Pesettekö figunne?
Pesettekö figunne?
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn että pesettekö ne? ITse pesen aina figut vaikkei niissä näkyisi mitään niin pesen ne silti, gw:llä kyllä on ollut suht puhtaita figuja mutta muiden valmistajien figut on melkein pakko pestä ennen maalaamista mutta on gw:lläkin ollut jotain likaa figuissaan.
Ainakin Daemon Hunter Inquisitorissa oli viitan syvennyksissä jotain epämääräistä mönjää joka sitten lähti pesemällä, mielestäni liimakin tarttuu paremmin kun pesee, en sitten tiedä..
Kertokaa myös jos teillä on ollut figuissanne jotain valurasvoja (vai mitä ne on) yms. kun olette sen ostaneet.
Ainakin Daemon Hunter Inquisitorissa oli viitan syvennyksissä jotain epämääräistä mönjää joka sitten lähti pesemällä, mielestäni liimakin tarttuu paremmin kun pesee, en sitten tiedä..
Kertokaa myös jos teillä on ollut figuissanne jotain valurasvoja (vai mitä ne on) yms. kun olette sen ostaneet.
-
baretul
Pesen aina kun muistan, tuntuu unohtuvan turhan usein ja maalit kärsivät. Pesussahan ei poisteta ainoastaan vain näkyvät liat, vaan myös mahdollisia rasvoja tms. aineita joita saatetaan olla käytetty, jotta figu on saatu irti muotista. Nuo aineet sitten haittaavat mm. pohjamaalin kiinittymistä ja saattavat ennenaikaistaa maalien irtoilua (jos pohjamaali ei ole kiinittynyt figuun tarpeeksi hyvin, on helppo arvata että kyllä se päälläkin oleva maali lähtee nätisti pohjamaalin mukana).
Näin olen ainakin ymmärtänyt ja mikäli nyt oikein muistan Ramonin käyttämiä kalvoja (itse en luennolla käynyt, mutta näin ne netistä), niin niissäkin oli figun valmisteluvaiheeseen sisällytetty pesu(ja).
Näin olen ainakin ymmärtänyt ja mikäli nyt oikein muistan Ramonin käyttämiä kalvoja (itse en luennolla käynyt, mutta näin ne netistä), niin niissäkin oli figun valmisteluvaiheeseen sisällytetty pesu(ja).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Juu. On suositeltavaa pestä figu ihan aluksi ja kaikkien sculptausvaiheiden välillä. Saa kaiken ylimääräisen töhnän irti - etenkin jos käyttää jotain muuta liukastetta kuin vettä.
nimim. figu tulee pestyä pirun monta kertaa, tämänkin hetkinen konvertointiprojekti jo varmaan 3-5 kertaa...
nimim. figu tulee pestyä pirun monta kertaa, tämänkin hetkinen konvertointiprojekti jo varmaan 3-5 kertaa...
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
- Henri Ketonen
-
zakug_the_insane
Ehdottomasti kannattaa totutella pesemään figut ennen maalausta. Kyllä se aluksi varmaan tuntuu tylsältä, mutta kun siihen tottuu siitä tulee rutiinia. Lisäksi kun pesee koko armeijan figut kerralla ei siinä loppujen lopuksi mene kauheasti aikaakaan.
And they wonder how he dealt with stress so well..
-
zakug_the_insane