Onko Single modelille gw:n antamaa määritelmää?
Onko Single modelille gw:n antamaa määritelmää?
Moi,
tiedän toki mitä single model näin sanallisesti tarkoittaa, haluaisin kuitenkin kysellä onko single model määritelty sääntökirjassa, itse en ole sellaista löytänyt.
En tiedä kuinka tärkeä tämä asia käytännössä on, mutta monia pieniä tilanteita keksin kuitenkin missä sillä voi olla väliä.
Yhtenä esimerrkkinä: onko tk:n casketti single model jos napit liimaa arkku figuun kiinni kuten gw figun tarkoitti, jos asia on näin, saat lichellesi naurettavan helposti käytännössä 2 3+ wardia ampumista vastaan, eikä maagia voi tykillä tai kiven viskojilla targetoida.
Itse en oikein osaa sanoa tuosta single model jutusta juuta enkä jaata, mutta jo paniikki sääntöjen takia tuolle pitäisi löytää jokin määritys. Itse en sille ole mitään löytänyt...
Marko
tiedän toki mitä single model näin sanallisesti tarkoittaa, haluaisin kuitenkin kysellä onko single model määritelty sääntökirjassa, itse en ole sellaista löytänyt.
En tiedä kuinka tärkeä tämä asia käytännössä on, mutta monia pieniä tilanteita keksin kuitenkin missä sillä voi olla väliä.
Yhtenä esimerrkkinä: onko tk:n casketti single model jos napit liimaa arkku figuun kiinni kuten gw figun tarkoitti, jos asia on näin, saat lichellesi naurettavan helposti käytännössä 2 3+ wardia ampumista vastaan, eikä maagia voi tykillä tai kiven viskojilla targetoida.
Itse en oikein osaa sanoa tuosta single model jutusta juuta enkä jaata, mutta jo paniikki sääntöjen takia tuolle pitäisi löytää jokin määritys. Itse en sille ole mitään löytänyt...
Marko
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Mutta miksi se ei ole mielestäsi single model? Cascetin toiminta ei minua sinänsä kiinnosta, mielestäni tuo Gw:n single model on vain tuskallisen epäselvä.paavo3 kirjoitti:En rupea single modelia tulkitsemaan, mutta casketti on virallisesti sotakone, ja liche + vartijat ovat crew, eli lichellä on kaks 3+ wardia ampumista vastaan, ainakin aluksi.
Nyt en ole varma onko sitä missään varsinaisesti määritelty tai ainakin se taitaa olla aika epäselvä mutta tästä, niin kuin aika monesta muustakin ongelmasta, pääsee eroon maalaisjärjellä. Kääpiö lordi jalan on selvästi single model, samoin haltia maagi hevosella mutta chaos lordi lohikäärmeellä ei ole. Yleensä sen pystyy näkemään jo ihan figua katsomalla, pitää vain pikkuisen miettiä onko tämä nyt niin pieni, että siihen olisi jotenkin hankala osua tai huomata sitä. Casket esimerkiksi on jo niin iso ettei sitä kukaan voi laskea single modelliksi vaikka kuinka liimaa ukot siihen kiinni.
Thorgrim, Admiral of the Dwarf navy
ongelma tässä on mielestäni juurikin se, että pelkällä maalaisjärjellä ei mielestäni selviä. Gianttikin on iso, mutta se on varmasti single model ja monsteri.... kärrykin on iso, sillä on jopa useita statline:jä, mutta on silti single model vaikka maalaisjärjellä tämä on yhtä vähän single model kuin cascetti tai anvil.Thorgrim kirjoitti:Nyt en ole varma onko sitä missään varsinaisesti määritelty tai ainakin se taitaa olla aika epäselvä mutta tästä, niin kuin aika monesta muustakin ongelmasta, pääsee eroon maalaisjärjellä. Kääpiö lordi jalan on selvästi single model, samoin haltia maagi hevosella mutta chaos lordi lohikäärmeellä ei ole. Yleensä sen pystyy näkemään jo ihan figua katsomalla, pitää vain pikkuisen miettiä onko tämä nyt niin pieni, että siihen olisi jotenkin hankala osua tai huomata sitä. Casket esimerkiksi on jo niin iso ettei sitä kukaan voi laskea single modelliksi vaikka kuinka liimaa ukot siihen kiinni.
Eikös Cascetilla ole crew ja alasimella niin ikään? Itse olen mieltänyt nuo lähinnä sotakoneiksi, mutta empä ole sen syvällisemmin tutustunut. Ainakin alasimesta pitäisi pystyä nuo vartijat surmaamaan.
On muuten olemassa kahdenlaisia single modelleita - niitä itsejään ja composiitti modelleja. Jättiläinen on single model, koska siinä on vain ja ainoastaan yksi figuuri. Chariot puolestaan on composite model, joka koostuu vaunusta, miehistöstä ja vetojuhdista.
Vastaavasti lohikäärmeellä ratsastava lordi on single model ja composiitti model. Templaatti ase tekee vain yhden osuman modeliin, jonka sitten ottaa joko lordi tai ratsu. Samoin vaunuunkiin saa vain yhden osuman templaatilla.
On muuten olemassa kahdenlaisia single modelleita - niitä itsejään ja composiitti modelleja. Jättiläinen on single model, koska siinä on vain ja ainoastaan yksi figuuri. Chariot puolestaan on composite model, joka koostuu vaunusta, miehistöstä ja vetojuhdista.
Vastaavasti lohikäärmeellä ratsastava lordi on single model ja composiitti model. Templaatti ase tekee vain yhden osuman modeliin, jonka sitten ottaa joko lordi tai ratsu. Samoin vaunuunkiin saa vain yhden osuman templaatilla.
Hmm... Sääntöteknisesti ei komposiitti modelia ole määritelty ja kyse on vain tavasta erotella tavallinen single model toisesta single modelista, jossa on pultattu yhteen useampia osia. Itse puhun single modelista perinteisessä muodossa ja komposiitti modelista, kun mukana on ylimääräisiä osia. Komposiittimodeli on kaikin puolin single modeli.
-
Musta Setä
- Amazing Slug
- The Captain
- Valvoja
Kyllä se pappi on ihan oma modelinsa, joka voi jopa jättää casketin (tosin tässä tapauksessa purnukan käy kalpaten, tervetuloa Titillating Delusions).Murhe kirjoitti:Eikös cascetissa ole jokaisella vartijalla omat woundinsa, laitteella itsellään ja sillä papilla? Vai onko sillä yksi wound sarake, joka sisältää papin, vartijat ja itse laitteen? Jos ensimmäinen, niin kyse on tavallisesta sotakoneesta, jos jälkimmäinen niin single model.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Hiukan porukka nyt takertunut tuohon cascettiin... mutta itseppähän käytin sitä esimerkkinä.
Tuolta tuli kuitenkin murheelta jonkinlainen pointti josta voisin haluta vaikkapa muidenkin mielipiteitä. Eli onko mielestänne single modelin määritelmä stateissa... eli jos koko roskalle on vain yksi "statline" tms., tämä olisi single model? vai onko se siinä gw:n figussa, eli jos on yksi kiinteä figu niin se on single model. Vai piileekö juju sillä, että koko roskalla olisi vain "yhdet" woundit, eli kuten chariotti... useampia statti linjoja mutta vain yhdessä haavoja.
Marko
Tuolta tuli kuitenkin murheelta jonkinlainen pointti josta voisin haluta vaikkapa muidenkin mielipiteitä. Eli onko mielestänne single modelin määritelmä stateissa... eli jos koko roskalle on vain yksi "statline" tms., tämä olisi single model? vai onko se siinä gw:n figussa, eli jos on yksi kiinteä figu niin se on single model. Vai piileekö juju sillä, että koko roskalla olisi vain "yhdet" woundit, eli kuten chariotti... useampia statti linjoja mutta vain yhdessä haavoja.
Marko
Vitsi on siinä, että single modelia ei ole määritelty millään tavalla. Pääsääntöisesti on sanottu, että ratsastavat modelit ovat ratsunsa kanssa single modeleita, vaunut ja mukana kulkevat characterit ovat single modeleita (ja näissä on charruilla omat woundit).
Hmm... Yksi yhteinen piirre näkyy olevan erottamattomuus. Single modelit eivät ymmärtääkseni pääse irtaalleen kuin toisen kuollessa, eikä aina silloinkaan (tavalliset ratsastajat).
Hmm... Yksi yhteinen piirre näkyy olevan erottamattomuus. Single modelit eivät ymmärtääkseni pääse irtaalleen kuin toisen kuollessa, eikä aina silloinkaan (tavalliset ratsastajat).
Sit on vielä individual models määritelmä s.55 sääntökirjassa, mikä saattaa sotkea hieman soppaa. Toinen juttu on se että, esim. VC:llä banshee on selvästi kerrottu olevan single model, joka saa samat liikkumis- ja ampumisedut kun joku sankari jalan. Ainoa tekstin pätkä jonka löysin koskien varsinaisesti single modelia sääntökirjassa on se, et se vaikutti osumiseen ammuttaessa.