Miten pelaatte Vampire Counteilla?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Joona-

Miten pelaatte Vampire Counteilla?

Viesti Kirjoittaja Joona- »

Miten pelaatte Vampire Counteilla ajattelin kysyy tälläistä koska haluun tietää miten te muut Vampire Count pelaajat pelaatte ja teett armeejanne minä teen yleensä armeejani sillälailla että otan mahdollisimmna paljon grave guardia ja black nihtejä (tai pelkkiä nihtejä) Ja yritän pelissä pelata sillen että itse pääsisin rynnäkköön ja minulle pienetkin menetykset ovat iso tappio yritän pelata varoen
enkä halua menettää montaa eliitti yksikkö mutta koskus on pakko :( [u]beter to fight for some thing than live for nothing[/code][/u]
Viimeksi muokannut Joona-, Ti 18.05.2004 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

En ole kuntti pelaaja muuta necromancer olisi varmaankin aika hyvä.
Se vaan huutaa hallelujaa ja skellut nousee ku sienet sateella
ErrSol

Viesti Kirjoittaja ErrSol »

Vampire Counteilla on rutkasti erilaisia pelityylejä.

Tutuin näistä taitaa olla se Summon horde. Tämä siis tarkoittaa, että kaikki characterisi ovat Necromancereitä (ja tietenkin Master Necromancereitä), ja herätät jatkuvasti lisää massaa, jonka ylivoiman turvin olisi sitten tarkoitus jyrätä vastustaja alleen.
Ennen tällaiset armeijat jyräsivät turnauksissa, mutta nykyään niihin osataan jo varautua paremmin.

Toinen pelityyli (jota itse käytän) on nopea eliittiarmeija. Ideana on se, että sinulla on paljon helposti manooveroitavaa joukkoa, kuten Dire wolffeja, Ghouleja, Black knightejä ja Fell batteja. Blood dragon- vampyyri (Lord tai Count) johtoasemissa on myös yleinen näky tällaisessa listassa. Tavoitteena on (ainakin minulla) saada vihollinen piiritettyä nopealla liikkeella, ja iskeä heikkoihin kohtiin, kuten flankkiin. Tätä helpottamassa minulla oli ennen vieläpä Zombie dragon, mutta nyt pidän Lordini Nightmarella. Fell batit ovat oivia tuhoamaan vihollisten ampujia, jotka harventavat hyvin ikävästi eliittiarmeijan kalliita joukkoja.

Tuossa olivat nyt ensimmäiset mieleen juolahtavat.
Lisääkin pelityylejä varmasti löytyy, mutta nämä
ovat yleisimmin käytetyt
Viimeksi muokannut ErrSol, Pe 15.10.2004 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Eliitti armeija on varsin haastava pelattava, sillä ensinnäkin vain 12" päässä kenraalista joukot pääsevät marssiman. Kiertävät joukot helposti karkaavat tämän säteen ulkopuolelle ja hidastuvat. Kenraalin siirtäminen sivustalle on selkeä merkki missä marssitaan ja missä ei. Taktisena vastatoimena tälle voi ottaa ghouleja ja vaunut sillä ensin mainitut marssivat ilman kenraalia ja jälkimmäinen ei marssi koskaan.

Flee charge reaktioneiden puute tarkoittaa, että kerran huonoon asemaan jouduttua siinä tapellaan kunnes murennutaan. Tätä voi yrittää paikata ghouleilla, DoW uniiteilla ja luottamalla fear testien voimaan. Toisaalta halpoja yksiköitä voi uhrata syöttämällä niitä vihollisen chargematkalle ja toivoa, ettei overrunia tule.

Magiaa ei eliittiarmeijassakaan kannata unohtaa. Tanssitus tai pari tekee ihmeitä eliittiarmeijalle. Summoaminen ei välttämättä tarpeen ole. Myös Lore of Death tarjoaa hyviä loitsuja käyttöön.
WarCry

Viesti Kirjoittaja WarCry »

Voin sanoa suoraan että hordella viedään! Eli siis tossa jos otat paljo grave guardeja ja nhtejä niin mieti kun sotakoneet pari vuoroo paukuttaa niitä ryhmiä niin mites sitten suu pannaan?? niin että necroja vaan ja skelluja/zombeja.....
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Epäkuolleet saavat muihin armeijoihin verrattuna edullisesti eliittiratsuväkeä ja jalkaväkeä. Näiden kestävyys on T4 ansiosta varsin kova, näille saa wardi bannerin halutessaan ja nämä eivät ota paniikkia. Corena saa edullista kevyttä ratsuväkeä. Koko armeijan saa rakennettua niin, että epäkuolleet ovat ihossa kiinni heti toisella vuorolla.

Tuolla WarCryn logiikalla mikään armeija ei pärjää sotakoneita vastaan, koska millään muulla armeijalla ei ole summonia, elikkä niiden eliitti ammutaan heti palasiksi. Ja nehän ottavat vielä paniikki testejäkin.

Jos minun T3 haltiani pääsevät hyvin taisteluun niin epäkuolleella eliitillä ei ole mitään ongelmia siinä.
ErrSol

Viesti Kirjoittaja ErrSol »

Murhe kirjoitti:Eliitti armeija on varsin haastava pelattava, sillä ensinnäkin vain 12" päässä kenraalista joukot pääsevät marssiman. Kiertävät joukot helposti karkaavat tämän säteen ulkopuolelle ja hidastuvat. Kenraalin siirtäminen sivustalle on selkeä merkki missä marssitaan ja missä ei.
Ei niinkään haastavaa, tai sitten minä olen vain hyvä pelaaja :D.

Marssiongelmaan auttaa myös Lordi Dragonilla. Lentokyky auttaa kummasti pääsemään juuri sinne, missä marssia kaivataan. Nopealla armeijalla ei tosin marssilla ole niin paljon väliä; vuorolla 1 ollaan vielä Kenraalin luona ja marssitaan optimaalisiin sijainteihin; vuorolla 2 ollaankin sitten toivon mukaan jo tappelussa. Itselläni tämä on toiminut varsin hyvin. Jos taas tarvitset lisävuoroja ylimääräistä liikettä varten, niin sido vihollisia Bat swarmeilla ja Spirit hosteilla. Dire wollfeilla voi tarvittaessa häiriyä vastustajaa, ja estää hänen joukkojaan liikkumasta minne tahtovat.
Murhe kirjoitti:Flee charge reaktioneiden puute tarkoittaa, että kerran huonoon asemaan jouduttua siinä tapellaan kunnes murennutaan. Tätä voi yrittää paikata ghouleilla, DoW uniiteilla ja luottamalla fear testien voimaan. Toisaalta halpoja yksiköitä voi uhrata syöttämällä niitä vihollisen chargematkalle ja toivoa, ettei overrunia tule.
Totta joka sana, mutta ovela kenraali voi myös yrittää välttää huonoon asemaan joutumista. Jos esim. huomaat vihollisen piirittävän Black knightejäsi kahdelta suunnalta, niin käännät Black kinghtit toisia kohti, ja isket toisen eteen DIre wolf- ryhmän niin, että vastustaja joko lähtee overrunnaamaan väärään suuntaan, tai sitten pysähtyy paikoilleen. Tämä viivästyttää chargea yhden vuoron ajan, mikä auttaa ja paljon.
Murhe kirjoitti:Magiaa ei eliittiarmeijassakaan kannata unohtaa. Tanssitus tai pari tekee ihmeitä eliittiarmeijalle. Summoaminen ei välttämättä tarpeen ole. Myös Lore of Death tarjoaa hyviä loitsuja käyttöön.
Niinpä. Book of Arkhan on varsinkin passeli taikaesine, sitä kun ei aina osaa odottaakaan, jos et käytä sitä ensimmäisillä vuoroilla. Kun sitten ratkaisevalla vuorolla vastustaja onkin käyttänyt kaikki Dispel Dicensä, niin käytät kirjaa ja yhtäkkiä Black knightisi ovatkin vastustajan kalleimman yksikön flankissa.
WarCry

Viesti Kirjoittaja WarCry »

No joo 25 pinnaa yks nihti onhan se tietenkin aika halpa :p Mutta kyllä itse pidän enemmän hordettamisesta näin on näreet :D
Joona-

Viesti Kirjoittaja Joona- »

Itse pelailen tolla storm of chaos army of sylvanialla ku oli ihan pakko koklata ;) otan siihen täyden drakenhof guard(grave guard mutta great weaponit ja full plate armour) ryhmän ja sitten koitan ottaa black nihtejä ainakin 10 direjä otan 5-6 koska niitä saa nostatettua ja niistä saa scoutteja niillä tekee kivaa tuhuu vihollisen ampujille sitten otan viel noita lurkkuja joilla on halberdit armeejaa johtaa von carstein vampire lord sillä on odsidian amulet ja great weapon se on grave guard ryhmässä jolla on banner of the barrows sillä lordilla on myös staf of dmnation koska sillä saa hellis vigour boundspelliin sitten minulla on thrall nihti ryhmässä ja toinen thralli army battle standarina jolla on drakenhof banner jolla grave guardit saavat 2 magic ressuu ja sillä nihti thrallilla on great weapon ja sellanen bloodline jolla saa 1 ressuu nihteille! :D eli oon tehny aika antitaika armeejan :D enne tein juuri tollaisen niin kuin ylempänä sanottiin niin ratsuväki armeejan :) jota johtaa blood dragon
kippe-gerbiili

Viesti Kirjoittaja kippe-gerbiili »

Mulla on yleensä Corena lurkkeja keihäillä, speciaaleista pari swarmia, nihtejä joskus fell batteja. Rareja käytän silloin tällöin. riippuu ketä on vastassa.
Mutta charruina aina countti/lortos, pari necroo ja eiku menoks sano lenox... Täytyypi varmaan kokeilla kans joskus ratsuväki porukkaa + grave guardia... Mutta onhan noissa summon hordeissaki asennetta...
On olemassa kolmenlaisia ihmisiä. On niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Tyypillisesti armeijani koostuu 3 necrosta, vampiresta, parista lurkkiblokista, ghouliryhmästä, lepakkoryhmästä, isosta ritariblokista, spirit hosteista ja kahdesta bansheesta.
Ehkä muutama modeli vaihtuu ja itemit välillä, sekä bloodline necrarch ja lahmia välillä.. muuten tuo kokoonpano on ollut aika paljolti sama, paljon magiaa ja paljon eliittiä... Skeletonryhmät ostan suht pieninä aina, niitä kuitenkin sitten saa summonoitua kun on magiaa tarpeeksi :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
bombaklaat

Viesti Kirjoittaja bombaklaat »

Deetwo kirjoitti:Tyypillisesti armeijani koostuu 3 necrosta, vampiresta, parista lurkkiblokista, ghouliryhmästä, lepakkoryhmästä, isosta ritariblokista, spirit hosteista ja kahdesta bansheesta.
Mä kyl korvaisin ton yhen noist kolmesta necromanista vampire thrallilla. Ottaa sille toiselle maagille power familiarin, ni siin on magiaa kylliks useimpia armyjä vastaan. Ite tykkään yleensä ottaa yhen 35 zombien unitin ja yhen 25 lurkin unitin keihäin ja light armorilla varustettuna. Osoittautunut ihan päteväksi perus setiksi. Takaa vankan keskialueen ja noiden lurkkien kera kehtaa vampire counttikin(general) flaidailla ;)
Figupelaaminen on hauskaa myös kesällä ja varsinkin silloin, kun ulkona paistaa aurinko.
HtUnliving
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja HtUnliving »

kertokaahan, miksi ottaa keihäät? jotta Lurkeill olis 5+ tai 6+ save? Tai vielä huonompi.... Vaikkakin siellä olevat keihäät takaa monta attackii, jos vihu chargaa, mutta ongelmana näen sen et niit kuolee niin monta vihuattackeihin et kukaa ei pääse lyömään takas. Vai olenko väärässä? Ja muute, ei Lurkit oo nii kovii lyömään, että Speari kannattaa. Tekee vain niist kalliimpia... Tosin, Hellish Vigourin kanssa se voi olla aika bonus... tai sitten jotain jossa ei ole niin paljoa armouria.... Hmm, pitääpäs kokeilla....

Ja topicciin. Counti, Thralli ja kaksi Neccee (tai yksi Necce ja Wraithi) ovat pomot, kaksi porukkaa lurkkeja, susia, Knihtejä, banshee, Spirittejä, ghouleja, Fell batteja...
Lurkit keskelle, joihi Countti, Thralli ja toinen Necce ja toinen hevosella ritareihin. Tavoite joko Pinceri tai Refused Flankki. Jälkimmäisessä ovat Spiritit aika kova sivuankkuri, olen todennut :D
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Itse pelailen meilkeinpä pelkkää summon hordea, paitsi että on oikein suosi summon hordejen käyttämiä 16 ukkelin skelluja zombi ryhmiä yleensä armeija on 3 necroa joista yksi master ja sitten wraith tai wight lordi BSB, corena on 2 isoa lurkki blokkia 30 ja pari zombi ryhmää 20 ja 16 (tämä on ainoa summon yksikkö) näitä tukee yleensä muutama dire wolf ryhmä ja vastustajan eliittejä vastaan on ryhmä grave guardia ja vielä banshee ja lepakkoja päälle.

Keihäät voi ottaa jos vaikkapa saa vastaansa pelkkää ratsuväkeä käyttävän armeija niin pääse lyömään takaisin samoin muutaman frenzy yksikön kanssa.Keihäiden kanssa toimii hyvin myös se sauva jolla saa bound spellinä jo ehdotetun hellish vigourin (siis jos noilla nyt oli tuollaista sauvaa itse muistan ,että niillä on)

Muuten onko VC:llä mitään muita lähes pakko ottaa armeijaankuin armeijaan esineitä kun book of Arkhan?

Muuten mitä kannattaa VC:llä ottaa sotakoneen metsästykseen onko kokemusta muustakin kuin fell battien ja wolfien käytöstä kyseisessä hommassa itse olen tullut siihen tulokseen että lepakot ovat (ja samoin muutkin lentäjät) lähes ainoa lähes aina toimiva sotakone metsästäjät VC:llä koska muut vaativat kohtalaisesti säätämistä ,että niillä saa jotain aikaan. Kertokaa kokemuksia sotakoneiden (ja maagien) metsästyksestä.
Wow miniatyyrejä aika pitkän tauon jälkeen
HtUnliving
Peliporukkavalvoja

Murhe kirjoitti:Eliitti armeija on varsin haastava pelattava, sillä ensinnäkin vain 12" päässä kenraalista joukot pääsevät marssiman.
Eei välttämättä. Onha aina vanha kunnon Aura of Dark Majesty. Tällä varmistat että (lähes) kaikki marssii...
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
HtUnliving
Peliporukkavalvoja

Juustomies kirjoitti: Muuten mitä kannattaa VC:llä ottaa sotakoneen metsästykseen onko kokemusta muustakin kuin fell battien ja wolfien käytöstä kyseisessä hommassa itse olen tullut siihen tulokseen että lepakot ovat (ja samoin muutkin lentäjät) lähes ainoa lähes aina toimiva sotakone metsästäjät VC:llä koska muut vaativat kohtalaisesti säätämistä ,että niillä saa jotain aikaan. Kertokaa kokemuksia sotakoneiden (ja maagien) metsästyksestä.
Sanooko Wolf Form ja Bat Form mitää? ;)

Samoin kuin Invocaatio-Vanhels combo joka kanssa toimii.... tai sitten Rod of Flaming Death, tai Gaze tai Lore of Death.... Vaihtoehtoja on monia.... yksittäiset charrut, terror, banshee...... etc,etc...
kaaos-soturi

Viesti Kirjoittaja kaaos-soturi »

Onko ne vc armybookin lopussa olevat armeija jutut pakkollisia käyttaa vai miten ne menee (esim verilohikäärmeillä graveguardit coreja)
it is a momentary madness!!!
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

kaaos-soturi kirjoitti:Onko ne vc armybookin lopussa olevat armeija jutut pakkollisia käyttaa vai miten ne menee (esim verilohikäärmeillä graveguardit coreja)
Kirjan takaa löytyvät listat ovat vaihtoehtoisia armeijakokoonpanoja ja vaativat vastustajan suostumuksen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
kaaos-soturi

Jess! kaverini oli väärässä!
it is a momentary madness!!!
kaaos-soturi

jullevi kirjoitti:
Kirjan takaa löytyvät listat ovat vaihtoehtoisia armeijakokoonpanoja ja vaativat vastustajan suostumuksen.

Miten voisit todistaa tämän väitteen? urpo kaverini ei vieläkään usko ja sen mielesta niitä on pakko käyttää että vois pelaa sääntöjen mukaan (mielellään kunnon vastaus että saisin sille järkeä päähän).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”