Kehityskaareni

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Matti
Valvoja

Kehityskaareni

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kaivelin & järjestin lähes jokaisen maalaamani figun, minkä löysin kaapinperukoilta. Laskin ne ja ihan kunnioitettava määrä: 396 :) Ja vielä kun muistelen, että olen poistanut maaleja joistakin + myynyt figuja ja jotkut todella wanhat (Heroquestit, ensimmäiset figut, joista suurimman osan onnistuin hajottaa) pistänyt roskiin, niin luulisin että todellinen maalaamieni figujen määrä on 450-500.

Samalla tuli muisteltua missä järjestyksessä tuli maalattua & mitä tuli opittua milloinkin. Tän topicin idea ei ole niinkään saada kritiikkiä tms. vaan lähinnä esitellä kehityskaartani, missä ei ole (toivon mukaan) selviä hyppyjä kehityksessä ja havainollistaa, ettei minun tasolle tie ole ollut kovinkaan lyhyt (mutta se voisi olla lyhyempi... ja reilusti).

Eli. Vanhimpia maalamiani figuja joita löysin on (EDIT: Maalattu vuonn a 95):
KuvaKuva

Figu on Grenadierin örkki. Tuolloin olin tosi kova drybrushaa, nauroin "kaikentietävän" varmuudella sille, että maalaisin korostukset muuten kuin drybrushaamalla. Tän taisin maalata ilman pohjamaalia... luulisin. Sitten tajusi pohjamaalin ja mustahan oli valinta (valkonen oli hankala), tulos ei kyllä enää silmää pahemmin mielytä:
Kuva

Grenadierin muoviörkki. Ja kyllä, se on tosiaan noin tumma. Eikö ole kaunis? ;-)

Sitten tuli vuosi... 98 luulisin ja DE:t alkoivat kiinnostaa. Yhäkin drybrushasin figuja ja vannoin mustan pohjamaalin nimeen (yllä oleva muoviörkki ja alla oleva DE crossbowman ovat syyt, miksi en tykkää yhäkään mustasta pohjamaalista... tummia möykkyjä). Eli arvoisa herrasväki, tässä DE-Crossbowman:
Kuva Kuva

Mikäli kuvittelette näkevänne yllä olevissa kuvissa blendausta, niin totta, siellä on crossbowissa liilasta-punaiseen! En tuolloin edes ajatellut, että sitä voisi käyttää korostukseen vaan luulin sen olevan käyttökelpoinen vain tuollaisiin "efekteihin" :roll:

Mutta DEn jälkeen tuli siirryttyä O&G:hin ja tajuta korosta *rummutusta* TADAA! Blendaamalla! Samalla tuli tehtyä retki kohti karkkimaata:
Kuva

Tuoltakin ajalta on jotain ihan kivoja nappeja, joita voi vieläkin katsoa... ainakin jos välimatkaa on tarpeeksi. Jostain syystä tuli samalla tajuttua tehdä rajaukset (lining). Samoin teräs osia tajusin jotenkin inkata...
Kuva

Sekä ensimmäiset pienet konversiot:
Kuva

O&G jälkeen siirryinkin HE:n ja valkeaan pohjamaaliin (mitä käytän edelleenkin lähes poikkeuksetta), eikä alkutaival kovin ruusuinen ollut:
KuvaKuva

Tässä sarjassa tajusin, että jopa kultaa kannattaa inkata ja ihmismäisille olennoille kannattaa myös maalata silmät (parilla DE:llä oli, mutta ne olivat vain kokeiluita).

Tän jälkeen tuo sini&valkea väritys alkoi iskeä ja seurauksena musta pari väritykseltään ihan onnistunutta ja jopa ehkä tekniikallisestikin (paitsi metalliosien suhteen) pelinappia:
KuvaKuva

Tämän jälkeen tuli parin vuoden tauko, jonka jälkeen kuitenkin osasin maalata oudosti jopa paremmin kuin aiemmin. Eli
Kuva

Sitten tulikin osuttua sotuun ja kaikki loput mainittavat maalamisen vaiheeni ovatkin täällä vilahtaneet galleriaan laittamissani topiceissa. Eli laitan alle vain linkit nyt kuviin/pbase osoteeseen. Selityksiä figuihin löytyy joko linkin vierestä tai itse linkin takaa pbasesta.

Blademaiden osallistui Sotu I kisaan. Eka figu, jonka maalauksen aikana poistin figusta maalit. Tuo tulos tyydytti tuolla hetkellä. Eipä paljoa muuta sanomista.

Monique de noir.

Lelith Hesperax Sotun I:en maalauskisan sci-fi figuni.

Empire Hero ensimmäinen NMM-yritelmä.

Daemonette Ensikertaa metallihileiden varjostuksen opettelua muuten kuin inkkaamalla!

VC-Armeija. Maalattu coniin, 4. maaleihin saamani armeija.

HE Lord Ensimmäinen showcase figu Lelith Hesperaxin jälkeen (eli n.½vuoteen).

Witch Qeen of Taltos muuten vaan maalattu, tähdätty necromanceriksi. Uusin valmis figuni. :)

Eli tommonen on mun kehityskaari sellaisena kuin sen muistan. Toivon mukaan tästä on iloa niille, jotka haluavat kehittyä maalauksen saralla ja ovat vasta aloittelevia (mä oon sit oppinu varmaan melkoisen hitaasti maalaa, koska olen saanut pääosin opetella/keksiä itse, kun en ole tajunnut lukea/etsiä netistä tietoa kuin viimeisen vuoden/parin aikana). Kutakuinkin käännekohdat kehityksessäni ovat siis olleet Drybrush, Blendaus, Rajaus. Sekä pohjamaalin vaihtuminen mustasta valkeaan.... sekä perslihaksien kulutus. :D

Onkohan tuolla jossain roima hyppy.. hmm.. en huomaa, uskottavalta kaarelta näyttäisi. Pisin mailini varmaan tähän astisistani sotussa.

EDIT: Muotoilua korjattu & 1 kuva lisätty (vanhempi spearman, eli punanen).
Viimeksi muokannut Matti, To 28.09.2006 23:24. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Ainahan sä hyvin oot maalannu, varsinkin kun oot joutunu ite kehittelemään. Vanhat nappini eivät ole kauniita ja sitä grenadierin örkkiä ei kannata edes verrata mun tökerryksiin.
Todella hienoja mutta ketkä on tossa immortal combatissa?
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Kyllä huomaa huikean kehityksen. Kun vertaa ensimmäisiä örkkejä tuohon uusimpaasi, niin huh huh... Olet ollut jo alussa paljon parempi maalaaja, kuin minä. Nuo sun ensimmäiset helfit oli kanssa hienoja. Ja siisti toi gobbo konverttaus... onks se 5. edikasta?
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

En omista mitään viisasta sanottavaa, mutta voin onnitella kehityskaarestas... :) Kaikille ei ole suotu tätä kuuluisaa taitoa maalata...*ei "tietenkään" puhu itsestään*

Asiani oli vain, että HE Lordis pisti silmään... varsin kauniin näköinen tapaus, mieleenpainuva suorastaan... :wink:
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
Matti
Valvoja

Se Grenadierin örkki ei ole siis ensimmäinen, vaan vanhin jonka löysin. Vanhemmat oon heittäny varmaan... kröhöm. roskiin. Kyl siihenkin meni kehittyä jokusen aikaa, mutta siihen tulokseen voisin uskoa, että Sotussa voidaan neuvomalla opastaa varsin vikkelään (eihän siinä Grenadierin örkis oo kuin vähän dryburshia ja maalit melkein alueillaan!). Samoin siinä näkyy kyl myös nätti RPn maalien vaikutus, ne olivat tosi namuja sinäänsä peittävyydeltään (vaan myös muistaakseni melko paksuja, tekivät kuitenkin tasaisen kerroksen maalin paksuuden & peittävyyden suhteen).

Ja mä en oo itse oikeastaan kehitellyt, vaan oikeastaan isoveli opetti. Se oli lukenu drysbrushist MAgus 5:sta. Blendausta en tiedä mistä luki, jos edes luki... kuitenkin kysyessäni jostain suomuista tms. sano "maalaa ensin sinisel ja sit vaaleemmal ympäröit", noh niin Cold Onen jokainen suomu blendattiin. :) Vasta jälkikäteen (oisko ollu sotussa kulkiessani) tajusin mikä oli kyseisen tekniikan nimi. ;) Tuo tosiaan unohtui mainita... kuitenkin saamani opetus / tieto pitkään aikaan oli todella minimaalista.

Ajatus tässä topicissa oli tosiaan konkretisoida tuota kehitystä. Ainakin luulisin, että voi nostaa ihmisten halua kehittyä, kun näkevät "välietappeja" matkalla maineeseen ja mammonaan (jonne minäkin olen vasta matkalla):)
Andromedus kirjoitti: Todella hienoja mutta ketkä on tossa immortal combatissa?
Enkeli ja demoni. En tiedä tarkemmin.
Grom Hardhammer kirjoitti:. Ja siisti toi gobbo konverttaus... onks se 5. edikasta?
Se on Blood Bowlista oleva goblini, jolle on laitettu tikari käteen ja toi hyppykeppi on pidennetty (alunperin tuo narrinuppi oli heti käden yllä), jotta banneri mahtuisi. Saattaa muuten olla, et toi gobbo oli maalattu vasta HEn kanssa samaan aikaan... nyt kun muistelen, siin saatto olla valkea pohjamaali ...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm ohho no on sitä tullu kehityttyä :D, niin joo ei ainakaa heti pompannu silmille, mutta kaua oot maalaillu ? :D (veikkaus 10+ vuotta). Nykyiset hahmot mitä sulta tulee o aika kovaa tasoa.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Hmm tämmöisiä on kiva katsoa, tuo empire hero on ollut yksihienoimmista figuista mitä olen nähnyt (siis tuolla lailla maalattuna) se yksinkertaisesti on niin KOMEA. :wink:
Porkkana

Viesti Kirjoittaja Porkkana »

Kehitys parempaan suuntaan todellakin!Daemonette on kyllä....HIENO!(ja muutkin tietysti)
Älä syö porkkanaa.
Matti
Valvoja

baretul kirjoitti:Hmm ohho no on sitä tullu kehityttyä :D, niin joo ei ainakaa heti pompannu silmille, mutta kaua oot maalaillu ? :D (veikkaus 10+ vuotta).
n. 10 vuotta sitten aloitin harrastuksen ensi kertaa. Tähän kymmeneen vuoteen tosin sisältyy pienempiä tai isompia taukoja maalauksen osalta. Esim. RoPeCon 2000 ja kesä 2002 välisenä aikana en muistaakseni maalannut yhtään ukkoa (tai pelannut). Muitakin taukoja mahtuu joukkoon, tuo n.2:en vuoden tauko on kuitenkin suurin...

Figumäärä selittyy sillä, että oon maalannut enemmän pelifiguja (armeijoita) kuin showcasea. Tää myös on ollut tavallaan hidasteena kehitykselle (luulisin), koska kun maalaa 30 samanlaista mokua samalla tekniikalla, siinä kehittyy lähinnä nopeus.
Brimstone

Viesti Kirjoittaja Brimstone »

Sun maalaustyyli on valehtelematta yksi hiennoimista mitä tiedän.
Se johtuu luultavasti innovatiivisista väriskeemoista ja noista RMM osista.

Maalaa lisää ja postaa ihmeessä tänne.

Ainiin, ja kehityksestä sen verran että 10 vuodessa tuo on keskitasoa.
"Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio."
Rosvosektori

Viesti Kirjoittaja Rosvosektori »

Joo tällaset kehityskaaret on aika hauska lukea. Sä oot kyllä aika pro maalamaan ja kehitystä on tullut vuosien varrella.
Tästä tulikin mieleen, olisi kiva nähdä esim. Baretulin kehityskaari. :D
Times are tough, huh, bud!
Sea~Horde

Viesti Kirjoittaja Sea~Horde »

Mä maalaan nyt suunnillee yhtä hyvin ku sä jotain 6vuotta sitte :D
How ironic that the greatest forge of civilization is battle
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”