Häpeätkö harrastustasi?!

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Lukittu
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Hukka kirjoitti: Itse olen yläasteiässä ja luokallani on vain kolme kerääjää...
miten niin vain kolme?
meiän koulussa on yhteensä vain 5-6 loput sitten *ittuilee aina kun näkee figun tai asiaan liittyvän kirjan.

Kaikkein paras esimerkki kylähullusta kuitenkin oli kun joku tunki meiän 4 hengen hammeristi porukkan keskelle ja sanoi "on nää walhammeli ukkelit sitte jänniä" (äänen sävy oli sitä luokkaa et olisin pamauttanut jos se ei olisi ollu kaks kertaa mua isompi)

muutenkin Hammerit on meiän koulussa "Friikkien" harrastus.
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Teräratas kirjoitti:Eikä todellinen sotastrategisti käy yksinään avoimeen taisteluun kymmenkertaisita ylivoimaa vastaan. Hän viritteleee ennemmin nightgobboja keihäät tanassa vihollisen tuolille ja asettaa kaaosterminaattorin luistimeen. Levittää huolella pikaliimaa vihollisen koulutarvikkeiden pintaan, asettaa avoimia maalipurkkeja strategisesti tärkeisiin paikkoihin (Kuten sellaisiin, joista ne kaatuvat vihollisen haaroväliin.)

Jos tämä on lähellä johtaa avoimeen selkkaukseen, on syytä kohdata vastustajat yksi kerrallaan, ja pyrkiä hankkimaan sekä yllätysetu (varmistat siis, että saat ensimmäisen kierroksen, esim. nurkan takana vaanimalla), että parempi varustelu viholliseen nähden. (Pirkka niksi: Aseta kaksi metallista dreadnoughtia sukkahousujen kärkiosiin, näin saat kätevän flailin.)
Kiitos paljon. Täytyykin kokeilla tuota hetimmiten.*naureskelee pirullisesti*
PS nauroin kippurassa kun luin tuota ensimmäisen kerran. :D
LarZal

Viesti Kirjoittaja LarZal »

Heh, ajattelin tässä nyt hieman postimäärääni nostaa :) Ei vaineskaan.
Olen itse ottanut sellaisen kannan, että en puhu harrastuksestani ihmisille jotka eivät sitä ymmärtäisi. Voisin siis sanoa, että häpeän harrastustani!
Mutta kyllä siitä keskustelen muutaman kaverini kanssa. Parhaat ystäväni ovat jo sisäistänyt perusajatuksen, ja useat kaverini, kuvataiteellisesti lahjakkaat, pitävät figuurien maalauspuolesta.
Kunhan olen saanut GK terminaattoriryhmän maalattua vien sen kavereilleni kouluun näytille, sillä he sitä pyysivät. Näytän niitä myös pahoille pojille takapulpetista, jos he pyytävät, mutta käteen en niitä anna, söisivät kuitenkin. ;)
Toinen juttu, siitä jääkiekosta. Itse pelasin 8 vuotta jääkiekkoa (olen nyt peruskoulun viimeisellä luokalla) ja pidän lajista yhä, jatkankin sitä nyt tuomarina. Ja olen läheltä nähnyt, että aika moni jääkiekkoilija on ihan kunnon tyyppi, suurin osa heistä aivan mukavia hemmoja, hekin pitävät musiikista, sekä kuvataiteesta ihan kuin me muutkin. Siinäpä se turha, paikoillaan jankkaava vuodatukseni.

Minusta, kuten yllä jo sanottu, figuharrastus on jollakin tapaa leikkimistä, mitä vikaa on leikkimisessä? Mutta jos sitä ajattelee pelinä, se on ihan samaa pataa shakin ja tietokonepelejen kanssa. kallista kylläkin.

Itse en juuri juo, en polta, mutta silti olen monessa mukana. Eikä ystäviäni ainakaan häiritse Harrastukseni.

huhhuh aika turha teksti, mutta tulipa kirjoitettua :)
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Kuudennella siirtyessäni olin ainoa luokaltani joka keräsi hammereita. Kuudennen loppussa kolme luokkalaistani keräsi hammereita. Tällöin ei vinetetty hammereiden harrastuksesta

Seiskalla neljä uutta keräilijää. Mutta nyt kuulee välillä "mitä järkee käyttää rahaa joihinki pikku-ukkoihin?!?", tai "meettekste leikkiin vaarhammereilla koulun jälkeen?". Tähän ei auta raivoisa sukkahousudreadnoughtflaililla hakkaaminen, vaan vastaan useimmiten rauhallisesti jotain "no mitä järkee käyttää rahaa johkin jääkiekkoon?".
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

minä en sekoittaisi tähän liikuntaa. Itse pidän liikuntaa tärkeämpänä kuin figuiluna, vaikka en mikään himokuntoilija olekkaan. Mutta figuttelu on myös yksi tärkeimmistä harrastuksistani. En itse pystyisi päättämään kumpi olisi minulle tärkeämpää, liikunta vaik warhammerit...
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Häpeän.
Häpeän, että alotin vasta reilu vuosi sitten.
olis pitäny alottaa aikasemmin.
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Kappalainen kirjoitti: "no mitä järkee käyttää rahaa johkin jääkiekkoon?".
Paljonkin.

Ja teille. jotka purnaatte pelaajien määrästä luokallanne, se ei ole vielä mitään. Meitsin koulussa ei tietääkseni ole lainkaan figupelaajia. Kaikki savonlinnalaispelurit taitavat löytyä toiselta puolelta kaupunkia. Surku :(.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Minusta eri harrastusten kustannuksellinen vertaaminen ei ole mielekästä, koska harrastus on asia joka antaa harrastajalleen paljon ja kustannukset tuntuvat aina siihen verrattuna pieneltä.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Lord Abortion

Viesti Kirjoittaja Lord Abortion »

Totta kai häpeän silmät päästäni.
"Two thousand fattened years like maniacs
have despoiled our common grave,
now what necrophagus second coming
backs from the cradle to enslave?"
Cradle of Filth,From The Cradle To Enslave.
Keripukk
Viesti:

ei!

Viesti Kirjoittaja Keripukk »

nimeltä mainitsemattomat tyypit tätä haukkuu "tina sotilailla leikkimiseksi"... siis ei tätä harrastusta voi hävetä..näin on
Yksi kaikkia ja kaikki yhtä vastaan!!
Teräratas
Valvoja

Re: ei!

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Destructivus kirjoitti:nimeltä mainitsemattomat tyypit tätä haukkuu "tina sotilailla leikkimiseksi"... siis ei tätä harrastusta voi hävetä..näin on
Itse kammosin pallon perässä juoksua jo kolme vuotiaana. (Olin kuulemma äidilleni tuolloin ihmetellyt, että eikö niillä ole antaa jokaiselle omaa palloa, niin ei tarvitse yhdestä tapella.)

Tinasotilailla leikkimistä taasen olen arvostanut läpi koko elämäni, mm. shakki on kuulunut suosikki peleihin n. 20 vuotta. Samoin liki kaikki vähänkään ajattelua vaativa kiireetön pelaaminen.

Eli makuasiahan se on, mitä leikkimistä lopulta eniten arvostaa. Ja jos mahdollisuus on, niin hautaan saakka olisi tarkoitus pääasiassa leikkiä... Välilä toki pitää sitten leikkiä kotia ja töissä käymistä... :P
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Figupeleissähän on kyse pohjimmiltaan uudesta ilmiöstä, joka on valta-väestölle vielä tuntematon. Kyllä tuo tilanne paranee parissa kymmenessä vuodessa ;)
Odotan innolla aikaa kun alkavat TVssä esittää Figupeli-turnauksia ja tehdä iltapäivä lehtiin lööppejä siitä kun jonkun turnauksen kolmas sija menee suomeen ;)
"Suomi sijoittui GWn turnauksessa sijoille 3 ja 12, *tähän tekaistu nimi* hasstattelu!"
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Janne Forsell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne Forsell »

Sitä päivää ei ole eikä tule, kun hammerimatseja aletaan telkassa näyttämään; vaikka suurta kansansuosiota 'laji' saisikin, eihän shakki matsejakaan näytetä televisiossa. Edes yleisradio ei näytä ohjelmaa, joka kestää kolme tuntia, mutta oleellisin tapahtuu yhteensä puolessa tunnissa - toisaalta koreassa näytetään präiskintäpeli matseja televisiossa, muuta niissä tapahtuu.

Tulosruudussa olisi kyllä mahdollista tuoloksia luetella, ja samalla näyttää videomateriaalia turnauksen parhaiten maalatusta armeijasta tms...

...ja Nottinghamin pojat tykkäävät
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Janne Forsell kirjoitti:Tulosruudussa olisi kyllä mahdollista tuoloksia luetella, ja samalla näyttää videomateriaalia turnauksen parhaiten maalatusta armeijasta tms...
Voin jo kuvitella...
*Tulosruutu 2007*
"Ja sitten tärkeämpiä uutisia. Jonh Doe jäi tänään Helsingin GT:ssä kiinni dopingista, tuomariston tekemässä pistotarkastuksessa häneltä löydettiin venytetty mittatikku. Myös hänen listansa oli virheellinen, hänen Deathwing Grand Masterilla oli Iron Halo vaikka Terminaattorit eivät saa sitä. Suomen Warhammerliitto langetti Doelle asiasta 2 vuoden pelikiellon."
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Ghen'tos kirjoitti:
juho130 kirjoitti:Harrastustani en häpiä.Pari kertaa on ope varottanut, kun hakkaan tyypit jotka haukkuu MINUN HARRASTUSTANI!!!!!
Ei voi olla totta... Ei tätä harrastusta kannate ottaa sentään noin tosissaan. Anna vaan hemmojen puhua ihan rauhassa, kyllä ne sen lopettaa, kun et välitä niistä.
Joskus asia ei ole noin yksinkertainen. Murrosiässä, ruumin ja mielen vielä etsiessä itseään, voi joskus itse hillintä olla vaikeaa. Varsinkin jos härnääjät ovat itse vielä lapsen mieleisiä nulikoita, joista on mukava härnätä joukosta erottuvaa tyyppiä, jolla on vahvat omat mielipiteet ja jonka pituus kasvu ja äänen murros on jo loppunut. Sitten kun nämä kiusankappaleet käyttävät kaiken koulun vapaa-ajan , siis välitunnit, tämän erottuvan tyypin härnäämiseen, niin voin vannoa että siinä jossain vaiheessa tulee adrenaliinin määrä veressä nousemaan. Ja kun adrenaliiniä on tarpeeksi veressä, näkökykysi alkaa sumentumaan, et kuule oikeastaan mitään ja mielenkiintosi on 100 % keskittynyt ardenaliinipurkauksen aiheuttajaan. Et tunne kipua nyrkeissäsi, kun ne osuvat kiusaajasi naamaan tai muihin ruumiin osiin. Et tietenkään pysty tähtäämään iskujasi, raivosi vallassa hutkit nyrkeilläsi vastustajaasi mihin vain voit osua. Vaikka raivon puuska kestääkin vain sekuntteja, on se sinusta tuntunut melkein tunnilta. Kun raivo loppuu, maistat suussasi veren makua. Olet raivon vallassa purrut huulesi rikki. Näet kiusaajiesi kauhistuneet ilmeet, osa valmiiina laskemaan alleen. Ja tunnet mahtavan tunteen mikä seuraa aina raivoa. Koko ruumisi vapisee, kun ardenaliini poistuu verestäsi. Tunne on mahtava...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Ari kirjoitti:Voin jo kuvitella...
*Tulosruutu 2007*
"Ja sitten tärkeämpiä uutisia. John Doe jäi tänään Helsingin GT:ssä kiinni dopingista, tuomariston tekemässä pistotarkastuksessa häneltä löydettiin venytetty mittatikku. Myös hänen listansa oli virheellinen, hänen Deathwing Grand Masterilla oli Iron Halo vaikka Terminaattorit eivät saa sitä. Suomen Warhammerliitto langetti Doelle asiasta 2 vuoden pelikiellon."
"Ja seuraavaksi Veikkauksen tulokset! Tämän viikon Warhammer-kierroksen tulostaulukko näkyy nyt ruudulla. Oikein vastanneita on kaksi, ja voittosumma on 3 miljoonaa euroa."
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Jopas poijat keksii taas juttuja. ^^

Tänään kyllä tuli vähän takkiin tuolla saralla. Isovanhemmat tuli käymään, huomenna ukon 50v synttärit. Ukki ja mummo eivät suostuneet majoittumaan minun huoneeseen kun se on täynnä "noita saakuli apuvälineitä". Muutenkin on tullut kommenttia kyllä. Ja minulla on ollut vaikeaa. En ole millään voinut pidätellä nauruani koko aikaa. :D
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Siis ihan oikeasti noilla sanoilla figuja jne kutsuivat? Aika hurjaa, minun isovanhempani ovat vain laittaneet klonkku-tyyliin kädet korville "not listening" kun oon yrittäny selittää näitä niille. :D
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

SirKaarlo kirjoitti:Jopas poijat keksii taas juttuja. ^^

Tänään kyllä tuli vähän takkiin tuolla saralla. Isovanhemmat tuli käymään, huomenna ukon 50v synttärit. Ukki ja mummo eivät suostuneet majoittumaan minun huoneeseen kun se on täynnä "noita saakuli apuvälineitä". Muutenkin on tullut kommenttia kyllä. Ja minulla on ollut vaikeaa. En ole millään voinut pidätellä nauruani koko aikaa. :D
saakuli apuvälineitä? :D

Siis puhutaanko nyt figuista? Voin vielä ymmärtää jos joku tietämätön aivopesty piruparka luulee larppausta saakuli, ja heikkomielisiä on helppo hämätä rinnastamalla roolipelisessiot satanismi-istunnoiksi, mutta että figut? Nehän ovat vain pelimerkkejä/koriste-esineitä (riippuu omistajasta)! Tästä jutusta ja sen taustoista olisi hauska kuulla lisääkin.. :D
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Sitä pitää poikien ryhtyä nyt lukemaan teologiaa sen verran, että pystyvät rakentamaan lujat argumentit syytöksiä vastaan. Mainittakoon, että tuttuni on pyörittänyt jonkintapaista figu-kerhoa seurakunnan piikkiin ja itse olen käyttänyt roolipeliä varsin onnistuneesti nuorisotyössä.

Tietysti sille ei voi mitään, jos vanhukset kieltäytyvät uskomasta järkipuheeseen..
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”