Samalla tuli muisteltua missä järjestyksessä tuli maalattua & mitä tuli opittua milloinkin. Tän topicin idea ei ole niinkään saada kritiikkiä tms. vaan lähinnä esitellä kehityskaartani, missä ei ole (toivon mukaan) selviä hyppyjä kehityksessä ja havainollistaa, ettei minun tasolle tie ole ollut kovinkaan lyhyt (mutta se voisi olla lyhyempi... ja reilusti).
Eli. Vanhimpia maalamiani figuja joita löysin on (EDIT: Maalattu vuonn a 95):

Figu on Grenadierin örkki. Tuolloin olin tosi kova drybrushaa, nauroin "kaikentietävän" varmuudella sille, että maalaisin korostukset muuten kuin drybrushaamalla. Tän taisin maalata ilman pohjamaalia... luulisin. Sitten tajusi pohjamaalin ja mustahan oli valinta (valkonen oli hankala), tulos ei kyllä enää silmää pahemmin mielytä:

Grenadierin muoviörkki. Ja kyllä, se on tosiaan noin tumma. Eikö ole kaunis? ;-)
Sitten tuli vuosi... 98 luulisin ja DE:t alkoivat kiinnostaa. Yhäkin drybrushasin figuja ja vannoin mustan pohjamaalin nimeen (yllä oleva muoviörkki ja alla oleva DE crossbowman ovat syyt, miksi en tykkää yhäkään mustasta pohjamaalista... tummia möykkyjä). Eli arvoisa herrasväki, tässä DE-Crossbowman:

Mikäli kuvittelette näkevänne yllä olevissa kuvissa blendausta, niin totta, siellä on crossbowissa liilasta-punaiseen! En tuolloin edes ajatellut, että sitä voisi käyttää korostukseen vaan luulin sen olevan käyttökelpoinen vain tuollaisiin "efekteihin"
Mutta DEn jälkeen tuli siirryttyä O&G:hin ja tajuta korosta *rummutusta* TADAA! Blendaamalla! Samalla tuli tehtyä retki kohti karkkimaata:

Tuoltakin ajalta on jotain ihan kivoja nappeja, joita voi vieläkin katsoa... ainakin jos välimatkaa on tarpeeksi. Jostain syystä tuli samalla tajuttua tehdä rajaukset (lining). Samoin teräs osia tajusin jotenkin inkata...

Sekä ensimmäiset pienet konversiot:

O&G jälkeen siirryinkin HE:n ja valkeaan pohjamaaliin (mitä käytän edelleenkin lähes poikkeuksetta), eikä alkutaival kovin ruusuinen ollut:

Tässä sarjassa tajusin, että jopa kultaa kannattaa inkata ja ihmismäisille olennoille kannattaa myös maalata silmät (parilla DE:llä oli, mutta ne olivat vain kokeiluita).
Tän jälkeen tuo sini&valkea väritys alkoi iskeä ja seurauksena musta pari väritykseltään ihan onnistunutta ja jopa ehkä tekniikallisestikin (paitsi metalliosien suhteen) pelinappia:

Tämän jälkeen tuli parin vuoden tauko, jonka jälkeen kuitenkin osasin maalata oudosti jopa paremmin kuin aiemmin. Eli

Sitten tulikin osuttua sotuun ja kaikki loput mainittavat maalamisen vaiheeni ovatkin täällä vilahtaneet galleriaan laittamissani topiceissa. Eli laitan alle vain linkit nyt kuviin/pbase osoteeseen. Selityksiä figuihin löytyy joko linkin vierestä tai itse linkin takaa pbasesta.
Blademaiden osallistui Sotu I kisaan. Eka figu, jonka maalauksen aikana poistin figusta maalit. Tuo tulos tyydytti tuolla hetkellä. Eipä paljoa muuta sanomista.
Monique de noir.
Lelith Hesperax Sotun I:en maalauskisan sci-fi figuni.
Empire Hero ensimmäinen NMM-yritelmä.
Daemonette Ensikertaa metallihileiden varjostuksen opettelua muuten kuin inkkaamalla!
VC-Armeija. Maalattu coniin, 4. maaleihin saamani armeija.
HE Lord Ensimmäinen showcase figu Lelith Hesperaxin jälkeen (eli n.½vuoteen).
Witch Qeen of Taltos muuten vaan maalattu, tähdätty necromanceriksi. Uusin valmis figuni.
Eli tommonen on mun kehityskaari sellaisena kuin sen muistan. Toivon mukaan tästä on iloa niille, jotka haluavat kehittyä maalauksen saralla ja ovat vasta aloittelevia (mä oon sit oppinu varmaan melkoisen hitaasti maalaa, koska olen saanut pääosin opetella/keksiä itse, kun en ole tajunnut lukea/etsiä netistä tietoa kuin viimeisen vuoden/parin aikana). Kutakuinkin käännekohdat kehityksessäni ovat siis olleet Drybrush, Blendaus, Rajaus. Sekä pohjamaalin vaihtuminen mustasta valkeaan.... sekä perslihaksien kulutus.
Onkohan tuolla jossain roima hyppy.. hmm.. en huomaa, uskottavalta kaarelta näyttäisi. Pisin mailini varmaan tähän astisistani sotussa.
EDIT: Muotoilua korjattu & 1 kuva lisätty (vanhempi spearman, eli punanen).