Motivaatio

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

motivaatiopulaa itellänikin.. lähinnä johtunu siitä, ettei aikaa ole pahemmin ollut. Sitä ennen en vaan jaksanut. Nyt toisaalta kun talvella alkaa aikaa olemaan hieman enemmän, niin varmaan tartun pensseliin taas.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Dr.Pepper

Viesti Kirjoittaja Dr.Pepper »

Ostaa blisterin kerrallaan ja sit ku sen on saanu heti maalattua tekeekin jo mieli maalata, mutta jos ostaa kaiken valmiiks ja saa muutaman valmiiks ni sit tulee heti semmonen fiilis että viel on pakko maalata 15x samanlaista ni on ryhmä valmis ja sit 10 ryhmää lisää ni on armeija valmis. Jos ostaa pari ukkoa kerralla ni tuntuu siltä että saa maalata taas muutaman ukon ja sit saa taas käydä ostamassa lisää. Niin ainakin mun kohdalla...
"Now is the Time. This is the Place. Dr Pepper, This is the Taste."
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Mulla on ainakin toiminut homma sillä tavalla että en anna itseni hankkia uusia figuja ennenkuin entiset on maalattu. Toimii koska aina on kuitenkin hirveä hinku hankkia jotain uutta
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Määräajat ovat the thing. Omat armeijani jotkat ovat maaleihin asti päässet on kaikki maalattu jotain turnausta silmällä pitäen, nytkin olisi kolmenkymmenen kääpiön projekti jäljellä tuota Järvenpään turnausta varten.
Routamieli

Viesti Kirjoittaja Routamieli »

Parhaita tapoja maalaamiseen on kaverin kanssa. Sillon voi jutella samalla yms.

Mistä te kaikki oikeen valitatte? Sehän on just ihanaa kattoa isoa massaa harmaata ja ajatella, että on vielä paljon hauskaa tekemistä =D
Kiitoksia.
EskoMorko

Viesti Kirjoittaja EskoMorko »

[quote="baretul"]Hmm noh :D, en vain tiedä viimesen puolen vuoden aikana olen maalannut miltei joka päivä. Yleensä pistän vain musiikkia päälle ja alan maalaamaan, armeijja en oikein jaksa maalata, tai ei oikeastaan ole edes pakko, kun ainoa armeijja, jota pitäisi maalata on kaverin, ja sen valmistumisajankohta on joskus ensivuoden puolella. Suurmmaksiosaksi siis teen showcasea, paljon palkitsevampaa minun mielestäni, kuin speed painting.[/quote

Sama pätee omalla kohdallani. Teen itselleni vain showcasefiguja.
Muille kyllä maalaan kaikkea mahdollista. 122 figua oon maalannu asiakastöinä viimeisen vuoden aikana. Näistä 28 on ajoneuvoja. Tuntuukin välillä ettei omille töille jää aikaa ollenkaan. Kun saan ens viikolla Eldar armeijan (Ulthwe Strikeforce) maalauksen päätökseen niin lopetan asiakastyöt lopullisesti ja keskityn omiin hommiin. On asiakastyöt ihan mukavasti lompakoa lämmittäny sillä tähänastiset tulot on 2059 euroa.
Viimeksi muokannut EskoMorko, To 25.09.2003 16:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
EskoMorko

Höh.. Miks toi viesti näyttää tommoselta? Tais käydä pieni kämmi ton sijoittelun kanssa..
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Rämön Poika kirjoitti: 122 figua oon maalannu asiakastöinä viimeisen vuoden aikana. Näistä 28 on ajoneuvoja. Tuntuukin välillä ettei omille töille jää aikaa ollenkaan. Kun saan ens viikolla Eldar armeijan (Ulthwe Strikeforce) maalauksen päätökseen niin lopetan asiakastyöt lopullisesti ja keskityn omiin hommiin. On asiakastyöt ihan mukavasti lompakkoa lämmittäny sillä tähänastiset tulot on 2059 euroa.
Voi herranjumala! Mistä löytää "asiakastöitä" joista maksetaan noin paljon? :D
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

No kyllä tossa saa maalaa koko rahan edestä kun on kuitenkin 122 figua maalattava...

Mutta ei toi palkkaus yhtään huonompi ole.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
EskoMorko

Taarne kirjoitti:
Rämön Poika kirjoitti: 122 figua oon maalannu asiakastöinä viimeisen vuoden aikana. Näistä 28 on ajoneuvoja. Tuntuukin välillä ettei omille töille jää aikaa ollenkaan. Kun saan ens viikolla Eldar armeijan (Ulthwe Strikeforce) maalauksen päätökseen niin lopetan asiakastyöt lopullisesti ja keskityn omiin hommiin. On asiakastyöt ihan mukavasti lompakkoa lämmittäny sillä tähänastiset tulot on 2059 euroa.
Voi herranjumala! Mistä löytää "asiakastöitä" joista maksetaan noin paljon? :D
Lahdesta.
Viimeksi muokannut EskoMorko, To 25.09.2003 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Graq

Viesti Kirjoittaja Graq »

laita ihmeessä, ja kuvia jos mahdollista
"There is nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
EskoMorko

Graq kirjoitti:laita ihmeessä, ja kuvia jos mahdollista
Äh, en löytäny sitä. Sitä listaa. on se mulla jossain.
paavo3

Viesti Kirjoittaja paavo3 »

Selkärangatonta joskin työllistävää porukkaa kun ei viitsi omia nappuloitaan maalata.
Isoja kaasupilviä
Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

Joo, motiaaviona toimii turnaukset, minulla ainakin sillä saan tietää että aha kuukauden 2 päästä on turnaus ja haluan tämän armeijan sinne joten alan maalaamaan sitä semmosella tahdilla että se valmistuu ainakin suurimmaksi osaksi sinne, mutta tietysti semmosella tahdilla että niitä kehtaa katsoa, ja sitten jos armeija on kesken niin sitten kohdistetaan seuraavaan turnaukseen dead line. Hyvin toimii jos maalaa armeijaa eikä showcasea, tietysti sitten kun inspiraatio iskee maalaan ihan ilman mitään, ja sitäkin tulee tehtyä esim. uudet ostokset ja wd:t ja kaikki.
"Summon my army Lich"
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Perhana, vielä ei ole löytynyt ihmistä, joka maalaa hitaasti ja huonosti :). Kaikki tuntuvat olevan varmoja siitä, että jälki on hyvää, kun aikaa menee.

Minulla menee yhteen guardsmaniin tunti maalaamista (eli värittämistä). Jälki on kuitenkin kökköä, koska en ole koskaan opetellut maalaamaan.

Kaikki kolme armeijaani ovat horde-armyja (rotat, örkit, IG). Olen ostanut ne isoissa pinoissa, mutta se ei massiivinen harmauden loiste ole minua motivoinut/demoralisoinut.

Elikkä en maalaa usein, koska jälki on huonoa ja tuhlaan aikaa älyttömästi, mutta edessä olevan työn määrä ei häiritse.

-J
ChaosBonzai

Viesti Kirjoittaja ChaosBonzai »

Jet naa...
Nyt löytyi ihan kiva keskustelu :)
Mulla on Empireä joku 1500pts. ja maalattu niistä on jotain 500pts.
ja nämä 500pts. tulee tietenkin charruista ja tykistä...
Huh huh, ei kyllä motivaatio riittäis maalaan saman näkösiä hemmoja montaa, koska maalaan yhden perusjannun varmaan jossain 1-1½ h ja charruissa menee jotain 2h että kun noita on (siis warruja) ihan tarpeeks jotain about 80 maalaamatonta niin kyllä pitäis aika kulua :) (ajan saa laskea jos haluaa).
Voi hitsi kun ei kiinnostais, mutta pakko se on jaksaa kun oon ne ostanut ;), löytyisköhän mulle sielunkumppaneita täältä föörumiltä?
Garou

Viesti Kirjoittaja Garou »

ChaosBonzai kirjoitti:Löytyisiköhän mulle sielunkummpaneita täältä foorumilta?
Totta kai, minä. No ei, ei minulta Empiren maalaamiseen ihan noi kauan mene ja vähän enemmän joukkoja on maalattu, mutta väsyttävää hommaa on. Olen päättänyt olla ostamatta pienintäkään blisteriä ennen kuin KAIKKI joukot on maalattu ja armeija seisoo sotilastervehdyksessä edessäni!

EDIT: minunkin Empire-armeijani on tällä hetkellä jotain 1500-1600! Yay! Soulmate!
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Amazing Slug kirjoitti:Perhana, vielä ei ole löytynyt ihmistä, joka maalaa hitaasti ja huonosti :). Kaikki tuntuvat olevan varmoja siitä, että jälki on hyvää, kun aikaa menee.

-J
Kas kun maalaa kauan, niin yleensä ainakin vähän siinä kehittyy. Kyllä mä pitkään maalasin pitkään ja huonosti (ensimmäinen örkki vei muistaakseni kolme tuntia. Ensimmäinen figuni, siis. :P) .. Sitten tuli pikku inspis ja opettelin, ja maalasin kauan. Nyt voi jo väittää maalavansa ihan hyvin :)
elPANTERA

Viesti Kirjoittaja elPANTERA »

Mulla on about 1000 pisteen armeija Space wolffeja.
Maalattuna on nyt noin 16 heppua. Niissakin enimmista kaipaa hienosaatoa (varjostus, blendaus sun muut...).
Kaikki on pohjamaalissa. Se kannattaa tehda ensimmaisena KAIKILLE yksikoille, niin ei ole harmaa muuri edessa.

Ja noin yksikko kerrallaan pensselin alle. (kuitenkin about 5 kerrallaan)
Maalaan ensin panssarin perusvarin kaikille, sitten kaikki mustat kohdat, kaikki metallit, kaikki kullat jne...

Valmista tulee (maalausnopeudesta ja katkoista riippuen) suhteellisen nopeasti.
(Maalasin tyomaalla, toiden valissa kahdessa iltavuorossa 5 heppua viimeistelya vaille valmiiksi...)

-elPANTERA

ps. Jaljella olisi maalaamatta Long Fangsit, Vindicator, HQ, Terminaattorit, Wolf Priest, Rune Priest, Greyn hunterit (kaikki) ja muutama Blood Clawi-heppu... huoh... :l
But for the dead, their life will never be the same again.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Mulla motivaatio tulee kunnianhimosta ja toisaalta halusta oppia. :)

Turnauksiiin tms. on kiva viedä nätti armeija, joten kun tähtään turnaukseen niin keskityn enemmän maalauksen hiomiseen kuin pelaamiseen (tosin mä muutenkin pelaan todella harvoin). Muuten sitten tulee hiljalleen maalailtua armeijaa, jos sellainen on projoketina, hajanaisia figuja/showcasea taas tulee maalailtua nykyisin enemmän kun yrittää epätoivoisesti pysyä edes jotenkin kehityksessä mukana. :)

Samoin jotkut figut vain huutavat sitä maaliaan pintaan, kuten juuri saamani Reaperin figut huutavat maalia pintaansa ja odottelen jo viikonloppua, jotta voin paneutua niihin. :) Samoin joku tekniikan kokeilu tms. idean tajuaminen voi inspiroida. Itse tajusin juuri miten NMM ehkä vois toimia yhessä figussa ja sormet syyhyää jo, että pääsis tekemään uusia kokeiluita. :)

Voihan sitä tarttua itseään niskasta kiinni ja alkaa maalata, mutta tulos on pakottamalla pakotettuna usein huonoa. :( Mikäli figujen maalaaminen on pelkkää tuskaa, kannattanee harkita vakavissaan rahan ansaitsemista ja figujen maalautusta. Ei, tämä ei ole vitsi. Ajatelkaapa taloudellisesti: Kauanko menee armeijan maalaukseen kelvollisesti? Kauanko menee kehittyä tarpeeksi hyvälle tasolle? Paljonko erilaiset tarvikkeet ja harjoitus figut tulevat yhteensä maksamaan?

Mä voisin olettaa, että menee ehkä 80-100h kehittyä kohtuu hyvälle tasolle, sitten 2000p FB armeijan maalaukseen menee ehkäpä 50h. Tarvikkeet (maalit, siveltimet, liimat jne.) maksavat ehkä 50€+10€/armeija. Jos nyt arvioisin sitten harrastelijatyön arvoksi 3€/h, niin saadaan tulokseksi, että ensimmäisen armeijan maalauksen arvoksi tulisi 440€-500€. Toinen armeija tietysti tulee "vähemmän" arvokkaaksi, koska tarvittava taso on jo saavutettu ja tarvikkeita ei tarvitse hankkia niin paljoa kuin aloittaessa jne.

Tää laskelma on varmaan aika pahasti alakanttiin, mutta pointti varmaan tuli selväksi, eli maalauspalveluilla on paikkansa figuilussa ja niiden käyttö voi olla eduksi taloudellisesti niin maalauttajalle (käy töissä maalauksen sijasta) kuin maalaajallekin, eikä maalautuksessa ole mitään paheksuttavaa. :)
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”