Kharnin käyttö..

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Kharn the Betrayer

Kharnin käyttö..

Viesti Kirjoittaja Kharn the Betrayer »

siis voiko Kharn the betrayeria käyttää muillakin johto asemassa kuin vain
Khorneilla?
ja onko rihno mlkein välttämätön world eatersien kannalta.
kun nehän ovat parhaimmillaan lähitaisteluissa.
Seinäjokilainen 14wee ja kerään Warhammer 40.K:ta.armeiani on Chaos Space Marines.......
KILL!MAIM!BURN!KILL!MAIM!BURN!
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kharnia voi käyttää kaikissa kaaos armeijoissa, kunhan armeijassa on lisäksi yksi ryhmä Berzerkkejä.
Itse en ottaisi rhinoja WE-armeijaan, ikävä tapa hyppiä rhinoista pois takaa sen että niiden varaan ei kannata rakentaa suunnitelmia.
Kharn the Betrayer

no toinen ongelma ilmeni justiinsa.
tämä vaan liittyy kokoamiseen.
ostin juuri tunti sitten Chaos Havocin Missile launcherilla varustettuna.
mutta liima on siihen aika PERSEESTÄ!.
se on rautanen ja liima ei tunnu piävän sitä paskaakaan paikalla.
liimaa tulee vain sormille.se liima on pieni keltainen hammastahnan muotosessa paketissa.se nimi on super glue jonka yläpuolella lukee 3second(ja vitut...varmasti 3 TUNTIA rautasten liimaamiseen)
minkä lainen liima on PARAS rautasten ukkojen liimaamiseen.
Seinäjokilainen 14wee ja kerään Warhammer 40.K:ta.armeiani on Chaos Space Marines.......
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Super Attack... ensin puhdistat sekä metallin että muovin. Sit mallailet sitä paikalleen, loksahtaa yleensä jossain kohtaa niin ettei paljoa liiku enää. Sit vedät varovasti erilleen ja laitat pari pisaraa siihen väliin ja painat yhteen, pidät noin puoli minuuttia.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Eikä oikeasti olisi paha ajatus myöskään tutustua pinningaukseen jossa siis poraat pienet kolot liitettäviin osiin ja isket väliin metallitapin, vaikka klemmarin pätkän, lujittamaan liitosta. Ei pääse palikka karkaamaan liiman kuivuessa ja on aivan älyttömän paljon parempi liitos lopputuloksena. Varsinkin pelinapeissa on mielestäni aika ehdoton.

Eikä se oikeasti vaikeata ole, itse porasin monet napit akkuporakoneella ja ohuella terällä ennenkuin hankin varsinaisen työkalun kyseiseen työhön.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

ankara halla kirjoitti:Eikä oikeasti olisi paha ajatus myöskään tutustua pinningaukseen jossa siis poraat pienet kolot liitettäviin osiin ja isket väliin metallitapin, vaikka klemmarin pätkän, lujittamaan liitosta.
Vaan koetas tehdä se vaikka jollekin Nightbringerille. About coctailtikun paksuinen tuo viikate... Ja sen verran ulkoneva koko figusta että sitä on käytännössä mahdotonta kuljettaa ilman että se irtoaa.
zqmfgb
Kharn the Betrayer

Super Attack?
onko se liima.
no se liima ei pitänyt niitä kii joten pistin vessasta alas.
SOrmet vaan tuli aika helvetin kuiviksi ja valkosiksi sen liiman kaa värkäämisestä.pitää ostaa huomenna sitä parasta liimaa sieltä FantasiaLinnasta.
Viimeksi muokannut Kharn the Betrayer, Pe 16.04.2004 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
daider
Viesti:

pikaliimaa, saa ihan tavallisesta kaupasta... menee muutan AIKA OTksi nytten...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Kharn the Betrayer

Joo tää keskustelu loppu tähän.kiitti avuista.
meni pikkasen yli tarkotuksen mut joo.
Se fantasia linna on ihan semmonen fantasia peli kauppa jossa myydään warhammereita ja niitten kalustoja.
ostan rautaisille ukoille tarkotetun liiman.kyllä pitäis pysyä
ankara halla
Valvoja

Henri kirjoitti:
ankara halla kirjoitti:Eikä oikeasti olisi paha ajatus myöskään tutustua pinningaukseen jossa siis poraat pienet kolot liitettäviin osiin ja isket väliin metallitapin, vaikka klemmarin pätkän, lujittamaan liitosta.
Vaan koetas tehdä se vaikka jollekin Nightbringerille. About coctailtikun paksuinen tuo viikate... Ja sen verran ulkoneva koko figusta että sitä on käytännössä mahdotonta kuljettaa ilman että se irtoaa.
Totta, aina löytyy vaikeita palikoita pinnattavaksi. Tämä ei kuitenkaan tee pinnauksesta yhtään huonompaa tekniikkaa. Varsinkaan kun se on erittäin helppo, nopea ja toimiva tapa saada hyviä liitoksia aikaan varmaan 80% kaikista tapauksista.

Mitä noihin hankaliin metalli/metalli liitoksiin tulee niin itse yleensä juotan tuollaiset palikat toisiinsa. On vielä paljon pinnausta lujempi liitos (itseasiassa käytännössä varmaan lujin liitos mitä tälläisiin pikkunappeihin saa tehtyä).
Hankalaahan tämä on... vaati sekä taitoa, kokemusta että voimakasta juotinta ja vahvaa juoksutetta puhumattakaan siitä, ettei ihan joka jampalla ole juotinta käytettävissä.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Luulen että super-epoxilla saattaa saada ehkä jopa lujemman liitoksen kun juottamalla... tuskin saat kuitenkaan aivan jokapaikasta ja saumattomasti sitä juotettua. Vähän kun erikeepperillä liimaisit puuta kaks puupalikkaa yhtään (kunnon puristuksella), halkee puu ennen liimasaumaa..

Mitä Nightbringeriin tulee, en ole sitä koskaan päässyt tarkemmin hypistelemään, mutta eikös siinä voisi korvata koko sen viikatteen varren jollain rautakaupasta saatavalla todella jämäkällä kupari tms tangolla? Naps naps vaan käsistä ja päistä, poraa reijät ja pistää siihen uuteen varteen. Näin varmaan itse tekisin (jeah right.. kuitenkaan jaksais :P)
daider
Viesti:

ei se varsi niinkään, vaan se anorektinen käsi joka sitä pitelee...
ankara halla
Valvoja

Weekender kirjoitti:Luulen että super-epoxilla saattaa saada ehkä jopa lujemman liitoksen kun juottamalla... tuskin saat kuitenkaan aivan jokapaikasta ja saumattomasti sitä juotettua. Vähän kun erikeepperillä liimaisit puuta kaks puupalikkaa yhtään (kunnon puristuksella), halkee puu ennen liimasaumaa..
Kyllä sen saumattomasti ja jokapaikasta (siis liitoskohdasta... :) ) saa juotettua kunhan löytyy juottimesta tarpeeksi potkua lämmittämään kummatkin liitettävät pinnat ~300C asteeseen (joka oikeasti vaatii jonkun verran tehoa koska valumetallin lämmönjohtokyky on aika hyvä + osat ovat huomattavasti massiivisempia kuin mitä perusjuottimilla yleensä juotetaan).

Vahva juoksutin puolestaan on poikaa koska...
A) edes saippualla ei pintaa saa täysin rasvattomaksi, täytyisi GW:n palikat pestä asetoonissa jos puhdasta pintaa johon perus juoksute puree kaipaisi
B) GW:n valumetalli ei ole ihan tinattua kuparia eli sitä mihin juotosaine parhaiten puree. Itseasiassa jos tavarassa ei olisi tinaa alunalkaenkaan niin epäilisin, että juottaminen olisi edes mahdollista.

Mutta en siis missään nimessä väitä, ettei epoxi liitos olisi myös erittäin luja ja ehdottomasti mitään liimausta kestävämpi.
Kharn the Betrayer

Se super attack oli muuten AIVAN LOISTAVA!
heti menee kiinni.olen koonnut jo pakkauksen kaikki ukot sillä.
niin Kharnista.mitä kaikkee kivaa se osaa ja tekee?
sillähän on se miekkailu taito niin hyvä et tarttee ykkösen et menee huti.
paitsi silloin se lyö omaa.mitä muuta kivaa sillä on.on ko sen miekka jotenkin tehostettu?
daider
Viesti:

Khran on nykyään rauhoittunu, eli sen on tylsempi. Ennen se tappoi porukkaa tasaisesti molemmista joukkueista jos vain erehtyivät lähemmäs toisia.
Ja se ei ole miekka. Se on GORECHILD!!!!!
Chaos Marine Codexissa on kaikki sen statit ja säännöt... lue sieltä...
Kharn the Betrayer

sori tuli miekka mieleen sille vaikka tiedän et sillä on se erikoinen kirves.
siis Gorechiel.miten se on rauhottunu?
eikö se enään oo niin jännä.
daider
Viesti:

vanhassa codexissa joka toisen iskun kohteen määräsi Kharnin pelaaja, joka toisen vastustaja...
Kharn the Betrayer

mun codexissa ei lue noin.mutta aika paha....
EeRikki

Viesti Kirjoittaja EeRikki »

wanha Kharn osui aina 2+ lähiksessä koska oli niin penteleen hyvä käsittelemnään Gorechildia, joka taas vastasi Axe of Khornea. Sitten se miten woundid jaettiin meni siten että lähimpänä kharnia oleva modelli otti woundin, oma tai vastus. Eli kharni yleensä yksin meni =)
I am, I am
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”