v taipaleen aikaan. Sen sijaan edelleen on mukavaa keskustella siitä, että White Dwarffissa on liikaa mainoksia, GW:n hintojen nousu on viimeinen pisara firman tukemiselle, säännöt ovat tyhmät ja vastustajan armeija ihan OP pelistä riippumatta ja kaikki muu sen sellainen.

Sitä minä kuitenkin ihmettelen, että mikä ihmeen kumma on vienyt tämän elämäni piristeen Sotusta pois johonkin toiseen kanavaan? Meillä on jokin näin hieno palsta käytännössä jokaisen tiedossa ja joku neropatti keksi kuppikunnaistaa Suomen piirit omiin Discord-kanaviin, Facebook-ryhmiin ja muihin palveluihin, joita minun kaltaiseni ihmiset eivät enää tänä päivänä halua käyttää. Joskus olen kuullut puhetta joltain älyköltä, että Podcästäävän/Striimaajan Youtube-kommenttialusta on nii 2000-l keskustelun mahdollistaja siinä missä foorumit on ihan last siisön.

Ei näin ja siksi minä haluan Sotun lisäksi kiittää ja ylistää jokaista käyttäjää... vaikka vuodesta 2015 lähtien, milloinkas se keskustelu alkoikaan siirtymään sinne Twichin chat-palstalle, joka on jaksanut tänne kirjoittaa johonkin ketjuun vaikka esimerkiksi: "Muuten hyvä, mutta drybrushaa vielä.". Anteeksi siis: "Muuten hyvä, mutta anna Devlan Mud kylpy.". Vai olikos se: "Muuten hyvä, mutta anna Agtrax Earthshade kylpy"". Eiku siis: "Muuten hyvä, mutta osta valkoinen sprei ja contrastimaaleja".

Minun miehenklopiksi kasvamisen taipaleella sekä GW:llä Nurgleineen ja Casandoran Komeettoineen että Sotavasaralla on ollut merkittävä rooli. Niinkin pieni ja vähäpätöinen asia kuin esim. Gilaelinin, Runen, sen toisen kapteenin, Dolmotin ja jokaisen muun pitkäaikaisen avatarin käyttäneen aktiivin on käytännössä samanlainen nostalgiapläjäys kuin Pokemonin intron katsominen. Siitä tulee vanhat hyvät ajat mieleen.

Siinä missä Pokemon (Pokemon The First Movie, Pokemon 2000, Pokemon Mewtwo Strickes Back ja Pokemon Blueta lukuunottamatta) ja GW voivat kaikessa rauhassa jäädä nuoruuteeni sen sijaan, että käyttäisin niihin yhtään enempää aikaa nyt keskenkasvuisena miehenä, mielelläni edelleen näkisin kuitenkin Sotun osana normaalissa evoluutiossani hopeaketuksi. Jos hyvä lykky käy, digivoiduttuani kehittyneemmälle tasolle jälkeen yhä edelleen näen ne samat naamat, ei ehkä ruudun takana vaan avatarissa, kun keskustellaan miten siitä peruspelipöytätason tyypistä saadaan smoothimpi.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Iso peukku Matille paikan pystyssä pitämisestä. Old school IT nerd ei faceen, instaan eikä muuhun uuteen someen koske niin on hienoa, että on alustoja myös meille.

Onnea Sotu!! Kiitos Matti!
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

niblebitzer kirjoitti: Su 12.06.2022 21:45 Iso peukku Matille paikan pystyssä pitämisestä. Old school IT nerd ei faceen, instaan eikä muuhun uuteen someen koske niin on hienoa, että on alustoja myös meille.

Onnea Sotu!! Kiitos Matti!
Niin no, vaikka Sotavasara on joskus tiettävästi myytävänäkin ollut, ainakaan vielä sitä ei omista Zuckerberg eikä Musk eikä Kiinan hallitus. Se on jo itsessään jonkin kokoinen bonus näinä päivinä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Onhan se jonkinlainen saavutus, että on vielä olemassa samalla kun facet yms. ovat kaikella tapaa koittaneet kahmia käyttäjät. En ole kyllä koskaan oikein innostunut ainakaan facesta sotun korvikkeena. Se (face) vain tuntuu kauhean sekavalta paikalta tämän rinnalla.
Modern cars - they all look like electric shavers.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Sotavasara on opettanut mulle kielioppia enemmän kuin koulu koskaan. Isot pojat kurmootti, kun 10-kesäsenä alko tykittelemään rankkoja analyyseja.

Pelasin muuten viime turnauksessa tinahorroreil ja ostin figunarkin bordellin. Mistäköhän löytäisin sen elffisankarin jolla oli ruuvi miekkana, että saisin lisää Sotureliikkejä hankittua?
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Puoli vuotta myöhässä, mutta onnittelut täältäkin päin. Tässä ajan kuluessa on vaa tullut itselleni sellainen ajatus, että ennen kaikki oli paremmin ilman vasepookkeeja ja vittereitä ja mitä lie ne lapsoset nykään käyttääkään.

Kaivelin tuossa vanhoja ketjuja ja harmillisesti ne muut palvelut on laittaneet lapun luukulle, muuttaneet toimintaansa tai jotain muuta, niin esim. valokuvat on hävinneet bittiavaruuteen. pbase, photobucket, inet on joko hävinneet tai sisältö on hävitetty. Surullista kyllä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”