Motivaatio

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Taarne

Motivaatio

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Eli, miten teillä riittää motivaatiota, tarmoa, puhtia tai ties vaikka mitä maalata armeija? Mulla on ihan selviä motivaatiopulmia, kun 3/4 kaikista figuistani on maalaamattomia ja aina maalausta yrittäessä painaa päälle sellainen "Voi helvetti, onko noita vielä noin paljon jäljellä?!".. Eli, käytännössä armeijoistani tulee maalatuksi ne muutamat sankarit, sekä pari perushäiskää. Urgh.

Esimerkiksi juuri nyt väännän kuutta empire nihdeistä konvertoitua kaaosritaria, jotka pitäisi tietysti saada maalattua hyvin.. Väänsin juuri puolentoista tunnin verran basecoattia heppojen armoreille ja parantelin testiukon armoreita. Ehkä viiden tunnin päästä on se ensimmäinen "testi"ritari valmis ja huomaan että hemmetti, noitahan on vielä viisi jäljellä.. Argh!

Yksi mahdollisuus olisi tietysti vaan puolihuolimattomasti vetää jotain maalia päälle - mutta kun tiedän että kuitenkin osaan maalata hyvin, niin en kyllä halua lähteä maalaamaan jotain knightejä huonostikaan.

Joten, hyvät ihmiset, miten te jaksatte vääntää nappuloitanne niin kauan?
c0mmy

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

No yleensä mietin sitä kuinka hienoo se sitten on pelata maalatulla armeijalla. Ja tietty virvokkeet auttaa jaksamaan =)
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

En tiedä. Mun motivaationi on hukkunut jonnekkin. Välillä tulee maalattua pari äijää.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Vien joka yö tallitontulle maitoa jos se vaikka muutaman armeijan valmiiksi maalaisi. :/
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Asiakastyöt! Kun maalaa itselle, ei tartte pistää deadlinea, tai vaikka pistääkin, ei sitä tartte noudattaa! Mutta kun maalaa toiselle ihmiselle ja vielä antaa realistisen deadlinen hänelle niin se on vähän pakko sitten maalata :wink:
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Comissar kirjoitti:No yleensä mietin sitä kuinka hienoo se sitten on pelata maalatulla armeijalla.

Sama täällä, mutta minua se auttaa vain hetken aikaa, koska kyllästymi-
nen vie voiton. Joskus mulle tulee sellaisia maalausputkia, että on pakko
maalata koko ajan jotain figua. Silloin saatan maalata vaikka kuinka monta figua muutamassa päivässä. Sitten kun innostus laantuu niin menee taas viikkoja ennen kuin fiilis taas iskee. Tottakai maalaan vaikka innostusta ei olisi, mutta silloin se ei ole niin nautinnollista.
Iso_Arska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iso_Arska »

Maalaan vain silloin kun on improvisaatio päällä. Sen avulla sitten pääsen eteenpäin.
''Life sucks and then you fucking die you know.'' -Ozzy Osbourne

Käy täällä
Hyypiö

Re: Motivaatio

Viesti Kirjoittaja Hyypiö »

Taarne kirjoitti: Joten, hyvät ihmiset, miten te jaksatte vääntää nappuloitanne niin kauan?
Miten niin jaksatte. En minä ainakaan jaksa :? (ellei ole jotai mitä en oo enne maalannu tai sitte joku charru) maalata mutta joskus on vaan pakko. Mä saan ihteni ainakai maalaamaan kun haluun nähä ees joskus kokonaisen hyvin maalatun armeijan, joka on hyvin pitkälti vielä mun maalaama.

Ja se ei muute nosta yhtää motivaatioo jos on hidas maalaamaan (kuten minä). kun ei tekis mieli maalata yhtä tactical marinee yli 3tuntii (no mutta ainaki ne on hienoi). :wink:
ei ole tyhmiä kysymyksiä
on vain tyhmiä ihmisiä
Zerath

Viesti Kirjoittaja Zerath »

Musta tuntuu että tulen kadehtimaan ihmisiä jolla on kokonaan maalattu armeija lopun ikääni. Vaikka kuinka otan tavoitteeksi maalata jotain niin aina se jää. Onneksi seurvaava projekti, eli Harlekiinit, maksaa ihan tuhottomasti pisteitä että armeijassa ei paljoa yli 30 modellia näy. Mutta toisaalta, jos maalaan jokaiseen trouperiin ruutuja (jonka tod. näk. teen) + nyt vaikka 3-4 kerroksen layerit (ja tämänkin varmaan teen) niin se on aikas monta tuntia per ukko. Noh, se nähdään sitten, mutta inspiraatiota kokoarmeijan maalaamiseen ei näyllä näkyminen ole tiedossa.
All those who believe in telekinesis, raise my hand.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Maalaa ensin perusvärit kaikkiin, ja lisää yksityiskohdat ja sen sellaiset jälkeenpäin. Saat nopeasti armeijan pelikuntoon, ja kun ei ole mikään kiire eikä varsinainen pakko maalata niin yksityiskohdat, highlightit ja sen sellaiset tulee maalattua paljon paremmin.
zqmfgb
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Isoja möllejä ja charruja maalaan aina suu vaahdossa. Rivimokuissa yleensä toimii sarjatuotanto menetelmä itselläni. Eli päätät vaikka, että maalaat jonkun rykmentin kaikkien mokujen päät ja sitten ylävartalo ja niin edespäin... kuulostaa tyhmältä, mutta näyttää, että on saanut paljon enemmän aikaan, kuin että olisi saanut yhden tai kaksi täysin valmiiksi.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm noh :D, en vain tiedä viimesen puolen vuoden aikana olen maalannut miltei joka päivä. Yleensä pistän vain musiikkia päälle ja alan maalaamaan, armeijja en oikein jaksa maalata, tai ei oikeastaan ole edes pakko, kun ainoa armeijja, jota pitäisi maalata on kaverin, ja sen valmistumisajankohta on joskus ensivuoden puolella. Suurmmaksiosaksi siis teen showcasea, paljon palkitsevampaa minun mielestäni, kuin speed painting.
Dae

Viesti Kirjoittaja Dae »

No juu pakko myöntää että aikamoista motivaatiopulaa silloin tällöin. Lähinnä kai johtuu siitä että on [lisää tähän joku kirosana :x] paljon tehtäviä asioita (jotka ei liity figuihin) koko ajan. Ei vaan tule oltua sopivassa mielentilassa maalausta varten. Mutta sillein taas motivaatio kasvaa, kun käy netissä kuolaamassa/kattomassa hienosti maalattuja figuja. Taas pari kolme päivää jaksaa innoissaan maalata.
Well, I know there is no true me. I am only inside of people who know my existence.
- Lain
EskoMorko

Viesti Kirjoittaja EskoMorko »

maddog kirjoitti:Asiakastyöt! Kun maalaa itselle, ei tartte pistää deadlinea, tai vaikka pistääkin, ei sitä tartte noudattaa! Mutta kun maalaa toiselle ihmiselle ja vielä antaa realistisen deadlinen hänelle niin se on vähän pakko sitten maalata :wink:
Puhut totuuden sanoja. Asiakastyöt on avain maalausmotivaatioon.
Ei pysty hirveesti lonkkaa vetämään kun on sopinu jonkin realistisen deadlinen. Ite jouduin maalaamaan pari kolme yötö ihan aamutunteihin saakka ku lupasin palauttaa työt sovittuna ajankohtana.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Itselläni on myös joskus motivaatio-ongelmia. Niistä pääsen vain eroon ottamalla itseäni niskasta kiinni ja pistämällä rappia soimaan. Ja kyllä se auttaa, että maalaa välillä muitakin heppuja kuin vain niitä perusmosureita. Itse maalasin 32 kääpiö warrua/jalkajousimiestä putkeen, ja arvatkaa alkoiko käpy palaa hiukkasen?

Itse ainon seuraavien 20 Ironbreakerin kohdalla tehdä näin: Maalaan viisi heppua, sitten maalaan kenuni, sitten taas viisi IB:tä jonka jälkeen taas jotain muuta. Pysyy motivaatio tallella.

Ai niin, se viimeinen juttu. Ei koskaan kannata ostaa koko armeijaa kerralla, ja sitten tuijottaa harmaata massaa iäisyyden samalla kuin "oliks tää nyt hyvä juttu?"- fiilis kasvaa. Ostakaa muutama blisteri kerrallaan, tai pistäkää edes ne maalaamattomat figut piiloon kun maalaatte. Olen puhunut.
PSA

Viesti Kirjoittaja PSA »

mul on usei kaverini maalama figut jotka ovat aika rumasti maalattuja
siitä saan sen motivaation lisäksi haluan olla ylpeä sit ku oon maalannu kaikki figut hienosti...
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

njaah. suorastaan rakastan kääpiöitäni ja omaa fluffia mutta on ostin 12 thunderersia jotka ovat hienoja mutta silti niitä on 6 maalaamatta, ollut jo useamman kuukauden. mikä on ku ei maita maalaaminen? Tarvitsenko psykiatrin apua : O
niih.
DwarfLord

Viesti Kirjoittaja DwarfLord »

Mulla on ollut sama ongelma Käppänöitteni kanssa jo siitä asti aloin keräämään fb:tä... on kaikki charrut maalattu mutta eliitit ja muitten maalaaminen ei oikein maita mitä teen ? :(
"There is nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
- Old Dwarf Saying

Olen Ircissä Channulla #makkaralahti , #sotavasara QuakeNetissä
Nimellä Immuuni
Sipulih

Viesti Kirjoittaja Sipulih »

Siis maalamainen on ½-Warhammereitten huvista :D
En tiedä mikä on yhtä hauskaa kuin maalaaminen :)
Yleensä otan jotain viisi ukkoa, maalaan kaikki erillailla, valkkaan hienoimman tyylin ja sen jälkeen maalaan kyseisellä tekniikalla loput.
Muistankun ostni aloitus boxin jossa tuli 32 Skinkkiä ja jotain 20 Saurus Warrioria, Joulu-aattona vielä suuvaahdossa maalasin Skinkkejä, voi sitä meininkiä :)
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

DwarfLord kirjoitti:Mulla on ollut sama ongelma Käppänöitteni kanssa jo siitä asti aloin keräämään fb:tä... on kaikki charrut maalattu mutta eliitit ja muitten maalaaminen ei oikein maita mitä teen ? :(
Minullahan on sielunystävä! mennäänkö yhdessä terapiaan :D
Ei vaiskaan. vähän kerralla tuottaa hyvää. maalaa vaikka naama/parta/panssari silloin tällöin. Ja eihän kotipeleissä, ainakaan minulla, kukaan ole valittanut jos pelaa maalaamattomilla figuilla.
niih.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”