Tasapelit kun eivät ole kovin hyödyllisiä tämänkaltaisissa turnauksissa, niin sellaisen sattuessa voittajaksi julistetaan hahmo, joka on lopussa vähiten miinuksella.
Cursesta:
Kyllä minä sen laskisin mukaan. Ld8 (tämän alle ei taida kovinkaan montaa sankaria olla? Skaveneita kun ei sankareiksi lasketa :) ) onnistuu testissä mahdollisuudella 26/36 ja D6:n keskiarvohan on 3.5. 3.5*(10/36) = 35/36, eli alle 1 woundi.
Cautious Shield: Ahaa, tällainen tapaus. Kuten sanottu, ensimmäistä (jos oletetaan että kaikki kertakäyttöerikoishyökkäykset tapahtuvat tällä vuorolla) vuoroa lukuunottamatta kahdella kädellä ei ole hyötyä pitää sitä kilpeä, lisäjoukkoja kun ei ole tulossa. Skaven-pelaaja voi ilmottautumisensa yhteydessä kertoa ehdot, joilla tuota käytetään milläkin vuorolla. Attackit vähennetään siten, että puolustavalle hahmolle koituu suurin mahdollinen etu.Grond kirjoitti: Puhumattakaan rotista - Cautious Shield? Tietysti päättämällä olla itse lyömättä ei voi voittaa, mutta jos vastustajalla on vaikka tuo Club of Duffin' (voi tietysti kysyä, kumpi ilmoittaa ensin miten laitettaan käyttää, kumpikin täytyy tehdä ennen lyömistä)? Silloin ilmanmuuta sen kierroksen Cautious Shieldiä käyttäisi kaksin käsin. Skavenbrew? Brass Orb? Warpstone Charm?
Skavenbrew on kinkkinen. Mielestäni hahmon omistaja saa valita haten ja frenzyn välillä, ne kun ovat todennäköisimmät vaihtoehdot. Paremmat ehdotukset otetaan vastaan (ei, niihin ei saa sisältyä nopanheittoja:) )
Brass Orbia ei minun mielestäni oikein lähiksessä voi käyttää (vaikkei tätä siis taideta kieltääkään). Vahingon pystyisi jotenkuten laskemaan (hahmo menettäisi Ld-testin epäonnistumisprosentin ilmaiseman määrän prosentteina kokonaiswoundeistaan, tapahtuisi taistelun alussa), mutta osuminen on hankalampaa. Jos joku tuon välttämättä haluaa, niin pitää sopia, että se osuu kumpaankin modeliin.
Warpstone Charm: Piru, näissähän joutuu oikeasti soveltamaan :) Matemaattisesti suurin hyöty on, jos rerollataan mahdollisimman huonolla prosentilla onnistuva heitto, eli optimitilanteessa 6+. Tässäkin joutuu esinettä käyttävä pelaaja antamaan ohjeita käyttötilanteesta. Heiton tyyppi, minimionnistumisprosentti, jne. Esimerkiksi "Ensimmäinen woundausheitto, joka on enintään 5+" tai "Ensimmäinen ward save". "Viimeinen armour save ennen kuolemaa" on virheellinen, koska hahmo ei voi itse tietää, milloin tulee kuolemaan. Arvellahan siis saa, mutta varmaksi sitä ei voi kukaan tietää.
//Edit
Osallistujia nyt 21