Monta maalipurkkia sulla on ?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Golem kirjoitti:
baretul kirjoitti:
Golem kirjoitti:Mitä ihmettä ihmiset tekee 1000:lla maalipurkilla, minusta tosi maalaajalla on vain päävärit eli punainen keltainen ja sininen, joista sitten sekoitetaan kaikki värit(ja lisäksi ehkä musta ja valkoinen jos haluaa oikeen alkaa prässäilemään). :D No, olen minä itsekin sortunut useampaan purkkiin, mutta en vielä olekaan niin HC-maalaaja.
Miten saat valkosen punasesta sinisestä ja keltasesta ? :D.
Ei sitä saakaan, siksi sen erikseen mainitsinkin, mutta tosiaan kai ihmisiä jotka käyttää peräti neljää! väriä voisi vielä jossakin määrin kutsua HC-maalaajiksi, vaikka noinkin suuri valikoima tuntuukin hieman prässäilyltä. Mutta tätä voisi tosin lieventää se, että on itse tehnyt ja sekoittanut värinsä.
Ai juu katos niin teitkin :D

Hmm no siihe päälle vielä flow improver ja metallic medium. En tosin tiedä yhtään hyvää figu maalaajaa joka käyttäisi vain 4 perus väriä plus mustaa ja valkosta. Ylensä siis maalipurkkeja ostetaan siksi, että saisi sävyjä jota on vaikea sekoittaa itse noin vain tuntumalla, esim jotain luunväri ite aika vaikea kikkailla, ja maalit kuivahtaa paletilla aika nopsaa, ja joutuu taas kikkailemaan kauan ennekuin saa sen sekoitetun värin.

Ei kukaan tosissaan maalava rupee leveilemään sillä että mä maalaasin vain näillä ja näillä väreillä, se miten se on tehty vaa se millanen se lopputulos on, se siinä vaikuttaa :D, tai no IMO ainaki.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Muutamalla värillä pärjäisi, jos joku valmistaisi teoreettis-matemaattista maalia, joka todellakin heijastaa vain yhtä aallonpituutta. Käytännössä maalit eivät ole siinä mielessä puhtaita. Kun kahta maalia sekoittaa, tulos ei ole sitä mitä teoria sanoo vaan hiukan sameampi versio toivotusta. Esimerkiksi violetin sekoittaminen on todella tuskaista hommaa. Ei ole vielä tullut vastaan sellaisia akryyleja, joilla sininen ja punainen todella tuottaisivat siistiä violettia.

Kirkkaasta sävystä saa aina tehtyä sameampaa lisäämällä sekalaisia maaleja, sameasta ei tule millään kirkasta. Siksi kannattaa hankkia kohtalainen määrä välivärejä. Riippuu vähän tarkoituksesta ja maalin laadusta, kuinka "kaukaa" sekoitettu väri pysyy riittävän siistinä. Minulla se aktiivinen paletti on parikymmentä väriä. Siihen päälle inkit, metallit ja jokunen erikoissävy, joita on hyvä saada suoraan purkista. Loput ovatkin sitten aika kuollutta painoa työpöydällä. Jopa vp alkaa käydä epäkäytännölliseksi, jos menee kolme kertaa kaulan ympäri.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Kedu

Viesti Kirjoittaja Kedu »

54 käyttökelposta purkkia, siis joista saa maalia. Plus sitten ne tyhjät :)
Mythrell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mythrell »

1 Nahanruskea (MP)
1 Kirkaslakka (MP)
4 vanhaa Citadel fliptop inkkiä
9 vanhaa Citadel flipflop maalia
6 Humbrolin tärpättilitkua
1 Chestnut Ink kierrettävää Citadelia
4 kierrettävää Citadel maalia
10 uutta fliptop Citadelia

eli yhteensä 31 purkkia.

Ai mitenniin muka liian tarkkaa? =)
"Horus was weak. Horus was a fool. He had the whole galaxy within his grasp and he let it slip away."
Mi_Py

Viesti Kirjoittaja Mi_Py »

Mulla on purkkeja 30kpl
5 Jotain ihme maalia mitä saa tiimarista ja
sinoperistä
Sit 4 jotain saksalaisia maaleja
1 Rewell
Vallejot ostossa
sitte o myös muo spray maalit niitä on joku 10kpl
Mi_Py

Viesti Kirjoittaja Mi_Py »

Spray maalit ei sisälly tohon 30 määrään
Andy

Viesti Kirjoittaja Andy »

15..revell sen olla pitää
Awake O Dead, for there can be no rest for ye beneath the earth.
Kaleth

Viesti Kirjoittaja Kaleth »

mul on ~30 purkkia kaikki citadelin...
mf doom

Viesti Kirjoittaja mf doom »

reilu 50 ainaki jälel.. oli tauko nii suurin osa maalipurkki kokoelmasta ehti kuivahtaa..
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

10 Ikivanhaa citadel
7 vanhaa citadel
9 uutta citadel
yksinäinen MP valkoinen
sekä 75ml gloss varnish
:)
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Mulla on 82 purkkia, josta n. 10 kunta on vallejoa, loput GWtä. uusia purkkeja noin 20, vanhoja loput. Itse kannatan monien värien käyttöä, sillä on mielestäni turhaa teettää vaivaa itselleen sekoitella värejä jos on valmiiksi suurinpiirtein se mitä tarvitsee. Yleensä ns. wannabee artistit brassailee värien sekoittamis kyvystä. Osaan mäki sekoittaa mitä vaan, mutten näe järke siihen jos on valmiit värit, jotka ovat kaiken kukkuraksi suht halpoja.Sit kun pitää ostaa Liquitexin acryylejä alkaa lompakossa tunuta sen verran ettei ehkä heti osta 20 tuubia. :)
Moi
Hope is a serum that never heals
Fujix

Viesti Kirjoittaja Fujix »

40 taitaa olla

Aika kivat rahasummat noissa rupee liikkuu kun joillain oli 200 vai oliko 300 purkkiakin... jos vielä gwn omia niin 2,5 € kipale :D
300 x 2,5€ = 750 € = 4459 mk... onpa halpaa, tuolla hinnalla maalaa jo omakoti talon (pienen) :D
Than

Viesti Kirjoittaja Than »

16 jos otetaan huonokuntoiset mukaan...
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Parisataa.....
Suurin osa wanhoja Citadeleja ja Vallejoja. Inkkeinä W&N'n koko inkki sarja ja wanhoja Citadelin tippapulloja....joukossa piilee kaksi kierrekorkkista Citadelia...päässyt maali-inkvisiittorilta livahtamaan....

Juu...Tapsa....Liquitexin yhdestä tuubista tulee saman verran maalia kun n. 100 citadel maalista...............siihen nähden hinta on sangen kohdallaan...jos paljon sävyjä tarttee niin sitten alkaa pätäkkää palamaan ja huolella.....mutta hyviä ovat.

M
"Kaulaparta huohottaja"
Rider Of The Storm

Viesti Kirjoittaja Rider Of The Storm »

Jotain 25 purkkii, ja 6 sparyta.
"From The Shadows They Come. They Are Wrath Of The StormSwords."

Riihimäen Soturit: Steel meets Steel!
Kamreks

Viesti Kirjoittaja Kamreks »

29
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Yli viisikymmentä ja olen sekoittamisesta chronon kanssa samaa mieltä.
The small boys have come to see me hang
taunotonttu

Viesti Kirjoittaja taunotonttu »

32. En oo ostanu kuin mitä tarviin. :wink:
malcom

Viesti Kirjoittaja malcom »

24 toimivaa sekä 16 puolitoimivaa tai toimimatonta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”