Häpeätkö harrastustasi?!

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Tsumppi

Viesti Kirjoittaja Tsumppi »

Tietenkin häpeän!

Ei sitä viitti huudella että "Hei muuten, kerroinko jo että pelailen pikku-ukoilla kiikki-kavereitteni kanssa!"

Perinteisin *ittuilu kavereiden suunnalta on "Miksi maksaa tollasista leluista noin paljon?" ja "Toi on aika säälittävää!"
Qhayshu

Viesti Kirjoittaja Qhayshu »

Itse häpeän joissakin tilanteissa. Esimerkiksi koulussa en kehtaisi mennä huutelemaan sitä kaikille. Mutta koska sijoituin Hell at Welltownisssa Hyvinkäällä viidenneksi ja sain kuvani paikalliseen lehteen olen kuitenkin ylpeä harrastuksestani.
Life is only a game...
Balrogofmoria

Viesti Kirjoittaja Balrogofmoria »

Jääkiekko selostaja äänellä:"Minas Tirithiläiset liikkuvat kohti hukka ratsastajia näiden ollessa seitsemän tuuman päässä, hukka ratsastajat ja CHARGE TULEE! CHARGE TULEE!. Sharku hyökkää kapteenin kimppuun ja KUUTONEN TULEE!KUUTONEN TULEE! woundi nopan vuoro:
AI AI AI! Nyt tuli kaksi woundia ja sitten on fate nopan vuoro.
JA EPÄONNISTUMINEN!EPÄONNISTUMINEN! Minas Tirithin pitää heittää perääntymis nopat ja nopat näyttävät....(nopat pyörivät kuin hyrrät) ja KAKKONEN TULEE! VOITTO SUOMELLE!"
Jeesus oli paladin!
Mämmiä saakuli!
http://www.sunpoint.net/~freakboy/text01.html
MangaReaper

Viesti Kirjoittaja MangaReaper »

Murhe kirjoitti:Tietysti sille ei voi mitään, jos vanhukset kieltäytyvät uskomasta järkipuheeseen..
En missään nimessä halua morkata vanhuksia, mutta kokemukseni mukaan vanhetessaan ihmiset valitettavan usein unohtavat miten muuttaa mielipiteitään. Tämä kohdistuu etenkin nuorison harrastamiin "poikkeaviin" harrastuksiin kuten roolipelaaminen ja larppaus (luulisin ylivanhoillisilla kristillisillä arvoilla olevan osansa tässä). Jotenkin en tosin ymmärrä miten figuilun voi rinnastaa esim. ropettamiseen, tuskin ns. perinteistä pienoismallimaalaria (joka siis kasaa näitä muovisia lentokoneita/muita härveleitä) pidettäisiin satanistina. Tosin vanhusten puolustukseksi on sanottava, että suurin osa murrosikäisistä osaa olla vielä umpimielisempiä lauma-ajattelun ansiosta (jos et ajattele kuten me, ajattelet väärin).
Lisää salaisuuksi avatarien takaa:

VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Vanhukset ovat yleensä todella itsepäisiä, ihan kunnioitettavan suomalainen ominaisuus sinänsä. Taikausko yms. onkin sitten vähän toinen asia...
zqmfgb
PiPoDissCo

Viesti Kirjoittaja PiPoDissCo »

Aika sama meidän koulussa vaikka siitä puhuisinkin ei ne tiedä mistään mitään ellei niille 2 ja puolta tuntii selitä mikä on warhammer -peli!
Jos sinulla on Chaos Space Marineja niin mä ostan mikäli myyt käypäs tuolla http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=32053
Scar Veteran

Viesti Kirjoittaja Scar Veteran »

Balrogofmoria kirjoitti:Jääkiekko selostaja äänellä:"Minas Tirithiläiset liikkuvat kohti hukka ratsastajia näiden ollessa seitsemän tuuman päässä, hukka ratsastajat ja CHARGE TULEE! CHARGE TULEE!. Sharku hyökkää kapteenin kimppuun ja KUUTONEN TULEE!KUUTONEN TULEE! woundi nopan vuoro:
AI AI AI! Nyt tuli kaksi woundia ja sitten on fate nopan vuoro.
JA EPÄONNISTUMINEN!EPÄONNISTUMINEN! Minas Tirithin pitää heittää perääntymis nopat ja nopat näyttävät....(nopat pyörivät kuin hyrrät) ja KAKKONEN TULEE! VOITTO SUOMELLE!"
LOL! Olisi aika mukavaa jos asiat olisivat näin.
Techmecs

Viesti Kirjoittaja Techmecs »

Minä en häpeä. Olen ylpeä hienosta harrastuksestani. Ihmiset - joilla on heikko itsetunto - häpeävät? Minä en häpeä.
WAAAAAAAAGGGGHHHH!!!
Korpinsiipi

Viesti Kirjoittaja Korpinsiipi »

Ei tällasta harrastusta pidäkkään hävetä. Itse kuulen koulussa välillä, jos miniatyyrit tulevat puheenaiheeksi, niin "sähän leikit pikku-ukoilla"-tapasta juttua, mutten häpeä sitä, koska tiedän itse paremmin. Tästä kannattaa olla hyvin ylpeä!
The end ALWAYS justifies the means
PiPoDissCo

Viesti Kirjoittaja PiPoDissCo »

Huomasin tuossa sivulla 9 että täällä käydään taas keskustelua onko figu lelu vai pelinappula? Tähän voisin vastata että periaattessa molempia jos pelaat niillä on silloin jonkinlaiset säännöt. Leikkiessä taas tuskin asetat leikillesi sääntöjä. Hienoimman näköinen voittaa leikeissä tai vahvimman näköinen.
Viimeksi muokannut PiPoDissCo, Su 02.05.2004 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos sinulla on Chaos Space Marineja niin mä ostan mikäli myyt käypäs tuolla http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=32053
Qhayshu

Viesti Kirjoittaja Qhayshu »

Itse en ole missään vaiheessa kyllä ajatellut figuurejani leluina. Ajatus kuulostaa aika oudolta.
Life is only a game...
Höpsönassukka

Viesti Kirjoittaja Höpsönassukka »

joku jota en muista kirjoitti:
meiän koulussa on yhteensä vaan 3-6
NIIN PALJON! meijän koulussa on vaan 2!
Gorge

Viesti Kirjoittaja Gorge »

Meidän koulussa on minä ja kaksi muuta kaveria ketkä suostuttelin mukaan...
Baurus

Viesti Kirjoittaja Baurus »

Kuten jo aikaisemmin sanoin niin meiän luokalla on kaks jotka EI harrasta. Että silleen...
megszentségtelenithetetlenségeskedéseitekért
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Isovanhempani ovat erittäin uskovaista porukkaa. Jos he ovat läsnä, on kiellettyä kiroilla ollenkaan, korttipelit on saakuli ymym.

Ilmeisesti kaikki juontaa juurensa siitä kun serkkuni kävi ostamassa jotain haltiatilpehööriä joskus 12-vuotisena Helsingin Fantasiapeleistä. Isovanhemmat olivat mukana ja järkyttyivät sydänjuuriaan myöten. Se oli vain "semmoisten epämääräisten hihhulien luola, myyjälläkin (poika) oli pitkät hiukset ja musta parta kuin milläkin öykähäisellä". Tämä nyt on tätä tuttua minun porukoissa. Kotiporukoittenkin suostuttelu luvan saantiin oli vaikeaa, olin jotain 13-vuotias silloin. Äitee on opettaja ja ajatteli, että figumaalaus johtaa liiman/maalin haisteluun ja epämääräiseen kaveripiiriin. Isovanhemmille Lizarmenit edustavat pirulaisia ja nopilla pelaaminen tuottaa vain riitoja ja vie lopulta helvettiin. saakuli keksintö siis..

Silti en häpeä tätä. ^^
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

SirKaarlo kirjoitti:...ja epämääräiseen kaveripiiriin.
Oma puolueeton mielipiteeni on, että figuilijat ovat vähemmän "epämääräisiä" kuin esim. ne jotka viettävät perjantai ja lauantai-iltansa änkyräkännissä.

PS Tämä siis perustuu omiin henk.koht. kokemuksiini. En tiedä mitä muut ovat kokeneet figupelaajien laajassa seurassa.
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

SirKaarlo kirjoitti:Isovanhempani ovat erittäin uskovaista porukkaa. Jos he ovat läsnä, on kiellettyä kiroilla ollenkaan, korttipelit on saakuli ymym.

Ilmeisesti kaikki juontaa juurensa siitä kun serkkuni kävi ostamassa jotain haltiatilpehööriä joskus 12-vuotisena Helsingin Fantasiapeleistä. Isovanhemmat olivat mukana ja järkyttyivät sydänjuuriaan myöten. Se oli vain "semmoisten epämääräisten hihhulien luola, myyjälläkin (poika) oli pitkät hiukset ja musta parta kuin milläkin öykähäisellä". Tämä nyt on tätä tuttua minun porukoissa. Kotiporukoittenkin suostuttelu luvan saantiin oli vaikeaa, olin jotain 13-vuotias silloin. Äitee on opettaja ja ajatteli, että figumaalaus johtaa liiman/maalin haisteluun ja epämääräiseen kaveripiiriin. Isovanhemmille Lizarmenit edustavat pirulaisia ja nopilla pelaaminen tuottaa vain riitoja ja vie lopulta helvettiin. saakuli keksintö siis...
Älä nyt suutu, mutta mun on ihan pakko sanoo....
Sullahan on aikas erikoiset vanhemmat/isovanhemmat.....
Tollasiin ei jokapäivä törmääkkään....
Noh, tää oli vähän OT, mut so?

Juu, voisinpa kirjottaa ihan aiheestakin.
Tässä viimeviikolla (ts. keskiviikkona) törmäsin kysymys ryöppyyn koulun käytävällä....
- Ex sä kerääkki niit "wöröjä"???
- Joo, kyllähän mä .... (vastaus epämääräisellä muminalla ;) )
- Oox sä vähän hölmö ku keräät niit???
- En ... (kylmästi vastaus)
- Tajuux sää miten paljo ne maxaa??
- Joo, mut so?
..........

Kysymyksiä tuli kokoajan lisää ja välillä teki mieli alkaa huitomaan sen jätkän naamaa ihan muusiks, mut sain nipin napin hillittyy itteni ....
Ja olihan tässä jokunen kuukausi sitten meidänkin ala-asteella warhammer villitys, mutta se ei kauaan kestäny .... enää muutama sieltäki jatkaa niitä .....
Joo, taas tuli kirjotettuu liirumlaarumia, mutta ei haittaa ;)
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Nithadran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nithadran »

Necron Nightbringer kirjoitti:
SirKaarlo kirjoitti:...ja epämääräiseen kaveripiiriin.
Oma puolueeton mielipiteeni on, että figuilijat ovat vähemmän "epämääräisiä" kuin esim. ne jotka viettävät perjantai ja lauantai-iltansa änkyräkännissä.

PS Tämä siis perustuu omiin henk.koht. kokemuksiini. En tiedä mitä muut ovat kokeneet figupelaajien laajassa seurassa.
Miten sen nyt ottaa... Olen sen verran epämääräinen että mummot vaihtavat tiellä vastaan tullessaan puolta ja pikku-lapset huutavat "Äiti mikä toi on?". Tosin tällainen teiniyden harmaa massa on aika "epämääräistä".

On minullakin kokemusta ollut uskovaisten kummastelusta. Avasimpa oven kerran maalatessani Jehovan todistajille figu kädessä. Figu nyt sattui olemaan Bloodthirster. Pojat sanovat "Uskotko Jumalaan" vastasin "öö...Kai". Sitten ne jostain syystä kaikkosivat aika nopeasti.
Meaning of war is not to die for your country. But make the other bastard die for his.
- Patton
leguriand

Viesti Kirjoittaja leguriand »

figustamista ei mun mielästä kyl katota niin kieroonkuin larppaamista, mutta nämäpä ovat vetäneetlokaan kaikkien fanaattisten fantasiahullujen maineen.
meidän koulussa on outoa porukkaa kun ne haukkuu niitä jotka kerää figuja ja sit ne ite kuiteski kerää pinoismalli lentokoneita joka on kuulemma tarkka ja hieno harrastus. minun mieli piteeni lennokeista on se että mitä niil tekee kun ei niil voi ees pelaa ja ne ei liiku ja hajoo käsiin ja niitä ei voi syödä eikä niillä voi tyydyttää itseään eika....
Jesh

Viesti Kirjoittaja Jesh »

leguriand kirjoitti:.meidän koulussa on outoa porukkaa kun ne haukkuu niitä jotka kerää figuja ja sit ne ite kuiteski kerää pinoismalli lentokoneita joka on kuulemma tarkka ja hieno harrastus. minun mieli piteeni lennokeista on se että mitä niil tekee kun ei niil voi ees pelaa ja ne ei liiku ja hajoo käsiin ja niitä ei voi syödä eikä niillä voi tyydyttää itseään eika....

Tyydyttää itseään? Noh, älä sano enempää, en ole luultavasti valmis siihen...
Itse asiassa pienoismallien rakentelu, maalailu ja muut ovat ihan yhtä järkevää touhua kuin figuilu. Joillekkin se pelailu ei ole tärkeintä, vaan juuri tuo kokoaminen ja niiden maalailu. Jos muut haukkuvat figuilua, niin ei itse tarvitse haukkua heidän melkein samanlaista harrastusta.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”