Suomen BattleTech-skene
Suomen BattleTech-skene
Morjens!
Hyvin pitkän (yli 10 vuotta) tauon jälkeen innostuin jotenkin taas figupeleistä. Pitkällisen tutkiskelun jälkeen päädyin siihen tulokseen, etten enää lähde GW:n hintapelleilyyn mukaan, vaan halusin jotain, jota voi kokeilla, maalata ja pelata helposti ja pienellä taloudellisella panostuksella. Tulos oli BattleTech, ja nyt hallussa on AGOAC-boksi.
Netin tutkailun perusteella skene vaikuttaa melko kuolleelta tai olevan ehkä piilossa. Lymyileeköhän täällä mahdollisesti BattleTech-pelaajia, erityisesti Helsingin alueella?
Muutan tässä juuri muutaman päivän päästä Saksaan vuodeksi, joten peliseuraksi minusta ei juuri nyt ole, mutta sitten tulevaisuudessa. Saksassa pelaajia näyttää toki riittävän, mutta Suomessa ajattelin kyllä asuvani suurimman osan elämästäni.
Hyvin pitkän (yli 10 vuotta) tauon jälkeen innostuin jotenkin taas figupeleistä. Pitkällisen tutkiskelun jälkeen päädyin siihen tulokseen, etten enää lähde GW:n hintapelleilyyn mukaan, vaan halusin jotain, jota voi kokeilla, maalata ja pelata helposti ja pienellä taloudellisella panostuksella. Tulos oli BattleTech, ja nyt hallussa on AGOAC-boksi.
Netin tutkailun perusteella skene vaikuttaa melko kuolleelta tai olevan ehkä piilossa. Lymyileeköhän täällä mahdollisesti BattleTech-pelaajia, erityisesti Helsingin alueella?
Muutan tässä juuri muutaman päivän päästä Saksaan vuodeksi, joten peliseuraksi minusta ei juuri nyt ole, mutta sitten tulevaisuudessa. Saksassa pelaajia näyttää toki riittävän, mutta Suomessa ajattelin kyllä asuvani suurimman osan elämästäni.
-
Re: Suomen BattleTech-skene
Tämä kiinnostaa myös itseäni. Figuja löytyy ja vähän on tullut sääntöjä käytyä läpi kaverin kanssa, jolla myös kyseisiä figuja, mutta ihan startissa tuo peli omalla kohdalla.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Tiedossa on, että pääkaupunkiseudulla on kyllä Battletech pelaajia, Alpha Strikeä ainakin olen heidän kanssaan joskus RopeConissa pelaillut. Aktiivisuudesta en kyllä osaa näin koronan jälkeisessä maailmassa enää mitään sanoa.
Muutenkin kyllä lämpimästi suosittelen Alpha Striken pelaamista perinteisen BattleTechin sijaan, siinä saa pelit rullaamaan järkevässä ajassa ja halutessaan vähän isommassakin mittakaavassa.
Myös heksojen sijaan perus miniatyyrisäännöt olivat ihan toimivat, jos tykkäisi mieluummin mittanauhan kanssa figuja ympäriinsä työnnellä.
Muutenkin kyllä lämpimästi suosittelen Alpha Striken pelaamista perinteisen BattleTechin sijaan, siinä saa pelit rullaamaan järkevässä ajassa ja halutessaan vähän isommassakin mittakaavassa.
Myös heksojen sijaan perus miniatyyrisäännöt olivat ihan toimivat, jos tykkäisi mieluummin mittanauhan kanssa figuja ympäriinsä työnnellä.
-
Minä olen BattleTech-pelaaja Helsingissä ja olen tosi kiinnostunut Alpha Strikeiin. Olen pelannut muutamaa peliä Alpha Strikeä, ja se oli tosi hauskaa. Suurempit taistelut kuin Classic.
Minulla on muutama (factions? My Finnish fails me right now.): Clan Jade Falcon (Jade Falcon Guards), Draconis Combine (1st Sword of Light, ja haluan maalata ainakin Arkab Legionia myös), Lyran Commonwealth (12th Donegal Guards), ja yksi oma palkkasoturiryhmä.
:D Haluan myös maalata ComStaria ja Clan Ghost Bearia.
Minä olen myös GM MechWarrior: Destiny:ssä.
(Anteeksi, mun suomi on vähän huono... Pelaan mieluummin englanniksi.)
Minulla on muutama (factions? My Finnish fails me right now.): Clan Jade Falcon (Jade Falcon Guards), Draconis Combine (1st Sword of Light, ja haluan maalata ainakin Arkab Legionia myös), Lyran Commonwealth (12th Donegal Guards), ja yksi oma palkkasoturiryhmä.
:D Haluan myös maalata ComStaria ja Clan Ghost Bearia.
Minä olen myös GM MechWarrior: Destiny:ssä.
(Anteeksi, mun suomi on vähän huono... Pelaan mieluummin englanniksi.)
Asun pääkaupunkiseudulla ja olen itse hyvin innostunut BT:stä sen perinteisessä muodossa ja Alpha Strikessa. Perinteinen BT on vähän lähempänä sydäntä, vaikka se viekin aikaa. Itselläni on 15. Deneb Light Cavalry -pataljoona tulilla ja opforiksi joitain Kurita- ja palkkasoturijoukkoja.
My format, Virus: To corrupt and conquer!
Onpas aika kulunut nopeasti! Tämänkin ketjun aloituksesta on kohta melkein vuosi aikaa. Täällä Berliinissä on tullut pelailtua aika mukavasti sekä Classicia että Alpha Strikea - ja vieläpä suureksi osaksi saksan kielellä.
Ilmeisesti uuteen Kickstarteriin osallistui peräti jotain 140 (tms.) tyyppiä Suomesta, joten skene vaikuttaa kuin vaikuttaakin olevan olemassa! Lisäksi ainakin Helsingin Fantasiapeleissä näyttää olevan BattleTech-pelipäiviä. Eiköhän tässä pääse siis pelaamaan, kunhan takaisin Suomeen kerkeää. Ei ole kovin montaa viikkoa siihen enää.
Laittakaa toki yksityisviestiä, jos pelaaminen kiinnostaa - tai ehkäpä minä laitan, kun olen asettunut Suomeen tuossa ensi kuun loppupuolella.
I’ll be happy to play in English too, tsuruginoko :)
Ilmeisesti uuteen Kickstarteriin osallistui peräti jotain 140 (tms.) tyyppiä Suomesta, joten skene vaikuttaa kuin vaikuttaakin olevan olemassa! Lisäksi ainakin Helsingin Fantasiapeleissä näyttää olevan BattleTech-pelipäiviä. Eiköhän tässä pääse siis pelaamaan, kunhan takaisin Suomeen kerkeää. Ei ole kovin montaa viikkoa siihen enää.
Laittakaa toki yksityisviestiä, jos pelaaminen kiinnostaa - tai ehkäpä minä laitan, kun olen asettunut Suomeen tuossa ensi kuun loppupuolella.
I’ll be happy to play in English too, tsuruginoko :)
Itse aloittelin juurikin tällä viikolla Battletech urani, ja juurikin Alpha Strikellä. Vedittiin 1vs1 matsit siitä quick rulesista mikä lootassa tuli mukana - oli ihan positiivinen fiilis niin päädyttiin kaverin kanssa että uudelleenkin pelataan. Koitan nyt tästä innostuneena vähän kartoittaa mikä tilanne tän pelin kanssa on Suomessa, ja omalta kohdaltani varsinkin Helsingin seudulla.
Olisi mukava pelata tulevaisuudessa isompiakin 4 vs 4 pelejä yms. ja muutenkin vaan keskustella aiheesta tyyppien kanssa jotka jo tietää enemmän. Seuraava hankintani on nyt se commanders edition-kirja, ja sieltä sitten opetella tarkemmin sääntöjä tuohon Alphaan. Eli lähinnä armoa nyypän tiedottomuudelle toivon jos jotain peliä tämänkin foorumin kautta joskus saisi aikaan, mutta parhaani teen että pääsen syvemmin sisälle pelin salaisuuksiin.
Mutta tosiaan, Alpha Strike oli oikein lupaavan tuntuinen ja sitä oli mukava pelata. Tähän mennessä lore ja peli on tuttu vain PC-pelien ja kirjojen kautta, niin oli kiva pelata sitä ns. "ehtaa" tavaraa. Kohta tässä pitää sitten ostaa pelimattoja yms. kamaa innostuksen tartuttua. Oliko täällä jengiä joka saattaisi olla kiinnostunut pk-seudulla joskus pelaamaan, toki just nyyppavaroituksella?
Olisi mukava pelata tulevaisuudessa isompiakin 4 vs 4 pelejä yms. ja muutenkin vaan keskustella aiheesta tyyppien kanssa jotka jo tietää enemmän. Seuraava hankintani on nyt se commanders edition-kirja, ja sieltä sitten opetella tarkemmin sääntöjä tuohon Alphaan. Eli lähinnä armoa nyypän tiedottomuudelle toivon jos jotain peliä tämänkin foorumin kautta joskus saisi aikaan, mutta parhaani teen että pääsen syvemmin sisälle pelin salaisuuksiin.
Mutta tosiaan, Alpha Strike oli oikein lupaavan tuntuinen ja sitä oli mukava pelata. Tähän mennessä lore ja peli on tuttu vain PC-pelien ja kirjojen kautta, niin oli kiva pelata sitä ns. "ehtaa" tavaraa. Kohta tässä pitää sitten ostaa pelimattoja yms. kamaa innostuksen tartuttua. Oliko täällä jengiä joka saattaisi olla kiinnostunut pk-seudulla joskus pelaamaan, toki just nyyppavaroituksella?
-
Täällä kanssa Helsinkiläinen uusi pelaaja. Kaverin kanssa yks peli pelattu pöydällä ja Megamekissä muutama lisää klassista Battletechiä ihan vasta introtech lanceilla. Sen koommin ostanut perus AGoAC boksin ja kaksi boksia IS mechejä. Alpha Strikeä kiinnostaa kokeilla jossain kohtaa myös. Lorekin on alkanut kutkuttamaan kun maalatessa kuunnellut aina aiheesta jotain. Onko esim. Ropeconissa tai vastaavissa ollut yleensä BTech porukkaa kokoontumassa vai onko enemmän poikkeus kuin sääntö?
Olen nyt itse tätä viestini jälkeen saanut edistyttyä, niin Nopat ja Taktiikka on ollut paikka jonka kautta olen löytänyt Battletech-pelaajia. Lähinnä Alpha Strikea pelataan kerhon tiloissa, mutta AS on kyllä hyvää menoa.bugcity2055 kirjoitti: To 15.08.2024 20:16 Täällä kanssa Helsinkiläinen uusi pelaaja. Kaverin kanssa yks peli pelattu pöydällä ja Megamekissä muutama lisää klassista Battletechiä ihan vasta introtech lanceilla. Sen koommin ostanut perus AGoAC boksin ja kaksi boksia IS mechejä. Alpha Strikeä kiinnostaa kokeilla jossain kohtaa myös. Lorekin on alkanut kutkuttamaan kun maalatessa kuunnellut aina aiheesta jotain. Onko esim. Ropeconissa tai vastaavissa ollut yleensä BTech porukkaa kokoontumassa vai onko enemmän poikkeus kuin sääntö?
Olen myös opetellut Classicia, niin sitä kaverin kanssa ollaan aina välissä Cafe Boardgamessa pelailtu. Discordissa Pohjoinen Tähtiliitto on suomalaisten Battletech-pelaajien kokootumispaikka.
Edit. Ja niin ropeconissa oli nyt kunnon edustus Battletechia, uskoisin että ensi vuonnakin löytyy.
-
Kiitos infosta, hyvin vaikuttaa olevan eloa. Olisko tuolle discord-kanavalle mahdollista saada kutsulinkki kun ei löydy itse etsimällä :)
-
Salossa ollaan polkaisemassa käyntiin (vaikka väkisin :D) Battletechiä. Sumppi ry kokoontuu torstaisin Salon seurakunnan tiloissa, ja monen muun peli lisäksi pelataan myös Battletechiä. Tällä hetkellä Classicia, mutta Alpha Strike on myös to do-listalla, kunhan saadaan sopivaa maastoa kyhättyä.
Mikäli asut lähiseudulla tai muuten vaan haluat tulla, niin laita viestiä niin lähetetään linkki Sumppi ry:n Discord-kanavalle.
Tervetuloa mukaan!
Mikäli asut lähiseudulla tai muuten vaan haluat tulla, niin laita viestiä niin lähetetään linkki Sumppi ry:n Discord-kanavalle.
Tervetuloa mukaan!
Meillä on Poriin kasvanut n. 7 aktiivisen ja muutaman hang-aroundin peliporukka Battletechin ympärille. 11.1.2025 turnauskin tulossa!
Suosittelen tosiaan tuonne suomen bt discord kanavalle liittymistä.
Suosittelen tosiaan tuonne suomen bt discord kanavalle liittymistä.
Soi viulu
Möhköt ovat aina olleet lähellä sydäntä. Mistä suositteltaisiin aloittamaan? Sarna.net?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
- Rämön Poika
Sarna.net esimerkiksi ja Pohjoinen Tähtiliitto Discord - kanava.