Häpeätkö harrastustasi?!

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Lukittu
Kharn the Betrayer

Viesti Kirjoittaja Kharn the Betrayer »

minä en ainakaan häpee.
OLEN WARHAMMER 40K PELAAJA JA YLPEE SIITÄ!
paitsi jotkut tytöt ei sitä ymmärrä sillon en puhu harrastuksestani jos yritän iskeä jotakin tyttöö.
tyttö ystäväni tietää tästä jo ja ensiksi se oli aivan äimänä et olen sellasissa mukana.
sitkun otin sen mukaan yhteen pelii niin se tajus"just....täähän on aika monimutkanen ja hauska peli pojille"jokkukaverit aina mua ärsyttää et leikin nukeilla.en välitä yhtään mitä ne sanoo.
Seinäjokilainen 14wee ja kerään Warhammer 40.K:ta.armeiani on Chaos Space Marines.......
KILL!MAIM!BURN!KILL!MAIM!BURN!
Gorge

Viesti Kirjoittaja Gorge »

Yhdyn tuohon ylempään...
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Olen siitä onnekas, että luokallani on alusta (5. luokka) alkaen ollut yksi figupelaaja lisäkseni, että aina on koulussa voinut keskustella figuista. Ok, myönnän 7. ja 8. luokan ajan oli sellaisia "häpeäaaltoja", jolloin oli iiihan hiljaa, mutta nyt kun ysille siirryin jotenkin itsetunto kohosi, enkä voisi olla ylpeämpi harrastuksestani.

Itse asiassa nyt kun kuviksen lopputyöksi väännän Mordheim-diodraamaa, tunneilla tulee yllättävän paljon "vähän toi on hieno!" -huudahduksia. No ok ainahan niitä toisen puolen komenttejakin tulee, "Must tulee isona warhammeri!", mutta kunhan niille jaksaa nauraa, niin kyllä ne kyllästyy...
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

Ehei!!! En minäkään häpeä hammereita...mutta kyllä joskus tulee sellanen ihmefiilis, jos mun tyttöystävä esim. kysyy, että: "Miten ihmeessä sä jaksat maalata noita?"
Siinä sitte rupee sepustaa jotain outoo ja sit mun tyttöystävä jatkaa ihan tahallaan mun kiusaamista (Naiset!!! on ne outoja joskus ;) ). Ja tämä siis leikkimielellä (kait ;) ).

Juuh, ja on meidänkin luokalla sellasta porukkaa, että huhhuh!!! Meidän luokalla kun suurin osa on lestaadiolaisia (jos täällä on joku lestaadiolainen, en halua loukata! olen kaikkien kaveri ;) ), jotka aina osaa vääntää kaiken, siis KAIKEN niin lapselliseksi jutuksi, että ihan itkettää....

Noh, en voi muuta sanoo, ku et mä häpeen niitä, jotka häpee hammereita!!! OON YLPEE HAMMEREISTA!!! KIVAA KU TÄLLANEN ON OLEMASSA!!! V***T JOS JOKU EI VAAN SIEDÄ HAMMEREITA!!! Jooh, ehkä mä lopetan tän mesoomisen vielä hyvänsään aikana xD
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grey »

miksi hävetä jotain jonka on itse vapaaehtoisesti aloittanut...? ;)
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

hävetä?kinkkinen kysymys!lol miksi ihmeessä häpeäisin. jos häpeäisin, niin en harrastaisi warhammerita
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
TonTTu

Viesti Kirjoittaja TonTTu »

Hmm... Jos joku kysyy harrastuksistani, yleensä lisään Warhammerit listaan, tosin se riippuu myös seurasta. Esim. naisten seurassa en viitsi ruveta selittämään "pikku ukoista jotka maalataan hienoiksi ja niillä soditaan", koska tämä antaa... noh melko ikävän ja melko lapsellisen ensivaikutelman. Tietysti tutummille henkilöille selitän tarkemmin, mutta vain jos aihe kiinnostaa.

Myös tietämättömyys ("*naurua* leikit joillai tinaukoilla, kasvas jo isoksi") on yleistä, joka tulee yleensä näiltä ns. "kauniilta pojilta" (lue urheilijoilta/alkoholia nauttivat ja "600e kalsareista -henkilöt"), jolloin yleensä kuittaan takaisin seuraavalla lauseella: "Onkos omissa hommissas yhtä paljon järkeä? Juot saman verran rahaa kun mulla menee näihin figuihin". Yleensä tämän jälkeen he antavat asian olla ja minuahan ei kiinnosta pätkän vertaa :D.

Ylpeähän minä olen harrastuksesta, tietysti vanhemmat ovat tyytyväisiä kun rahat menevät materiaan, jota ei polteta ilmaan tai juoda kurkusta alas. Siskon mielestä typerä harrastus, tosin itse kuittailen 25e shamppoosta jota hän käyttää. Talk about waste of money... ;)

En siis ylpeile harrastuksella, mutten myöskään pidä sitä häpeän aiheena harrastuksia ilmoittaessa. :)

-TonTTu
Hyvä maku on vain luovuuden puutetta. Bulgarialainen Seksipeto.
Bumba

Viesti Kirjoittaja Bumba »

Niin, noh.. En kyllä ihan kaikkialla mölyä harrastuksestani mutta en Todellakaan häpeä ilmoittaa esim. luokassa:

-Hei, Tiesitkö et kerään miniatyyreja!

tai kun mennään pelaamaan ja kannetaan kauheesti laatikoita ja pusseja niin joku tulee ilmoittamaan mielipidettään:

- Hei meetex taas pelaa niil roboteil ja pikkuautoil,(oon pikku teinixtyttö joka on menos pokaa jätkii kaivariin äänellä), On heille mukava sanoa:

* V-mäinen ääni*
-Joo mennää leikkii pikkuautoil mut meeppäs mäkeen siitä kun on parempaakin tekemistä ku puhua pikkutyttöjen kanssa.. tässähän menee maine ;)
Internal affairs inquiry? A court of impeachment? no! this is an inquisition.
Incognito

Viesti Kirjoittaja Incognito »

eagleye kirjoitti:
valnir the reaper kirjoitti:Joskus vaan tekis mieli hakata ne pa#?iaiset jokka koko ajan kovistelee tyyliin " ei hel+#@ti nuo jyystää jotain pikku ukkoja ostakaa v+ttu elämä".
Sama juttu mullakin. Se on niiiiiiiiiin pienestä kiinni etten käy kiinni niitten pas¤iaisten kurkkuun...
Ja ihan sama mullakin...
Edit: Ja pari kertaa oon käynytkin.
Viimeksi muokannut Incognito, Ma 26.04.2004 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
" From The Darkest of All Places i Found You."
Balrogofmoria

Viesti Kirjoittaja Balrogofmoria »

En missään nimessä, olen ylpeä siitä kuin kääpiö parrastaan!
Kerran kun kävelin sattumoisin erään kaupan (Tanun) ohi tuli teinix tyttö mua vastaan kysyen ohimennen:
- Exä oo semmonen roolipelaaja joka leikkii semmoxilla pikku ukoilla ym (huom. se sano ym!).
- Joo tota joo
- Lol! (nettilyhenteitä puheessa, *Nelson nauru*)
- Mä en ainakaan pelaa jotain Runescapea.
Tossa vaiheessa teki mieli käydä kurkkuun mutta sen sijaan purskahdin nauruun. Kavereille kertoessani tuosta hekin nauroivat ja nyt siitä on tullut meidän peleihin aina kevennys jos tunnelma on liian kireä.
Mutta kun tulin luokkaani ja kerroin kaverin kanssa roolipeli kokemuksista on siellä parhaillaan:4 figukerääjää ja roolipelaajaa jotka on kerännyt viimeiset 2 vuotta.
Jeesus oli paladin!
Mämmiä saakuli!
http://www.sunpoint.net/~freakboy/text01.html
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Mumantti kirjoitti:
eagleye kirjoitti:
valnir the reaper kirjoitti:Joskus vaan tekis mieli hakata ne pa#?iaiset jokka koko ajan kovistelee tyyliin " ei hel+#@ti nuo jyystää jotain pikku ukkoja ostakaa v+ttu elämä".
Sama juttu mullakin. Se on niiiiiiiiiin pienestä kiinni etten käy kiinni niitten pas¤iaisten kurkkuun...
Ja ihan sama mullakin...
Edit: Ja pari kertaa oon käynytkin.
No, nyt ainakin häpeän oikeasti. Kuulun näköjään samaan porukkaan kuin jotkut heikkohermoiset, toisten mielipiteitä suvaitsemattomat väkivaltaiset öykkärit. Ette ole yhtään parempia kuin teidän harrastustanne pilkkaavat ihmiset, jos taannutte vastaamaan samalla tasolla.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Crayven
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crayven »

miksi hävetä jotain jonka on itse vapaaehtoisesti aloittanut...?
"Hävetä" ei ehkä ole oikea sana. Enemminkin katua sitä mitä on mennyt aloittamaan.
Sinänsä ihan terveellä pohjalla tällainen harrastus, mutta niin piinallisen kallista touhua.
Veni, Vidi, Vici
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

harmittaa on ihan oikea sana. Minua harmittaa suuresti, että aloitin 40kn vasta 1kk sittenm. jees i nou, olin tyhmä, mutta Necronit oli niin, niin... Terminaattoreita "i'll be back"
Nomen Est Omen
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Crayven kirjoitti:"Hävetä" ei ehkä ole oikea sana. Enemminkin katua sitä mitä on mennyt aloittamaan.
... tai pikemminkin ei saanut vietyä loppuun asti. ;)

Silloin kun itse kävin koulua, erän koulukaverini isä rakensi hienoja purjelaivojen pienoismalleja. Opin häneltä paljon, enkä koskaan hävennyt harrastustani (tarkoitan sekä keräilyä että palaamista). Monet kaverini (eivät harrastajat siis) sanoivat, että tämä homma vaatii ihmiseltä ahkeruutta ja kärsivällisyyttä, ja muutenkin kuvaa hyvin positiivisesti asiaa harrastavaa henkilöä. Joten itse aina mainitsen CV:ssäni harrastuksestani.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Crayven kirjoitti:"Hävetä" ei ehkä ole oikea sana. Enemminkin katua sitä mitä on mennyt aloittamaan.
Sinänsä ihan terveellä pohjalla tällainen harrastus, mutta niin piinallisen kallista touhua.
Kalleuskin aika suhteellista. Ostin Fabaan uuden dwarf armeijan ja koko armeija maksoi jonkun 250 euroa. Ok iso summa maksaa kerralla, mutta maalaukseen menee arviolta 3-5 tuntia per figu, kun maalaan yksitelleen ja kun armeijassa on 111 dwarffia ja 30 sotakonetta, niin voidaan arvioida maalaukseen menevän 350-550 tuntia. Tämän päälle armeijalla tulee pelattua X tuntia. Jos nyt pelaan saman verran kuin käytin maalaukseen, niin armeijasta on iloa 700-1100 tunniksi. Tuntihinta harrastuksella aika pieni, jos vertaa moneen muuhun toimeen.

Kuten työkaveri on osuvasta sanonut "Elämykset ja harrastukset maksavat."
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
zamppu

Viesti Kirjoittaja zamppu »

näin seitsemäsluokkalaisena saan usein kuula luokkamme huuliveikkojen huomautuksia harrastuksestani. kuten : "jätkähä leikkii jollain pikku-ukoil". Tosin pitemmän päälle tuollaiseen tottuu ja ovatpa pari luokkamme "kovistakin" kallistaneet päätään fantasy battlen suuntaan. Nykynuorissa on vain se vika, kun ei uskalleta olla ja tehdä sitä mitä halutaan vaan pitää mennä massan mukana (OT)

ja kautta pappa vainajani tekohampaiden EN HÄPEÄ
The Man

Viesti Kirjoittaja The Man »

The Captain kirjoitti:No, nyt ainakin häpeän oikeasti. Kuulun näköjään samaan porukkaan kuin jotkut heikkohermoiset, toisten mielipiteitä suvaitsemattomat väkivaltaiset öykkärit. Ette ole yhtään parempia kuin teidän harrastustanne pilkkaavat ihmiset, jos taannutte vastaamaan samalla tasolla.
No ne mielipiteet kun tulee esille joka päivä, joka tunti, joka välkkä. Aina samaa haukkumista. Kyllä, haukkumista, ei mielipiteitä. Sellainen alkaa käydä hermon päälle, mutten kuitenkaan kävisi käsiksi.
Lyhyestä virsi kaunis
Janne Forsell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne Forsell »

Höpö höpö, meissä "nykynuorissa" ei ole todellakaan sitä vikaa, ettemme tekisi mitä haluamme (heikkoja ja viallisia yksilöitä lukuunottamatta). Esimerkiksi meidän luokallamme en ainakaan minä huomaa mitään harrastusta ylitse muiden, jonka pariin massa hakeutuisi, erikoisempia puuhastelun kohteita sitäkin enemmän; koripallojoukkueen valmennus, lasten liikuntakerhojen ohjaaminen, pc-komponenttien jälleenmyynti, pikajuoksu.

Tämä lukiossa siis, olemme nykynuoria sanan parhaassa merkityksessä (peruskoululaiset kuuluvat kuuluvat ainakin paikkakuntamme seurakunnan varhaisnuorisotyöhön... tiedä sitten). Jos puhutaan ala-aste -ikäisten keskuudessa suosituista massalajeista, vaikkapa jalkapallosta ja jääkiekosta; jalkapallo on hyvä harrastus, ja ollut suosittu vuosikymmeniä, ei siis mikään nykyajan lapsia vetävä ilmiö. Jääkiekko samaten, mutta mielestäni harrastuksena liian kallis.

Skeittaus tuntuu olevan muotia nykyään, paikkakunnan ramppi näyttää olevan jatkuvasti täynnä kaiken ikäistä harrastajaa, hyvä harrastus kaikin puolin sanoisin, liikuntaa eikä järin kallis. Harrastuksia piisaa, enkä ole ainakaan huomannut kamalaa joukkopainetta mihinkään suuntaan, on skiettareita, jääkiekkoilijoita, jalkapalloilijoita, pesäpalloilijoita, pleikkamiehiä, pc-pelaajia ja kaikkea maan ja taivaan välissä, ja hyvin tuntuvat tulevan toimeen keskenään.

Uutena nuorison poppis harrastuksena tuntuu kuitenkin olevan Warhammer, laumat ala-aste ja yläaste ikäisiä on aloittanut harrastuksen, onnistuimpa kuulemaan tässä viimeviikolla jopa pätkän helf-fluffi aiheista keskustelua peruskoulun puolella syömässä vieraillessani. Onhan se hienoa, että harrastuksesta on tulossa yleisesti suosittu, mutta kuitenkin välillä keittää yli: figuureja kutsutaan nimellä "warhammerit", mikä saa ainakin minut kiristelemään hampaitani, viimeinen niitti oli kun pikkusisko ja kumppanit ihastelivat uusia "warhammereitani" (kasaa reaperin figuja) ja miettivät, että paljonkohan pisteitä nämä maksaa.

Typerän ja turhan vuodatuksen jälkeen vastaan:

En häpeä esimerkiksi luokkalaisteni seurassa, mutta häpeän suuresti edellämainittujen nuorten puhuessa (liian)kovalla äänellä 'warhammereist', pistehinnoista ja 'säännöistä'. Jos keskustelu siirtyy fluffipuolelle, yritän siirtyä vähin äänin paikalta ('Tyrion on iha sika kova! Halkas Kouranin, tappasi Kroakin iha satakymmenen-nolla!')

Toinen tilanne milloin häpeän, on se, kun nämä niin tutut AA-hammeristit kovistelevat ei-hammeristeja ja ylpeilevät harrastuksellaan, ja sen erinomaisuudella. ('Vähäks pokemonit o suolesta, eltharion pistäis noit kaikkii lättyy')

ps. Pokemon rox forevah!
karhu

Viesti Kirjoittaja karhu »

Mikä se oli ku joku selitti tupakanpoltosta ja figujen hinnasta jotain että "jos poltat 3 tupakkaa päivässää saat vuodessa säästetyillä rahoilla 1500pts. armeijan ja yhen baari illan hinnalla kunnon maalaus setin". Itse en onnistunut löytämään ja kaverin kanssa tuli juttua asiasta, jotta jos joku viitsisi pasteta tämän jutun tänne.
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Hmmm... Mielenkiintoista huomata miten ihmisten mielipiteet muuttuu ajan myötä. Itse aloitin yläasteella (olen vm82) ja silloin eräät piti hommaa hyvinkin lapsellisena. Nykyään ihmiset yleensä toteaa, että hienoja ovat ja mielenkiintoisia, mutta hinta hirvittää kaikkia (yours truly mukaan luettuna!). Tosin niin kuin aikaisemmin jo mainittiin ei tuntihinnaksi kerry juuri mitään.
Häpeää tästä harrastuksesta ei kannata tuntea, mutta en nyt välttämättä ottais sitä aina ensimmäisenä puheeksikaan (Tosin karu totuus iskee silmille kun astuu kämpille, mutta se on sen ajan murhe ;)).
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”