kokoamisen/konverttauksen aikana sattuneet onnettomuudet

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Griffon lord kirjoitti:noh kerran liimasin sormet super liimalla kiinni oli muute aika tuskasta repästä se auki... ai nii ja kerra semmosel gw styroksilekkurilla poltin sormee mut ei se niin hirveest sattunu
mä tein kerran samoin mut ei todellakaan sattunut yhtään. Sit mä vaistomaisesti tuikkasin sormen kylmään veteen, ja se iho oli seuraavana päivänä sotenkin sulanu umpeen. :|
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Tajusin just kuinka hyvä tuuri mulla on en oo kertaakaan koko figuurallani (5v) leikannut sormeen/jalkaan.

Tosin kerran kaadoin bronzed fleshin pöydälle ja lattialle. Menin vesssaan pesemään käsiäni ja unohdin koko asian ja menin nukkumaan (oli joskus kolmen aikaan yöllä). Aamulla oli iloinen yllätys (miten tommosen jutun voi unohtaa?)
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Thorvald

Viesti Kirjoittaja Thorvald »

Mä oon pari kertaa onnistunu saamaan pikaliimaa kieleeni ja muutama pieni haava on tullu konvertoidessa.
Wolffer

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

Enchanted blue ja bronzed flesh on kaatunu pöydälle ja pikaliima purkki on kuivunut sormeen kiinni ( se GW purkki ) ei puukon jälkiä, en ainakaan oo huomannu. Ja pensselillä oon tökänny suoraan silmään ( siinä oli maalia ).
Rosvosektori

Viesti Kirjoittaja Rosvosektori »

Lukemattomia kertoja olen liimannut sormet yhteen, pari kertaa askarteluveitsellä viiltänyt sormet auki. Pahin on varmaan kun GW:n pikaliimapurkin korkki oli jumissa ja aloin sitä vääntään niin se aukesi ja liimaa roiskahti nenään ja silmäluomeen. Ja onhan niitä maaleja pari kaadettu pöydällekkin, ei sen kummempaa.
Times are tough, huh, bud!
hawauk

Viesti Kirjoittaja hawauk »

JarLoz kirjoitti:yritin kerran inspiraation puuskassa maalata Dwarf Warrioreilleni silmät hammastikulla :D . Ei mitään sattunut, mutta silmät olivat... Mielenkiintoisen näköisiä. :wink:

Mäki yritin kerran maalata silmiä hammastikulla ja jänniä ovat.

Tuli mieleen, että oletteko vielä yhtä rohkeita ottamaan työkaluja käteen kuin ennen itsenne viiltelyä?
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Vauhkottaja kirjoitti:
JarLoz kirjoitti:yritin kerran inspiraation puuskassa maalata Dwarf Warrioreilleni silmät hammastikulla :D . Ei mitään sattunut, mutta silmät olivat... Mielenkiintoisen näköisiä. :wink:

Mäki yritin kerran maalata silmiä hammastikulla ja jänniä ovat.

Tuli mieleen, että oletteko vielä yhtä rohkeita ottamaan työkaluja käteen kuin ennen itsenne viiltelyä?
En ole ainakaan yhtä 'kikkaileva' mattoveitsen kanssa kun tuli viillotettua sormeen. Sattui ja verta tuli...
niih.
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Leikkasin mattoveitsellä mattoveitsikäden etusormeen... :roll:
yrittäkääpä tehdä perässä :wink:
Järjenkäyttö sallittu!
The Swordmaster

Viesti Kirjoittaja The Swordmaster »

on sitä tultu leikattua matto veitsellä sormiin pari kertaa mutta ei mitään vakavaa. kerran vain on tullut verta kunnolla :D . mutta monta kertaa oon astunu muovi palojen päälle amuulla kun herään ja on paljaat jalat ja lattialla on eilisen päivän työn jäljet... että kun sattu ja harmittaa kun astuu juuri maalattu helffi spearman rykmentin päälle... :wink:
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Tähän asti ainoa haaveri tuli kun aioin vaihtaa berzerkerin boltpistol- käden plasmapistoliin, nipistin saksia ihan hulluna kiinni kun ei meinannut katketa ja onnistuin leikkaamaan sormeeni kivan palkeenkielen. Olis varmaan kannattanut käyttää veistä... :D
Orcki lordi kirjoitti:Ja pensselillä oon tökänny suoraan silmään ( siinä oli maalia ).
ICK! Mulla rupeaa silmä vuotamaan vettä kun vain ajattelenkin... Onneks oon rillipää niin ei voi käydä noin. :)
Iso_Arska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iso_Arska »

Pahin , mitä itselleni on sattunut, oli varmaan se, kun olin kaivertamassa spirit hosteille raivopäissäni linkkarilla alustaan reikiä (eivät suostuneet muuten pysymään kiinni), ja hups, Kohta oli linkkari taittunut pikkusormeen kiinni. Siinä pääsi pieni huuto, mutta eniten ihmetytti kyllä se, että linkkarissa ei ollut yhtään verta.
''Life sucks and then you fucking die you know.'' -Ozzy Osbourne

Käy täällä
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Mattoveitsi pääsi kerran lipeämään, kun rakentelin Razoriin LC+twin plasma -turrettia. Haava oli niin syvä, kun on mattoveitsellä mahdollista tehdä peukaloon ylinmmän nivelen yli. Neljä tikkiä.
Phil Kelly says "No!"
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Mattopuukolla/puukolla/askarteluveitsellä olen leikannut vasemman käden peukalon luultavasti ainakin kymmenisen kertaa halki. (Nytkin siinä on vekki...)

Leikkaan usein muovia peukalon ja etusormen välissä, eli oikealla kädellä pidän figua tai sen osaa oikeassa asennossa, ja vasemmalla kädellä puristan teräasetta osaa vasten. (peukalon toimiessa vastakappaleena.) Pehmeämmät muovit leikkaantuvat tällä menetelmällä varsin mukavasti, ja erittäin tarkasti, mutta ongelma onkin kovemmat seokset. Eli jostain syystä, vaikka aivo sanoo, että muovi on liian kovaa, kun pitää oikeasti käyttää voimaa, en kuitenkaan jostain syystä aina siirry leikkaamaan pöytää vasten. Tästä seuraksena kun muovi vihdoin antaa periksi, on peukalon päässä vähintään 3mm syvä viilto. Sitten voi enää lähinnä nauraa tyhmyydelleen. ("Kyllä minä tällä kertaa ehdin puristuksen lopettaa...")
StaG

Viesti Kirjoittaja StaG »

Maaleja entisaikoina kaatui paljonkin... pahimmat olivat tietenkin emalimaalit ,jotka lensivät ympäri ja ämpäri :(
Erinäisiä haavoja on tullut,mutta pahin tähän astisista oli, kun armoryn sirompi veitsi lipesi ja lävisti peukaloni kynnen vastaiselta puolelta... 2cm terä upposi peukaloon kokonaan ja tuli ulos toiselta puolelta.
Pomminsa pudottaa
sodan lintu rautainen
kylvää kylmää kuolemaa
yllä maan viattomien
MangaReaper

Viesti Kirjoittaja MangaReaper »

Jaa, maaleja nyt on kaatunut useinkin, sormet tullu liimattua ainakin 30 kertaa yhteen (ei muuten kannata koettaa pestä pois, vesi vaan kovettaa nopeemmin). Viiltohaavoja syntyy jatkuvasti kun leikkelen aina veitsikäden peukaloa vasten, tosin viime aikoina olen ruvennut käyttämään spuen reunoja sormen suojaamiseksi (ehkä kokemuksesta tosiaan oppii :) ).

Huonoin ajatus oli laittaa hive tyranttiin vähän liikaa liimaa, yhtäkkiä huomasin nidin killuvan oikean käden peukalossa ja etusormessa yllättävän jykevästi (kannattaa käyttää green stuffia pikaliiman kanssa, metalliosat pysyvät paljon paremmin kiinni).
Lisää salaisuuksi avatarien takaa:

VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
Kedu

Viesti Kirjoittaja Kedu »

Eipä mulla onnettomuuksia ole tapahtunut kuin pikaliiman kaa. Kerran oikeen käden kaikki sormet yhteen, mutta sain ne revittyä irti toisistaan (oli kyllä käsi arkana :) ) Ja huuletkin olen muutamalla tipalla yhteen liimannut. Ai niin ja kerran kun olin kaverilla nii suoraan syliin kaatui purkki blood redii. Se oli kiva sitten kävellä kotiin kolme kilsaa ja housut iha punasena :|
Robocop

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Mulla ei oo pahempia sattunut. Maaleja tippunut maahan, veistellyt sormia ja liimaillut sormia yhteen vahingossa..
One Man Army.
"Eat shit and live, asshole!" -Marshal Law
Beastroars

Viesti Kirjoittaja Beastroars »

On tullu oltua varovainen teräaseiden kanssa sen jälkeen kun pienenä löin "äijämäisesti" täysillä moran kovaan puuhun. Lipsahtihan se kädestä ja sormet meni pitkin terää. Ihme kyllä ei tarvinnu tikkejä.

Figujen kanssa ei ole tullut suurempia vahinkoja, maalipurkkeja kaatunut, mutta nyttemmin niiden kaatumatauti on parantunut *koputtaa puuta*.
Kai sitä pikaliimallakin on sormia yhteen liimattu.

Kiinnostais muuten tietää miten kieleen saa pikaliimaa vahingossa :D
"I shall wolfe your flesh snap your bones, skrind your folkland burn their homes"
-Tomas Wanderer
Kedu

Viesti Kirjoittaja Kedu »

Beastroars kirjoitti: Kiinnostais muuten tietää miten kieleen saa pikaliimaa vahingossa :D
Pikaliima reagoi ilman kosteuden kanssa. Kerran yritin liimata jotain hankalaa metalli murikkaa(Cave Troll). Ekalla kerralla epäonnistuin. Sitten kaveri sano ton että liima reagoi ilman kosteuden kanssa. Nuolasin sitä kohtaa mitä piti liimata. No, siinä oli vielä liimaa. Lopputulos: Kielessä inhottavan tuntunen kohta ja huulet yhdessä :)
Beastroars

Viesti Kirjoittaja Beastroars »

Eli PITÄÄ nuolaista ennen kuin tipahtaa :wink:
"I shall wolfe your flesh snap your bones, skrind your folkland burn their homes"
-Tomas Wanderer
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”