Kumpi on parempi? FB vai 40k?
-
Night Lord
Kumpi on parempi? FB vai 40k?
Pistäkääs tänne oma mielipiteenne kumpi on parempi ja kumpi sopii alottelijalle paremmin. Perustelkaa myös. (Ei ole pakko)
Viimeksi muokannut Night Lord, To 23.10.2003 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Warhammer FB on paljon haastavampaa ja mukavampaa pelata.
Wh40k nyt on lähinnä eteenpäin juoksemista ja ampumista/paikallaan seisomista ja ampumista. Wh40k on vaan helpompi oppia (vaikka erratoja tulee kk välein) ja figut oikeesti on helpompi maalata (enemmän tasaista pintaa...faban kavereilla on kaikilla jotain tilpehööriä yms.)
Wh40k nyt on lähinnä eteenpäin juoksemista ja ampumista/paikallaan seisomista ja ampumista. Wh40k on vaan helpompi oppia (vaikka erratoja tulee kk välein) ja figut oikeesti on helpompi maalata (enemmän tasaista pintaa...faban kavereilla on kaikilla jotain tilpehööriä yms.)
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
No tuo nyt riippuu armeijoista, miusta ainakin tilpehööriä on helpompi maalata ku ei oo niin isoa pintaa blendattavana. (helffien kaikki kankaat, platemail onkii sit helppoa) Iha mikä kenestäkin on helpompaa. Tässäkin nähää et tää on mielipidekysymys.Oikolukususi kirjoitti:Wh40k figut oikeesti on helpompi maalata (enemmän tasaista pintaa...faban kavereilla on kaikilla jotain tilpehööriä yms.)
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Itse pelaan helffeillä ja minusta nämä ovat ihan sairaan vaikeita verrattuna vaikka firewarruihin tai space marineihin.
Huonona juttuna Lahden suunnilleen ainoa faban pelaaja olen minä
Kaikki pelaavat wh40k mutta fabaa ei juuri kukaan.
Huonona juttuna Lahden suunnilleen ainoa faban pelaaja olen minä
Kaikki pelaavat wh40k mutta fabaa ei juuri kukaan.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
- Amazing Slug
40K-figut on helpompi maalata, sillä 40K:sta puhuttaessa kaikki tietävät mistä puhutaan: Mariineista. Samoin armeijasta ja metagamesta yleensä puhuttaessa viitataan mystisesti aina mariineihin.
Tällainen on hiukan vastenmielistä. Mutta ei sitä nyt tarvitse ottaa niin vakavasti... kyllä sitä voi vielä pelata.
-J
Tällainen on hiukan vastenmielistä. Mutta ei sitä nyt tarvitse ottaa niin vakavasti... kyllä sitä voi vielä pelata.
-J
Itse aloitin fb:llä joskus kauan sitten. Silloin kun boxissa oli mukana HE ja Goblin armeijat.
Mutta peli oli _niin_ tylsä että noin vuoden ahertamisen jälkeen tehtiin yhden tyypin kanssa vaihtokauppa ja aloin pelaamaan 40k:ta, tämä siis vielä toisen laitoksen aikaan.
Kolmoslaitoksen säännöillä 40k:ta olen pelannut kahden käden sormilla laskettavat määrät.
Eli vielä lyhennyksenä. Omasta mielestäni FB on käsittämättömän tylsä, mutta 3. laitoksen 40k:aan ei ole oikein iskenyt, moni asia meni mielestäni huonompaan suuntaan uuden laitoksen tultua. Olihan toki parannuksiakin.
On muuten pelottavaa huomata että on leikkinyt tinaukoilla kohta kymmenen vuotta.
Mutta peli oli _niin_ tylsä että noin vuoden ahertamisen jälkeen tehtiin yhden tyypin kanssa vaihtokauppa ja aloin pelaamaan 40k:ta, tämä siis vielä toisen laitoksen aikaan.
Kolmoslaitoksen säännöillä 40k:ta olen pelannut kahden käden sormilla laskettavat määrät.
Eli vielä lyhennyksenä. Omasta mielestäni FB on käsittämättömän tylsä, mutta 3. laitoksen 40k:aan ei ole oikein iskenyt, moni asia meni mielestäni huonompaan suuntaan uuden laitoksen tultua. Olihan toki parannuksiakin.
On muuten pelottavaa huomata että on leikkinyt tinaukoilla kohta kymmenen vuotta.
Aika suppea näkökanta Slug..
SAnoisin että molemmissa peleissä on vaikeasti maalattavia ukkoja.
Marinet ovat helppoja, jos haluat maalata nopeasti. Marinet ovat vaikeita, jos rupeat säätämään jollain erikois tekniikoilla, esim NMM, tai Source lighting. Necronit ovat naurettavan helppoja. Samon ovat lisardmanit.
Molemmat ovat vaikeita jos haluat tehdä ne vaikeasti. Vaikeus aste on mielestäni siinä mitä värejä haluaa käyttää, ja miten tarkasti haluaa maalata. Kyllä NMM necron vie hetken aikaa. Drybrushattu Chaos warrior taas ei vie kovinkaan kauan.
En sanoisi että eroja maalaamisen suhteen on paljon. Itse tykkään että FBn ukot on helpompia maalaa.
Aloittelijalle suosittelisin 40Kta tai FBtä ihan sama, kumpi maailma kiinnostaa enemmän, siihen kannattaa laittaa rahaa kiinni. Molempia pelejä voi oppia pelaamaan olematta ydinfyysikko. Tehkää itse valintanne.
Moi
SAnoisin että molemmissa peleissä on vaikeasti maalattavia ukkoja.
Marinet ovat helppoja, jos haluat maalata nopeasti. Marinet ovat vaikeita, jos rupeat säätämään jollain erikois tekniikoilla, esim NMM, tai Source lighting. Necronit ovat naurettavan helppoja. Samon ovat lisardmanit.
Molemmat ovat vaikeita jos haluat tehdä ne vaikeasti. Vaikeus aste on mielestäni siinä mitä värejä haluaa käyttää, ja miten tarkasti haluaa maalata. Kyllä NMM necron vie hetken aikaa. Drybrushattu Chaos warrior taas ei vie kovinkaan kauan.
En sanoisi että eroja maalaamisen suhteen on paljon. Itse tykkään että FBn ukot on helpompia maalaa.
Aloittelijalle suosittelisin 40Kta tai FBtä ihan sama, kumpi maailma kiinnostaa enemmän, siihen kannattaa laittaa rahaa kiinni. Molempia pelejä voi oppia pelaamaan olematta ydinfyysikko. Tehkää itse valintanne.
Moi
Hope is a serum that never heals
-
Night Lord
Siis tää kysymys menee kyl off topic mut kumminkin, että oon maalannu noita mun figuja revellin maaleilla ja oon tullu siihen tulokseen et figuist ei tuu hienoi kun niillä maalaa ja ajattelin ostaa citadellin sen 40k paint alotus boksin. Kannattaako?
Toi tossa mun avatarissa on virus että tiedoksi...
FB, 40k:t on mielestäni rumia koska niillä on kaiken laisii aseita fleimereitä sun muita... FB on paljon hienompaa ja sitä on ilo maalata ja pelata... maalaaminen saattaa olla kyllä vähän vaikeampaa FB:llä... suosittelen silti FB:tä.... FB on haastavampaa!! osta mieluummin FB:n maali boksi!!!!
*Fantzut rulez!!!!!!*
Kun olen tämän foorumin whinetyksiä kuunnellut, niin tuntuu että ilkeät mariinit pursuavat joka kolosta ja reiästä 40K:ssa. Ei, ei ole käytännön tietoa, pelkkää huhupuhetta. Mariinit (paitsi hukat) ovat tylsiä. Sekä lojaalit että iloiset (kaaos). Erratoja joka lähtöön. Konetuliaseita. Hauskoja orkkeja.
Faba sitten... Ehkä vähän enemmän strategiaa, enemmän eeppisiä taistoja, enemmän maalattavaa, enemmän ryppyjä otsassa, enemmän hiertymiä ahterissa, enemmän armeijoita jotka eivät ole saaneet virallista listaa.
Ota nyt sitten selvää kumpi on parempi...
Faba sitten... Ehkä vähän enemmän strategiaa, enemmän eeppisiä taistoja, enemmän maalattavaa, enemmän ryppyjä otsassa, enemmän hiertymiä ahterissa, enemmän armeijoita jotka eivät ole saaneet virallista listaa.
Ota nyt sitten selvää kumpi on parempi...
Yksinkertaista, mutta totta.....FB on parempi. Kuten muutkin ovat täällä ovat jo asian ilmaisseet, niin FaBassa tarvitaan enemmän miettimistä ja taktiikoita voittoon. En sanoisi että 40koossa et tarvitse taktiikoita mutta pakko kaikkien on myöntää että 40k on yksinkertaisempi kuin FB. Myöskään en tykkää 40koon maailmasta mutta se on makusasia. Tästä maalausjupakasta sanoisin että kummatkin sarjat on yhtä haastavia maalata. Vaikeus riippuu vain maalaajasta ja tekniikoista mitä käyttää. Esim jos drybrushaat kaiken ja inkkejä mukaan heittelet niin helppoa ja nopeeta on, mutta jos blendaat ja highlaittailet niin homma vaikeutuu huomattavasti.
Jooh no pelailin 40k:ta noin vuoden verran. Tarina loppui siihen kun ainoa pelikavereni täällä Helsingissä ( toden totta...ainoa !!! lisää kaivataan ;D ) otti jokapelissä turpaan kun aloimme käyttämään maastoja . Armeijani oli Eldar ja olin hyvin perillä taktiikoista ja vinkeistä ( kiitos sotavasaran) kun taas kaverini ei oikein sisäistänyt Ultra mariineja..
Noh sittenpä kaverilla oli hyllyssään isoveljensä maalaamia ( erittäin hienoja ! ) FB figuja ja hänpä sitten tokaisi : nyt kuules aletaan pelaa FB ! . noh mitkäs siinä , kyllä tämä minulle kelpasi vaikka olin juuri päässyt 40k makuun ( vaikka mielestäni myös hyvin yksinkertainen "mene ja ammu" peli oli ) , sillä minä itse olin halunnut aloittaa Fbn kaikkien näitten magia systeemien ja muutenkin paljon monipuolisempien sääntöjen takia . Nyt sitä ollaan sitten puolitoista vuotta pelailtu ja tyytyväinen olen... =)
Noh sittenpä kaverilla oli hyllyssään isoveljensä maalaamia ( erittäin hienoja ! ) FB figuja ja hänpä sitten tokaisi : nyt kuules aletaan pelaa FB ! . noh mitkäs siinä , kyllä tämä minulle kelpasi vaikka olin juuri päässyt 40k makuun ( vaikka mielestäni myös hyvin yksinkertainen "mene ja ammu" peli oli ) , sillä minä itse olin halunnut aloittaa Fbn kaikkien näitten magia systeemien ja muutenkin paljon monipuolisempien sääntöjen takia . Nyt sitä ollaan sitten puolitoista vuotta pelailtu ja tyytyväinen olen... =)
The distance between insanity and genius is measured only by success.
-
The Scientist
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Fabassa on enemmän perussääntäjä mutta wh40k:ssa on 3x enemmän armeijoita (jos jokainen chapteri yms lasketaan erilliseksi armeijaksi) joiden erikoissääntöjä on vaikea muistaa (siis ihan kaikkien, en edes tiedä kaikkia armeijoita)
kummastakin löytyy kaikkea tarpeeksi. fantasyssä on pidemmät vuorot ja magiaa yms. kaikkea hienoa kamaa mutta 40k on järjestäytyneempää ja fluffi... aijai se fluffi nami nami. vaikka mokia tulee aika ajoin mutta kiinnostava maailma... lukekaapa 80-luvun Rick Priestleyn kirjoja, vaikka Rogue Traderia. Eipä paljon löydä virheitä kun Gav vielä pyöriskelee eskarissa 
niih.
-
Beastroars
FB on varmaan pelinä parempi ja haastavampi, mutta pidän kyllä 40k:stakin.
Aloittelijalle parempi luultavasti se mikä kiinnostaa, jotta jaksaa perehtyä pelin hienouksiin(kai niitä 40k:ssakin on
)
Itse aloitin aikoinani Fantasyllä.
Aloittelijalle parempi luultavasti se mikä kiinnostaa, jotta jaksaa perehtyä pelin hienouksiin(kai niitä 40k:ssakin on
Itse aloitin aikoinani Fantasyllä.
"I shall wolfe your flesh snap your bones, skrind your folkland burn their homes"
-Tomas Wanderer
-Tomas Wanderer