eagleye kirjoitti:Onko GW:llä muka jotain matta purkkilakkoja?
Hmm..en muuten ole varma onko enää, en ole GW:n lakkoja käyttänyt vuosiin. 'Purity Seal' oli muistaakseni mattalakan nimi, mutta saattoi olla että sitä ei ollut kuin spray-versiona.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
GW ei tietääkseni valmista mattalakkaa purkissa, sitä saa vain spraynä. Kiiltävää lakkaa kyllä saa ihan GWltäkin (taisi 'Ard coat nimellä tai Gloss Varnish). Itse olen käyttänyt Miniature Paintsin mattalakkaa, jota saa ainakin Fantsusta.
Jos joku lakkaamaton metalliukko kolhiintuu johonkin, niin lähteekö maalipinta siitä kohtaa pois? Ostin just metalli figuja, ja haluaisin tietää.. Entä sama juttu muovisilla figuilla?
Hmm. Itselläni oli melkomoiset läjät lakkaamattomia metalliäijiä, ja voin sanoa että ei tarvitse pelätä sitä maalin lähtemistä kovin suuressa mittakaavassa. Ei se maali lähde jos niitä figuja ei ihan silmittömästi murjo.
Ärsyttävää ku vähä hipasee metallifiguu ni maalit katoo.[/quote]
Ai? Ei minulla vaan ole koskaan vastaavaa käynyt..
Kuljetuksissa tosin maali lähtee kivasti irti mutta ei mielestäni ihan kuiteskaan tavallisella hipelöinnillä.
Itse en ole lakannut enkä varmaan tule lakkaamaankaan... kaverinikaan eivät lakkaa, ja aion pian ostaa Maageja (metallifiguja) enkä usko, että maali nyt niin helposti lähtee kun puhutte.
No metalliukoista saattaa kyllä lähteä jos pelaat niillä, mutta ei noista muovisista kyllä kovin helposti ainakaan GW:n maalit irtoa. Hipaisemalla jos lähtee maali irti niin silloin täytyy olla maaleissa vikaa. Eli ei ne nyt kaikissa tapauksissa niin helposti irtoa, mutta aina parempihan nuo peliukot olisi lakata. Tosin jotkut maalit saattavat kestää toisia huonommin.
Hyllynkoristeiden lakkausta taas en kovin paljon harrasta, kun ainakaan omiini ei kukaan koske ilman minun lupaa joten ne saavat olla hyvin rauhassa.
jullevi kirjoitti:Mä pistän nykyään lakan (citadelin spray) heti pohjamaalin jälkeen, niin ei varise maalit maalatessa vaikka ukot vähän kolajaiskin, eikä kiillä valmiina kun niissä on maali päällä.
Öh, eikös lakan tarkoitus ole muodostaa suojaava kalvo maalipinnan ja ilkeiden elementtien väliin?
Pohjamaalin tehtävä taasen on muodostaa maalille tarttumapinta.
Vaikka voihan sitä mattalakkaa tietysti pohjamaalina käyttää jos välttämättä haluaa...
Ton mun entisen viestin voisi melkeen poistaa, koska: Nykyään lakkaan, huomasin kuinka maali karisee metallifiguista ja vielä kaiken lisäksi muovifiguistakin Eli nykyään lakkaan
Zarathustrian kirjoitti:Nykyään tuo GW:n purity seal on täysin mattaa lakkaa, tosin sen kanssa saa olal erittäin varovainen ettei pistä liian paksua kerrosta.
Onko purity seal todellakin mattaa? Ei kiillä yhtään? Inhoan nääs liiallista figujen kiiltelyä, ja harmittaa vieläkin, kun 2 vuotta sitten menin figujani gw:n lakalla suojaamaan. Mutta jos todellakin purity seal on mattaa, niin ei muuta kun ostamaan