Yksinkertaista:
1. Ostat puntit.
2.Käytät niitä, että saat hieman ruista ranteeseen.
3.Aukaset purkin.
4.Menet leuhoon uusilla hienoilla muskeleillasi ja kerrot, että ne tulivat tuossa eräässä miniatyyrien maalaus vaiheessa hankittua
-Jos ei uusien muskelienkaan kanssa aukee niin otat puntin käteen ja.....
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
mulla sama vastaus ku jypermänillä, ne lätkät on täydellisiä, niiden oikea nimi on "miehenkorvike" eli jos ei löydy kotoa niin kannattaa sen verran sijoittaa siihen koska edelleen ne ovat täydellisiä
Jo on kumma jos nykynuoret eivät saa edes maalipurkkia auki... *grumble* [hauska välihuomautus]
Allekirjoittanut on vuoden 1989 tyylikästä satoa
[/hauska välihuomautus]
Otat siitä purkista kiinni, väännät, ja muutamien muinaissuomalaisten voimasanojen avulla runnot sen korkin irti.
Jos ei ole ruista ranteessa, eli habaa hihassa, eli voimaa kourassa, niin voit käydä liottamassa korkin kantta kuumassa vedessä.
Kyllä se vain joskus niin on että vaikka kuinka ruista on ranteessa ei se tahdo avautua. Itse en voimillani kehua mutta voimannostajaisoveljeni ei saa kunnolla jumittuneita purkkeja auki..
Itselläni on parhain toiminut tuo Del reyn mainitsema tapa, jossa purkin ja korkin välissä oleva maalitöhnä jyystetään irti puukolla. Ei olekkaan vielä ollut purkkia joka ei tällä tavalla olisi avautunut!
laarikka kirjoitti:Kyllä se vain joskus niin on että vaikka kuinka ruista on ranteessa ei se tahdo avautua.
Maalipurkinavaus onkin tekniikka-, ei voimalaji. Citadelin purkit aukeavat minunkin voimillani jos rusautan ensin jollain työkalulla (tai hampailla) kierteisiin kovettuneen maalin, joka sitä korkkia oikeasti jumittaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
del Rey kirjoitti:Itse laitan puukon kärjen purkin ja korkin väliin (muista varoa ettei puukko lipsahda), sitten väännän vähän, niin kuivunut maali murtuu (toista tätä parista eri kohdasta korkkia). Tämän jälkeen korkki aukeaa todella helposti!
Korkki meni vähä vähän rikki tolla tyylillä, mut se lähti kuumassa vedessä irti hautomisen jälkee.
Raa'alla voimalla sekä nahka- tai kumihanskoilla olen saanut purkkeja auki. Sitten olen saanut myös niin, että työnnän talttapäisen meisselin korkin alle ja väännän ja käännän. Niin se aukeaa.
In the name of God, impure souls of living dead shall be banished into eternal damnation. Amen. - Hellsing
Olen itse tehnyt koulun metallitöissä
maali purkin aukaisu välineen
elikkäs se on sellanen vähän talttapää
meisselin näköinen vehje jonka taltta
pää on kaareva niin että se menee
sinne purkin reunan väliin että sitten
sillä saa rusautettua ne kuivaneet maalit sieltä
tuo talttapää meisseli on myös
todella hyvä apu väline ja sitten
niitä kuivia maaleja kannattaa joskus
vuolla puukolla pois kierteistä ja reunoilta
siis vuollaan maali pois eikä purkki
Juu, näitä surullisen kuuluisia "Bolter shell" paint potteja on turhauttava availla. Jos et välitä miltä maalipurkit näyttävät pidemmän päälle, niin putkipihdit (niissä on se pihtiote sellainen hieman pyöreä, jolla saa korkista hyvän otteen) on oiva konsti kannen aukomiseen.
Tuo aikaisemmin esiintullut puukolla kierteiden avaaminen on myös toimiva temppu, paitsi jos olet ruuvannut kannen tiukkaan pohjaan asti kiinni. Silloin on otettava putkipihdit käyttöön. Onkos niissä uusissa maalipurkeissa mitään ongelmia?
Uusissa maalipurkeissa on se ongelma, että ei voi käyttää korkkia maalin laimentamiseen, vaan se pitää keplotella ulos liian pienestä reiästä ja saada paletille/kaakelilaatalle asti.
JarLoz kirjoitti:Uusissa maalipurkeissa on se ongelma, että ei voi käyttää korkkia maalin laimentamiseen, vaan se pitää keplotella ulos liian pienestä reiästä ja saada paletille/kaakelilaatalle asti.
Kaakelilaatasta sen verran että kokeilin vanhoilla seinälaatoilla ja maali kuivui melkein samantien pintaan! Parempi ottaa vaikka pahvinpala, silläkin pysyi paremmin maali vetisenä! Eli minkämoista kaakelia mahdat käyttää...?
Mi_Py kirjoitti:Olen itse tehnyt koulun metallitöissä
maali purkin aukaisu välineen
elikkäs se on sellanen vähän talttapää
meisselin näköinen vehje jonka taltta
pää on kaareva niin että se menee
sinne purkin reunan väliin että sitten
sillä saa rusautettua ne kuivaneet maalit sieltä
tuo talttapää meisseli on myös
todella hyvä apu väline ja sitten
niitä kuivia maaleja kannattaa joskus
vuolla puukolla pois kierteistä ja reunoilta
siis vuollaan maali pois eikä purkki
tää on typerää ku ainoo ihmine mun lisäx(Mi_Py) tän viestin jälkee on kehottanu poistaa maalit avaamisen jälkeen ja tupperware on paras(sanoo 300 tupperware osaston omistaja(itse asiassa äidin omistamia))