Oldhammer: Oldendemon kisafigut

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Oldhammer: Oldendemon kisafigut

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Päätin itsekin maalata hyvin hyvin pitkästä aikaa jotain aika vanhaa. Tämä örkki on ihan oman harrastukseni alkuajoilta n. vuodelta 95. Tai figu on vanhempi, mutta silloin aloittelimme 5. laitoksen parissa. Wienerillä oli Örkki-armeija ja minulla kääpiöitä (ja vähän myöhemmin myös örkkejä). Tämän olen varastanut häneltä (mitäs jätti ne minulle), koska omani on hukkunut vuosikymmenten saatossa johonkin.

Figu on vanha, ja se näkyy skulptissa. Mutta toisaalta: sehän on nykyään trendikästä ja hauskan ironista. Se on BlandShitsua tjs. Vakavasti puhuen noita vanhoja figuja on ihan hauska maalata välillä, ja olen kyllä haaveillut, että jonain päivänä saan kansaan jossain määrin uskottavan 90-luvun classic Empiren armeijan. En sano, että minusta vanhat figut olivat yleisesti niin paljon parempia tms, mutta on sielläkin paljon hauskojakin kohteita. Siis sellaisia, jotka ovat aidosti omalla tavallaan hienoja tai mukavia maalata. Joissain tapauksissa ainakin GW on ottanut IMo jopa hieman takapakkia.

CMON: http://www.coolminiornot.com/466570
Viimeksi muokannut Gorkiporki, La 15.06.2024 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Modern cars - they all look like electric shavers.
ile

Re: Wanhojen Pierujen Vasara: Ysäri Orc Big boss

Viesti Kirjoittaja ile »

Hurmaava!

-ile
Soturisaurus

Viesti Kirjoittaja Soturisaurus »

Tämähän on hieno. Millä reseptillä teit vihreän?
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
Gorkiporki

Soturisaurus kirjoitti: Ke 05.04.2023 16:46 Tämähän on hieno. Millä reseptillä teit vihreän?
En kyllä muista enää tarkkaa reseptiä, mutta melko varmasti siihen on käytetty pääasiassa Priveteer Pressin Formula P3 Olive -maalia. Sitä on kenties hieman jatkettu Vallejo model colors-sarjan Golden Olive maalilla, ja tämä seos on ollut ikäänkuin keskisävy. Valokohtiin on lisätty ainakin keltaista ja lisää golden olivea. Varjoissa on oliiviin sekoitettu jotain tummaa vihreää, kenties GW:ltä (dark angel green?). Oletettavasti huippuvarjoissa on vihreän seassa ripaus sinistä. Varjon sävyissä on monesti ominaisvärin tummempaa sävyä, vastaväriä ja sinistä (tosin tässä ei ole ehkä sekoitettu punaista mukaan.
Gorkiporki

Re: Oldhammer: Oldendemon kisafigut

Nämä seuraavat figut ottivat molemmat osaa Oldendemon kilpailuun, jonka piti samaa nimeä kantava Youtube kanava. Valitettavasti mitallisijoille ei päästä, mutta Eldar Harlequin sai Commended -maininnan eli tuomari moitti sitä tjs. Ihan sama, koska vain voitolla on väliä...tai no ehkä ei , mutta olisihan se ollut mukavaa. Oli kuitenkin mukavaa saada edes jotain tuosta alati kasvavasta "pile of pridesta" maalattua. Nyt jopa kaksi figua kuukauden sisällä.

Olen oikeasti vähän pettynyt tuon kääpiön puolesta, koska se oli oma suosikkini ja lellikki. Olen aina pitänyt tuosta ko. figusta, ja koitin kyllä maalata sen mahdollisimman hyvin ottaen huomioon tiukka deadline. Kun nyt se varmaan hauttautuu satojen muiden kisatöiden joukkoon. Lisäksi huonossa tapauksessa muista kuin voittajista, finalisteista ja commended figuista ei tule kuvia minnekään.

Eldarin tuomarihuomiointi oli oikeastaan vähän yllättävä, kun sen maalaamisessa oli aikaa vain kiireinen viikko töiden yms. lomassa. Sain jo Shuriken(?) pistoolin kerran valmiiksi, kun päätin maalata sen uudestaan. Tämä kaikki vei lisää aikaa. Se vaan ei ollut sellainen kuin halusin. Muutenkin jouduin maalaamaan työn vähän eri tavalla kuin olin aluksi ajatellut. Jouduin mm. tinkimään noissa freehandeissä yms.

Sinänsä kisa oli yllättävän kovatasoinen ja joukossa oli ihan GD-voittajia ja muuten vain erittäin taitavia maalareita. Töitä taisi muutenkin ilmaantua tosiaan useampi sata. Mitään tasoluokkia ei ollut, vaan kaikki pääsivät heti syvään päätyyn polskimaan.
Liitteet
Eldar Harlequin.jpg
Eldar Harlequin.jpg (77.3 KiB) Katsottu 1167 kertaa
Bugmans champion.jpg
Bugmans champion.jpg (78.69 KiB) Katsottu 1167 kertaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”