Path to glory

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Rune
Peliporukkavalvoja

Path to glory

Viesti Kirjoittaja Rune »

Joka myös Chaos Warbandina tunnetaan. En ainakaan nopealla vilkaisulla löytänyt toista samanlaista ketjua, joten keskustelua pystyyn.

Olin joskus vilkaisulla lukenut jotain siitä, mutta yhden kerran boffaus iltana kaverini sanoivat, että "nyt aletaan muuten pelaa chaos warbandia!". Minä sanoin että mikäs siinä, vaikkei siinä vaiheessa ollut vielä mitään tajua mistä toinen höpäjää. Sitten kun pääsin kotiin, niin googletin tietoa ja kaivoin aihetta käsittelevät WD:t hyllystä. Ja johan alkoi kiinnostaa! Idea on aivan mahtava. Välittömästi lukemisen jälkeen (tai no en malttanut lukea koko tekstiä loppuun...) paperia pöydälle ja nopat käteen ja heittelemään warbandia. Nyt on figut kasassa ja puolet maalattu (viime viikko meni riparilla ja tämä ilta griffin parissa) ja kohta on pakko päästä pelaamaan ja katsomaan miten Nurgle chambeni kehittyy ja pääsee pätkimään päitä. Meitä on nyt viisi pelaajaa, joten juuri sopivasti. Nurgle (minä) Khorne Tzeentch Slaanesh ja undivaded (tai no miten s****ssa kirjoitetaankaan) beastman. Olen ihan ekstaasissa.

Joten, kertokaa omia kokemuksia ja mietteitä tästä pelistä. Sanon että on taas Battle fleet gothicin kanssa parhaita GW:n pelejä, vaikka onkin sellainen alipelleilly GW:n kannalta. Mutta rattoisaa meininkiä tulee, ihan takuu varmasti.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Yhtenä iltana kokeiltiin, mutta innostus loppui aika lyhyeen (mahdollisesti siksi, että meillä oli vain kaksi ensimmäistä osaa sääntöjä, ja siksi että piti proxyttää jonkin verran. ) Huvittais toisaalta kokeilla uudestaan joskus nyt kun on koko säännöt.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

vois muuten kattoo jos fantasiapeleissä ois toi vanha wd(missä tuli se lehti mukana) ja yleensä siellä on niitä.
mäki voisin kokeilla jos vain löytyis halukkaita pelaamaan mun kanssa
Lagitus

Viesti Kirjoittaja Lagitus »

Minä en oikein tykännyt pelistä, mutta se voi johtua siitä että säännöt olivat vasta alkuvaiheessa. Peli on outo sekoitus skirmishiä ja tavallista fantasy battlea eikä se minun mielestäni toiminut kovin hyvin. Se ei ollut yhtä yksityiskohtainen kuten mordheim tai laajamittainen kuten fantsu. Kovin monimutkaisista taktiikoistakaan ei voinut puhua koska melkein kaikki yksiköt ovat lähitaistelu yksikköjä eivätkä eri kaaosjumalien joukot eroa toisistaan paljoa. Warbandin kokoaminen ja champan kehittymisen seuraaminen oli hauskaa puuhaa mutta taisteluista en pitänyt.

Tämä arvostelu on sitten pelin varhaisemmista säännöistä joten voi olla etten tiedä mistä puhun :wink:
Spyrer. Lord of Slaanesh

Viesti Kirjoittaja Spyrer. Lord of Slaanesh »

mielestäni olisi ollut parempi jos se olis vaan ollut lisäosa mordheimiin, niitä sääntöjä soveltaen.

itse kyllä haluaisin silti koittaa, muistuu mieleen 3ed warbandit... oi niitä aikoja...
Duct Tape is much like the force, it has a light side and a dark side,and it holds the universe together
Knihti

Viesti Kirjoittaja Knihti »

Noi säännöt on varmaan kirjoitettu noiden vanhojen warbandien pohjalle/muistoksi.
Voihan tota aina pelata vaikka skirmish ruleilla. Ei niiden soveltaminen niin vaikeaa voi olla.
Hitto mä mitään 'hammeria enää pelaa.
Rotta

Viesti Kirjoittaja Rotta »

Iha hauska ku ei tarvii olla ku muutana figu ja pystyy pelaan iha kunnolla mut bandi menee helposti pilalle jos on huono tuuri...
High king Godric

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Luin noi ja hullaanniiun heti, mutta en kehtaa toistaiseksi harkita, koska kääpiöt ja space marinet kesken. Joskus voisi kokeilla.
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Vois olla ihan hauskaa, vähän enemmän ois kyllä voinut tehdä......kaaottisemmaksi.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Mitä minä olisin halunnut säännöissä nähdä, olisi ollut seuraajien mutaatiot. Se olisi tietty tuonut lisää työtä konversioihin, mutta olisi tehnyt warbandeista todella kaoottisia.
Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

Mutta mitä muuta siihen tarvii kun ton path to glory vihkosen, itse sen ostin wd:n mukana. Mutta figut tottakai, mutta sitten varmaan tarvii chaos armybookin ja beast's of chaos bookin... se on heti 40? lisää kirjallisuutta.... Mutta tosin voisi olla aika kivaa jos kaverit saisi pelaamaan.
"Summon my army Lich"
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Nyt jos vielä ketään kiinostaa, niin pistän tänne etu kuvan championistani Hauep the Plague Infecteristä. Etukuva, ei vastaa todellisuutta puoliksikaan, kai. Mutta huomatkaa: Tyyppi seisoo small monster basella. Eli samalla kuin kaverini Spawn! :D http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 12386.jpeg
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Humie

Viesti Kirjoittaja Humie »

Rune kirjoitti:Nyt jos vielä ketään kiinostaa, niin pistän tänne etu kuvan championistani Hauep the Plague Infecteristä. Etukuva, ei vastaa todellisuutta puoliksikaan, kai. Mutta huomatkaa: Tyyppi seisoo small monster basella. Eli samalla kuin kaverini Spawn! :D http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 12386.jpeg
Umm... onks sil vihree pää ja side kasvoilla? Ihan hauska ja hyvä... Jotenki mul tulee ton siteen ja viikatteen kanssa mieleen sellanen kuoleman/taudin versio siit laki patsaast (hmm... kai sil joku nimiki on, mut se jol on miekka ja vaaka).
Grotsky

Viesti Kirjoittaja Grotsky »

Rune kirjoitti:Nyt jos vielä ketään kiinostaa, niin pistän tänne etu kuvan championistani Hauep the Plague Infecteristä. Etukuva, ei vastaa todellisuutta puoliksikaan, kai. Mutta huomatkaa: Tyyppi seisoo small monster basella. Eli samalla kuin kaverini Spawn! :D http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 12386.jpeg
Err... Hieno!

Muuten, tietääkö kukaan milloin niitä ihme chos giftejä/mutaatioita saa (siis niitä missä esim. Tzeentch saa petrifying gazen)?
Tosin jos kirja ei avaudu, kannattaa ensin kokeilla ottaa suojamuovi pois.
- The Captain
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Grotsky kirjoitti:Muuten, tietääkö kukaan milloin niitä ihme chos giftejä/mutaatioita saa (siis niitä missä esim. Tzeentch saa petrifying gazen)?
Eikös noita heitetä silloin jos champpion on saanut champion advance tablesta (s.7) mutaation ? Champion heittää oman jumalansa mutaatiotaulukkoa, mutta alhainen tulos tässä saattaa aiheuttaa vain "normaalin mutaation" (s.9/s.12).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Tähän hieman perustietoa, eli kyseinen WD josta saa Path to Glory vihkosen jossa on kaikki säännöt ja ilmeisesti hieman lisää, tulee numeron 283# mukana.

(Tämä siis niille jotka ovat kiinnostuneita pelistä, mutta eivät omista kaikkia niitä WD:itä joissa sääntöjä on...
Grotsky

Viesti Kirjoittaja Grotsky »

jullevi kirjoitti:
Grotsky kirjoitti:Muuten, tietääkö kukaan milloin niitä ihme chos giftejä/mutaatioita saa (siis niitä missä esim. Tzeentch saa petrifying gazen)?
Eikös noita heitetä silloin jos champpion on saanut champion advance tablesta (s.7) mutaation ? Champion heittää oman jumalansa mutaatiotaulukkoa, mutta alhainen tulos tässä saattaa aiheuttaa vain "normaalin mutaation" (s.9/s.12).
Niin mäkin ajattelin. Tarkistin vaan ettei tuu mitään emämokia sen kanssa.
Tosin jos kirja ei avaudu, kannattaa ensin kokeilla ottaa suojamuovi pois.
- The Captain
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Nyt säännöt ovat ladattavana GW:n sivuilta .pdf-muodossa.
http://www.gamesworkshop.com/warhammerw ... efault.htm
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Vega kirjoitti:Mutta mitä muuta siihen tarvii kun ton path to glory vihkosen, itse sen ostin wd:n mukana. Mutta figut tottakai, mutta sitten varmaan tarvii chaos armybookin ja beast's of chaos bookin...
Valitettavasti jengin kasaamiseen tarvitaan joko Beasts of Chaos tai Hordes of Chaos kirjan tai jopa molempia.

Itse en ollut koskaan lämminnyt kaaokseen, mutta Mordheimia pelasin skaveneilla. Nehän ovat myös kaaoksen itiöitä, jotka palvoavat Horned Rat:ia. Halusin kysyä, olisiko joku törmännyt jossain muhin rotuihin, skavenit esim. Alan pikkuhiljaa itse suunnittelemaan skaven jengiä siihen pelin, käytän WFB:n Skaven armeijaa sekä Mordheimin Skaven warphunters jengin sääntöjä. Apu on tervetullut. :wink:
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Tästä löytyy ensimmäinen versio Skaven warband säännöistä.

Mitä mieltä olette?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”