Beissien reunat. maalatakko vai ei?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Fae

Beissien reunat. maalatakko vai ei?

Viesti Kirjoittaja Fae »

oli tossa taas kiihkeä väittely kaverin kanssa ko. aiheesta, ja kaveri sanoi että "kaikkihan ne maalaa, eihän siihen ole edes muita mahdollisuuksia :? " Elikkä maalatteko TE yleensä alustojen reunat jolakin vihreällä tai muulla värillä.
Itse jätän nykyään reunat mustiksi. tuo mun mielestä semmosta veistoksellisuutta siihen figuun.
Järjenkäyttö sallittu!
Garou

Viesti Kirjoittaja Garou »

Veistoksellisuutta? Nojaa, kyllä minä ne ainakin maalaan, näyttää muuten vähän keskeneräiseltä minusta(Kunhan ei sentään mitään flokkia sotke siihen reunaan! :roll: ).
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Musta reuna on paras...maalattu tai ei...kunhan on musta.

M
"Kaulaparta huohottaja"
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Makuasia - mielestäni kummatkin toimivat, mutta omani ovat aina maalattuja.
Jesh

Viesti Kirjoittaja Jesh »

Jep se on makuasia ja riippuu armeijasta esim. skavenit ruskeiks öf köörs :wink: . Mutta itse maalaan aina beissien reunat joko ruskeiks tai vihreiks.Örkit vihreiks ja Chaos ruskeiks.
Late

Viesti Kirjoittaja Late »

Goblin Greenillä reunat Vihreksi ja sit ruohoo siihen päälle
Myyn Bretonnioita, jos kiinnostaa ota yhteyttä.
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Riippuu millä muu base on maalattu. Jos siinä on paljon viherkasveja yms. niin vihreäksi, aavikkobase ruskeaksi, kun taas harmaat (esim. rauniot) baset näyttävät parhaalta mustilla reunoilla.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

skavenit ruskeiks öf köörs
Varsin huono idea IMO, kun rotat itse ovat ruskeita. Yleensä on hyvä valita basen reuna sen mukaan mikä sen päällä ryytyy. Yleensä musta käy, kun harvaa ukkoa dominoi musta. Itse käytän melkein aina mustaa basea. Maalaan aina basen reunan mustaksi, peittääkseni drybrushauksen aikan siihen osuneet värit... :)
Moi
Hope is a serum that never heals
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Mä maalaan ne oikeastaan aina mustiksi, koska se näyttää jotenkin tyylikkäältä. Samalla figu erottuu ruohomatolla hyvin.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Peliarmeejassa maalaan ne vihreäksi. Muuten aina figun väreihin sopivaksi.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

maalaan tummanruskeiksi.
Musta Setä

Noh...

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

..itse maalaan figujeni reunat sen mukaan mihin niiden fluffi ne sijoittaa/mistä ne ovat kotoisin. Näin saa mukavanlaista persoonallisuutta joukkoon, eikä tarvitse miettiä käykö se pohja tuonne tai tänne jos onkin ns. scene-pohjat (siis ei modelloitu, vaan ihan armeijamielessä...).
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
c0mmy

...

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Mustalla aina, figun maalaus/detailit erottuu hyvin. Goblin greenillä maalatut baset näyttää törkeen tylsiltä :?
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Vihreällä. Tai siis tietysti sen mukaan millä basen yläosa on maalattu. Musta voisi olla mielenkintoinen, kunhan se on siis maalattua mustaa, eikä vain jätetty mustaksi. Se näyttää tökeröltä.
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

no ehkä se "veistoksellisuus" oli hieman huono sanavalinta :roll:
Ainakin musta ne näyttää mustilla reunoilla vähän semmosilta taideteoksilta jotka on pistetty jolekkin alustalle esille :?
Parempi sana oliskin varmaan "taiteellisuus"
Järjenkäyttö sallittu!
ChaosBonzai

Viesti Kirjoittaja ChaosBonzai »

Mun mielestä vihreällä maalatut reunat on sairaan rumia+tylsiä.
Bestial brown rulettaa.
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Joo, en oo tekemässä mitään hirveitä taideteoksia niistä baseista mutta joka figulle laitan aina Snot Greenillä basen ja siihen sitä GW:n vihreenkeltasta flockia tosin siis tietysti vaan siihen päälle, reunat jää maalille. Snot Green on imho parempi kun Goblin Green noihin pohjiin. Otanpa vaikka joskus valokuvia äijistäni =)

Noiden paintsettien mukana tulleiden spacemarineiden baseille duunailin kaikkea siistiä mutta siis peliin tulevat äijät (dark elffit) pidän aika beisikkinä.
Khazad

Viesti Kirjoittaja Khazad »

Rotta armeijani basen reunat olen maalannut vihreäksi.
Tämä siksi, että pelaamme batlematolla, jossa mielestäni vihreä on tyylikkäämpi ja sulautuu paremmin ympäristöön.
Toki ruskeakin kävisi, mutta puolet baseista on vihreitä niin en kehtaa niitä loppuja muun värisiksi maalata.

Basen mustaksi jättäminen tuo minulle mieleen ankeuden ja laiskuuden.Mutta toinen tykkää vihreästä toinen muusta väristä, jokainen maalaa/jättää maalaamatta niin että omaa silmää miellyttää, se on pääasia.
Voidaanko sadan liskon chargatessa knightti rykmenttiin ja siitä syntyvästä tappelusta
käyttää nimitystä - unelmapesäke?
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

No reunathan voi jättää mustiksi sen takia, että normaalisti oletetaan figun seisovan tasaisella alueella.. esim. vihreässä beississä nurmikolla. Itse tosin maalaan reunat..
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
chimp

Viesti Kirjoittaja chimp »

mustat reunat ovat parhaimpia/tyylikkäimpiä.
beissaattekos yleensä sen trayn reunat(esim.hiekalla ja ruohoo päälle) vai jätättekö paljaaksi?
Ack Chee Oop! -from anxious ape to charging chimp
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”