Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
-
Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
Olen ostanut satunnaisesti vieläkin Elementiltä myös brexitin jälkeen. Esim. tilasin balefleet battleforcen sieltä.
Alennuksella ihan kotimaassakin myy gw kamppeita myös puolenkuunpelit.
Alennuksella ihan kotimaassakin myy gw kamppeita myös puolenkuunpelit.
Turkulainen Blockhouse Games myy GW:n tuotteita alennuksella. Alennus on vaihdellut mutta tällä hetkellä he myyvät - 20 % , joka on ollut voimassa useamman kuukauden.
Hmm. Katsoin tuonne ja saan fantsusta halvemmalla eikä tule 13e postikuluja joista en päässyt eroon edes laittamalla 400e edestä kamaa ostoskoriin.El Capitan kirjoitti: Pe 24.02.2023 10:17 Minäkin olin ennen vienyt tunnollisesti Element Gamesille palkkakuittini. Brexitin jälkeen inisin elämänilon puutteestani kaverilleni ja hän vinkkasi minulle Fantasyweltin Saksasta. En ole vielä kertaakaan tilannut heiltä, mutta hän on moneen otteeseen sieltä saanut kovan paketin kotiin.
Kertoi tarinan, että In Stock -tuotteet ovat ostopäätöksen arvoisia. Varastosta löytymättömät tuotteet kuulemma tulevat aikataululla "joskus" kotiin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Kaippa siellä voi joidenkin tuotteiden kohdalla olla hintaetu muiden kauppojen eduksi. Vastavuoroisesti myös tiettyjen tuotteiden kohdalla hintaetu on Fantasyweltillä. Mm. Faban... siis AOSin Dryadeilla on hintaeroa 4,2€ Fantasyweltin eduksi Fantasiapeleihin verrattuna.tneva82 kirjoitti: Ti 28.02.2023 11:29Hmm. Katsoin tuonne ja saan fantsusta halvemmalla eikä tule 13e postikuluja joista en päässyt eroon edes laittamalla 400e edestä kamaa ostoskoriin.El Capitan kirjoitti: Pe 24.02.2023 10:17 Minäkin olin ennen vienyt tunnollisesti Element Gamesille palkkakuittini. Brexitin jälkeen inisin elämänilon puutteestani kaverilleni ja hän vinkkasi minulle Fantasyweltin Saksasta. En ole vielä kertaakaan tilannut heiltä, mutta hän on moneen otteeseen sieltä saanut kovan paketin kotiin.
Kertoi tarinan, että In Stock -tuotteet ovat ostopäätöksen arvoisia. Varastosta löytymättömät tuotteet kuulemma tulevat aikataululla "joskus" kotiin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Noh. Aika moni fantsu taitaa antaa 10% aletta joten maksan huimat 0.7e enemmän fantsusta. Saa aika monta boksia tilata jos postikulut haluan kompensoida. Kiva jos ostaa kerralla noin monta kai mut en itse tilaa ikinä niin paljon kerralla että hyötyisin.El Capitan kirjoitti: Ti 28.02.2023 18:43Kaippa siellä voi joidenkin tuotteiden kohdalla olla hintaetu muiden kauppojen eduksi. Vastavuoroisesti myös tiettyjen tuotteiden kohdalla hintaetu on Fantasyweltillä. Mm. Faban... siis AOSin Dryadeilla on hintaeroa 4,2€ Fantasyweltin eduksi Fantasiapeleihin verrattuna.tneva82 kirjoitti: Ti 28.02.2023 11:29Hmm. Katsoin tuonne ja saan fantsusta halvemmalla eikä tule 13e postikuluja joista en päässyt eroon edes laittamalla 400e edestä kamaa ostoskoriin.El Capitan kirjoitti: Pe 24.02.2023 10:17 Minäkin olin ennen vienyt tunnollisesti Element Gamesille palkkakuittini. Brexitin jälkeen inisin elämänilon puutteestani kaverilleni ja hän vinkkasi minulle Fantasyweltin Saksasta. En ole vielä kertaakaan tilannut heiltä, mutta hän on moneen otteeseen sieltä saanut kovan paketin kotiin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Poika innostui maalaamaan WH figuja ja vaikka olin omassa nuoruudessani luvannut pyhästi etten rahojani muoviukkeleihin tuhlaa, on pojan kanssa maalaaminen ollut todella mukavaa. Käytettyjä figuja on osteltu sieltä täältä mutta mitään kokonaista armeijaa ei vielä ole pöydällä. Nyt kuitenkin mietittiin että ehkä näillä voisi omaksi iloksi jotain pelatakin. Onko olemassa jotain sääntöjä joiden avulla voisi pelata pienillä/sekalaisilla figumäärillä? (fantasia figuja siis)
Onhan noita aika monta. Kysymys on enempi siitä, miten monimutkaista peliä haluaa pelata. Song of Blades and Heroes ja sen monet versiot ovat lähtökohtaisesti sieltä simppelimmästä päästä, Warlords of Erehwon on sitten lähempänä "perinteistä" figupeliä, mutta sen pitäisi toimia jo muutamalla ryhmällä per puoli. One Page rules taitaa myös tarjota perus fantasia mättöön vaihtoehtoja useampaan skaalaan. Ospreyllä taisi olla kanssa sääntöjä tuohon tarkoitukseen, esim. Dragon Rampant.isipelaa kirjoitti: Su 12.03.2023 11:29 Poika innostui maalaamaan WH figuja ja vaikka olin omassa nuoruudessani luvannut pyhästi etten rahojani muoviukkeleihin tuhlaa, on pojan kanssa maalaaminen ollut todella mukavaa. Käytettyjä figuja on osteltu sieltä täältä mutta mitään kokonaista armeijaa ei vielä ole pöydällä. Nyt kuitenkin mietittiin että ehkä näillä voisi omaksi iloksi jotain pelatakin. Onko olemassa jotain sääntöjä joiden avulla voisi pelata pienillä/sekalaisilla figumäärillä? (fantasia figuja siis)
- Tyrisalthan
Mordheim vetää noin kymmenisen modelia per puoli. Säännöt löytyy ilmaiseksi osoitteesta https://broheim.net/downloads.htmlisipelaa kirjoitti: Su 12.03.2023 11:29 Poika innostui maalaamaan WH figuja ja vaikka olin omassa nuoruudessani luvannut pyhästi etten rahojani muoviukkeleihin tuhlaa, on pojan kanssa maalaaminen ollut todella mukavaa. Käytettyjä figuja on osteltu sieltä täältä mutta mitään kokonaista armeijaa ei vielä ole pöydällä. Nyt kuitenkin mietittiin että ehkä näillä voisi omaksi iloksi jotain pelatakin. Onko olemassa jotain sääntöjä joiden avulla voisi pelata pienillä/sekalaisilla figumäärillä? (fantasia figuja siis)
Mordheim on warhammer fantasy battlen tytärpeli. Siinä pienet palkkasoturiporukat taistelevat rauniokaungissa sen tuhonneen komeetan sirpaleista sekä muista aarteista. Pelit muodostavat kampanjan, jossa pelistä saa rahaa joilla palkata lisää porukkaa warbandiin ja/tai hommata niille parempia varusteita. Peleistä saa myös experienceä ja soturit nousevat leveliä tasaisin väliajoin jolloin statit paranevat tai oppivat uusia kykyjä. Taistelussa kaatuneet soturit eivät välttämättä kuole (mutta se on mahdollista), vaan kärsivät jonkin vamman, jolloin saattaa tippua jokin statti tai tulla jokin muu haitta. Experiencen ja vammojen yhdistelmistä tulee hyvin persoonallisia ja ainutlaatuisia sotureita, ja vaikka kaksi pelaajaa aloittaisi täsmälleen samanlaisen warbandin, tulee ne kehittymään eri suuntiin. Tämä kehityskaari on se pelin pääasiallinen koukku, jonka nimeen monet pelaajat vannovat.
Taistelut käydään tosiaan tuhoutuneessa Mordheimin kaupungissa, eli terrainin on hyvä kuvata sitä. Teoriassa jopa tyhjällä pöydällä pystyy pelaamaan sitä perustaistelua ja opettelemaan pelin sääntöjä, mutta usempi skenaario vaatii taloja pöydälle, ja maastoa on peliin helppo tehdä itse. Itse olen tehnyt hökkelitaloja tyhjistä pitsalaatikoista, liimasta, ja maalista, joilla pääsee jo pelaamaan, eikä ole hinnalla pilattu. Ja sitten kun taidot karttuu, netistä voi googlata kuinka hienoja taloja ja kokonaisia pelipöytiä voi taitavat saada aikaan. Omia tekeleitä ei kuitenkaan kannata verrata niihin hienoimpiin, tulee vain paha mieli kun tietää että ei itse pysty koskaan tekemään yhtä hienoja. Mutta niistä voi ottaa tavoitetta itselleen, ja saada kuitenkin ihan siedettävän näköistä jälkeä aikaan. Ei kannata stressata siitä jäljestä jos vain pelailee kotosalla, tekee sen verran että pääsee pelaaman, ja sit vähitellen tekee lisää ja/tai parantelee maalausjälkeä jos siltä tuntuu.
Tervetuloa Mordheimiin!
Innokkuus korvaa pätevyyden
- Caius Cosades
Mistä on järkevää tilata Brexitin jälkeisessä maailmassa 15mm historiallisia figuja? Melkein kaikki valmistajat tuntuvat sijaitsevan UK:ssa ja melkein kaikkien toimitusehdoista jää epäselväksi esimerkiksi sisältyykö IOSS toimitukseen. Tiedättekö joitain jälleenmyyjiä EU:ssa, tai vaihtoehtoisesti Briteissä sijaitsevia kauppoja, jotka hoitavat verotuksen ja postituksen EU:hun siististi?
Wayland Gamesillä ainakin ALVit menee jo ostovaiheessa. Eli ei pitäisi jäädä tulliin ellet tilaa yli 150€ kerralla.Caius Cosades kirjoitti: Ke 27.03.2024 16:04 Mistä on järkevää tilata Brexitin jälkeisessä maailmassa 15mm historiallisia figuja? Melkein kaikki valmistajat tuntuvat sijaitsevan UK:ssa ja melkein kaikkien toimitusehdoista jää epäselväksi esimerkiksi sisältyykö IOSS toimitukseen. Tiedättekö joitain jälleenmyyjiä EU:ssa, tai vaihtoehtoisesti Briteissä sijaitsevia kauppoja, jotka hoitavat verotuksen ja postituksen EU:hun siististi?
- The Captain
- Valvoja
Battlefield Berlinin valikoimaa kannattaa katsastaa. Minulla on hatara muistikuva myös jostain puolalaisesta firmasta, josta olen joskus tilannut jotain (vaikka niiden sivut olivat silloin vain puolaksi, mikä oli vähän jännää), mutta nyt en muista, mistä kaupasta oli kyse.Caius Cosades kirjoitti: Ke 27.03.2024 16:04 Mistä on järkevää tilata Brexitin jälkeisessä maailmassa 15mm historiallisia figuja? Melkein kaikki valmistajat tuntuvat sijaitsevan UK:ssa ja melkein kaikkien toimitusehdoista jää epäselväksi esimerkiksi sisältyykö IOSS toimitukseen. Tiedättekö joitain jälleenmyyjiä EU:ssa, tai vaihtoehtoisesti Briteissä sijaitsevia kauppoja, jotka hoitavat verotuksen ja postituksen EU:hun siististi?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Aika vähän on tullut vastaan, mutta tässä on joillekin aikakausille Saksasta:Caius Cosades kirjoitti: Ke 27.03.2024 16:04 Mistä on järkevää tilata Brexitin jälkeisessä maailmassa 15mm historiallisia figuja? Melkein kaikki valmistajat tuntuvat sijaitsevan UK:ssa ja melkein kaikkien toimitusehdoista jää epäselväksi esimerkiksi sisältyykö IOSS toimitukseen. Tiedättekö joitain jälleenmyyjiä EU:ssa, tai vaihtoehtoisesti Briteissä sijaitsevia kauppoja, jotka hoitavat verotuksen ja postituksen EU:hun siististi?
1600 -lukua:
https://www.fantasywelt.de/Fire-Sword
Antiikki, pimeä keskiaika:
https://shop.battlefield-berlin.de/kata ... pire-_15mm
En muuten tiedä noiden pelkällä punaisella pallukalla varustettujen tuotteiden tilaamisesta Battlefieldistä. Kun joissain niissä ei ole mainittu mitään toimitusaikoja, että ehkä kannattaa kysyä.
Onkos tuolla mitään 15mm: https://www.zinnfigur.com/en/Round-Figu ... [NEW]=true
Modern cars - they all look like electric shavers.
-
Aloittelija kysymys: Olen ostanut ekat figut ja porukaksi valikoitui Black templarit mutta saako noita kaikkia loyalistien ukkoja maalata templareiksi ja käyttää armeijassa vaiko käyttää vain niitä jotka ovat GW siivuilla rajattu black templareiksi? lähinnä haluaisin tarkka-ampujat/Eliminators ottaa porukkaan?
pahoittelut jos aiheesta oli jo aiemmin kyselty.
Varmin tieto löytynee Space Marine Codexista. Wahapediasta kävin katsomassa, että black templareille nuo yksiköt olisivat sallittuja. Toki GW uudistaa peliään säännöllisesti ja seuraavassa Space Marine codexissa saattavat tiputtaa joitain yksiköitä tai tehdä muita muutoksia, jonka vuoksi sitä omaa armeijaa pitää muokata.Finn_Haesten kirjoitti: Su 29.09.2024 16:52 Aloittelija kysymys: Olen ostanut ekat figut ja porukaksi valikoitui Black templarit mutta saako noita kaikkia loyalistien ukkoja maalata templareiksi ja käyttää armeijassa vaiko käyttää vain niitä jotka ovat GW siivuilla rajattu black templareiksi? lähinnä haluaisin tarkka-ampujat/Eliminators ottaa porukkaan?
Yleisesti ottaen uskoisin, että "primaris" yksiköt ovat tulevaisuuden kannalta turvattuja.
-
Mysterous kirjoitti: Ma 30.09.2024 10:58Varmin tieto löytynee Space Marine Codexista. Wahapediasta kävin katsomassa, että black templareille nuo yksiköt olisivat sallittuja. Toki GW uudistaa peliään säännöllisesti ja seuraavassa Space Marine codexissa saattavat tiputtaa joitain yksiköitä tai tehdä muita muutoksia, jonka vuoksi sitä omaa armeijaa pitää muokata.Finn_Haesten kirjoitti: Su 29.09.2024 16:52 Aloittelija kysymys: Olen ostanut ekat figut ja porukaksi valikoitui Black templarit mutta saako noita kaikkia loyalistien ukkoja maalata templareiksi ja käyttää armeijassa vaiko käyttää vain niitä jotka ovat GW siivuilla rajattu black templareiksi? lähinnä haluaisin tarkka-ampujat/Eliminators ottaa porukkaan?
Yleisesti ottaen uskoisin, että "primaris" yksiköt ovat tulevaisuuden kannalta turvattuja.
Tattista vaan vastauksesta
Ainut rajoitus tulee jos haluaa käyttää black templarien detachmenttia jolloin rajataan pois psyykkerit plus pinkka ajoneuvoja joilla on oma vastaava dataslate(joilla optio multi meltaan). Sit toki ei muiden chapterien specifisiä yksiköitä kuten Guillimann, death company yms.
Toki voit pelata perus mariini kirjan detachmenttia, käyttää black templarien omia yksiköitä ja kiertää ylläolevat rajoitukset(paitsi muiden chapterien yksiköt)
Toki voit pelata perus mariini kirjan detachmenttia, käyttää black templarien omia yksiköitä ja kiertää ylläolevat rajoitukset(paitsi muiden chapterien yksiköt)
2 More Warhammer Players Decline Golden Ticket Because of Trump . Häh? Onko tässä mitään järkeä?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
- hereticus_maximus
- Viesti:
No onhan tuo jenkkeihin matkustaminen vähän riskaabelimpaa nykypäivänä, kuin vaikka vielä vuosikin takaperin. Vaikka se kai onkin aika epätodennäköistä, että satunnainen turisti joutuu ongelmiin, niin mitä nyt nopeasti silmäilin tuota linkkaamaasi juttua, niin ainakin toinen noista haastatelluista on transnainen, niin on kyllä täysin ymmärrettävää, ettei halua lähteä kokeilemaan onneaan.Merimetsä kirjoitti: La 17.05.2025 19:25 2 More Warhammer Players Decline Golden Ticket Because of Trump . Häh? Onko tässä mitään järkeä?
Vaikka itse en todennäköisesti ikinä tule kyseistä tikettiä saamaan, nii jos se tilanne eteen tulis nii antaisin eteenpäin. Kyseisen maan viimeaikainen toiminta on sellaisella tasolla etten halua heitä varsinkaan harrastusten kautta mitenkään tukea.
Itsekin oon kieltäytynyt Golden Ticketistä ensi syksyn rientoihin. Meillä oli semmoinen joukkueelle jaossa 40k:n Finnish Team Champseista, ja oisin sen voinut siitä halutessani kopata. Mun syyt oli osaltaan käytännöllisiä: jenkkireissu on sen verran kallis, ettei sinne viitsisi lähteä ihan vaan pelkän turnauksen ajaksi. Sit taas pitäis olla jo enemmän lomaa, ja viel enemmän rahaa. Nuo Golden Ticketit eivät kuitenkaan kata kuin kutsun ja turnausmaksun, eli artisti maksaa.
Toisaalta ihan oikeasti vaakakupissa painoi myös se, että mielivaltainen rajakontrolli (josta on usean EU-maan virallisia matkustusvaroituksia) saattaisi teoriassa pilata koko reissun ja se, että just nyt tuntuu tosi absurdilta laittaa rahaa maahan, jossa on tuollainen poliittinen ja ennen kaikkea ihmisoikeustilanne. Etenkin, kun reissuun on vielä aikaa, ja se kiukutteleva oranssi pikkuvauva/presidentti saattaisi muuttaa matkasuunnitelmia useamman kerran ennen syksyä.
Nää syyt ois ehdottomasti moninkertaisesti negatiivisia, jos oisin jonkun sopivan vähemmistön edustaja, ja silloin tää ois varmaan myös ollut hyvä hetki nousta jonkin warhammer-median pienenpienelle saippualaatikolle. En yhtään ihmettele ton artikkelin tyyppien valintoja.
Toisaalta ihan oikeasti vaakakupissa painoi myös se, että mielivaltainen rajakontrolli (josta on usean EU-maan virallisia matkustusvaroituksia) saattaisi teoriassa pilata koko reissun ja se, että just nyt tuntuu tosi absurdilta laittaa rahaa maahan, jossa on tuollainen poliittinen ja ennen kaikkea ihmisoikeustilanne. Etenkin, kun reissuun on vielä aikaa, ja se kiukutteleva oranssi pikkuvauva/presidentti saattaisi muuttaa matkasuunnitelmia useamman kerran ennen syksyä.
Nää syyt ois ehdottomasti moninkertaisesti negatiivisia, jos oisin jonkun sopivan vähemmistön edustaja, ja silloin tää ois varmaan myös ollut hyvä hetki nousta jonkin warhammer-median pienenpienelle saippualaatikolle. En yhtään ihmettele ton artikkelin tyyppien valintoja.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.