[Warhammer 6th ed] Tuisko Cup 2000p Turnaus 15.4.

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
rekulaattori

Re: [Warhammer 6th ed] Tuisko Cup 2000p Turnaus 15.4.

Viesti Kirjoittaja rekulaattori »

Hei! Lauri Harju joutuu valitettavasti jättäytymään pois, kun tuli pakollista muuta menoa :(
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Tor-Erik Nygård mukaan, Empire tai Dogs of War
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Moi. Itselleni tuli koko viikonlopulle ikävä henkilökohtainen meno jonka vuoksi joudun jättämään tapahtuman väliin. Isot pahoittelut. Pyritään ensikerralla uudestaan. Pitäkää te muut hauskaa.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Tyrisalthan

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Ari Sintonen mukaan. Armeijana Dwarfs.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Tyrisalthan

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Kiitos kaikille vastustajilleni mukavista peleistä, ja Juhikselle erityiskiitos turnauksen järjestämisestä!

Porin turnauksen jälkeen päätin että tähän turnaukseen lähden armeijalla jolla on suht nopea pelata, sillä örkeillä kaikki pelit jäivät selvästi kesken kun joka phasessa on paljon tekemistä ja lisäksi vielä animosityt, fanatikkojen liikuttamiset, yms jotka syö aikaa. Niinpä valintani tarkentui khornen kaaokseen, jolla pystyi skippaamaan ampumisen lisäksi myös magic phasen. Välillä ei tarvitse itse miettiä edes chargeja kun yksiköt chargailee frenzyssä omin päin. Minun kaaos on aina ollut petopohjainen, ja se oli defaulttina nytkin. Normi beastlistaan tulee vain kovin vähän khornen yksiköitä, kun vain yksi yksikkö bestgoreja saa markin. Lisäksi on ollut yksikkö minotaureja ja yksikkö chaos knightejä. Mutta kolme kovaa lyövää yksikköä ei selkeästi ole riittävästi, joten lähdin tuunaamaan listaa. Kaksi special choicea missä aiemmin on ollut maraudereja ja iso koiralautta sai vaihtua toiseen ritariyksikköön (jonka hommasin viime kesänä Ropeconista mutta ollut toistaiseksi maalaamatta) ja toiseen yksikköön minotaureja (joita lähdin sculptaamaan itse, mutta ens saanut ajoissa valmiiksi niin lainasin Luukakselta). Kun special choiset oli mennyt khornen yksiköihin, ei listaan enää mahtunut chaos ogreja mitä olen myös usein käyttänyt, mutta onneksi dogs of wareilta saa vastaavia ogreja rare choiseina, pari sellaista siis vielä listaan. Listassa alkoi olla jo aika reilusti kovaa lyöviä yksiköitä, joten nimesin listan Lihamylkyksi. Tällainen siitä tuli:

“Lihamylly” - Beastmen of Khorne by Joona Kröger

Heroes:

Beastlord of khorne + heavy armour +shield + great weapon. Army general. 150pts
Wargor of khorne + battle standard + heavy armour + Sword of might. 144pts

Core:

Beast herd with standard and musician. 97pts
6 Gor with additional hand weapons
10 Ungor with spears

Beast herd with standard and musician. 97pts
6 Gor with additional hand weapons
10 Ungor with spears

10 Bestigors of khorne with heavy armour and great weapon. 165pts.

5 Warhounds of chaos. 30pts

Special:

5 Chaos knights of khorne with heavy armour, shield, barded chaos steed. 210pts
5 Chaos knights of khorne with heavy armour, shield, barded chaos steed. 210pts

4 Minotaurs of khorne + great weapons. 229pts
4 Minotaurs of khorne + great weapons. 229pts

Rare:

4 Mercenary ogres + great weapons + standard. 174pts
4 Mercenary ogres + great weapons + standard. 174pts.

Total: 1999pts

Mylly jauhoikin ihan kivasti. Lopputulokseksi 20 - 17 - 10, ja kolmas sija. Olin kaiken kaikkiaan aika tyytyväinen armeijan toimintaan. Frenzy baitteja ei päässyt syntymään yhdessäkään pelissä (paitsi viimeisessä ihan vahingossa), ja reiluhko uhkien määrä tarkoitti että ampuminenkaan ei sattunut niin paljoa kun mikään osa ei ollut korvaamaton. Magiapuolella 9 dispel noppaa esti pahimmat taikuudet, vaikka joka pelissä vastustajalla oli velholordi apureineen.

Ykköspelissä Tor-Erikin Dogs of wareja vastaan merkittävin tapahtuma oli kun vasemmassa laidassa Volands venatorit ja ogre leadbelcherit chargasivat minun kenraalin herdin. Kenraali teki sen mitä kunnon khornekenraalin kuuluukin, eli fleeasi taktisesti karkuun. Molemmille yksiköille tuli failed charge, ja olivat nyt minun ogrejen ja chaos knightien pihtiliikkeessä niin että pääsin molempia kylkeen. Kun minun vuorolla chargasin, kumpikaan ei jäänyt ottamaan hittiä kylkeen vaan fleeasivat myös. Valitettavasti Tor-Erikille venatorit heittivät fleessä liikaa ja olivat ulkona pöydältä. Leadbelcherit fleeasivat ogreja suoraan knightien chargelinjalle ja jäivät jyrän alle. Keskustassa Asarnil the dragonlord jyräsi beastigorit, mutta tuli toisten ogrejen chargaamaksi, jotka tappoivat itse Asarnilin mutta hävisivät Deathwingille. Kun Deathwing oli pursuitannut ogreja pöydän reunalle, kuoli paymaster, ja lohari päätti että ilman palkkaa ei taistella ja lensi pois. Kun tosiaan suurimmat uhkat oli poissa, pääsi mylly puristamaan keskustan norse maraudereja ja paymasterin kääpiöitä. Minotaurit tekivät rumaa jälkeä blokkeihin, ja vitosvuorolla palkkasoturiarmeija oli poistunut pöydältä. Massacre voitto minulle, vaikka muutaman yksikön menetinkin.

Kakkospelin merkittävin tapahtuma oli, kun Jannen jättimäinen clanrat-yksikkö grey seerin kellolla tuli chargatuksi selkään ja molempiin kylkiin. Minulla osallisina minotaurit, bestigorit, ja kenraalin herdi. Lopputuloksena noin 26 tappoa vuorossa! Lisäksi staattiset resultit selästä ja sivusta, ränkki, lippu, ja lopuksi jo overnumberkin, ja rotilla ei ränkkeä, eli clanratit hävisi jollain 30. Clanratit piti silti, sillä kellolla oli juuri sattunut tulemaan stubborn. Grey seerin 6 battle standardin piti, eli mylly jauhoi seuraavankin vuoron. Silloin oli jo paljon pienempi klaanirottaboksi, kun grey seer teki itsemurhaiskun ja heitti plaguen siihen taisteluun, jolloin kaikki yksiköt ottivat hittiä. Lopulta sain kellon jyrätyksi, mutta kierrosaika loppui ennen kuin vasemmassa laidassa olisi flankkäävät plague monkit olisivat ottaneet ogrejen chargen vastaan. Oikean laidan olin jo ehtinyt siivota omilla flankkereillä ja chaos knighteillä. Sen verran olin ottanut tappioita että riitti vain solid victoryyn. Tässä pelissä Mylly ansaitsi kyllä nimensä!

Kolmannessa pelissä Eetun chaos dwarffit yrittivät parhaansa että minun joukot eivät pääsisi koskaan perille. Earthshaker ja sudella ratsastavan hobgoblin heron march blokkaus tarkoitti 3 tuumaan etenemistä reippaan 12 sijaan. Merkittäviä kontakteja kääpiöblokkeihin ei ehtinyt tapahtua. Oikeassa laidassa hobgoblin wolf riderit tulivat ihan minotaurien edessä frenzy-baitteja estävien koirin eteen. Chargasin koirilla sudet, hävisin, fleeasin,sudet failasivat restrain pursuitin ja osuivat takana odottaviin minotaureihin. Minotaurit käyttivät hand weaponeita etteivät vain tappaisi koko susilaumaa, silloin ei nimittäin pääsisi pursuittiin. Hand weaponeillakin kuoli 7/10, great weaponeilla olisi kuollut kaikki. Edes keskimääräisellä pursuit heitolla oltaisi hyvillä chargepaikoilla kääpiöblokkien kylkeen. Heitä kolmella nopalla 7, ja jään seuraavalla vuorolla noin puolentoista tuuman päähän kääpiöistä, chargaan siis fleeaavia hobgoblineita, ja jään toisen kääpiöblokin kylkichargeen. Sai ne kuitenkin siinä välissä toisia minotaureja fleeanneet iron gutit jyrättyä, eli ei ne ihan ilmaiseksi menneet. Mutta kyllä se silti harmittaa että olisi voinut voittaa pelin jos olisi pikkusen enemmän pursuitanneet. Toisaalta pyöri se noppa välillä Eetullekin huonosti: Bull centaur hero (S)7 chargasi chaos knightit, ei yhtään kuollutta ritaria. Voitan outnumberilla, kasin breikki failaa, knightit perään, ja knightinsurmacentauri on entinen. Aloitetaan neljäs kierros 5 minuuttia ennen kierrosajan päättymistä, viidettä jolloin vasen laita pääsisi kenties jo combattiin ei ehditä mitenkään kun ollaan jo yliajalla. Jos oltaisi lopetettu kolmosen lopussa (niin kuin ehkä olisi pitänyt), olisin tod näk voittanut ainakin minorilla kun en olisi menettänyt minotaureja enkä panikoinutta kenraalin laumaa, ja jos taas oltaisi ehditty se viideskin niin kenties kääpiölinjaan pääsy olisi tuonut riittävästi pisteitä voittoon. Nyt riitti vain tasuriin, sillä sain objektiven käytännössä ilmaiseksi.
Viimeksi muokannut Tyrisalthan, Su 16.04.2023 14:43. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Antarctica

Viesti Kirjoittaja Antarctica »

Sodat soditty ja pöly on laskeutunut. Lopputulokset:

1. Maxim Tuovinen - Vampire Counts_____________ 17 20 20 = 57
2. Ville Kaukoranta - Lizardmen__________________ 17 10 20 = 47 (enemmän coressa)
3. Joona Kröger - Chaos_________________________20 17 10 = 47
4. Janne Laurila - Skaven _______________________20 3 20 = 43 (enemmän coressa)
5. Jussi Tuurinkoski - Wood Elves_________________20 3 20 = 43
6. Eetu Hämäläinen - Chaos Dwarfs_______________20 10 10 = 40
7. Sami Sipiläinen - Skaven______________________20 17 0 = 37
8. Vesa Kauhajärvi - Dark Elves___________________10 3 20 = 33
9. Luukas Jaakkola - Chaos______________________10 20 0 = 30 (eniten coressa)
10. Saku Uppa - Chaos__________________________ 0 20 10 = 30

Marja Uppa - Vampire Counts ____________________ 3 7 20 = 30
Jim Hämäläinen - Tomb Kings____________________10 17 0 = 27
Ari Sintonen - Dwarfs___________________________17 0 10 = 27
Juha Vanhatupa - Dwarfs________________________3 10 10 = 23
Antte Kaija - Dark Elves_________________________0 13 10 = 23
Pauli Taimi - Dark Elves_________________________ 0 20 0 = 20
Tor-Erik Nygård - Dogs of War____________________ 0 0 17 = 17
E.Volanen - Chaos_______________________________3 10 0 = 13
Lilja Höijer - Vampire Counts_____________________ 10 0 0 = 10
Anttu Kaipainen - Lizardmen______________________ 0 0 3 = 3
Antarctica

Viesti Kirjoittaja Antarctica »

Kuvia turnauksesta löytyy täältä:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”