WIP - 40K - BA vet kessuja +++ EDIT 26.04.2004 +++

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
ankara halla
Valvoja

WIP - 40K - BA vet kessuja +++ EDIT 26.04.2004 +++

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Kuva

Eli tuossa olisi. Maalaus on nyt aikalailla valmis mutta kuten näkyy niin transferit ja flokki puuttuu.
Jep, punaista en ole vieläkään korostanut (olen kyllä harjoitellut, ei vain oikein meinaa irrota :| ) mutta palautetta haluaisinkin lähinnä noista backbannereista. BA:n perus kesrsanttiliput ovat mielestäni poikkeuksellisen tylsiä joten olen hakenut hieman omaperäisyyttä. Ajatuksena on, että jokaiselle kessulle tulisi omanlaisensa kuvio tuohon taustalle jonka sitten/ehkä maalaisin myös ryhmään kuuluville jampoille polvisuojaan tai johonkin kunhan vain ei menisi liian kirjavaksi.
Ajatuksia?

Ai niin joo, ja syy sihen miksi näistä häviää yksityiskohdat pintaa syvemmältä katsottaessa johtuu skanneristani joka ei osaa syvyystarkentaa.
Ei kai pahemmin haittaa sillä kyllähän tuostakin olennaisen erottaa.

+++EDIT+++

Kuva

No niin, tuossa on nyt sitten ihan oikea kuva. Väritasapaino on pahasti hakusessa (ostin kameran vasta äsken ja edelleen opettelen käyttöä, tulevaisuudessa uskoisin tulevan parempia kuvia) mutta nyt ovat mokomat mukamas valmiit ja kai tuostakin kuvasta kokonaisuudesta saa selvää.
Vaikkakaan en vieläkään ole mitään linetyksiä haarniskaan tehnyt (hyvin pitkälle samoista syistä mitä tässä threadissä puhuttiin jo aikaisemmin) niin nyt on sentään korostettu paikoittain oranssiin päin. Edelleen pelkään liiallisen punaisen korostuksen karkaavan liian pastellisävyisiin nappeihin (joita siis en halua armeijaani) joten korostus on tehty erittäin heikosti. Se, että kuva vielä kellertää (taustapaperin pitäisi olla valkoinen) heikentää entisestään korostuksien kontrastia haarniskaan mutta en kyllä alunalkajenkaan maalannut sitä oranssia kovinkaan voimakkaaksi.

Baseista sen verran, että vihdoinkin jopa minä kyllästyin perus flokattuihin vihreisiin alustoihin ja otin urakakseni maalata koko armeijani alustat uudestaan. Näillä herroilla näkyvä malli on tulos johon loppujenlopuksi päädyin.

Eli haukkua saa, mitä kriitisemmin ja perustellummin sitä parempi :)
Pitäkää kuitenkin mielessä, että nämä eivät ole showcase nappeja eikä niitä sellaisena pitäisi arvostellakkaan. Itseäni eniten kiinnostaa opetella nopeaa mutta näyttävää maalaustekniikkaa joka ei kestä päivänvaloa todellistan taidonnäytteiden rinnalla mutta jota jaksaa katsoa pitkänkin pelisession ajan.
Viimeksi muokannut ankara halla, Ma 26.04.2004 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Rajaa edes mustalla nuo punaiset, bannerien päässä olevat pääkallot näyttävät varsin elottomilta (ovatko edes maalattuja?), mutta itse bannerit ovat älyttömän hienoja. Oletko maalannut ne vai tehnyt jollain tussilla?
ankara halla
Valvoja

Riio-Kola kirjoitti:Rajaa edes mustalla nuo punaiset, bannerien päässä olevat pääkallot näyttävät varsin elottomilta (ovatko edes maalattuja?), mutta itse bannerit ovat älyttömän hienoja. Oletko maalannut ne vai tehnyt jollain tussilla?
En rajaa :P
Itse kallot on maalattu kyllä, mutta syystä tai toisesta näyttävät merkittävästi tummemmalta kuvassa kuin oikeasti ovat. Koko kallo/siipi yhdistelmä on tarkoitus näytää simppeliltä valurautatangolta.
Ja liput olen kyllä maalannut, ensin inkillä kuviot ja sen jälkeen värit päälle. Myös nimet on maalattu (ja sen kyllä huomaa... varsinkin tuolla oikeanpuoleisella kaverilla pääsi vähän leviämään)
An15

Viesti Kirjoittaja An15 »

Hienoja on.
Bannerit on tehty loistavasti. Tollaisenaan toi punainen on jotenkin tylsän näköinen. Mikset rajaa punaista mustalla... noh jos et halua mikäs siinä. Beissi olikin kesken vielä... Yleisilme on kyllä aika tyylikäs.
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
ankara halla
Valvoja

An15 kirjoitti:Hienoja on.
Kiitos
An15 kirjoitti:Bannerit on tehty loistavasti. Tollaisenaan toi punainen on jotenkin tylsän näköinen. Mikset rajaa punaista mustalla... noh jos et halua mikäs siinä. Beissi olikin kesken vielä... Yleisilme on kyllä aika tyylikäs.
Hmm... omasta mielestäni tuo punainen ei nyt niin huonolta näytä (paremmalta kylläkin livenä kuin kuvissa) mutta olen kyllä hakemassa sopivaa punainen/keltainen/valkoinen blendiä jolla highlitghtata.
Rajaaminen puolestaan on mielestäni hyvännäköistä vain kun rajataan kahden erivärin erottavaa aluetta eikä oikeastaan sovi sellaisenaan johonkin kyynärsuojaan tms.

Tämä on tietysti mielipidekysymys mutta kun kaikki muistavat tuosta punaisestani joka kerta mainita niin taidan kyllä itse olla väärässä :)
NoXiouS

Viesti Kirjoittaja NoXiouS »

Aivan älyttömän hienot banerit!!!! mutta nuo jalat näyttävät kylläkin semmosilta popsin nakeilta jotka on sudittu punasella jotta niihin vois jotain pientä vielä väkertää??
Hrmblää
Killu

Viesti Kirjoittaja Killu »

Ihan hienoja pelifiguja.
Jotain asioita voisin sanoa:
-Tuota mustaa vois lisäillä joihinkin paikkoihin esim. vasemmanpuoleisen figun polviin ja tuohon kengän kärkeen...
-Silmät on ihan näppärän näköiset, en ite oo oikein koskaan onnistunu silmien maalauksessa noin tarkasti silmiä maalattua.
- Tosiaankin tuota punaista vois blendata oranssiin (esim. blazing orange) päin hitusen niin siihen saisi vähän highliteä joka parantaa aika paljon tuota figun yleisilmettä.
- Isoin asia mikä figuissa hämää on beissien puuttuminen, laita edes jotain flockia, static grassia, hiekkaa baseihin ym..
- Liput on todella tyylikkäät, ei niistä sen enempää.
- Plasmapistoolien tuo sininen osa jotenkin pomppaa esiin heti tuon basen jälkeen. laita vaikka joku tummansininen inkki niihin.

Onkohan noista mitään apua? En oikein osaa tätä figujen kommentointi puolta, mutta ainahan voi yrittää jotain neuvoja antaa.
1+1=10
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Ihan kivoja pelifiguiksi. Kuten Killu sanoikin silmät ovat aika tarkkaan tehdyt. Kannattaisi vaikka vetää kerros mustaa inkkiä tuohon punaisen power armourin päälle, että se menee noihin koloihin ja syvennyksiin, ja sitten maalaat uudestaan tuolla samalla punaisella (taitaa olla Blood Red?).
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Maalausjälki on kyllä tarkkaa, sen huomaa silmistä, bannereista ja kaikista pienistä yksityiskohdista. Silmät ovat ainakin todella hienot. Mutta miten saisit ilman mitään värisekoitteluja jotain syvyyttä noihin punaisiin, ja silti säilyttämällä sen punaisen sävyn siinä: Laita ennen bloodrediä tuon nykyisen bloodredin tavalla red gore tai scab red. Minä käyttäisin scab rediä. Sitten, kun sinulla noin älyttömän tarkka maalausjälki näyttää olevan (yhä uudelleen, ks. silmät. Tosi tarkat), niin vedät sitten sen blood redin sen scabin päälle, ja varot että mihinkään syvennyksiin ei sitä maalia tuppaa liukumaan. Ja panssaripalojen välikohdat kannattaa jättää myös scabrediksi. Näitä on sitten todella helppo alkaa korjailemaankin jos menee vikaan. Juuri niiden korjauksien takia minä itse en tykkää kovin paljoa sekoitella maaleja perusjamppoja varten. Se korjailu on sitten yhtä tuskaa. Mutta lipuista tykkään todella paljon, itse en ole mitään kuvioita osannut koskaan maalata. Todella kivan näköisiä. Ja nuo eivät olleet sellaisia suttuisia, ja kun ensimmäistä kertaa näin, niin vaikutelma oli ihan aluksi, että hyvän näköisiä ovat. Kehtaa viedä pelikentälle. Ja ei niistä figuista muuta vaaditakkaan, vai? ;)

edit\\ jotenkin on maalauksen tarkkuus ja tekniikat ristiriidassa keskenään... Maalaus tarkkuus on kokeneen maalaajan luokkaa, mutta tekniikat ovat yksinkertaiset. Mutta eipä silti, tarkkuus on kaikkein tärkein työssä, sen olen huomannut.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Balrog

Viesti Kirjoittaja Balrog »

Vinkki: nuo P armoreissa olevat kotkat/kallot tunnukset on ehkä hieman liian tummia! itselläni on tapana omiin bloodeihin laittaa pohjalle tumma ruskea (scorched brown) päälle ohuesti bleached bonea (niin että ruskea ei peity vaan korostaa koloja. Ja lopuksi viimeistellä Skull whitella nuo korkeimmat kohdat (ihan vähän valkoista)
itse pidän tuosta ja ihan siistiä jälkeäkin tuli kokeileppa tuota...

Vinkki 2: plasmapistoolit on ehkä hieman liian vaaralliset aseet veterani kessuille! (oma mielipide)
päivä kerrallaan...

Viesti Kirjoittaja Temenius »

Toi on hieno mutta toi panssari on edelleen tylsän näköinen. sitä täytyy korostaa jotenkin.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Voisit kokeilla noiden power armourin reunojen maalaamista jollain tummalla oranssilla. Ja silmiin kannattaa aina maalata mustat reunukset sinne silmän allekkin. Iho näyttää aika elottomalta. Itse maalaan ihon ensin dark fleshillä, sitten kerrostaen highlaittaan dwarf fleshillä poskipäät, nenän suun ja leuan yms. Senjälkeen highlaittaan elf fleshillä nenänpään, leuan ja poskipäitä vähäsen. Kyllä noi bannerit on ihan hienoja mutta itse olisin toivonut hieman syvyyttä lisää niihin.
Plasma pistoolinkin lineaarinen magneettinen kiihdytin kaipaisi varjostusta ja higlaitteja.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Gorbag kirjoitti:Ja silmiin kannattaa aina maalata mustat reunukset sinne silmän allekkin.
Käsittääkseni mustat rajat silmien yläpuolella ovat kulmakarvoja (voin olla väärässäkin)

OT. En taidakkaan olla ainoa joka maalaa myös kulmakarvat ;)
ankara halla
Valvoja

Killu kirjoitti:Ihan hienoja pelifiguja.
Jotain asioita voisin sanoa:
-Tuota mustaa vois lisäillä joihinkin paikkoihin esim. vasemmanpuoleisen figun polviin ja tuohon kengän kärkeen...
-Silmät on ihan näppärän näköiset, en ite oo oikein koskaan onnistunu silmien maalauksessa noin tarkasti silmiä maalattua.
- Tosiaankin tuota punaista vois blendata oranssiin (esim. blazing orange) päin hitusen niin siihen saisi vähän highliteä joka parantaa aika paljon tuota figun yleisilmettä.
- Isoin asia mikä figuissa hämää on beissien puuttuminen, laita edes jotain flockia, static grassia, hiekkaa baseihin ym..
- Liput on todella tyylikkäät, ei niistä sen enempää.
- Plasmapistoolien tuo sininen osa jotenkin pomppaa esiin heti tuon basen jälkeen. laita vaikka joku tummansininen inkki niihin.

Onkohan noista mitään apua? En oikein osaa tätä figujen kommentointi puolta, mutta ainahan voi yrittää jotain neuvoja antaa.
- Mustaa? Elikkä blacklinetystä varmaan tarkoitat. Mahdollisesti.
- Silmissä, kuten kaikissa yksityiskohdissa, oma kikkani on, että käytän vain erittäin pientä pensseliä. Pienin mihin tarkkuuteni riittää on 4/0 mutta näissä figuissa käytin "vain" 3/0 joka mielestäni antaa aika hyvän jäljen juuri johonkin silmiin yms.
- Oranssiin kun punaista blendaa niin figut muuttuvat pastellikarkeiksi kovin helposti (ainakin minun taidoillani :) ) mutta tämä kyllä saattaa hyvinkin johtua harjoituksen puutteesta.
- Juu, kuten otsikossakin lukee niin figut eivät ole vielä valmiit. Baseista tosiaan puuttuu flokki kuten ehdin jo tuossa ekassa viestissä kirjoittaakin. Eivät ne tuollaisiksi jää :D
- Kiitos
- Plasmapistooleiden sininen ei oikein meinaa erottua tuosta hyvin. Siinä on tosiaan jo sininen inkki vaaleansininsen pohjan päällä joka on vielä enkelinkevyestä brushattu.

Kyllä kaikesta palautteesta on aina apua, varsinkin näin seikkaperäisestä.
ankara halla
Valvoja

Jypermään! kirjoitti:Ihan kivoja pelifiguiksi. Kuten Killu sanoikin silmät ovat aika tarkkaan tehdyt. Kannattaisi vaikka vetää kerros mustaa inkkiä tuohon punaisen power armourin päälle, että se menee noihin koloihin ja syvennyksiin, ja sitten maalaat uudestaan tuolla samalla punaisella (taitaa olla Blood Red?).
Olen tätä kokeillutkin mutta lopputulos on mielestäni usein liian "palapelimainen" tai jotain, en osaa oikein kuvailla.

Tuo linetys sopii mielestäni lähinnä paikkoihin, missä erotetaan kahta eriväriä toisistaan. Saman värin erotus mustalla, kuten vaikka polvisuojassa, ei mielestäni oikein toimi. Vaikka se yksityiskohdat kyllä tuokin kivasti esille niin yleisilme kärsii.
ankara halla
Valvoja

Rune kirjoitti:Maalausjälki on kyllä tarkkaa, sen huomaa silmistä, bannereista ja kaikista pienistä yksityiskohdista. Silmät ovat ainakin todella hienot. Mutta miten saisit ilman mitään värisekoitteluja jotain syvyyttä noihin punaisiin, ja silti säilyttämällä sen punaisen sävyn siinä: Laita ennen bloodrediä tuon nykyisen bloodredin tavalla red gore tai scab red. Minä käyttäisin scab rediä. Sitten, kun sinulla noin älyttömän tarkka maalausjälki näyttää olevan (yhä uudelleen, ks. silmät. Tosi tarkat), niin vedät sitten sen blood redin sen scabin päälle, ja varot että mihinkään syvennyksiin ei sitä maalia tuppaa liukumaan. Ja panssaripalojen välikohdat kannattaa jättää myös scabrediksi. Näitä on sitten todella helppo alkaa korjailemaankin jos menee vikaan. Juuri niiden korjauksien takia minä itse en tykkää kovin paljoa sekoitella maaleja perusjamppoja varten. Se korjailu on sitten yhtä tuskaa.
Värinä minulla on Miniature Paintsin 42 "syvän punainen" joka on mielestäni parempi kuin GW:n punaiset. Aikoinani joskus kakkosedikan ilmestymisen aikaan kun aloin BA:t keräämään niin pienen etsiskelyn jälkeen päädyin tähän.
Olen ajatellut, että jospa tuohon pohjalle löytäisi jonkun hyvin voimakkaasti punertavan ruskean ja lähtisi siitä maalaamaan punaista panssaria, niin se ehkä voisi tuoda vähän sävyä tuohon.
Rune kirjoitti:Mutta lipuista tykkään todella paljon, itse en ole mitään kuvioita osannut koskaan maalata. Todella kivan näköisiä. Ja nuo eivät olleet sellaisia suttuisia, ja kun ensimmäistä kertaa näin, niin vaikutelma oli ihan aluksi, että hyvän näköisiä ovat. Kehtaa viedä pelikentälle. Ja ei niistä figuista muuta vaaditakkaan, vai? ;)
Ei ainakaan pelifiguista :)
Rune kirjoitti:edit\\ jotenkin on maalauksen tarkkuus ja tekniikat ristiriidassa keskenään... Maalaus tarkkuus on kokeneen maalaajan luokkaa, mutta tekniikat ovat yksinkertaiset. Mutta eipä silti, tarkkuus on kaikkein tärkein työssä, sen olen huomannut.
Tarkaa työtä olen käsilläni aina pystynyt tekemään (figut ei ole ainoa näpertely harrastukseni) mutta on tosiaan totta, että käytän lähes poikkeuksetta hyvinkin yksinkertaisia ja nopeita tekniikoita.
Syy tähän on lähinnä se, että maalaan pääsääntöisesti ihan vain maalaamisen ilosta ja oikeastaan poikkeuksetta pelinappuloita.
Vähän on alkanut kutisemaan mielenkiinto maalailla showcaseakin mutta se onkin sitten jo ihan eri juttu kuin nämä verienkelini.
ankara halla
Valvoja

Balrog kirjoitti:Vinkki: nuo P armoreissa olevat kotkat/kallot tunnukset on ehkä hieman liian tummia! itselläni on tapana omiin bloodeihin laittaa pohjalle tumma ruskea (scorched brown) päälle ohuesti bleached bonea (niin että ruskea ei peity vaan korostaa koloja. Ja lopuksi viimeistellä Skull whitella nuo korkeimmat kohdat (ihan vähän valkoista)
itse pidän tuosta ja ihan siistiä jälkeäkin tuli kokeileppa tuota...
Noita rintatunnuksia meinaat? Ajan takaa tuollaista tummaa pronssisävyä tuossa, sopii mielestäni hyvin kontrastinsa puolesta punaiseen + en ole vielä muualla tuota nähnyt.
Nuo ovat kyllä livenäkin tummia (ehkä tosiaan hieman liiankin) mutta eivät kuitenkaan ihan niin tummia kuin tuo kuva antaa ymmärtää.
Balrog kirjoitti:Vinkki 2: plasmapistoolit on ehkä hieman liian vaaralliset aseet veterani kessuille! (oma mielipide)
Totta, varsinkin kun lähtevät vielä Death Companyyn tassuttelemaan jos noppatuuri suo :)
Kuitenkin, kaksi S7 laukausta yhdestä ryhmästä on tuplasti parempi kuin yksi (tai vaihtoehtoisesti on ainakin yksi plasma flamerin/meltan lisäksi)eikä kantamakaan ole ongelma koska tykkään juoksuttaa enkeleitäni ympäri kenttää mielummin kuin istua ja ampua.
ankara halla
Valvoja

Gorbag kirjoitti:Voisit kokeilla noiden power armourin reunojen maalaamista jollain tummalla oranssilla. Ja silmiin kannattaa aina maalata mustat reunukset sinne silmän allekkin. Iho näyttää aika elottomalta. Itse maalaan ihon ensin dark fleshillä, sitten kerrostaen highlaittaan dwarf fleshillä poskipäät, nenän suun ja leuan yms. Senjälkeen highlaittaan elf fleshillä nenänpään, leuan ja poskipäitä vähäsen. Kyllä noi bannerit on ihan hienoja mutta itse olisin toivonut hieman syvyyttä lisää niihin.
Plasma pistoolinkin lineaarinen magneettinen kiihdytin kaipaisi varjostusta ja higlaitteja.
Itse olen ihoon kyllä suht tyytyväinen, en olisi ehkä sitä lähdössä parantelemaan.
Bannereihin syvyyttä? Kuten ehkä keltaiseen blendausta? Ajattelin kyllä tuota keltaisen sävyttämistä mutta jätin lopulta tekemättä koska halusin pitää lipun värit yhtä hillittynä kuin geometriankin.
Plasmoissa voisi tosiaan olla hieman enemmän eloa vaikka niistäkin kyllä inkki ja highlightit löytyy, hyvin hillityt sellaiset tosin.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

tarkoitin että bannerien jalokivet ois voinu maalata samalla tavalla kuin normaalit eli osa mustaa ja siihen valkonen viiru tai piste sitten punasta ja oranssia. Olisin itse myös pitänyt sellaisista röpelöisitä bannereista mitkä niinkuin liehuisivat tuulessa ja niissä olisi sellaisia ryppyjä kuten esimerkiksi viitoissa.
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Itse saan "neonpunaista" sillä tavalla että pohjalle valkoinen (ei koko figua vaan punaisiin kohtiin) sen päälle pinkkiä ja pinkin päälle punaista. Siitä tulee niin punainen että silmiin sattuu! Sitä en osaa sanoa miten nuo armorin kolot saisi näkymään, ehkä vedellä ohennettua punainkkiä...
I'm back.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”