Turnajaiset!

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Tasapeleistä:
Tasapelit kun eivät ole kovin hyödyllisiä tämänkaltaisissa turnauksissa, niin sellaisen sattuessa voittajaksi julistetaan hahmo, joka on lopussa vähiten miinuksella.

Cursesta:
Kyllä minä sen laskisin mukaan. Ld8 (tämän alle ei taida kovinkaan montaa sankaria olla? Skaveneita kun ei sankareiksi lasketa :) ) onnistuu testissä mahdollisuudella 26/36 ja D6:n keskiarvohan on 3.5. 3.5*(10/36) = 35/36, eli alle 1 woundi.
Grond kirjoitti: Puhumattakaan rotista - Cautious Shield? Tietysti päättämällä olla itse lyömättä ei voi voittaa, mutta jos vastustajalla on vaikka tuo Club of Duffin' (voi tietysti kysyä, kumpi ilmoittaa ensin miten laitettaan käyttää, kumpikin täytyy tehdä ennen lyömistä)? Silloin ilmanmuuta sen kierroksen Cautious Shieldiä käyttäisi kaksin käsin. Skavenbrew? Brass Orb? Warpstone Charm?
Cautious Shield: Ahaa, tällainen tapaus. Kuten sanottu, ensimmäistä (jos oletetaan että kaikki kertakäyttöerikoishyökkäykset tapahtuvat tällä vuorolla) vuoroa lukuunottamatta kahdella kädellä ei ole hyötyä pitää sitä kilpeä, lisäjoukkoja kun ei ole tulossa. Skaven-pelaaja voi ilmottautumisensa yhteydessä kertoa ehdot, joilla tuota käytetään milläkin vuorolla. Attackit vähennetään siten, että puolustavalle hahmolle koituu suurin mahdollinen etu.

Skavenbrew on kinkkinen. Mielestäni hahmon omistaja saa valita haten ja frenzyn välillä, ne kun ovat todennäköisimmät vaihtoehdot. Paremmat ehdotukset otetaan vastaan (ei, niihin ei saa sisältyä nopanheittoja:) )

Brass Orbia ei minun mielestäni oikein lähiksessä voi käyttää (vaikkei tätä siis taideta kieltääkään). Vahingon pystyisi jotenkuten laskemaan (hahmo menettäisi Ld-testin epäonnistumisprosentin ilmaiseman määrän prosentteina kokonaiswoundeistaan, tapahtuisi taistelun alussa), mutta osuminen on hankalampaa. Jos joku tuon välttämättä haluaa, niin pitää sopia, että se osuu kumpaankin modeliin.

Warpstone Charm: Piru, näissähän joutuu oikeasti soveltamaan :) Matemaattisesti suurin hyöty on, jos rerollataan mahdollisimman huonolla prosentilla onnistuva heitto, eli optimitilanteessa 6+. Tässäkin joutuu esinettä käyttävä pelaaja antamaan ohjeita käyttötilanteesta. Heiton tyyppi, minimionnistumisprosentti, jne. Esimerkiksi "Ensimmäinen woundausheitto, joka on enintään 5+" tai "Ensimmäinen ward save". "Viimeinen armour save ennen kuolemaa" on virheellinen, koska hahmo ei voi itse tietää, milloin tulee kuolemaan. Arvellahan siis saa, mutta varmaksi sitä ei voi kukaan tietää.

//Edit
Osallistujia nyt 21
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Kuinkas tässä toimii Cult of Ulricin esine Wolfhelm of the Teutogens? Tässähän figu heittää Ld-testin ja onnistuessaan saa +1S sen kierroksen ajaksi.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

AnlaShok kirjoitti:Brass Orbia ei minun mielestäni oikein lähiksessä voi käyttää (vaikkei tätä siis taideta kieltääkään). Vahingon pystyisi jotenkuten laskemaan (hahmo menettäisi Ld-testin epäonnistumisprosentin ilmaiseman määrän prosentteina kokonaiswoundeistaan, tapahtuisi taistelun alussa), mutta osuminen on hankalampaa. Jos joku tuon välttämättä haluaa, niin pitää sopia, että se osuu kumpaankin modeliin.
Life is Cheap antaa tuon heittää lähikseen - siis vaikka omaankin. Ja tuolla otetaan siis initiative-testejä, ei Ld:tä.

Ongelma on, että jos heittäisin tuon kaksintaistelutilanteessa, sijoittaisin sen niin että vastustaja olisi kokonaan alla, itse jäisin vain osittain (eli ottaisin itse osumaa vain 4+:lla, joten rotta I7:llä kuolisi aika epätodennäköisesti). Suurin ongelma on tietysti scatter - tuossa tilanteessa 2 tuumaa suoraan taaksepäin pitäisi templaatin vielä taistelun päällä, eli scatter-tuloksia ei voisi automaattisesti laskea ohimenneiksi.

Myöskään prosentuaalisesti tuon esittäminen woundeissa on epäkuvaavaa - jollei pelata Schrödingerin kissoilla jotka voivat olla yhtä aikaa sekä elossa että kuolleita :).

No, onneksi Orbbi tai Death Globet ovat niin arvaamattomia, että kukaan niitä tuskin mukaan ottaa - etenkään kun skavenit eivät välttämättä ole voittajan valinta konseptissa muutenkaan.
AnlaShok

Runefang kirjoitti:Kuinkas tässä toimii Cult of Ulricin esine Wolfhelm of the Teutogens? Tässähän figu heittää Ld-testin ja onnistuessaan saa +1S sen kierroksen ajaksi.
Vastaavalla tavalla kuin monet muutkin, joita ei voi jakaa osiin. Näin minä toteuttaisin tuon Brass Orbinkin, jollei se olisi kertakäyttöinen. Eli siis joka vuoro hahmo saa vaikkapa "S-mittariin" lisää Ld:n onnistumisprosenttinsa verran, vaikka tuo 26/36. Ensimmäisellä vuorolla mittari on alle 1, bonusta ei tule. Toisella vuorolla tulos on 52/36, yli 1 ja bonus tulee. Mittarista vähennetään 1 ja jäljelle jää 16/36. Seuraavalla vuorolla mittari näyttää 42/36, jälleen bonus ja mittariin -1. Jäljellä on 6/36, johon lisättynä 26/36 antaa 32/36, eli bonusta ei tule. Koska mittari on alle 1:ssä, miinusta ei tule. Seuraavalla vuorolla 58/36 ja bonus tulee sen turvin taas muutamaksi vuoroksi eteenpäin.
Grond kirjoitti:Life is Cheap antaa tuon heittää lähikseen - siis vaikka omaankin. Ja tuolla otetaan siis initiative-testejä, ei Ld:tä.
Okei. Ja anteeksi, tarkkaavaisuuteni oli herpaantunut. Periaate on kyllä ihan sama, oli testi mikä tahansa.
Grond kirjoitti:Ongelma on, että jos heittäisin tuon kaksintaistelutilanteessa, sijoittaisin sen niin että vastustaja olisi kokonaan alla, itse jäisin vain osittain (eli ottaisin itse osumaa vain 4+:lla, joten rotta I7:llä kuolisi aika epätodennäköisesti). Suurin ongelma on tietysti scatter - tuossa tilanteessa 2 tuumaa suoraan taaksepäin pitäisi templaatin vielä taistelun päällä, eli scatter-tuloksia ei voisi automaattisesti laskea ohimenneiksi.
Scatter tuosta sen ongelman tekeekin. Oikeastaan tuon voisi laskeakin, tarvitsisi vain määrittää nuo rajat, mitkä vievät templaten pois jommankumman tai molempien päältä. Niin iso homma, etten siihen rupea laskemaan ellei joku oikeasti ota tuota :)

Ja jos tuo prosentuaalinen woundaaminen ei kelpaa, niin ainoa vaihtoehto on, että jos hahmo feilaa I-testin yli 50% todennäköisyydellä, se kuolee. Saanmuodosta riippuen (vähintään 50% vai yli 50%) I3:t tai I2:t kuolevat poikkeuksetta.
Grond

Joo - taidan helpottaa elämääsi ja ottaa sen kääpiölordin Great Weaponilla :). Tosin on tuossa vielä muutama kirja läpikäymättä, eli enköhän älyttömyyksiä vielä keksi.
AnlaShok

Grond kirjoitti:Joo - taidan helpottaa elämääsi ja ottaa sen kääpiölordin Great Weaponilla :).
Ai mitenniin helpompi vaihtoehto? :)

Ei mutta ihan oikeasti, hyvä että tuollaisia vaikeampiakin tulee eteen, niin joutuu ainakin vähän miettimään.

22 osallistujaa, eri armeijoitakin on edustettuna kiiettävästi.
Grond

Seuraavat potilaat: HE Armour of Stars! Ja edellinen combottuna vaikka Golden Crown of Atrazariin. Healing Potion, Skaveneiden Skalm ja muut woundit palauttavat esineet?
AnlaShok

Grond kirjoitti:Hmm, siis ei taikuutta loitsujen muodossa? Eli ei varmaankaan Bands of Powereita Skaveneille? (Jos asia jo käsiteltiin, sori, meni silloin kiireessä ohi silmien).
Tähän unohtui sillon aikoinaan vastata. Eli siis ei edes bound spellejä saa käyttää, koska dispellin puuttuessa ne voisivat olla vähän turhan voimakkaita.
Grond kirjoitti:Seuraavat potilaat: HE Armour of Stars! Ja edellinen combottuna vaikka Golden Crown of Atrazariin. Healing Potion, Skaveneiden Skalm ja muut woundit palauttavat esineet?
Armour of Starsin kantaja ei voi ottaa kuin yhden woundin vuorossa. Tyyppi teleporttaa jonnekin keskelle väkijoukkoa ja kömpii takaisin rinkiin muiden ihastellessa valoshowta.

Atrazarin kultakruunu tekee mitä sanookin tekevänsä, eli poistaa ensimmäisen kärsityn woundin. Yhdessä nämä toimivat siten, että Armour of Stars toimii, kun ensimmäinen woundi kultakruunun jäljiltä tulee läpi.

Healing Potion on taas hankalampi, hahmo kun ei taaskaan voi tietää, tuleeko kuolemaan seuraavalla vuorolla. Pelaajan täytyy ilmoittaa, missä vaiheessa (vuorolla x/woundit y tai alle) tätä käytetään. Skalmin kanssa sama juttu.
wild rider of saim hann

Viesti Kirjoittaja wild rider of saim hann »

Hauta kuningas Alkharad on mukana
come brothers follow me...
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

AnlaShok kirjoitti:Cursesta:
Kyllä minä sen laskisin mukaan. Ld8 (tämän alle ei taida kovinkaan montaa sankaria olla? Skaveneita kun ei sankareiksi lasketa :) ) onnistuu testissä mahdollisuudella 26/36 ja D6:n keskiarvohan on 3.5. 3.5*(10/36) = 35/36, eli alle 1 woundi.
Hyvä, hyvä. Mutta kumpi siinä sitten voittaa, jos vastustaja kuolee curseen? Vai tehdäänkö rematch?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

zakug_the_insane kirjoitti:Hyvä, hyvä. Mutta kumpi siinä sitten voittaa, jos vastustaja kuolee curseen? Vai tehdäänkö rematch?
Se voittaa jolla on vähemmän miinuksella, kuten anlashok jo kertoi.. :)
Tai mahdollisesti teoriassa jos molemmat on yhtäpaljon miinuksella niin sitten halvempi vie.. (itse voitin "tasapelin" 40k finaalissa olemalla halvempi)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

voisko vähän selventää tätä että miten nuo kaikki jutut tehään. Ja miten toi pelaus oikein käydään?
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Deetwo

valnir the reaper kirjoitti:voisko vähän selventää tätä että miten nuo kaikki jutut tehään. Ja miten toi pelaus oikein käydään?
Ilmoitat AnlaShokille hahmosi, joka sitten matemaattisten todennäköisyyksien avulla laskee ottelut.

Kokeile ihmeessä tuota laskuria itse :)
weis
Viesti:

Elikkä ilmotanko stati magic itemit ja kaiken? Väheneekö kaaoksen champan magic itemien saanti pisteet jos sille ottaa markin.
Deetwo

Lue threadi. Ilmoitat.
Kiinteä pistemäärä, joten kyllä ne merkit lasketaan mukaan siihen.

EDIT: Eikai sitä normaalistikkaan lasketa pois itemirajoituksista, joten sen saa sitten kai lisäksi.
Viimeksi muokannut Deetwo, La 10.04.2004 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
weis
Viesti:

lasketaanko markki sitten noihin kykyihin? elikkä vähennetäänkö tuo markki siitä 75 pisteestä minkä hero saa.
zakug_the_insane

Olen varmaankin aika tyhmä, mutta minkä takia tuo laskin valittaa, että:
"Your characters can't have attribute scores of 0."
En edes laittanut mihinkään nollaa ja kaikkiin charrujen statteihin laitoin jotain...
Deetwo

zakug_the_insane kirjoitti:Olen varmaankin aika tyhmä, mutta minkä takia tuo laskin valittaa, että:
En edes laittanut mihinkään nollaa ja kaikkiin charrujen statteihin laitoin jotain...
Laita molempiin toughness bokseihin numero, faban tapauksessa tämä on siis tietysti sama, 40kn käyttämä sääntö vain mutta laskuri vaatii että molemmat on ilmoitettu.
zakug_the_insane

Deetwo kirjoitti:
zakug_the_insane kirjoitti:Olen varmaankin aika tyhmä, mutta minkä takia tuo laskin valittaa, että:
Laita molempiin toughness bokseihin numero, faban tapauksessa tämä on siis tietysti sama, 40kn käyttämä sääntö vain mutta laskuri vaatii että molemmat on ilmoitettu.
Kiitoksia.
AnlaShok

Deetwo kirjoitti:
Oikeanpuoleiseen T-boksiin ei tarvitse numeroa, vasemmanpuoleiseen tarvitsee. Tai tuohon jotain pitäisi säätää, että pakolliset ja vapaaehtoiset kentät erottuisivat.
valnir the reaper kirjoitti:lasketaanko markki sitten noihin kykyihin? elikkä vähennetäänkö tuo markki siitä 75 pisteestä minkä hero saa.
Ei vähennetä. Kokonaispistemäärään se vaikuttaa, mutta hero saa siis markin lisäksi vielä 75 pisteellä taikakamaa, olettaen että kokonaishinta ei ylitä 250 pistettä. Eikös se mene näin pelissäkin? Pistetään vain 75 pisteen tilalle 50.
Deetwo kirjoitti:Tai mahdollisesti teoriassa jos molemmat on yhtäpaljon miinuksella niin sitten halvempi vie.. (itse voitin "tasapelin" 40k finaalissa olemalla halvempi)
Aivan, ensin katsotaan, kumpi on vähemmän miinuksella ja tasatilanteen sattuessa (ei kovin todennäköistä identtisiä statseja/kamoja lukuunottamatta) katsellaan pistehintaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”