Tauko hammereista?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Tauoton wh-harrastus tekee raavaammastakin miehestä huonoryhtisen ja epäsosiaalisen nörtin (viittaan lähinnä suurimman osan vapaa-ajasta sisällä huonoryhtisessä asennossa maalamisen parissa viettämiseen). Eli pieni tauko on aina paikallaan.

Itselläni on aina välillä vapaaehtoisesti tai muun elämän vuoksi kuukausien taukoja harrastuksessa, mutta mukaan mahtuu myös yksi isompi useamman vuoden tauko.

Lopetin (tai harrastus pikemminkin kuivui kasaan) wh-harrastukseni 3. edikan lopulla eli 90-luvun alussa. Päätin sitten myydä miniatyyrini pois 4. edikan lopulla eli 90-luvun puolivälissä ja myinkin suurimman osan miniatyyreistäni pois valitettavan halvalla ja heti perään päätinkin aloittaa harrastukseni uudelleen.

Tarinan opetus: älkää myykö miniatyyrejänne pois vaikka lopettaisitte harrastuksen, sillä kerran miniatyyrifriikki on aina miniatyyrifriikki.

- Dru Perim :wink:
Bigfinga

Viesti Kirjoittaja Bigfinga »

Johan tässä on 3kk oltu koskematta figuihin ja käymättä Vasarassa. Hyvällä säkällä voisi jaksaa taas jotain maalatakin... :roll:
Multani

Viesti Kirjoittaja Multani »

Mulla on tällä hetkellä sellane juttu et pelata kyl jaksaa mutta maalata ei sitten ollenkaan... On myös ollu tollasia "jaksoja" ettei jaksa tehdä mitään hammereilla... Ei tiedä mistä se johtuu, aina tulee vaan jotai innostavampaa ja ne jää sinne nurkkaan pölyttymään.
Juustoa komisario Palmu
Porkkana

Viesti Kirjoittaja Porkkana »

Kuten joku(useampi joku) tuossa ylhäällä sanoikin niin tauko ei pahaa tee.

mulla taas oli kesäloman ja vähän päälle mittainen tauko...nyt on kyl tultu aika paljon maalailtua/pelailtua...
Älä syö porkkanaa.
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Joo on niitä taukoja ollut useampiakin. Tauot on hyvä juttu jaksaa taas pelata ja maalata kun tauko on ohi. Viime syksysta viime kevääseen oli piiitkä tauko kun piti aloittaa airsoft, Ei kannata se on kallista.... :roll:
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Yabo

Viesti Kirjoittaja Yabo »

attor kirjoitti:Joo on niitä taukoja ollut useampiakin. Tauot on hyvä juttu jaksaa taas pelata ja maalata kun tauko on ohi. Viime syksysta viime kevääseen oli piiitkä tauko kun piti aloittaa airsoft, Ei kannata se on kallista.... :roll:
Pelaan mieki airsoftia, eikä se paljoa häiritse... Kun kerran on hommanu kunnon varusteet ei se enää tunnu missään...
Hammeri on kuitenkin niin lähellä sydäntä ettei siitä ihan noin vaan pääse irti :D.
Eikä noita taukoja silleen oo, joskus jaksaa joskus ei... ...se on ihan fiiliksestä kiinni.
If you want, i can f**k you gently with a chainsaw.
Janne Koskinen

Viesti Kirjoittaja Janne Koskinen »

kaikilla niitä taukoja varmaankin on.
ei kukaan voi jaksaa koko aikaa hössöttää niistä
Janne "Kohfel" Koskinen
EskoMorko

Viesti Kirjoittaja EskoMorko »

elPANTERA kirjoitti:
Rämön Poika kirjoitti:Mulla on ollu taukoa pelaamisesta ja OMIEN figujen maalaamisesta jo vuoden ajan... En oo kerenny tekee ku palkkamaalauksia.. Ja voi olla että oma harrastus jää unholaan jossain vaiheessa.... sääli..
Taukoa on hyvä pitää aina välillä. Jos ei muuten, niin sen takia ettei lopullisesti kyllästyisi.
Itse en vielä taukoja paljoa harkitse, mutta ehkä vuoden sisään olisi hyvä pitää.

Nykyään maalailen kavereiden Tyranideja ja teen maastoja.

Muuten, kun maalaa kaverille suht hyviä peli-figuja, mikä on normaali taksa per figu?

Omien Space Wolvesien maalaus ei nyt innosta, Tyraniidit kiinnostavat kummasti enemmän.
Ja kavereiden IG, Chaos, Tyranids ja Örkit.

Pari öttöä olen saanut valmiiksi ja kaverit ovat ihastelleet pikkutarkkaa työtäni omien ukkojen kanssa, joten maalaus pyyntöjä alkaa jo hiljalleen ropista.

Siksi kysäisenkin paljonko kehtaa pyytää maalatusta ötökästä. Ja miten hinnoittelu menee. (Vaikuttaako maalit, ötön koko ja vaikeus minkä verran..)
Ite saan yleensä noin 10-15 euroa perusfigusta... Olen tehnyt palkkahommia kohta 2 vuotta joten taksat on hieman noussu.. Ajoneuvoista saan yleensä 30-35 euroa... yleensä ajoneuvon hinnan verran.
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Yabo kirjoitti:Pelaan mieki airsoftia, eikä se paljoa häiritse... Kun kerran on hommanu kunnon varusteet ei se enää tunnu missään...
Hammeri on kuitenkin niin lähellä sydäntä ettei siitä ihan noin vaan pääse irti
Jep jep. No mun rahat ei riittänyt kun toiseen. :roll:

"Kerran vasaristi aina vasaristi"
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Than

Viesti Kirjoittaja Than »

Oon keränny niin vähän aikaa että itselläni on ollut noin parin kuukauden jakso maalaamisesta mutta peli jaksaa aina kiinostaa. (ainakin tähän menessä)
Malboro

Viesti Kirjoittaja Malboro »

Itsellänikin on ollut pari joku kuukauden taukoa. Ihme kyllä olen ostanut jokaisen WD :D . kyllä pieni tauko tekee aina hyvää
Juniper

Viesti Kirjoittaja Juniper »

Oli tuossa juuri 2 vuoden tauko, jonka aikana en ollut missään tekemisissä minkäänlaisten miniatyyrien kanssa. Perjaatteessa olin lopettanut koko harrastuksen, sitten vain noin kuukausi sitten kävin GW:n sivuilla ja näin uudet Khemrin figut. Siitä se sitten taas lähti. :) Nyt olaan melkein 200euroa köyhempi, mutta onnellinen. ;) Maalaustaitokin on vain parantunut, vaikka ei kahteen vuoteen ollut maalaillut. Nyt kun on vanhempi niin myös tajuaa kaikesta enemmän, on se vaan hienoa.
"The legions of the long-dead kings shall once more rise eternal in conquest, and death shall ride beside them"
-Settra
DeathClaw

Viesti Kirjoittaja DeathClaw »

Minullakkin loppui tässä juuri noin ½vuoden mittainen tauko. White Dwarffia olen itsekin kokoajan lukenut, mutta ei ole vain jaksanut maalata mitään. Nyt uusien lotrien ilmestymisen takia olen taas palannut työpöydän ääreen. :)
WH40K
Imperial guard +5500pts
Space wolves +3000pts
Necrons 2000pts
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”