Ericin maastot [27.3.26 Uutta Helsingin katukuvasta mordheimia]
Ericin maastot [27.3.26 Uutta Helsingin katukuvasta mordheimia]
Eli aikeena olisi väsätä kokoon Mordheim pelipöytä, rakennukset ja muuta rekvisiittaa. En ole hirveän pitkälle päässyt ja ottaisin mielellään neuvoista vaarin jos jollakin on sitä tarjottavana. Lähinnä olen aloittanut pohjatyön tekemällä taloja pahvista ja jäätelöpuikoista. Seuraavissa tekeleissä, jotka eivät kuvissa näy, käytän kahvitikkuja lauteina. Olen myös vähän alkanut tutustumaan 3-D tulostuksen jaloon taitoon.
Toivottavasti tämän ketjun aloittaminen antaa minulle vähän tuulta purjeisiin kun ei aina kovasti huvita työstää mitään projektia jos ei siitä pääse vähän päivittelemään toisille.
Pidemmittä puheitta liuta kuvia aikaansaannoksista. Myös piirrustuksia ja milliput-vahasta tehtyjä 40k ja yksi mordheim arkku/arkut ja wyrdstone merkitsijät.
Jk. Sori en ole ottanut tätä parempia kuvia (ainakaan vielä). Toivottavasti kelpaavat alkajaisiksi. Lisäsin piirrustuksetkin koska koin niiden olevan osa prosessia ja hahmottamista. Poistan ne jos moderaattorilta tulee käsky :D.
Toivottavasti tämän ketjun aloittaminen antaa minulle vähän tuulta purjeisiin kun ei aina kovasti huvita työstää mitään projektia jos ei siitä pääse vähän päivittelemään toisille.
Pidemmittä puheitta liuta kuvia aikaansaannoksista. Myös piirrustuksia ja milliput-vahasta tehtyjä 40k ja yksi mordheim arkku/arkut ja wyrdstone merkitsijät.
Jk. Sori en ole ottanut tätä parempia kuvia (ainakaan vielä). Toivottavasti kelpaavat alkajaisiksi. Lisäsin piirrustuksetkin koska koin niiden olevan osa prosessia ja hahmottamista. Poistan ne jos moderaattorilta tulee käsky :D.
Viimeksi muokannut Eric U, Pe 27.03.2026 19:39. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Re: Erccin maastot
Uusimmat rakennukset. Myös lähempiä kuvia tornista (suora kopio Sergeantin Mordheim pahvista ketjusta viewtopic.php?t=98483.) ja patsaasta/jalustasta.
Parvekkeen tuskin jätän tuohon tilaan vaan rakennan uuden tikuista. Harkitsen myös isomman talon puolittamista kahteen osaan niin että pelikentästä rakentamisen saisi modulaarisemmaksi.
Vähän minua harmittava asia on kuinka alusta on taipunut kun säistin sitä hiekalla. Eli alustan reunat sojottavat nyt ylöspäin. Sama ongelma on tullut vastaan puikkoja liimatessa pohjaan kiinni.
Parvekkeen tuskin jätän tuohon tilaan vaan rakennan uuden tikuista. Harkitsen myös isomman talon puolittamista kahteen osaan niin että pelikentästä rakentamisen saisi modulaarisemmaksi.
Vähän minua harmittava asia on kuinka alusta on taipunut kun säistin sitä hiekalla. Eli alustan reunat sojottavat nyt ylöspäin. Sama ongelma on tullut vastaan puikkoja liimatessa pohjaan kiinni.
Re: Erccin maastot
Hei!
Vähän on maalia tarttunut rakennusten pintaan. Mukaan myös viime lauantain aikaan saannos avustuksen kera.
Pahoittelen sotkuisia kuvia. Otin ne ilman aikomusta tänne lataamisesta tai muutenkaan kuvakulmia ajatelematta. Ajattelin laitoksessa ollessani tyhjänpanttina pistää ne hyötykäyttöön muiden nähtäväksi.
Saatan liittää parempia myöhemmin jos huvittaa.
Eric
Vähän on maalia tarttunut rakennusten pintaan. Mukaan myös viime lauantain aikaan saannos avustuksen kera.
Pahoittelen sotkuisia kuvia. Otin ne ilman aikomusta tänne lataamisesta tai muutenkaan kuvakulmia ajatelematta. Ajattelin laitoksessa ollessani tyhjänpanttina pistää ne hyötykäyttöön muiden nähtäväksi.
Saatan liittää parempia myöhemmin jos huvittaa.
Eric
Viimeksi muokannut Eric U, Ti 10.03.2026 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ericin maastot
Edistystä. Maalasimme nopean zenithal highlightin, eli tässä tapauksessa valkoisen drybrushattuna musta päälle jälkeen hyvin ohennetuilla halpahalliväreillä. Pidän erityisesti nurkkauksesta jossa takka on ja kuinka värit siinä yhdistyvät. Graniittikiveen maalasimme hieman sinistä ja liilaa sävyä erottaakseen sen lattiasta johon aiomme vielä lisätä hieman ruskeaa sävyä. Tiilien välit tulisi myös valkaista.
40K maastoa
Aloitetaanpahan myös synk-pimeän tulevaisuuden maaston jakaminen vaatimattomalla säilykepurkista tehdyllä säiliöllä. vanha kuva ennen värejä, joita on jo tässä vaiheessa tarttunut pintaan.
Aloitetaanpahan myös synk-pimeän tulevaisuuden maaston jakaminen vaatimattomalla säilykepurkista tehdyllä säiliöllä. vanha kuva ennen värejä, joita on jo tässä vaiheessa tarttunut pintaan.
Peukutan peltipurkki-tornia. Jatkoa odotellessa.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Kiitos! Tunnustus tuntuu hyvältä ja tosiaan peltipurkille löytyy jatkoa ja kakkosversio jotka olen nyt innostunut jakamaan kunhan saan kuvat otettua.
Outoa etten saa ilmoituksia vastauksista.
Outoa etten saa ilmoituksia vastauksista.
Re: Ericin maastot Nelkkarimaastoa
Tähän väliin vähän nelkkarimaastoa.
Eric
Edit: enemmän on tekeillä
Eric
Edit: enemmän on tekeillä
Valmista rauniota ja talojen sisätiloja.
Re: Ericin maastot [17.3.25. Nelkkaria ja mordheimia]
Utta askartelua.
Re: Ericin maastot [17.3.25. Nelkkaria ja mordheimia]
Hyvää kevättä kaikille sotulaisille!
Seuraavasi olisi projektitähtäimessä Mordheim maastoa vähän helsingin kaupunginkuvan tyyliin.
Bongasin bulevardilta tämän talon jossa on hienoja kulmakiviä jotka inspirovat minua. Käpylän talon kaltainen suorakulmainen rakennus ja kattotyyli olisi sopiva Mordheimim ylimysten entinen asunto.
Ravener Kill Team markerien kehikko toimikoon ikkunanraameina. Laatikopahveista olen leikellyt sopivaa kivitystä.
Seuraavasi olisi projektitähtäimessä Mordheim maastoa vähän helsingin kaupunginkuvan tyyliin.
Bongasin bulevardilta tämän talon jossa on hienoja kulmakiviä jotka inspirovat minua. Käpylän talon kaltainen suorakulmainen rakennus ja kattotyyli olisi sopiva Mordheimim ylimysten entinen asunto.
Ravener Kill Team markerien kehikko toimikoon ikkunanraameina. Laatikopahveista olen leikellyt sopivaa kivitystä.