Poista

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
maddog

Poista

Viesti Kirjoittaja maddog »

poista
Viimeksi muokannut maddog, To 09.10.2003 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sandman

Re: Mistä motivaatio kilpailutöiden maalaukseen?

Viesti Kirjoittaja Sandman »

maddog kirjoitti:Tavan maalaukseen jaksaa aina innostua
Ööh... mitä tarkoittaa muuten tavan?
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Minkäs sille mielenvikaisuudelle tai tunnevammaisuudelleensa voi. :)
Mulla on itseasiassa juuri toisinpäin, kilpailutöihin jaksaa panostaa vaikka kuinka mutta kun pitäisi peliarmeejaan nappeja maalata niin...
Parhaiten kilpailuvietti varmaan palaa, kun et osallistu yhteenkään kilpailuun ennen kun alkaa taas kutkuttelemaan showcase maalaaminen.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Varmaankin "Tavan", "Tavallisesti" elikkäs Armeijaan tulevat ukot ja Maddogin mainitsemat asiakastyöt yms.
"If it bleeds, we can kill it."
maddog

Tavan figut= muuhun kuin näyttelyihin maalatut figut.
minisaarnaaja

Viesti Kirjoittaja minisaarnaaja »

En tiedä, mulla on tällä hetkellä vähän sama ongelma. Suunnitella aina jaksaa, ja johonkin pisteeseen asti myös rakentaa, mutta varsinainen maalaus tuottaa tuskaa. Mieluummin sitä vie armeijaa eteenpäin tai maalailee huvikseen. Ehkä parasta olisi noudattaa tuota Macchiavellin ehdotusta ja jättää kilpailut kokonaan mielestään hetkeksi. Ja ainahan sellaiseen voi myöhemmin osallistua jos sattuukin tekemään jonkun hienomman figun niiden tavallisten joukkoon.
Suomenkielinen maalausopas ja maalaus- ja konvertointiaiheisia artikkeleita - http://www.wellofminiatures.wordpress.com
Brimstone

Viesti Kirjoittaja Brimstone »

Mä jaksan oikeesti maalata kilpalutöitä vaikka tuhatpäin jos ne on hienoja figuja, mutta toisaalta se on varman vähän eri tilanne teillä "vanhoilla parroilla" kun niitä nappeja on tullu maalattua jokunen.
"Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio."
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

No mulla ei löydy intoa kumpienkaan maalaamiseen.. no mutta kilpailufigut voi laittaa vaikka vitriiniin, jossa ne kaunistavat. Ja palkinnot, kunnia ja maine ei varmaankaan ketään haittaa. Ota ens conin tavoitteeks sitte voittaa vaikka 2-4 sarjaa, niin tulee vähän haastetta. Tai yritä tehdä kaunein figusi ikinä, niin kyllä sitä motiivia pukkaa. Tai sitten konvertoit ja maalaat itsellesi ylihienon pelifigun ja osallistut sillä. Tulee monikäyttöinen nappi sitten.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Mie haluisin maalata kilpailuun enkä tavan rivimiehiä. Vaikka joku confrontation örkki :F~ Sais vaan hienon figun ni kyllä kelpais. Tehdäänkö maddog kaupat? Sie saat maalata mielin määrin chaos space marineja ja mie voin maalata yhen napin siulle nii hyvin ku osaan? :D
maddog

[quote="Mälis"]Mie haluisin maalata kilpailuun enkä tavan rivimiehiä. Vaikka joku confrontation örkki :F~ Sais vaan hienon figun ni kyllä kelpais. Tehdäänkö maddog kaupat? Sie saat maalata mielin määrin chaos space marineja ja mie voin maalata yhen napin siulle nii hyvin ku osaan? :D[/quote]

En tiedä mitään pahempaa kuin kaaos mariineiden maalaus. Rumempia figuja on vaikea löytää!

Ja mitä tulee useamman sarjavoiton tavoitteluun... Jos voitto ei maistu miltään, niin ei sitä oikein viitsi tavoitella.
Jazka

Viesti Kirjoittaja Jazka »

Mulla toi menee toisin päin...niitä omia pelifiguja(ARRRRGGGHH kirrrroosssannnaaaa!) ei ikinä tee mieli maalata, mutta kun on kyse maalauskisasta tai muuten omien kykyjensä näyttämisestä ja mahdollisuudesta voittaa mainetta ja kunniaa motivaatiota löytyy yhtäkkiä enemmän kuin tarpeeksi :wink: .

Terveisin,
Jaska
Myynnissä VC figuja ja Summer of Chaoksen Limited Edition Archaon!
Kapteeni K.

Viesti Kirjoittaja Kapteeni K. »

Tehdäänpäs toisenlainen kysely tähän tämän jatkoksi:

Miten saada itsensä ylipäätänsä maalaamaan mitään? Mulla on edellisestä edes suht hyvin maaaltusta ukosta jo yli puoli vuotta ja kohta jo vuosi siitä kun todella istuin alas ja maalasin...

Sanokaas nyt miten tälläisen raukan saa tekemään jotain luovaa jo vihdoinkin... Vastaus ei ole ainakaan "maalaa armeijaukkoja", sillä niistä yritän päästä eroon juuri tällä hetkellä kun vain jaksaisin ostajaa hakea (tai sitten pitäisi aloittaa uusi armeija kaikkien vanhojen vaihteluksi, mutta siihen en kyllä vaivalla hankkimaan omaisuuttani tuhlaa ;)
"The only legimate use of a computer is to play games." - Eugene Jarvis
minisaarnaaja

Viesti Kirjoittaja minisaarnaaja »

Mulla ainakin auttaa sosiaalinen paine. Tai, no paineesta ei nyt välttämättä tarvitse puhua, mutta esimerkiksi täällä Jyväskylässä kokoonnumme kerran viikossa juttelemaan niitä näitä ja maalaamaan siinä sivussa. Se on ainoa paikka ja aika jolloin saan oikeasti figuja eteenpäin nykyään.

Mutta loppujen lopuksi asia taitaa kiteytyä siihen oivallukseen, että inspiraatiota on ihan turha odottaa; se tulee tekevälle. Eli maalaamaan siitä, Kapteeni K.! Älä aseta mitään tavoitetta maalauksen tasolle vaan sudi menemään niin kuin pikkupoikana ikään;)
Suomenkielinen maalausopas ja maalaus- ja konvertointiaiheisia artikkeleita - http://www.wellofminiatures.wordpress.com
maddog

Kaksi motivaation lähdettä löytynyt:

1. kilpailua voi yrittää voittaa toisia ärsyttääkseen! Kyn niitä nyt hatuttaa jos mä voitan...

2. Kilpailua voi yrittää voittaa saadakseen Ninnun huomion kääntymään itseensä (vain epätoivoisille nuorille miehille)

Eivät tosin saa minua liikkeelle, vaikka tuo eka sai minut ajattelemaan että jospa sittenkin...
Kapteeni K.

maddog kirjoitti:1. kilpailua voi yrittää voittaa toisia ärsyttääkseen! Kyn niitä nyt hatuttaa jos mä voitan...
Ei toimi mulla kyllä. Luulen että pitäisi saada jonkinlaiseen kunnon käyttöön ne ukot jota maalaan, tai sitten testailla jotain.
Jälkimmäisen avulla onnistuin eilen hiukan aloittelemaan (sellainen pieni 4 tunnin sessio NMM-kokeilujen parissa). Saas nähdä jos tuosta sais vaikka hieman vauhtia koneistoon. Jälki nyt ei ollut mitään hienoa, mutta jäi sellainen fiilis, että eiköhän tää tästä joskus parin vuoden päästä ala näyttää ok:lta.
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Kapteeni K. kirjoitti:Luulen että pitäisi saada jonkinlaiseen kunnon käyttöön ne ukot jota maalaan
Mikä estää? En minä ainakaan yleensä maalaa kisoihin figuja, joilla en myöhemmin mitään tee, vaan maalaan sellaisia, joita voin myöhemmin käyttää pelissä.
"Born to RUNE"
Tasoittaja

Viesti Kirjoittaja Tasoittaja »

Jazka kirjoitti:Mulla toi menee toisin päin...niitä omia pelifiguja(ARRRRGGGHH kirrrroosssannnaaaa!) ei ikinä tee mieli maalata, mutta kun on kyse maalauskisasta tai muuten omien kykyjensä näyttämisestä ja mahdollisuudesta voittaa mainetta ja kunniaa motivaatiota löytyy yhtäkkiä enemmän kuin tarpeeksi :wink: .

Terveisin,
Jaska
samoin
You wouldn't like me when I'm angry.
Kapteeni K.

Laava kirjoitti:
Kapteeni K. kirjoitti:Luulen että pitäisi saada jonkinlaiseen kunnon käyttöön ne ukot jota maalaan
Mikä estää? En minä ainakaan yleensä maalaa kisoihin figuja, joilla en myöhemmin mitään tee, vaan maalaan sellaisia, joita voin myöhemmin käyttää pelissä.
Taisinpa mainita, että peliin tulevien ukkojen maalaus ei oikein nappaa, kun tälläkin hetkellä yritän niitä maalattuja myydä pois. Ei se pelaaminen ole kumminkaan pitkään aikaan ollut mulla SE joka tätä harrastusta pitää yllä (syynä ehkä se että se taktiikka ei kumminkaan ole niin suuri osa itse pelaamista kun ei ole niin paljoa tilaa tehdä kunnon manööverejä FB:ssä ja 40k:n muuten vaan tylsyys sääntöjen puolesta (tästä ei sitten jatketa ainakaan tämän topicin alla!)).

Kaikenlaisen uuden kokeileminen taitaa olla ainoa tapa saada mut tekemään jotain, ja onhan tässä jo hieman aloiteltu. Ehkä jopa kuvia tiedossa joskus *GASP!* ;)
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

Jos ei tee mieli maalata kilpailufiguja ja voittokaan ei maistu miltään, niin miksi niitä kilpailufiguja pitää sitten maalata? :roll:
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
An

Viesti Kirjoittaja An »

En ole toistaiseksi vielä maalannut yhtään figua kilpailuihin, ihan vaan omaan pelikäyttöön. Voisihan sitä kokeilla joskus tommoista kilpailua, vielä tuskin taidot riittää sinne asti :wink: Kyllä sitä motivaatiota siitä vääntäisi että miten mukavlta tuntuisi voittaa se :)
"Älä skurdaa mun skräädää mul on linkkis!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”