CMoN painting contest 2:n tulokset tulleet
CMoN painting contest 2:n tulokset tulleet
Heippa. Cool Mini or Not järjesti järjestyksessään toisen maalauskisan jossa kaikki osallistujat maalasivat saman, mielestäni aika ruman figun. Tulokset ovat alla olevassa osoitteessa, kisan voitti suorastaan odotetusti Cyril Abati.
http://www.coolminiornot.com/go.php?go=contest2php
http://www.coolminiornot.com/go.php?go=contest2php
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
-
baretul
Mjooh tuota cyrlin figua on tullut jo ihaltua hetken, siisteimpiä maalatuja hahmoja kyllä mitä olen hetkeen nähny. Kaikkein paras tuossa sällissä on se että se maalaa tollasia 10-20h per hahmo, ideana on se että hän on maalannut ammatikseen parisen vuotta rackham miniaturesille figuja ihan päivätyönä tietääkseni, eli siis penselistä tuleva jälki on kanssa sen mukaista
. Hemmo on maalannut yhteensä joku 6-7 vuotta. Ehdotomasti mun lempi maalari, blendit on jotain aivan käsitämättätömän upeaaa
.
Tuosta entyrstä en löydä miltei ollenkaan mitään huonoa, ainoa huono löytyy ehkä tuosta hahmosta, eli hiukset eivät ollu mun makuun eikä tuo teräkään pahemmin. Muut entryt jäi aika kauaksi tuosta, paitti saxon angelin tuo väritys oli varasin mukava mun mielestä, maalaukseltaan moozin oli myöski todella hieno. Noh ylipäätänsä hauska kisa, voittaja figu oli samanoloinen kuin viime kisassa jolloin joku aasialainen sälli voitti sen samalla maalaus tyylillä kuin cyrilillä on. Vai olikohan se viime kisa
.
Seuraavaksi voi jännittää kyseisen sällin tiimoilta "last painter standing" kisaassa, eli ideana on maalata entryjä aina per kierros, jokaisesta kierroksesta tulee äänestys, ja figuja tiputetaan veke, niin että lopuksi on vain kourallinen jäljellä joista valitaan voittaja. Ainakin cyril on ilmotautunut tuohon listaan, mutta ei ole vielä palauttanut entryään.
Noh hieno kisa, innolla jännitelemään seuraavaa
, eipä tässä voi mitään muuta sanoa cyrilin ylistyksen jälkeen.
Tuosta entyrstä en löydä miltei ollenkaan mitään huonoa, ainoa huono löytyy ehkä tuosta hahmosta, eli hiukset eivät ollu mun makuun eikä tuo teräkään pahemmin. Muut entryt jäi aika kauaksi tuosta, paitti saxon angelin tuo väritys oli varasin mukava mun mielestä, maalaukseltaan moozin oli myöski todella hieno. Noh ylipäätänsä hauska kisa, voittaja figu oli samanoloinen kuin viime kisassa jolloin joku aasialainen sälli voitti sen samalla maalaus tyylillä kuin cyrilillä on. Vai olikohan se viime kisa
Seuraavaksi voi jännittää kyseisen sällin tiimoilta "last painter standing" kisaassa, eli ideana on maalata entryjä aina per kierros, jokaisesta kierroksesta tulee äänestys, ja figuja tiputetaan veke, niin että lopuksi on vain kourallinen jäljellä joista valitaan voittaja. Ainakin cyril on ilmotautunut tuohon listaan, mutta ei ole vielä palauttanut entryään.
Noh hieno kisa, innolla jännitelemään seuraavaa
-
The Scientist
Tässä näkee, että loistava tekniikka ei ole kaikki. Minusta tuo voittaja (ei, en pysty arvostelemaan kenenkään tuon tasoisen henkilön maalausjälkeä, mutta yleisvaikutelmaa) on ... hmm, mitenkähän sen osaisi kuvailla? Luonnoton? Jotenkin "sarjakuvamainen" olemus. Siellä sitten jäljempänä oli nappeja, joiden tekniikka ei ehkä ollut niin täydellistä, mutta yleisvaikutelma "luonnollisempi". Mutta niinhän se on, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, makuasioista ei voi kuin kiistellä, jne ;).
-
baretul
Itelle noi taas iski
, koska pidän juuri tuollaisista hahmoista, en etsi noissa mitään kovin erikoista mihinkään fluffiin liikeeseen tai vastaavaan perustuvaa yleisilmettä, vaan maalauksella saavutettua yleisilmettä, joka on ainakin cyrilin tapauksessa on aivan käsitämättömän smoothi, joka luo juuri tuollasen puhtaan tasasen lookin tohon, mun mielestä toi on paljon realistisempi, kuin esim. joku 3 layerin ihme mistä paistaa raidat ku marimekon paidasta, joka vielä ylensä maalataan älytömän tummilla väreillä, ja väitetään todella realistiseksi ja taistelussa kärisneeksi, mutta niinkuin sanottu toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä
.
Eipä kyllä oikein minuunkan iske tuo voittaja. Joo ihan OK teknisesti jne.. Mutta noita näkee nykyään aivan liikaa. Täysin persoonatonta. Jos maalauskilpailut alkavat mennä siihen suuntaan, että kuka blendaa eniten kerroksia niin ei hyvä.
Tuosta puuttuu henki. Kun tuota katselee, niin ei synny minkäänlaista mielikuvaa, että missä figu on mitä se on tekemässä jne. Se vaan on. Enkä tarkoita tälä nyt figun tylsää posea, koska sehän on kaikilla sama.
Tylsä figu. Tylsä maalaus. Hyvä teksniikka. Ei voittaja materiaalia.
Tuosta puuttuu henki. Kun tuota katselee, niin ei synny minkäänlaista mielikuvaa, että missä figu on mitä se on tekemässä jne. Se vaan on. Enkä tarkoita tälä nyt figun tylsää posea, koska sehän on kaikilla sama.
-
baretul
No tota on olemassa myös sarjakuvamainen tyyli sellainen kaikki gw:een osat samassa hahmossa ja liityen tiivisti jotenki johonki tarinaan tyyli on taas aivan eri, itseni mielestä viimesimmät varsinki uk:oon gd:ee voittajat on ollu aika huonoja, ihan sen takia että sielä ei just oteta huomioon tollasta uutta nousevaa "rackham" tyyliä, eli siis juuri tuollasta arjay, cyril linjaa, blendit on pehmeät ja hahmot ovat joko todella dynamisia tai seisovat paikallaan. Basetkin useasti pelkistettyjä. Mun mielestä tossa tyylissä ei siis tarvitse olla sen erikoisempaa mielikuvaa kuin amazoni seisoo kivellä, ja visualinen ilme on todella pehmeät väripinnat, ei minkään laisia vihreitä jne. Mun mielestä cyrilillä ois potetialia voittaa vaikka mikä kisa kun jotkut tuomarit vaan ymmärtäis noitten päälleVC kirjoitti:Eipä kyllä oikein minuunkan iske tuo voittaja. Joo ihan OK teknisesti jne.. Mutta noita näkee nykyään aivan liikaa. Täysin persoonatonta. Jos maalauskilpailut alkavat mennä siihen suuntaan, että kuka blendaa eniten kerroksia niin ei hyvä.
Ei. En nyt dissaa sarjakuvamaista racham tyyliä. Pidän siitä kovasti.
Mutta mielestäni pelkkä teknisten taitojen korostaminen ei enää riitä. Tuosta figusta ei jää käteen mitään. Ilman muistin virkisämistä en enää edes muista miltä figu näytti. Silti pidän joitan rachamin katalogista löytyviä figuja erinoimaisina.
Mielipiteenki siis koski tuota figua, eikä koko tyyliä. Tuo figu ei mielestäni ole kovin kummoinen.
Mutta mielestäni pelkkä teknisten taitojen korostaminen ei enää riitä. Tuosta figusta ei jää käteen mitään. Ilman muistin virkisämistä en enää edes muista miltä figu näytti. Silti pidän joitan rachamin katalogista löytyviä figuja erinoimaisina.
Mielipiteenki siis koski tuota figua, eikä koko tyyliä. Tuo figu ei mielestäni ole kovin kummoinen.