Taun suitit assaultissa... (TAR)
Niin tuohon drone ongelmaan, johon kukaan ei vielä näköjään ole puuttunut, niin me itse pelaamme niin ,että kaikkia hyökkäyksiä ei pidä kohdistaa droneihin jos niitä on. Ensin hyökätään droneihin niin monta kertaa kuin niitä(muistaen sen 2") on ja jos niitä on vielä hengissä :? niin jatketaan näin. kun dronet on tapettu ja jos hyökkäyksiä on jäljellä niin sitten ne kohdistetaan botteihin. 
"..kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.."
No oletetaan näin. Ryhmä mariineja ampuvat 4 boltterilla ja yhdellä plasma pislalla. Jostain kumman syystä kaikki osuvat. Nyt Tau pelaaja päättää että yksi boltterin kuti ja plasma kuti menevät droneihin. Loput iskut menevät sitten hätäpukuihin vai mihin nyt menevät. Ajattelitko noin vai ymmärsinkö väärin (kyllä).Jiipee kirjoitti:Niin tuohon drone ongelmaan, johon kukaan ei vielä näköjään ole puuttunut, niin me itse pelaamme niin ,että kaikkia hyökkäyksiä ei pidä kohdistaa droneihin jos niitä on. Ensin hyökätään droneihin niin monta kertaa kuin niitä(muistaen sen 2") on ja jos niitä on vielä hengissä :? niin jatketaan näin. kun dronet on tapettu ja jos hyökkäyksiä on jäljellä niin sitten ne kohdistetaan botteihin.
En tiedä tuosta mutta eikö periaatteessa kaikki ammutut osumat pitäisi ottaa droneihin ensin, niin kauan kun ne ovat pelissä, sillä fluffissahan sanotaan että dronet suojaavat botteja menemällä kutien eteen...?
vai määrääkö botti sitten "kaksi laukausta tulossa, ota sinä toinen, minä kestän tämän toisen" ?
vai määrääkö botti sitten "kaksi laukausta tulossa, ota sinä toinen, minä kestän tämän toisen" ?
"Täl on tämmönen juttu"
Eikös niitä kumminkin pidä ottaa yksikön joka jäsenelle jos niitä niin paljon tulee, droneille vaan ensin ja ne pahemmat plasmat ym. niille kans. Eihän ne dronet voi hirmu luotikuurossa kaikkien laakien eteen ehtiäGhosty kirjoitti:En tiedä tuosta mutta eikö periaatteessa kaikki ammutut osumat pitäisi ottaa droneihin ensin, niin kauan kun ne ovat pelissä, sillä fluffissahan sanotaan että dronet suojaavat botteja menemällä kutien eteen...?
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Näin olen käsittänyt drone-jutun menevän (niin kuin näköjään monet muutkin): Osumat unittiin jossa on myös droneja määritellään ennen to wound-heittoja. Jos vaikka kolmen crisiksen ja kahden dronen unittiin ammutaan osumat 7:llä bolt-pistoolilla ja yhdellä plasma pistolilla, tau-pelaaja päättää ottaa plasma pistolin osuman ja yhden bolt-pistolin osuman droneille. Kolme bolt-pistolin osumaa menee suiteille. Heitetään to wound-heitot ja savet. Poistetaan kuolleet (tässä esimerkissä yksi drone kuolee). Jäljellä on neljä bolt-pistolin osumaa. Yksi menee jäljellä olevalle dronelle ja loput crisiksille, jotka käsitellään normaalisti.
Tuo sääntö voisi olla, jälleen kerran, tarkemmin selitetty codexissa.
Tuo sääntö voisi olla, jälleen kerran, tarkemmin selitetty codexissa.
Minäkään en tästä nyt aivan varma ole, mutta olemme pelanneet niin että drone koittaa ensin hypätä kaikkien luotien eteen ja ne jotka siitä sitten menevät läpi ottaa suitit. Siis käytännössä niin, että jos unittia jossa on yksi suitti ja drone, ammutaan 2boltilla ja yhdellä plasmalla, drone heittää savensa ensin kaikille ja jos se esim. torjuu yhden ja päästää kaksi läpi drone kuolee toiseen läpi tulleista kudeista ja toisen läpi tulleen suitti joutuu torjumaan.
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."
-Alivaltiosihteeri
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."
-Alivaltiosihteeri
Niin itse asiassa puhuin closiksesta(anteeksi jos se ei käynyt ilmi viestistäni..) ,mutta yhdyn kyllä golemin kanssa siin, että tuo kuulostaa loogiselta ja uskottavalta
)
,mutta kuten mauno kirjoitti, niin se on kyllä se aito sääntö niinkuin codexissa lukee(tyynyn altahan se löytyiGolem kirjoitti:jos unittia jossa on yksi suitti ja drone, ammutaan 2boltilla ja yhdellä plasmalla, drone heittää savensa ensin kaikille ja jos se esim. torjuu yhden ja päästää kaksi läpi drone kuolee toiseen läpi tulleista kudeista ja toisen läpi tulleen suitti joutuu torjumaan.
"..kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.."
Tehdyt woundit saa allocateta joko droneihin tai suitteihin, jonka jälkeen heitetään vielä armour ja invulnerable savet, näin muistan jostain erratasta lukeneeni. Toisaalta jos ajattelee että dronella taisi olla se T3 ja suiteilla yleisesti T4 niin luulisi että Tau-pelaaja allocatettaa hitit, ei woundeja, koska näin siitä tulee ylipäätään toimivaa.
Eli:
1. Redirect attacks FROM suits TO drones
2. To Hit as normal
3. To Wound as normal
4. Armour/invulnerable saves as normal.
Tai sitten jotain aivan muuta. Voisi taas vähän lueskella ja jättää turhat viestit postaamatta O.o Ei ollut Tau Codex käden ulottuvilla.
Eli:
1. Redirect attacks FROM suits TO drones
2. To Hit as normal
3. To Wound as normal
4. Armour/invulnerable saves as normal.
Tai sitten jotain aivan muuta. Voisi taas vähän lueskella ja jättää turhat viestit postaamatta O.o Ei ollut Tau Codex käden ulottuvilla.
When all else fails, run like hell.