Wraithlordit, juustoa vai silmänlumetta.

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Corwawax

Viesti Kirjoittaja Corwawax »

Pakkohan tännekin on nyt jotain pistää: Wraithlordit eivät ole juustoa (ja niinkuin on jo piljoona kertaa toistettu, juusto on mielipideasia). Ne niitä voi woundata 5 strenghtillä (Tau Firewarrior anyone?) ja yleensähän joka Mariiniarmyssä on Lascannon tai pari. Ja kun mennään tuhannen pisteen yli niin lascannoneita on 3+ jonka luulisi riittävän. Ja en usko sen olevan sattumaa että Eldareista on tehty anti-marine army. LIIKAA mariinien armorista läpi menevää (Bansheet, Reaperit, Starcannon ja Brightlance Land raiderille) tavaraa. Minkäs sille mahtaa. Eldarit nykyisessä muodossaan tehtiin kaiketi toiseksi "trendiarmyksi" Space Mariinien rinnalle hillitsemään niitä. Omasta mielestäni myös turnauksissa pitäisi saada pelata 9 Broadsideä/3 Wraithlordia/etc. ilman pelkoa juustoksi haukkumisesta. Kyllä "pakkovoittaminen" on turnauksissa ihan hyväksi. Casual-pohjalla kannattaa jo sitten puntaroida tarkemmin onko mukavaa pelata ns. monotonisella ja vakavalla armyllä (eikös 3 loordia oo aika monotonista ja vakavaa?).
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Makke pisti tämän aihee sitä varten että saa avautua ja purkaa juustopaineitaan, nuoruuden paloa kehiin nyt ettei hyvä aihe kuole
Kaipa kaikille täällä käyvillä se avautuminen käy mielessä. Mutta hyvin on tullut mielipiteitä ja se on ollut tavoitekkin ja niitä on mielenkiinnolla luettu, jatkakaa samaan malliin. Vielä löytyy varmasti 40k pelaajia jotka ovat pysytelleet hiljaa
Viimeksi muokannut MakeH, La 07.09.2002 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Olen miettinyt, että Predator (Annihilator, mutta Destructorkin käy) on telaketjutettu Wraithlordintappaja. Kolme Lascannon-laakia (jos seisoo paikallaan) -> jos käy säkä noppien kanssa, Wraithis ei elä pitkään.

Mitä Teräratas pui tässä, että jos ottaa ne kolme Wraithlordia armeijaansa, niin loppujen joukkojen pitäisi olla räätälöity 'Lordien support-joukoiksi. Mulle tulee mieleen CC-Aspect tai Storm Squad swampaamaan 'Fist-varustetut Wuffe-squadit, tai muut joissa on Asp tai VetSgt Fistillä.

Uudet assault-rulet ovat tehneet niiden hakkaamisesta pahapahaa isolle Wraithikselle, joten se tarvitsee supportia niiden kanssa. Devastatorit ovat Wraithlordien painajainen, joten Swooping Hawkeja/Striking Scorpioneja (Deep Strike + Grenade Packs, tai Infiltrate) tekemään niistä selvää; jne.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Multani

Viesti Kirjoittaja Multani »

Uudet assault-rulet ovat tehneet niiden hakkaamisesta pahapahaa isolle Wraithikselle, joten se tarvitsee supportia niiden kanssa. Devastatorit ovat Wraithlordien painajainen, joten Swooping Hawkeja/Striking Scorpioneja (Deep Strike + Grenade Packs, tai Infiltrate) tekemään niistä selvää; jne.
Aacheron on oikeassa tuossa asiassa. Pienen päättelyn jälkeen voidaan todeta, ettei pari unittia tee armystä "optimoitua" ( :D ) vaan siihen tarvitaan koko armeijan yhteispeliä (tm) Ensin tulee 3 wraithlordia, sitten 3 serpenttiä täynnä bansheeta, sitten 6 black guardian squadia ja kaikissa support weapon. Sitten vielä helvetinmoinen seers council ja homma alkaa olla paketissa... Tuota armeijaa joku voisi kutsua jo "juustoksi" Mutta voihan aina tehdä vaikka jonkun muun vastaavan armeijan...
Juustoa komisario Palmu
Aacheron
Viesti:

Vulcha Boy kirjoitti:...6 black guardian squadia...
Kerro ihmeessä miten pystyy saamaan 6 Black Guardian squadia armeijaansa. :roll:
Vulcha Boy kirjoitti:...Tuota armeijaa joku voisi kutsua jo "juustoksi"...
Totanoin... [drum roll]
Vulcha Boy kirjoitti:Ei ole olemassa juustoa!!!
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Corwawax

Vulcha onko sitä juustoa nyt olemassa vai ei? Ensin kirjotit että se ei ole juustoa vaikka pitää 3 WL tai 9 Broadside etc ja nyt 3 Tankillista Bansheita on juustoa? Ja black guardiksi saa vaan pakolliset troopit.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Tiedäthän Aacheron, että susta voisi lähettää samantapaisen viestin.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Aacheron
Viesti:

Tiedän... :oops:

Siis, en nyt tiedä tässä threadissa, mutta olen vähän ollut ailahteleva niiden mielipiteideni kanssa viime aikoina. Mutta, nyt olen laantunut. Ja sitten, Vulcha: älä ota sitä henk.koht, pidin vain sitä vähän outona...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Multani

Heh :D ei mitään, ei mitään... Flame warihan on yks hauskimmista online foorumeiden puolista: saa haukkua toista oudoista asioista ihan anonyyminä... Ja corvawax vois lopettaa mun jokaisen liikkeen seuraamisen/arvostelun.

Siis mähän sanoin et tota vois JOKU sanoa juustoksi... Ja se joku en ole minä... Mä voisin sanoa vaan, et onpas siinä hienosti suunniteltu armeija!!!

Ja sit anteeks vaan, etten oo mikään eldar-velho. Onhan se helppo arvostella jos pelaa itse eldareilla, kun en mä nyt taas tälläisiä pikkuasioita muista... Tiän vaan et ne mustat vartiat on vähän parempia, kuin normaalit... Älkää ottako mulle tost mitää hatredia. Pyydän anteeksi, jos olen jonkun elämää vaikeuttanut hieman ristiriitaisilla kommenteillani...
Juustoa komisario Palmu
Aacheron
Viesti:

Vulcha Boy kirjoitti:Ja sit anteeks vaan, etten oo mikään eldar-velho. Onhan se helppo arvostella jos pelaa itse eldareilla, kun en mä nyt taas tälläisiä pikkuasioita muista... Tiän vaan et ne mustat vartiat on vähän parempia, kuin normaalit... Älkää ottako mulle tost mitää hatredia. Pyydän anteeksi, jos olen jonkun elämää vaikeuttanut hieman ristiriitaisilla kommenteillani...
No offense taken. Siis, luulin vain että se oli vitsi; kuusi squadia. Whatever...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Daroc

Viesti Kirjoittaja Daroc »

Eldareita yleensä pidetään "juustona" koska niillä on starcannon ja bright lance tms. jotka repii marinerit palasiksi ennen kun ne ehtii huutaa juusto. Ilmeisesti monien juuston huutajien mielestä lordi on jotenkin kummallinen kun sillä on hurja T8 ja peräti 3 woundia! Todellisuudessa se on iso ruma starcannon mies joka kuolee melko helposti jos vastustajalla on lascannoni tai pari. Jos lordi pääsee maksamaan pisteensä takaisin niin sitten on jossain (yleensä vastustajassa) vikaa. Ei ole juustoa on vain huonoja pelaajia.

Heh... noita muuten saisi 6 eldar armeijaan jos/kun harlekiineja saa käyttää. :twisted:
Corwawax

No joo. Älä herppaa. Sori. Ei ollu tarkotus alottaa Flamewaria.
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Wraithlordia ite kohtaamattomana pelaajana voisin filosofoida seuraavan mietteen: "Armeijoiden juustoisuus riippuu ihan vastapuolen armeijasta, se mikä pärjää toista vastaan ei pärjää toista."
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Multani

Aacheron kirjoitti:
No offense taken. Siis, luulin vain että se oli vitsi; kuusi squadia. Whatever...
Se oli alunperin vitsi, mut sitten joku rupes viilaan siitä.... ;)
Juustoa komisario Palmu
sippa

Viesti Kirjoittaja sippa »

Kyllä IG:llä, Taulla ja Taivaan Sotilailla* kaataa WL:n. Kokeilkaapa samaa temppua ökyillä. Itse olen tappanut sen kahdesti: warbossini ( /w pwrclaw) yksinään lähtaistelussa :lol:

Niin, en sano juustosta suuntaan taikka toiseen mutta olen kokenut sen kun eldar pelaaja jauhaa örkkini paloiksi 3 warwalkerilla joilla jokaisella on 2 star cannonia.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

onneksi ei sentään 2xscatter laser
Daroc

Viesti Kirjoittaja Daroc »

jamopower kirjoitti:onneksi ei sentään 2xscatter laser
Tekkee örkkeihin ns. hyvin rumma jälkeä :D jos on vähänkin noppa onnea ja guidea
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Wraithlordin kestävyys ja sen ulkonäkö ei toimi mut miks pitäis se näyttää et se kaatuis parist hyvin osutusta lasgun osumasta polvitaipeisiin mut ei tipu koska on kummallista eldar mömmöä koko otus JA 4 on mystinen luku en sitäkään tiedä miksi mut näin se vaan on
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Jännää se mitä oon jutellu porukoitten kanssa ja seurannu täällä ni oon saanu simmosen käsityksen et melkein jokanen TURKULAINEN on sitä mieltä et JUUSTOA armeijaa EI ole itseni mukaan lukien
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Asmodeus kirjoitti:Jännää se mitä oon jutellu porukoitten kanssa ja seurannu täällä ni oon saanu simmosen käsityksen et melkein jokanen TURKULAINEN on sitä mieltä et JUUSTOA armeijaa EI ole itseni mukaan lukien
Se nyt vaan on tällä hetkellä niin muotia väittää, että juustoa ei ole olemassakaan. Juustoa huudeltiin ehkä joskus liikaakin niin, että koko sana koki inflaation ja alkoi ärsyttää ihmisiä. Pari vuotta sitten joku väitti mun viiden hengen sniper scout squadia juustoksi.
Nykyään sana on jäämässä pois käytöstä, koska siitä on yhtäkkiä tullut jotenkin epäcool. Käytännössä kuitenkin tämä merkitsee vain juuston unohtamista sanana. Fakta on, että armeijalistoja voi raiskata ja väärinkäyttää, eikä se ole "okei" ainakaan mun mielestä.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”