Suomen figukaupat

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Suomen figukaupat

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Esimerkiksi WD:ssä numero 275 on aika pitkä lista suomalaisista figukaupoista mutta kun olen täälläkin kuullut paljon huonoa joistain pienistä figukaupoista niin tuli vaan mieleen että montakohan kunnon figukauppaa suomesta oikeasti löytyy? Siis sellaisia joissa uskaltaa asioida muutenkin kuin äärimmäisessä hädässä. Joiden sivujen mukaan niillä ei edes ole mitään figuja kuten sinooperi.
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

3 parasta figukauppaa mielestäni ovat Puolenkuun Pelit, GW ja Musta Susi. Näistä ensimmäinen sijaitsee siis Lahdessa ja 2 muuta Helsingissä. Liikkeiden sivuille pääsee yläkulman bannerien kautta (Suomen GW:llä tosin ei ole omaa sivua).
Viimeksi muokannut Armageddon, Ma 22.12.2003 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Suurin taitaa olla kyllä ihan Fantasiapelit kuudella eri myymälällä ympäri Suomen :)
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Sellainen pikkuliike kuin Fantasiapelit ansaitsee myös maininnan. Toimii vielä useammalla paikkakunnalla.

http://www.fantasiapelit.com
Viimeksi muokannut Iceman, Ma 22.12.2003 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Aivan, fantasiapelit unohtuikin mainita. Lisättäköön se siis tuohon jo mainitsemaani listaan. :)
Gorkiporki

Joo kyllähän mä nuo tiedän vaikka en ole kyllä mustasta sudesta tilannut mutta vaikuttaa ihan hyvältä kaupalta. Tosin jotain mutinaa on kuulunut siitä että lähetykset viipyy joskus. (voi olla tosin gw:n vika)
Ps. Jos joku porvoolainen lukee tätä niin vieläkö se askarteluliike myy niitä ukkoja. En ole vähään aikaan käynyt.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

vaikken asukkaan Porvoossa, niin tiedän silti: kyllä, Askarteluaitta myy figuja vieläkin ja sillä on tälläisen vähemmän kauppoja kolunneen näkökulmasta varsin hyvät valikoimatkin...
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jos lähetykset viipyy niin se on 99% varmasti sen paikan mistä ne tilaa vika :). Itse käytän fantsua, gw:eetä ja mustaa sutta.
Vradenfelt

Viesti Kirjoittaja Vradenfelt »

Itse käytän puolenkuunpelit, ja fantsuu , en oo viel tilannu mitään sudesta mut kaikki sanoo et hyvä paikka on. joten pitäs kai josksus tilata :/
MINÄ! se rakastettu paska
kemppiGei

Viesti Kirjoittaja kemppiGei »

jyväskylässä oli ennen fantasiapelejä semmonen Korttikulma joss myytiin figuja, valikoima oli kyll aika suppea. piti aina miettiä ennenkuin lähtee ostamaan ett onkohan siell edes niitä. nyt kun tuli fantsu niin se meni kai konkkaan, oli kyll mahtavat alennukset viimisinä viikoina
BEE BEDEE BYI
Plaque

Viesti Kirjoittaja Plaque »

Tampereella oli muutama vuosi(kymmen?) taaksepäin Safe Haveniksi nimetty liike, josta sai ihan mukavasti kaikkea. Tämä kuitenkin otti ja lähti joten nykyään on turvauduttava vain Fantasiapeleihin.
Mutta eikös se Haveni ole vielä pystyssä jossain Helsingin pimeillä sivukujilla?
Walloittaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walloittaja »

Plaque kirjoitti:Mutta eikös se Haveni ole vielä pystyssä jossain Helsingin pimeillä sivukujilla?
Pimeillä ja pimeillä.. Aikatalossa, elokuvateatterin edessä :P (Ainakin jokunen vuosi sitten oli..)

EDIT: Aikatalossahan tietenkin..
Viimeksi muokannut Walloittaja, Ti 23.12.2003 12:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mä voisin ihan hyvin pelata noita Harpyjoita vaikka niillä ei ois yhtään attackia! (c) Nazreg
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Myös Muoviepox Kouvolassa pitää hyllyissään kiitettävää (joskaan ei täysin kattavaa) valikoimaa GW:n figustoa. Jos jotain ei löydy, ilmoitus myyjälle, ja ensi viikolla tai viimeistään sitä seuraavalla löytyy.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Walloittaja kirjoitti:
Plaque kirjoitti:Mutta eikös se Haveni ole vielä pystyssä jossain Helsingin pimeillä sivukujilla?
Pimeillä ja pimeillä.. tennispalatsissa, elokuvateatterin edessä :P (Ainakin jokunen vuosi sitten oli..)
Taitaa nykyään olla siinä Aikatalossa.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Plaque

Viesti Kirjoittaja Plaque »

Elanthor kirjoitti: Taitaa nykyään olla siinä Aikatalossa.
Ja missäspäin Helsinkiä ko. paikka sitten sijaitsee?
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Plaque kirjoitti:
Elanthor kirjoitti: Taitaa nykyään olla siinä Aikatalossa.
Ja missäspäin Helsinkiä ko. paikka sitten sijaitsee?
http://www.safehaven.fi
safe heavenin sivuilla kirjoitti: Liikkeemme sijaitsee Aikatalossa, elokuvateatteri Bristolin aulassa aivan Helsingin ydinkeskustassa.
Katuosoite:

Mikonkatu 8A, 2. krs
00100 Helsinki

Puh: 09-622 5560
Fax: 09-622 5533

Sähköposti: [email protected]

Avoinna:
MA-PE 12-21
LA 11-21
SU 12-21
Tämä kauppa ei tosin mun tietääkseni myy figuja vaan pelkästään korteja ja lautapelejä.
Gorkiporki

Joo safe haven taisi luopua jo vuosia sitten figujen myynnistä.
Gorkiporki

The Captain kirjoitti:Myös Muoviepox Kouvolassa pitää hyllyissään kiitettävää (joskaan ei täysin kattavaa) valikoimaa GW:n figustoa. Jos jotain ei löydy, ilmoitus myyjälle, ja ensi viikolla tai viimeistään sitä seuraavalla löytyy.
Onkohan noilla postimyyntiä ja mitä muuta ne myy? Myykö ne koottavia tai muita figuja?
Tervahauta

Viesti Kirjoittaja Tervahauta »

Täällä Lapissa figuja myydään ainoastaan Rovaniemellä, sielläkin vaan yhdessä liikkeessä (Liigacentterissä).
H.L

Viesti Kirjoittaja H.L »

Gorkiporki kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Myös Muoviepox Kouvolassa pitää hyllyissään kiitettävää (joskaan ei täysin kattavaa) valikoimaa GW:n figustoa. Jos jotain ei löydy, ilmoitus myyjälle, ja ensi viikolla tai viimeistään sitä seuraavalla löytyy.
Onkohan noilla postimyyntiä ja mitä muuta ne myy? Myykö ne koottavia tai muita figuja?
Muoviepoxista saa sitten melkein kaikkea mitä muovista voi valmistaa, henkareista figuihin. Tietääkseni ei postimyynti ole, jos jotain haluaa joutuu vaivautumaan paikanpäälle.. Muiden valmistajien kuin GW:een figuja ei hyllyssä ole (tai en ole ainakaan itse huomannut), mutta revellin pienoismalleja on erikseen pieni hyllyllinen.. Kyseisessä liikkeessä teen figuostokseni ja yleensä hyllystä on löytynyt mitä olen tarvinnut. Ja jos haluttua tavaraa ei hyllyssä ole, voi pyytää liikkeen pyörittäjiä tilaamaan. Yleensä tavaran on sitten saanut parin viikon päästä, pidempään en ole ainakaan koskaan joutunut odottaa..

Nyt takaisin närkkimään kinkkua, hyvää joulua itse kullekkin :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”