Wanha ja Wäsynyt Sotavasara?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Lukittu
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Ai täällä SAA flamettaa... :wink: Selvä selvä, odottakaas vaan, käyn ensin hakemassa henkilökohtaisen Book of Grudgesin hyllystä...*heh*

Mutta niin, eipä tämäkään viestiketju enään niin kauhian mielenkiintoinen ole... jotenkin olette jääneet jumittaan tuohon kiroilun tarpeellisuuteen/tarpeettomuuten... turha aihe sinällään, mutta jos intoa löytyy... :wink:
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Deceased kirjoitti:Ai täällä SAA flamettaa... :wink: Selvä selvä, odottakaas vaan, käyn ensin hakemassa henkilökohtaisen Book of Grudgesin hyllystä...*heh*

Mutta niin, eipä tämäkään viestiketju enään niin kauhian mielenkiintoinen ole... jotenkin olette jääneet jumittaan tuohon kiroilun tarpeellisuuteen/tarpeettomuuten... turha aihe sinällään, mutta jos intoa löytyy... :wink:
No jotkut täälä on jumitanut noita, tai jotkut eivät jaksaneet katsoa millainen sählinki samasta aiheesta ollu viime kuukautena, ja pistää samankaltaisen topicin aiheesta josta saa taas 10 sivun tappelun, joko siitä että onko gw:een ukot kalliita, miksi noobeja mukama syrjitään, miksi moderaatorit ovat pahoja, kirjoulusta, tai ylipäätänsä jostain, jossa ekassa kysymyksessä tai argumentissa ei ole päätä eikä häntää (esim just tää "miksi ei saa kirjoilla, tai kertoa jotain sisäpiirivitsejä" "miksi pahat modet sulkee meiän hauskat topsut"). Luulin että aiheet on jauhettu 1230 kertaan loppuun, mutta kai jotkut ovat niin laiskoja, että eivät jaksa kysästä tuota ircissä, tai lukea edellistä aihetta koskevaa topsua.
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Tietenkin, että keskustelu säilyy, niin samoja aiheita on kierrätettävä... ilmi käynyt fakta... mutta niin, ihan oikealla asialla täällä ollaan oltu... siis noh, lukuunottamatta näitä paria seurueemme nuorempaa jäsentä... :roll: On se kyllä harmi... voisi joku teistä "vanhemmista" sotulaisista alkaa oikeaksi ongelma tapaukseksi niin saataisiin taas lisää flametuksen aihetta siitä miten VAIN aloittelijoita syrjitään...*heh*

Noh, oli miten oli... omalta osaltani tämä topicci taitaa jäädä unholaan jo... toivonmukaan... :roll:
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
sanp0

Viesti Kirjoittaja sanp0 »

Grond kirjoitti:Vääristelen sinun sanojasi? Taidat nyt luulla itsestäsi hieman liikoja, tämä keskustelu on elänyt omaa elämäänsä, enkä ole sinun horinoihisi niin paljon huomiota kiinnittänyt että juuri niitä vääntelisin. Puhuin asiasta yleisesti. Kannattaa vilkaista koko ketju uudelleen läpi, huomaat että täällä on ollut muitakin postaajia kuin sinä.
Puhutaanpa off topicaamisesta. Te (modet) olette vahvasti sitä vastaan niin miksi sinun täytyy myös tekemään tätä? Olisit pistänyt heti stopin koko hommalle, kun se on typerää eikä kuulunut asiaan. Sinähän poistit vulcha boyn koko viestin sieltä minun tomb king topicistakin, niin mikset tehnyt samaa tännekkin, koska ne eivät kuuluneet mitenkään asiaan TAI sitten olisit voinut huomauttaa asiasta ettei sellaista tartte tehdä!
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
Multani

jaahas vai että sellasta...

Viesti Kirjoittaja Multani »

Suomi on vapaa maa ja minulla on perustus laillinen oikeus mielipiteeseen ilman turhaa sensuuria!!! siispä sanon: modet (en tarkoita kaikkia, mutta en ketään nimeäkkään) löysätkää vähän pipoa jookos?

Maailmassa on jo tarpeeks foorumeita joilla modeilla on noussut nesteet nuppiin joten ei tehdä tästä sellaista?

Hyvä aihe sanpolta itse pidin foorumista ennen enemmän kun täällä oli vapaampaa puhua monista eri aiheista, nykyään on vain katsottava jatkuvaa "hei täs mun armeija mitä laitan lisää" listojen tulvaa, josta ei kertakaikkiaan löydy hyvää postia ellei sitten yhtä sadasta... Tämän aiheuttaa tietysti aiheen vapauden rajoitus ja (jo edellä mainittu) modejen virkaintoisuus off topicista huomauttamista kohtaan, keskustelut eivät voi edes ajautua mihinkään muuhun kun tylsään 1 vai 2 predatoria tuumiskeluun.. Tosin onhan täällä tuo historia foorumi josta löytyy usein enemmän tai vähemmän kiinnostavaa asiaa

Tiivistettynä:

TÄÄLLÄ ALKAA OLLA TYLSÄÄ!!! ->
modet löysätkääs vähä
Juustoa komisario Palmu
sanp0

Re: jaahas vai että sellasta...

Viesti Kirjoittaja sanp0 »

Vulcha Boy kirjoitti: Tosin onhan täällä tuo historia foorumi josta löytyy usein enemmän tai vähemmän kiinnostavaa asiaa
Tuolta löytyy useimmiten kaikista mielenkiintoisimmat asiat, siis fb:n. Ja eritoten kertomukset joita jotkut jaksavat kirjoittaa ihan tajuttomasti. Suuret kiitokset heille paljon :)
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Re: jaahas vai että sellasta...

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Vulcha Boy kirjoitti:Suomi on vapaa maa ja minulla on perustus laillinen oikeus mielipiteeseen ilman turhaa sensuuria!!! siispä sanon: modet (en tarkoita kaikkia, mutta en ketään nimeäkkään) löysätkää vähän pipoa jookos?

Maailmassa on jo tarpeeks foorumeita joilla modeilla on noussut nesteet nuppiin joten ei tehdä tästä sellaista?

Hyvä aihe sanpolta itse pidin foorumista ennen enemmän kun täällä oli vapaampaa puhua monista eri aiheista, nykyään on vain katsottava jatkuvaa "hei täs mun armeija mitä laitan lisää" listojen tulvaa, josta ei kertakaikkiaan löydy hyvää postia ellei sitten yhtä sadasta... Tämän aiheuttaa tietysti aiheen vapauden rajoitus ja (jo edellä mainittu) modejen virkaintoisuus off topicista huomauttamista kohtaan, keskustelut eivät voi edes ajautua mihinkään muuhun kun tylsään 1 vai 2 predatoria tuumiskeluun.. Tosin onhan täällä tuo historia foorumi josta löytyy usein enemmän tai vähemmän kiinnostavaa asiaa

Tiivistettynä:

TÄÄLLÄ ALKAA OLLA TYLSÄÄ!!! ->
modet löysätkääs vähä
Niin joo onhan noilla muilla foorumeilla tosi nasta käydä kun suurin osa musapuolenkin viesteistä on tyyliin "hopparit/hevarit on homoja" , tai "Limp Biskittiä kuuntelee vaan kaikki #¤¤¤"# urpot". Ihmiset kun käsitää sananvapauden näköjään siten että kun ei tarte omalla nimellä ja kasvotusten esiintyä niin voi sanoa mitä vaan. Ei täällä kyllä ole kovin hurjaa ollut tuo sensurointi. Jotkut on ehkä vähän innostununeet mutta eipä tuo ole vielä haitannut.
Multani

eikös se ole yksi foorumeiden puolia että voi haukkua kaikkia ihan anonyymisti?
Juustoa komisario Palmu
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Vulcha Boy kirjoitti:eikös se ole yksi foorumeiden puolia että voi haukkua kaikkia ihan anonyymisti?
Jeh, toinen kysymys taas on että onko siinä haukkumisessa mitään pointtia. "Nyt täytyy mollata tota tossa koska muuten mä menetän jotain", vai?
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Warma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warma »

Abu kirjoitti:
Vulcha Boy kirjoitti:eikös se ole yksi foorumeiden puolia että voi haukkua kaikkia ihan anonyymisti?
Jeh, toinen kysymys taas on että onko siinä haukkumisessa mitään pointtia. "Nyt täytyy mollata tota tossa koska muuten mä menetän jotain", vai?
Noh joidenkin täytyy vaan kasvattaa sitä virtuaali jatketta... :(
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Vaan täällä ei sitä jatketa. Pitäkää se piilossa. Me emme halua nähdä sitä. Älä yritäkkään esitellä.

Täällä ei haukuta ketään. Ei anonyymisti, eikä mitenkään muuten.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

No ei todellakaan. Rakentava kritiikki on eriasia kuin flametus ja mollaus. Ilmeisestikin olet ymmärtänyt sotun olemassa olon tarkoituksen väärin, kun tuollaisen väitteen esitit...

Ja mitä tulee oikeuteesi mielipiteisiin, kyllä, sinulla on oikeus omaan mielipiteeseen. Onkos sinulla oikeus esittää niitä? Kyllä, mutta loukkaamatta ja herjaamatta. Toisaalta sotua käyttäessäsi, sitoudut noudattamaan sotun sääntöjä. Maassa maan tavalla edelleen...

Mitä tulee taas "rajoitukseen", niin minusta se rajoitus on tehnyt tästä foorumista viihdyttävämmän. Mikäli haluaisin keskustella maailmanpolitiikasta, tekisin sen muualla. En ymmärrä, miksi ihmeessä pitäisi keskustella kaikesta maan ja taivaan väliltä, kun figuistakin löytynee. Lisäksi musta olellista on kysyä juuri "Miksi sotavasara.net on olemassa?" Weekender osannee vastata tähän, eli miksi pitää. Onko paikka figuharrastelijoiden foorumi, jossa toteutetaan laumaviettiä ja sitten itse figuasiaa vain sivutaan, vai figufoorumi jossa puidaan juuri figuihin & figupeleihin liittyviä ongelmia? Tässä on ero. Toinen tarjoaa todellakin puhdasta viihdykettä ja sinne voidaan kirjottaa kaikkea roskaa, toinen (mitä sotu musta edustaa enemmän) on asiafoorumi missä ei keskustella keskustelemisen vuoksi, vaan koska on ongelma esim. säännöissä, maalauksessa tms. ja ajatus on viedä figuharrastusta eteenpäin.

Sotun linjaus on mikä on, turha valittaa. En mäkään ala vierailessani kaverien kotona valittamaan kuinka väärin sohva on sijoitettu, kuinka heillä on vääriä kirjoja jne. Sama juttu foorumilla, Weekenderhän tämän omistaa ja hän sanelee mitä kirjahyllystä löytyy ja missä sohvan paikka on.

EDIT: Ja niin siivoojahtan siivoavat sitten sotkuja ja huomauttavat asiasta sotkijalle. Eikös moderaattorin homma kuullosta tosi hohdokkaalta, kun vertaan siivoojaan. ;)
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Abu kirjoitti:Jeh, toinen kysymys taas on että onko siinä haukkumisessa mitään pointtia. "Nyt täytyy mollata tota tossa koska muuten mä menetän jotain", vai?
Ne kato menetää r1sp3kt11!
Kuva
y0 y0!
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Trekkeri

Viesti Kirjoittaja Trekkeri »

Olen tätä keskustelua jo hyvän aikaa seurannut ja päätin nyt jotain siihen lisätä.

Kun täällä on niin paljon kritisoitu moderaattoreiden tiukkaa lukotusta ja muutenkin liian aiheiden karsimista, niin tässä on taas kaikille muistutus miksi on syytä pitää keskustelu tiettyjen rajojen puitteissa:

http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=16037

Minua ei juurikaan aiheiden lukotus häiritse, mutta lähinnä niiden syy.

En aina näe syytä painottaa hakutoiminnon käyttöä ellei kyseistä aihetta ole jo samalla sivulla.

Lähes kaikilla ulkomaisilla foorumeilla on usein pari samanlaista topiccia viikossa, mutta ketä se oikeasti häiritsee varsinkin jos uuden viestin lähettäjä näyttää apua tarvitsevan.

Mutta mikä minua usein täällä häiritsee on aiheissa ja kirjoituksissa käytetyn kielen taso.

Mielestäni kirjakieli on asiallisin tapa ilmaista itseään tässä muodossa, sillä suurin osa kaikista lukotetuista aiheista sisältää juuri monen mainitsemaa "teini" kieltä tyyliin "r1sp3kt11" (niin kuin RutGut mainitsi).

Siis minä en puhu kirjakielellä vaan ihan yleiskieltä käytän, mutta kyse on siis tämänkaltaisten foorumien kielestä.

Olen kyllä ymmärtänyt että puolet käyttäjistä on nuorempaa ikää edustavia, mutta en kyllä usko että he eivät osaisi sen verran kirjoitus asuaan miettiä.

Mitä tähän aiheeseen tulee niin tuntuu että sanp0 kritisoit modeja siitä syystä että sinulla on näköjään tapana reakoida vähän turhan kiivaasti toisten kommentteihin:
sanp0 kirjoitti: Säälittävää! Tuo kuulostaa ihan, että: "Voitto ei ole tärkeintä, vaan että otetaan kunnolla turpaan ja murjotetaan yksin nurkassa kaikkien naurettavana."
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... 36&start=0 (tässä on koko keskustelu)

En ottanut tuota henkilökohtaisesti, mutta en näe mitään syytä reakoida puolivakavaan kommenttiin tuolla tavalla.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Multani

taas tuutista tulee

mielestäni täällä voisi keskustella noista figuista hieman rennompaan sävyyn muttakun nää kaikkien postaukset täällä kuulostaa joltai pressan uudenvuoden vuodatukselta... Eli jäykkä sävy ja ei mitään pahaa sanottuna... Jos jotai kritisoidaan lisätään perään hymiöitä 100 tai jotai sulkeissa et (mutta toisaalta voihan se toimia noinkin emt älä musta välitä anteeks et postasin)

Toinen sävy olisi jos kaikesta ei nipotettaisi ja annettaisiin vähän vapautta sisältöön.. jos siinä sivussa mainitsee jotain irrelevanttia niin on siitä jo vähintään 17 "käyttäjämoderaattoria" ja pari oikeeta modua whinettämässä silmät päästänsä. Että sitä mieltä!

P.S älkää ottako mua vakavasti mä vain leikin :D pls älä lyö ohhoh en oo tota mieltä kyl oikeesti ollenkaan... vaikka toisaalta.. äh ihan outo juttu koittakaa ymmärtää...
Juustoa komisario Palmu
Multani

Tässä tuli heti jälkeen mieleen että nykyinen sotavasara.net muistuttaa aika tavalla 1940-luvun natsisaksaa jossa vain puhtaita figutopicceja suvaillaan ja jos joku siihen väliin heittää et "olipa hassu juttu muuten salkkareissa tänään" (juttu silti liittyisi jotenkin asiaan) tulee moderaattorit ja laittavat tuollaiset offtopiccaajat polttouuniin... että silleen...
Juustoa komisario Palmu
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Vulcha Boy kirjoitti:Tässä tuli heti jälkeen mieleen että nykyinen sotavasara.net muistuttaa aika tavalla 1940-luvun natsisaksaa jossa vain puhtaita figutopicceja suvaillaan ja jos joku siihen väliin heittää et "olipa hassu juttu muuten salkkareissa tänään" (juttu silti liittyisi jotenkin asiaan) tulee moderaattorit ja laittavat tuollaiset offtopiccaajat polttouuniin... että silleen...
Juu, mutta kukaanhan ei pakota täällä olemaan. Voit siirtyä keskustelemaan salkkareista vaikkapa Kissin Chattiin jos siltä tuntuu.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Multani

kiitos kun ymmärsit taas kaiken väärin ja vääristit sanomaa! kiitos!
Juustoa komisario Palmu
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Vulcha Boy kirjoitti:kiitos kun ymmärsit taas kaiken väärin ja vääristit sanomaa! kiitos!
Pointtini on se että Saksassa ihmisillä ei ollut vaihtoehtoa, toisin kuin täällä oleminen on täysin vapaa-ehtoista, jolloin noudatetaan ylläpitäjän ja hänen modejensa sanaa.
Multani

njoo mutta toi kissin chattiin viittaaminen oli aika älytöntä eikös?
Juustoa komisario Palmu
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”