Path to glory
Path to glory
Joka myös Chaos Warbandina tunnetaan. En ainakaan nopealla vilkaisulla löytänyt toista samanlaista ketjua, joten keskustelua pystyyn.
Olin joskus vilkaisulla lukenut jotain siitä, mutta yhden kerran boffaus iltana kaverini sanoivat, että "nyt aletaan muuten pelaa chaos warbandia!". Minä sanoin että mikäs siinä, vaikkei siinä vaiheessa ollut vielä mitään tajua mistä toinen höpäjää. Sitten kun pääsin kotiin, niin googletin tietoa ja kaivoin aihetta käsittelevät WD:t hyllystä. Ja johan alkoi kiinnostaa! Idea on aivan mahtava. Välittömästi lukemisen jälkeen (tai no en malttanut lukea koko tekstiä loppuun...) paperia pöydälle ja nopat käteen ja heittelemään warbandia. Nyt on figut kasassa ja puolet maalattu (viime viikko meni riparilla ja tämä ilta griffin parissa) ja kohta on pakko päästä pelaamaan ja katsomaan miten Nurgle chambeni kehittyy ja pääsee pätkimään päitä. Meitä on nyt viisi pelaajaa, joten juuri sopivasti. Nurgle (minä) Khorne Tzeentch Slaanesh ja undivaded (tai no miten s****ssa kirjoitetaankaan) beastman. Olen ihan ekstaasissa.
Joten, kertokaa omia kokemuksia ja mietteitä tästä pelistä. Sanon että on taas Battle fleet gothicin kanssa parhaita GW:n pelejä, vaikka onkin sellainen alipelleilly GW:n kannalta. Mutta rattoisaa meininkiä tulee, ihan takuu varmasti.
Olin joskus vilkaisulla lukenut jotain siitä, mutta yhden kerran boffaus iltana kaverini sanoivat, että "nyt aletaan muuten pelaa chaos warbandia!". Minä sanoin että mikäs siinä, vaikkei siinä vaiheessa ollut vielä mitään tajua mistä toinen höpäjää. Sitten kun pääsin kotiin, niin googletin tietoa ja kaivoin aihetta käsittelevät WD:t hyllystä. Ja johan alkoi kiinnostaa! Idea on aivan mahtava. Välittömästi lukemisen jälkeen (tai no en malttanut lukea koko tekstiä loppuun...) paperia pöydälle ja nopat käteen ja heittelemään warbandia. Nyt on figut kasassa ja puolet maalattu (viime viikko meni riparilla ja tämä ilta griffin parissa) ja kohta on pakko päästä pelaamaan ja katsomaan miten Nurgle chambeni kehittyy ja pääsee pätkimään päitä. Meitä on nyt viisi pelaajaa, joten juuri sopivasti. Nurgle (minä) Khorne Tzeentch Slaanesh ja undivaded (tai no miten s****ssa kirjoitetaankaan) beastman. Olen ihan ekstaasissa.
Joten, kertokaa omia kokemuksia ja mietteitä tästä pelistä. Sanon että on taas Battle fleet gothicin kanssa parhaita GW:n pelejä, vaikka onkin sellainen alipelleilly GW:n kannalta. Mutta rattoisaa meininkiä tulee, ihan takuu varmasti.
Yhtenä iltana kokeiltiin, mutta innostus loppui aika lyhyeen (mahdollisesti siksi, että meillä oli vain kaksi ensimmäistä osaa sääntöjä, ja siksi että piti proxyttää jonkin verran. ) Huvittais toisaalta kokeilla uudestaan joskus nyt kun on koko säännöt.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
vois muuten kattoo jos fantasiapeleissä ois toi vanha wd(missä tuli se lehti mukana) ja yleensä siellä on niitä.
mäki voisin kokeilla jos vain löytyis halukkaita pelaamaan mun kanssa
mäki voisin kokeilla jos vain löytyis halukkaita pelaamaan mun kanssa
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=44320
myydään kaikkea!
myydään kaikkea!
Minä en oikein tykännyt pelistä, mutta se voi johtua siitä että säännöt olivat vasta alkuvaiheessa. Peli on outo sekoitus skirmishiä ja tavallista fantasy battlea eikä se minun mielestäni toiminut kovin hyvin. Se ei ollut yhtä yksityiskohtainen kuten mordheim tai laajamittainen kuten fantsu. Kovin monimutkaisista taktiikoistakaan ei voinut puhua koska melkein kaikki yksiköt ovat lähitaistelu yksikköjä eivätkä eri kaaosjumalien joukot eroa toisistaan paljoa. Warbandin kokoaminen ja champan kehittymisen seuraaminen oli hauskaa puuhaa mutta taisteluista en pitänyt.
Tämä arvostelu on sitten pelin varhaisemmista säännöistä joten voi olla etten tiedä mistä puhun
Tämä arvostelu on sitten pelin varhaisemmista säännöistä joten voi olla etten tiedä mistä puhun
-
Spyrer. Lord of Slaanesh
-
High king Godric
-
Zymeth Salkir Dkhan
- Cacodemoni
Mutta mitä muuta siihen tarvii kun ton path to glory vihkosen, itse sen ostin wd:n mukana. Mutta figut tottakai, mutta sitten varmaan tarvii chaos armybookin ja beast's of chaos bookin... se on heti 40? lisää kirjallisuutta.... Mutta tosin voisi olla aika kivaa jos kaverit saisi pelaamaan.
"Summon my army Lich"
Nyt jos vielä ketään kiinostaa, niin pistän tänne etu kuvan championistani Hauep the Plague Infecteristä. Etukuva, ei vastaa todellisuutta puoliksikaan, kai. Mutta huomatkaa: Tyyppi seisoo small monster basella. Eli samalla kuin kaverini Spawn!
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 12386.jpeg
Umm... onks sil vihree pää ja side kasvoilla? Ihan hauska ja hyvä... Jotenki mul tulee ton siteen ja viikatteen kanssa mieleen sellanen kuoleman/taudin versio siit laki patsaast (hmm... kai sil joku nimiki on, mut se jol on miekka ja vaaka).Rune kirjoitti:Nyt jos vielä ketään kiinostaa, niin pistän tänne etu kuvan championistani Hauep the Plague Infecteristä. Etukuva, ei vastaa todellisuutta puoliksikaan, kai. Mutta huomatkaa: Tyyppi seisoo small monster basella. Eli samalla kuin kaverini Spawn!http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 12386.jpeg
Err... Hieno!Rune kirjoitti:Nyt jos vielä ketään kiinostaa, niin pistän tänne etu kuvan championistani Hauep the Plague Infecteristä. Etukuva, ei vastaa todellisuutta puoliksikaan, kai. Mutta huomatkaa: Tyyppi seisoo small monster basella. Eli samalla kuin kaverini Spawn!http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 12386.jpeg
Muuten, tietääkö kukaan milloin niitä ihme chos giftejä/mutaatioita saa (siis niitä missä esim. Tzeentch saa petrifying gazen)?
Tosin jos kirja ei avaudu, kannattaa ensin kokeilla ottaa suojamuovi pois.
- The Captain
- The Captain
Eikös noita heitetä silloin jos champpion on saanut champion advance tablesta (s.7) mutaation ? Champion heittää oman jumalansa mutaatiotaulukkoa, mutta alhainen tulos tässä saattaa aiheuttaa vain "normaalin mutaation" (s.9/s.12).Grotsky kirjoitti:Muuten, tietääkö kukaan milloin niitä ihme chos giftejä/mutaatioita saa (siis niitä missä esim. Tzeentch saa petrifying gazen)?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Niin mäkin ajattelin. Tarkistin vaan ettei tuu mitään emämokia sen kanssa.jullevi kirjoitti:Eikös noita heitetä silloin jos champpion on saanut champion advance tablesta (s.7) mutaation ? Champion heittää oman jumalansa mutaatiotaulukkoa, mutta alhainen tulos tässä saattaa aiheuttaa vain "normaalin mutaation" (s.9/s.12).Grotsky kirjoitti:Muuten, tietääkö kukaan milloin niitä ihme chos giftejä/mutaatioita saa (siis niitä missä esim. Tzeentch saa petrifying gazen)?
Tosin jos kirja ei avaudu, kannattaa ensin kokeilla ottaa suojamuovi pois.
- The Captain
- The Captain
Nyt säännöt ovat ladattavana GW:n sivuilta .pdf-muodossa.
http://www.gamesworkshop.com/warhammerw ... efault.htm
http://www.gamesworkshop.com/warhammerw ... efault.htm
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
- Druzhina Captain
- Valvoja
Valitettavasti jengin kasaamiseen tarvitaan joko Beasts of Chaos tai Hordes of Chaos kirjan tai jopa molempia.Vega kirjoitti:Mutta mitä muuta siihen tarvii kun ton path to glory vihkosen, itse sen ostin wd:n mukana. Mutta figut tottakai, mutta sitten varmaan tarvii chaos armybookin ja beast's of chaos bookin...
Itse en ollut koskaan lämminnyt kaaokseen, mutta Mordheimia pelasin skaveneilla. Nehän ovat myös kaaoksen itiöitä, jotka palvoavat Horned Rat:ia. Halusin kysyä, olisiko joku törmännyt jossain muhin rotuihin, skavenit esim. Alan pikkuhiljaa itse suunnittelemaan skaven jengiä siihen pelin, käytän WFB:n Skaven armeijaa sekä Mordheimin Skaven warphunters jengin sääntöjä. Apu on tervetullut.
- Druzhina Captain
- Valvoja