Onnettomuuksia

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Nithadran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nithadran »

Kun sain kenraalini valmiiksi tiputin sen päälle purkillisen chaos blackia vahingossa. Kenraali kärsi paljon ja aloitin maalauksen uudestaan.

Eikä kenraalin kärsimykset siihen lopu. Tiputin sen talvella pelaamasta tullessani tiellä lumikinokseen. Joka ainut pala erillään ja maalit karisseet osasta äijää pois. Kokoamaan ja maalaamaan. Osat sentään löytyi taskulampun kanssa(oli jo pimeää klo lähellä 22)

Lisäksi olen katkaissut hippogryphin siiven kerran.

Ja lisänä ne perinteiset viillot, maalit pöydälle sekä 120€ housuille ja lakka samoin. Liimaisella mattoveitsellä itseäön sohaiseminen ym. normaalia minulla...
Meaning of war is not to die for your country. But make the other bastard die for his.
- Patton
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tapahtui todella kauan sitten. En muista minkä Fantasy Battlen edikan aikaan (taisi olla 4.) muoviset gobliinit olivat kaikki identtisiä (onnettomuus kloonaustehtaalla) kilvet kädessä ja pitkät terävät keihäät toisessa, niitä oli siinä pöydällä mukavan kokoinen rykmentti, ja lasken kättäni pöytää kohti osoitan pistettä ja arvaan "tohon 20 tuumaa" ja lasken kättäni voimalla alaspäin. Ja tietenkin ne pirun gobliinit tunkevat keihäänsä minun käsivarteeni ja ranteeseeni, pahimmat upposivat ranteeseen sentin syvyydeltä.
Huuhkaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

no oltiin fizbanin kanssa maalaamassa muistaakseni jotain toisia boksejamme figuja kun sen pikku veli tuli mukaan ja kävi hakemassa punaista pöydän toiselta puolelta ja kun se käveli takaisin päin niin sitten se kaatui...ja maalipurkki oli tottakai auki ja suoraan fizbanin päiväpeitolle ja lattialle koko purkki...ja onhan nuita nyt sattunut aika paljon muutenkin esim parin päivän takainen DIVINE HAND OF MAGNUM kun minä kaadoin magnumin corsairit niin siitä hän se suuttui ja heitti sen kukkulan pelikentän läpi...auts....
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
Link

Viesti Kirjoittaja Link »

mä ite oon kaatanut pöydälle kaksi maalipurkkia ja mun kaveri on kaatanut yhen maalipurkin. sit mä oon lukuisia kertoja vetänyt sormeni auki mattopuukoll ja mun yks kaveri on vetänyt kans mun mattopuukoll sormensa auki. ja mun figut on melkeen aina hajalla.
Viimeksi muokannut Link, Ti 02.03.2004 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Mulle on käyny aika paljon kaikkea vähemmän mukavaa... Esim. yritin heittää jonkun muovilelun ulos huoneestani ja se lensi keskelle oven vieressä olevaa vitriiniäni (jonka sisällä oli 4000pts maalattua Empirea) Vahingot olivat vähäiset, osui suoraan kenraaliin, joka meni palasiksi ja kaatui 30 spearmen rykmenttiin :)
Saman griffonilla ratsastavan kenraalin purotin Fantasiapelejen lattialle 3 kertaa samana päivänä. Kaksi osaa ei irronnut.
Huoneeni on niin maalaukselle omistettu, että pöydällä on 0.5 cm maalia ja lattiakin on aika värikäs! Vaatteita olen sotkenut ainakin neljän paidan verran.
Kerran olin järjestänyt armeijani (silloin 5000pts) pelipöydälle, kun pöydän toinen jalka romahti! Onneksi sain sen pystyyn kavereitten avustuksella ja vain murto-osa ehti tuhoutua...
Vahinkoja sattuu! :)
Jaqo

Viesti Kirjoittaja Jaqo »

Mulla on kaatunut kerran maalipurkki eikö ooki kauheeta
Viimeksi muokannut Jaqo, Ti 02.03.2004 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Janne Forsell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne Forsell »

Onhan noita; tavallisten viiltojen lisäksi.

Noh, väsäilin koulun käsityötunnilla opettajalta puolisalaa (silloin kauan sitten) MIG-hitsauslaitteella jotakin figuiluun liittyvää, ei siinä mitään, en jäänyt edes kiinni. Noh, hommahan onnistui niin hyvin, että 'kiljahtelin' siinnä riemusta ja vähän rauhoituttuani aloin tutkailla hitsailemaani saumaa, oli se sauma piru hienoin mitä ikinä olen saanut, ja päätin jostain kumman syystä silitellä valkohehkuista metallia kun näytti niin pirun tasaiselta. Ei niin kuuma edes tunnu, vasta kun haistoin kärventyneen lihan hoksasin, että sormihan siellä palaa. No ei muuta kuin vesialtaaseen vähäksi aikaa jäähtymään. Arpi siitä jäi, mutta ei sattunut missään vaiheessa.

Tässä eilen tapahtui niin iloinen tapaus, että neurouksissani olin nosta nut bitz boxini kaiuttimen päälle (loota on about 40x40x10 ja täynnä osia), siinnä se sopivasti odotteli kyynärpäätäni ja maalaus session lopuksi samperin muovinpalat lentelivät pitkin huonetta; lattioille, pöydille, paletille, sängylle ja hyllyihin, siinnä sitten siivoamaan... Mutsi olisi vielä halunnut heti sen jälkeen tulla imuroimaan, noh, jouduin lupautumaan imuroimaan itse. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Muutenkin olen saanut kärsiä omasta tyhmyydestäni, en tosin figuilun yhteydessä: olen mm. astunut naulaan (naula jalkaterän läpi) kahdesti, toisella kerralla taisin jopa olla etsimässä maaston teko tarvikkeita vintiltä.

Spraypurkistakin huonoja kokemuksia, päätin kerran maalata yksittäisen charterin kädessä pitäen. Hyvinjän moinen onnistuu tavallisesti, nyt vain huomasin lopuksi, ettei jaloissa ole maalia. Seurauksena ruiskuttelin tyytyväisenä maalia kädelleni.
ike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ike »

On se kyllä kumma, että ihmiset maalaa välillä ykköset yllä.. :P Oon aina miettiny tuota.. varsinkin sen jälkeen, kun pikaliimaa tippu farkuille (rapsutin sitten mattopuukolla pois, tietysti tuli reikä) ja kittiä toisille housuille.

Toi 120€ housukommentti kuulosti jo aika pahalta.. oikein sääliks käy :|
(Ilm. 20: 14-15)
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Kuinka monesti käykään siten, että kun huomaa, että jotain alkaa kaatua, niin sitä yrittää nopealla liikkeellä pelastaa tilannetta, mutta saakin aikaan paljon enemmän tuohoa?
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Mulla putos avonainen miniature paintsin ruohon vihreä tyynylle. Sain sen just ja just kiinni, eikä maalia pudonnut. No, tapanani on ravistaa maalipurkkeja ennen avaamista, ja enpäs muistanut sulkea purkkia, ja kun aloin ravistaa sitä, niin maalia levisi joka paikkaan. Seinille, vaatteille, parketille, tyynyille ja MINUUN.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Noista maaluas tapaturmista tuli mieleen, että kissani kerran maalasi puoli kämppää täyteen tassun kuvia ja roiskeita.

Olin jättänyt korkillisen tärpättiä pöydälle, (jossa siis oli runsaasti mustaa maalia seassa, pensselin pesu ja ohennus kuppina kun oli,) sen alla oli sanmalehti, jossa oli enemmän tai vähemmän kuivuneita isoja maalitahroja.

Noh, yöllä urhea kissa sitten oli uskaltautunut siihen lehdelle, joka arvatenkin tarttui kiinni tassuihin. (Nuo revellin maalit kuivuvat _pitkään_, varsinkin kiiltävä musta.) Seurauksena kyseinen otus sitten oli oletettavasti tapansa mukaan hädissään ravistanut tassujaan, jotta paperi irtoaisi. Seurauksena tietenkin tärpätti (eli käytännössä runsaasti ohennettua mustaa maalia) levisi pöydälle ja kissaan. Kissa arvatenkin ryntäsi hädissään lehti tassussa pakoon (ei tiettävästi pidä tärpätin hajusta) aiheuttaen ihan hyvän sotkun. No lehti oli irronnut lattialle, ja loppujen kissan liikkeiden seuraaminen olikin sitten erittäin helppoa. Mustia tassun jälkiä kulki ympäri kämppää. (Oli mennyt vesikupille ensimmäisenä, ei tainnut maistua tärpätti mieleiselle tassuista nuoltuna..?)

Eli lopputulos: satoja mustia käpälän jälkiä ympäri lattioita ja pöytiä, sekä hitosti mustan maalin roiskeita ympäri tapahtumapaikkaa. Ja kun emali maalia olivat, niin arvaahan sen, että niitä sai sitten putsata ihan tosissaan...

Tarinan opetus? Muista aina siivota maalausjälkesi, tai jotain.
Akatchi

Viesti Kirjoittaja Akatchi »

Niin heti syytetään viatonta kissaa. Oikeasti olit niin huppelissa että teit itse kaiken(tai no tassun jäljet) :D . Noniin lets start: Itse miniatyyreilleni ei ole mitään muuta hirveää tapahtunut, joskus harvoin osien irtomista kuljetuksessa(tosi harvoin) ja kerran kaveri tiputti XV8 pelipöydältä lattialle minkä seurauksena jalat menivät poikki(sitä oli hauskaa liimailla) Omistaja itse saa kärsiä enemmän...liiman kanssa. Ensiksi pikaliima liimasi sormeni kiinni kämmeneen(onhan se jo kiinni mutta etteköhän ymmärrä) ja toiseksi sain liimaa suuhuni= maku ei hyva se PAHA mukavan raikas haju(melkein) onneksi ei tullut paljoa. Erittäin vähän mutta sekin jo kammottavaa. Kolmanneksi maalia on lentänyt lattialle. Ja kaikkein ensimmäikseksi kun aloitin keräyksen ja ostin ensimmäiset maalini ja figuni(Bauhaus) niin eiköhän siinä sitten kaatunut merenvihreä kaverini lattialle(joka on lattialle varmaan vieläkin) The end.
Link

Viesti Kirjoittaja Link »

tuli just mieleen tost Bakarotin tekstist oma liima kömmähdys kun olin liimaillu ekat örkkini niin sen jäjkeen huomasin liimanneeni samalla sormeni yhteen. no sit mä aloin matto puukoll irrottelee niit mun sormii toisistaan ja se ei ollut miellyttävää.
Snogo

Viesti Kirjoittaja Snogo »

Muutaman kerran oon viiltäny kätei vahingossa auki.
Olin just ostanu badmoon yellown. Heti kotiin tullessa tietenkin avasin sen ja ylläty yllätys kaadan yli puolet farkuille, pöydälle ja lattialle. Vieläkin on jäljet farkuissa. Muutama päivä sitten aloin riehumaan pikaliimalla, ei siinä muuta mutta päätin sitten kaataa senkin purkin. Ensin luulin välttyneeni suuremmilta vahingoilta. pöydällä se ei haittaa. Tippui tuolin pehmusteeseen jossa sitä ei edes huomaan. Sitten jossain vaiheessa aloin lopettelemaan maalausta ja huomasin liimanneeni jalkani lattiaan kiinni. Siitä sitten nopea riuhtaisu joka hajotti sukat ja lattiasta lähti pieniä puu tikkuja.
Nysse

Viesti Kirjoittaja Nysse »

Itselläni kämmäsyt liittyy lähinnä pikaliimalla riehumiseen. Huvittavimpia on kait ollut se kun kaadoin pikaliima purkin housuilleni, noh ei se mitään ajattelin vanhat housut nämä kuitenkin ovat. Siinä vielä pari tuntia kasailin figuja ja maalailin kunnes huomasin liimanneeni itseni pöytään =) Oli päässyt unohtumaan että pöytä osuu mun jalkojen yläosaan ja olin liimautunut pöytään. Siinä sitten jäi osa housuista pöytään kiinni =)
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
Ahneman

Viesti Kirjoittaja Ahneman »

Ok... Pikaliima on myös kivaa kun sitä saa silmään. Siinä olin kasaamassa Greater daemonia, kun huono pikaliima hajos pohjasta. Siinä sitten liimaa lähti silmään. Kivaa oli joo sitten saada sitä pois.

Onhan sitä maaliakin kaatuillut. On muuten kivaa, kun täysin tuliterä Goblin Green kaatuu pöydälle/lattialle. Sitten sitä siinä loppupäivä puhdistettiin parketilta.
Pahoittelen kirjoitusvirheitäni.
IVIaster

Viesti Kirjoittaja IVIaster »

Inkki ei aukea, mikä neuvoksi...tongit!

Kunnon ote ja naps...hei miksi tää lattia sininen?
Quintus

Viesti Kirjoittaja Quintus »

Minäkin olen tunaroinut hiukan liiman kanssa, ja meinasi ihan terveyden päällä käydä. Ei sillä, että imppaminen kivaa olisi, mutta kerran olin juuri saanut kasan haltioita kasatuksi, ja tyytyväsenä katselin työtäni. Jälki oli hienoa sinänsä, kun siinä ihailin, vaikka liimankatku oli kamala. Liiman merkii oli muuten locktite, eli ei mitään sekundakamaa. Sitten otin ja nerona pyyhkäisin sormella nenänalsutani, kun sitä kutitti huomaamatta, että sormi oli aivan liimassa. Siinä kyllä viiksensänki lähti, ja silmät meinas kääntyä ympäri. Ei oikein mikään maistunukkaan miltään pariin päivään.
Dice are my best weapons.
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Pahinta mitä on käynyt, taisi olla kun olin asettelemassa örkkejä kirjahyllyyni ja tyrkkäsin vahingossa Ghazghkullin varpaitteni päälle. Auts. Kaiken lisäksi figusta irtosi käsi ja osa maaleista hankautui pois.
Grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grey »

no noin vuosi sitten ostin uuden paidan...... no päätin illalla maalata figuja uusi paita päällä tietenkin..... no shining cold oli vähän tiukassa....no hain varastosta lukkopihdit käänsin ja väänsin ja RÄKS!!!! purkin kansi murtui ja räjähti palasisksi.... maalit tietenkin uudelle paidalle...... no siellähän se vielläkin homehtuu vaatekomeroni perällä.....
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”