Pohjamaalispayt ja automaalisprayt

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Riskipiirakka

Pohjamaalispayt ja automaalisprayt

Viesti Kirjoittaja Riskipiirakka »

Pääsääntöisesti olen käyttänyt Maston Primer sarjan mustaa, harmaata ja valkoista spraymaaleja sillä nämä ovat akryylipohjaisia maaleja. Kuitenkin vastaan on myös tullut erilaisia ja sävyisiä automaaleja jotka ovat myös akryylipohjaisia eikä mitään alkydipohjaisia maaleja.

Onko kellään kokemuksia muista kuin Mastonin Primer sarjasta ? Kovasti haluaisin löytää jotakin vastinetta GW/army painterin spraymaaleille jossa pohjana olisi jokin lämpimämpi vaalean sävy johon käyttää kontrastimaaleja ym. pikamaaleja.

Vielä lisäkysymyksenä Mastonin 100 sarja on alkydimaaleja joita olen välttänyt mutta Maston One sarjan maaleista minulla ei ole kokemusta enkä edes etsimällä saa selvää että onko sarja alkydi- vai akryylipohjainen.

Eli selvennyksenä etsin hiukan sävytettyjä pohjamaalivaihtoehtoja jotka ei kuitenkaan ole GW/AP ylihinnoiteltuja spraymaaleja.
Dr. Icchan
Viesti:

Re: Pohjamaalispayt ja automaalisprayt

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Motonetin Motox mattamusta pohjamaali on varmaan halvin ja helpoin vaihtoehto. Niiden punaruskea ruostesuojamaali toimii kans hyvän, jättää kivan tasaisen mattapinnan eikä maksa paljoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”