kokoamisen/konverttauksen aikana sattuneet onnettomuudet

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
osmelo

Viesti Kirjoittaja osmelo »

Mä kaadoin kerran puol purkkia flesh washia kulkusille..se ei ollu kivaa ja oon myös upottanu veitsen puol centtiä peukaloon..sekään ei ollu kivaa..
Wolffer

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

Warboss ZagSnikk kirjoitti:
Orcki lordi kirjoitti:Ja pensselillä oon tökänny suoraan silmään ( siinä oli maalia ).
ICK! Mulla rupeaa silmä vuotamaan vettä kun vain ajattelenkin... Onneks oon rillipää niin ei voi käydä noin. :)

Jos tuo on ilveilyä niin se oikeesti kirvelee ja silmää pidetään sillon aika kauan veden alla kunnes kirvely lakkaa
( blood red oli se maali. Apua vuotaaks sulla verta silmästä, ei se on vain maalia, voi ei alatko sä jo houraillakkin ) :wink:
Esgalsir

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

No huh huh... Onpas ihmisille sattunut paljon kömmähdyksiä;)
Minulle ei ole käynyt pahempaa, kerran mattopuukko upposi peukaloon jotain 5mm (älkää koittako ottaa metallisista ukoista "jalustaa" pois puukolla :D)
Ja matto on mennyt pilalle.. (nyyh, mamma ei tykännyt =)
ja muutenkin on monta kertaa kaatunut maalipurkki pöydälle...[/i]
sukkajumala

Viesti Kirjoittaja sukkajumala »

Rupeaa naurattamaan kun lukee näitä :)
Ostler

Viesti Kirjoittaja Ostler »

Liimapurkki kaatui kerran pöydälle ja tyhmänä poikana en tuulettanut tarpeeksi ja kouristelin koko yön liimahöyryissä... :roll: Nooh, norjalaisvitsi. Eilen vedin kirjaimellisesti käteen, mattopuukolla. Luuhun asti se napsahti ja vähän kirpaisi...
Nopeat elävät, kuolleet eivät.
Yabo

Viesti Kirjoittaja Yabo »

Tallatkaapa joskus mattoveitsen päälle :D .
Ei nimittäin tunnu kivalta ku on terä sentin syvyydessä kantapäässä :(
If you want, i can f**k you gently with a chainsaw.
paavo3

Viesti Kirjoittaja paavo3 »

Yleisin onnettomuus johtuu lääkitsemättömästä figupelaajan parkinsonista ja yleensä siinä liimausvaiheessa tai pohjamaalauksen jälkeen figut lentää ympäri huonetta, kun kädet tärisee enemmän kun sähköiskun jälkeen. Muita perinteisiä on figujen tarzan leikit kun pitää hihaa liian lähellä niitä ja muunmuassa ampparin huitominen kesken maalaussession.
Isoja kaasupilviä
jU-Ha

Viesti Kirjoittaja jU-Ha »

Kannattaa muute kaataa purkki mithril silveriä just valmiiks maalatun figun päälle. Se sopii siihen oikee hyvin....
noseman

Viesti Kirjoittaja noseman »

joo meikä vähä konvertoi genestealereille scythin taloneita ja painoin koko painollani linkkuveittä ja huomasin hetken päästä että verta oli joka paikassa...

niin kannattaa kattoo että terä on oikein päin pöytää eikä peukaloo vasten..... :wink:
sodassa ei ole voittajia eikä häviäjiä.
vain enemmän siviilejä menettäneitä ja vähennän siviilejä menettäneitä.
soldier

Viesti Kirjoittaja soldier »

juu mulla on käyny sillain että ku väänsin maastoo nii vetäisin peukaloon matto veittellä ja ensin en tuntenu mitää mut sitte raotin haavaa nii alko tulla vähä verta ja tosi kivalta tuntu :D onhan myös parit maalit kaatunu housuille ja ku puhkasin kuplan maalipurkista nii maali lens suoraa silmään :D että semmosta. :wink:
Nosferatu

Viesti Kirjoittaja Nosferatu »

Mulla kävi pieni kämmi maalien kanssa. Maalasin jotain rakkaista rotistani haarniskalla ja huomasin että olin jättänyt ruskean maalin auki. No, ojensin käteni sitä sulkeakseni ja huomasin että olin kaatanut siinä samassa haarniskapurkin. Nopealla käsiliikkeellä lähdin sitä nostamaan ja samassa kaatui ruskeakin :( . No eikun purkit pystyyn ja talouspaperia noutamaan. Suurimman osan maaleista sain pyyhittyä mutta pöytään jäi ruskea ja haarniskan värin läikkä. Sen siitä saa kun on poropeukalo.
In the name of God, impure souls of living dead shall be banished into eternal damnation. Amen. - Hellsing

"et semmosta tällä kertaa"
töpseli

Viesti Kirjoittaja töpseli »

Maalasin tuossa yhtä basea, ja kuinka ollakkaan, olin laittamassa black wash-purkkia kiinni. Se on sellanen joku coat'd arms, tai joku sellanen. Kuitenkin. Painoin sen siitä reunasta kiinni, niin sehän otti ja lähti kuin tikka kolosta. Purkki kimpos telkkarin kautta laatikkoon sotkien miltein kaiken matkansa varrelta. Se sitte valu sinne laatikon pohjalle. Tänään kun viimeistelin sitä samaista beissiä, aivastin static crass purkkiin.
Poerisija

Viesti Kirjoittaja Poerisija »

Teräaseilla en kirveella sormeen (kovaa puuta, tylsä kirves, kimposi sormeen) tapausta lukuun ottamatta ole tuhonnut itseäni, mutta figuilla ja maaleilla senkin edestä. Cadianien(uusien) pistimet ovat tappovehkeitä, kaivelin noppapussiani jossa oli cadiani pohjalla ja tökkäsi pistimellään etusormen kynnen alle. En edes huomannut mokomaa ennenkuin aloin hetkistä myöhemmin maalta ja sormesta vaan valui verta. Maalia olen saanut suuhuni kun olen avannut niitä sellaisella "taktisella puraisulla". Purkista olivat kierteet menneet ja maalit suuhun ja syliin.
Evolution was never true
Of all the lies they feed to you
What you see is what you do
Monkey me and monkey you
noki

Viesti Kirjoittaja noki »

No eipä ole mitään muuta ihmeellistä kun uunituore bad moon yellow kaatui pöydälle. Sain ooneksi suurimman osan pelastettua, mutta oli siinä sitten kiva maalailla tunti vielä kun eihän maalia saa hukata.

ps. Kello oli ykstoista ja aamulla piti herätä ennen seitsämää. Ja en pysy hereillä ellen ole nukkunut yli kaheksaa tuntia, varsinkaan ruotsin tunnilla......
Joo. just niin.
Elffi

Viesti Kirjoittaja Elffi »

Itselleni kävi tällainen tavallinen moka kun liimailin illalla ennen saunaan menoa. Vaatetukseni siinä vaiheessa oli jokseenkin vähäistä, olinhan menossa saunaan. Siinä sitten hetken liimailtuani huomasin että isohko klöntti pikaliimaa oli pudonnut suoraan reidelleni, ja kuivunut siihen. No, sitten koitin sitä repiä irti suht hennosti, mutta eihän se siitä minnekään lähtenyt. Minä sitten "riuskana miehenä" otin ja repäisin oikeen kunnolla, ja siinä sitten lähti liima, ikävä kyllä lähti muutakin: peukalon kynnen kokoinen pala nahkaa ja sattui niin hel****sti. Nyt siitä on enää sellainen arpi ja ilkeä muisto. Että sellainen tuli nyt mieleen, mutta tuo ei kyllä ole yksi ainokainen haaveri, mutta kylläkin yksi niistä pahimmista, ettei mitään tuon vakavampaa ole tapahtunut.
:wink:
Mazikainen

Re: kokoamisen/konverttauksen aikana sattuneet onnettomuudet

Viesti Kirjoittaja Mazikainen »

Ahdasta asumista kerrostaloasunnossa. Maalailin vanhaa metallista space wolfien dreadnoughtia. Olin suihkinut pohjamaalin pihalla ja kantanut napin sisälle kuivumaan ikkunalle. Emäntä siivoili sisällä ja katsomatta sulki ko. ikkunan. Dreadnought teki viiden kerroksen deep striken suoraan pihalle. Onneksi ei ollut ketään alla, se möntti olisi kyllä vienyt hengen. Laskeutui myös nurmikolle niin ei mennyt rikki, ainoastaan palasiksi.

EDIT: Piti laittaa tämä tuohon tuoreempaan lankaan josta oli linkki tähän mutta tuli sitten tähän. Nooh, tulipahan tehtyä oma ennätys thread-necromancyssa, 2003-2017 :D
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”