mun äijii
-
Moriquendi
Okei, lyhyt oppimäärä kuvien ottamiseen taitaa olla paikallaan.
1) raahaa paikalle kaikki asunnosta löytyvät irralliset valot.
2) kohdista kaikki valo figuun siten, että kaikki varjot katoavat. Kannattaa laittaa lamput figun ympärille useampiin suuntiin.
3) laita figun taakse valkoinen tulostinpaperi.
Ota kuvat riittävän läheltä, n. 20-30cm:n päästä. Ideana on saada figu kuvaan vähintään sen kokoisena kuin se oikeastikin on - mielellään isompanakin. Kun figu näkyy kuvassa vähintään luonnollisen kokoisena, siitä voi jo sanoakin jotain.
Lisäksi sotavasaran etusivun kautta pääsee artikkeliin nimeltä "miniatyyrifiguurien valokuvaaminen". Jo pelkän alkuosan lukeminen auttaa paljon.
1) raahaa paikalle kaikki asunnosta löytyvät irralliset valot.
2) kohdista kaikki valo figuun siten, että kaikki varjot katoavat. Kannattaa laittaa lamput figun ympärille useampiin suuntiin.
3) laita figun taakse valkoinen tulostinpaperi.
Ota kuvat riittävän läheltä, n. 20-30cm:n päästä. Ideana on saada figu kuvaan vähintään sen kokoisena kuin se oikeastikin on - mielellään isompanakin. Kun figu näkyy kuvassa vähintään luonnollisen kokoisena, siitä voi jo sanoakin jotain.
Lisäksi sotavasaran etusivun kautta pääsee artikkeliin nimeltä "miniatyyrifiguurien valokuvaaminen". Jo pelkän alkuosan lukeminen auttaa paljon.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
-
baretul
Et tainnut lukea sanaakaan mitä day kirjoitti ?
, tosiaan kannattaa panostaa valokuvaukseen. Noista on nyt aika vaikea sanoa yhtään mitään, koska kuvat ovat niin epätarkoja, hienoja ne kyllä on, emmä muuta osaa sanoa
. Ehkä liian turhan brushatuja sen vois pistää viel.
Maasto oli kyllä coolia, yksi asia ei ollut mun mieleen nääs toi base jossa puu oli (varmaankin vielä kesken se puu), niin sen reunat oli aika paljaita, tai siitä oli karissu flocki pois. Kannataisi vetää suihkepuolla vettä flockin päälle kun se on just liimattu, kanntais myös painella sitä siihen sitä flockia ku liima on vielä märkää, itse vedän aina välillä 2 kerrosta flockia, niin että saan varmasti kaikki kohdat. Kannattaa kuitenkin varoa sauma kohtia jos vetää 2 kerroksella, koska tuo joitenki kohtien paikkailu on yllätävän vaikeaa, eli jos laittaa uuden kerroksen, nin pistää mielummi koko roskaan sen, kun vain esim pariin pälveen, jolloin voi tulla sellasia ikäviä muhkuroita.
No joo se siitä
, jos tulee parempia kuvia niin ihmiset osais kyl sanoa enemmänki, ja ehkä voisit enemmä kehityä maalaajana ja modellaajana, ku saisit asiallisempaa kommentia. Vielä lopuks että näytti tosi siistiltä toi dredi ja maasto WOW.
Maasto oli kyllä coolia, yksi asia ei ollut mun mieleen nääs toi base jossa puu oli (varmaankin vielä kesken se puu), niin sen reunat oli aika paljaita, tai siitä oli karissu flocki pois. Kannataisi vetää suihkepuolla vettä flockin päälle kun se on just liimattu, kanntais myös painella sitä siihen sitä flockia ku liima on vielä märkää, itse vedän aina välillä 2 kerrosta flockia, niin että saan varmasti kaikki kohdat. Kannattaa kuitenkin varoa sauma kohtia jos vetää 2 kerroksella, koska tuo joitenki kohtien paikkailu on yllätävän vaikeaa, eli jos laittaa uuden kerroksen, nin pistää mielummi koko roskaan sen, kun vain esim pariin pälveen, jolloin voi tulla sellasia ikäviä muhkuroita.
No joo se siitä
Äläs nyt; valaistus on jo aika hyvin kunnossa, pitäisi vain saada kamera vielä paljon lähemmäksi.baretul kirjoitti:Et tainnut lukea sanaakaan mitä day kirjoitti ?, tosiaan kannattaa panostaa valokuvaukseen.
Verrattuna aikaisempiin kuviin noi uudet ovat jo ihan eri tasoa.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
-
baretul
-
baretul
Hmm tuotas joo siis tosissa tuo on sun vanha vai ?, eli siis olet tehnyt tuon itse.
Soldier varmaa olis hyvä idea sanoa että jos jokin noista ei ole sun tekemä
, ainakin se ylensä ihmisillä ollut tapana, en minkään postaa jennifer haleyn ja cyrilin figureita laittamatta kommenttia, koska enhän periaateessa kieltänyt sitä että ne eivät ole minun. Tuokin maasto antoi sellaisen oletamuksen että se olisi Soldierin tekemä, jos asia on nyt näin
. Muistaakseni aika paljolti kielettyä postailla täälä muitten tekeleitä, galleria säänöissä tais olla. Noh kai turhaa melua tyhjästä taas vaihteeks mun osalta
.
Soldier varmaa olis hyvä idea sanoa että jos jokin noista ei ole sun tekemä
-
baretul