Miniatyyrien lakkaus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Atuan

Viesti Kirjoittaja Atuan »

Onko GW:llä muka jotain matta purkkilakkoja?
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

eagleye kirjoitti:Onko GW:llä muka jotain matta purkkilakkoja?
Hmm..en muuten ole varma onko enää, en ole GW:n lakkoja käyttänyt vuosiin. 'Purity Seal' oli muistaakseni mattalakan nimi, mutta saattoi olla että sitä ei ollut kuin spray-versiona.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Atuan

Nyt niillä on ainaki se Gloss Varnish kiiltävä purkkilakka.
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

No ei mua se kiilto yhtää haittaa. Ite käytän jotai aqua lakkaa ostin sen sinooperista hyvin toimii.
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

GW ei tietääkseni valmista mattalakkaa purkissa, sitä saa vain spraynä. Kiiltävää lakkaa kyllä saa ihan GWltäkin (taisi 'Ard coat nimellä tai Gloss Varnish). Itse olen käyttänyt Miniature Paintsin mattalakkaa, jota saa ainakin Fantsusta.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Atuan

Mikä sen GW:n mattalakan nimi on?
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

eagleye kirjoitti:Mikä sen GW:n mattalakan nimi on?
Taisi olla Clear Varnish spray tai jotain siihen suuntaan.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Nurgle Master

Viesti Kirjoittaja Nurgle Master »

Olishan hyvä lakata, vaik tota matta lakkaa on ei sitä jaksa ettii.
Ärsyttävää ku vähä hipasee metallifiguu ni maalit katoo.
-Im SO BACK-
arvuuttaja

Viesti Kirjoittaja arvuuttaja »

pitäisikai itsekin ostaa matta lakka kun se on parempaa koska se ei pistä möllejä kiiltämään niin kuin täällä jo aijemmin todeettiin.:)
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Jos joku lakkaamaton metalliukko kolhiintuu johonkin, niin lähteekö maalipinta siitä kohtaa pois? Ostin just metalli figuja, ja haluaisin tietää.. Entä sama juttu muovisilla figuilla?
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Hmm. Itselläni oli melkomoiset läjät lakkaamattomia metalliäijiä, ja voin sanoa että ei tarvitse pelätä sitä maalin lähtemistä kovin suuressa mittakaavassa. Ei se maali lähde jos niitä figuja ei ihan silmittömästi murjo.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

jullevi kirjoitti:
Werty McTre kirjoitti:en kyllä lakkaisi ainakaan orkkeja eihän niiden nahka varmaan kiillä?
Eihän niitä ole pakko kiiltävällä lakata. Mattalakkojakin löytyy, minulla ei tosin ole kokemusta miten 'mattaa' GW:n purkkimattalakka on.
Ainakaan ennen siinä ei ollu yhtään mattaa mukana, ainoastaan perus lakka, joka kiilsi vähän vähemmän kuin kiiltävä lakka.

Parasta matta lakkaa spray purkissa pitäis olla tällä hetkellä testors ja tallens, ei pitäis kiiltää juuri ollenkaan. Hintaa on joku 20 E per purkki.
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Juu, kiitti tiedosta Jarloz. *hieroo käsiään* Nyt pitää päästä maalamaan ja lak.. Niin, aivan, vain maalaamaan!
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

baretul kirjoitti:Ainakaan ennen siinä ei ollu yhtään mattaa mukana, ainoastaan perus lakka, joka kiilsi vähän vähemmän kuin kiiltävä lakka.

Parasta matta lakkaa spray purkissa pitäis olla tällä hetkellä testors ja tallens, ei pitäis kiiltää juuri ollenkaan. Hintaa on joku 20 E per purkki.
Nykyään tuo GW:n purity seal on täysin mattaa lakkaa, tosin sen kanssa saa olal erittäin varovainen ettei pistä liian paksua kerrosta.

Ja Talenssin mattaan olen ollut erittäin tyytyväinen, kallista on mutta vie kyllä kiillonkin pois.
WarCry

Viesti Kirjoittaja WarCry »

Ärsyttävää ku vähä hipasee metallifiguu ni maalit katoo.[/quote]

Ai? Ei minulla vaan ole koskaan vastaavaa käynyt..
Kuljetuksissa tosin maali lähtee kivasti irti mutta ei mielestäni ihan kuiteskaan tavallisella hipelöinnillä.
Strixie

Viesti Kirjoittaja Strixie »

Itse en ole lakannut enkä varmaan tule lakkaamaankaan... kaverinikaan eivät lakkaa, ja aion pian ostaa Maageja (metallifiguja) enkä usko, että maali nyt niin helposti lähtee kun puhutte.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

No metalliukoista saattaa kyllä lähteä jos pelaat niillä, mutta ei noista muovisista kyllä kovin helposti ainakaan GW:n maalit irtoa. Hipaisemalla jos lähtee maali irti niin silloin täytyy olla maaleissa vikaa. Eli ei ne nyt kaikissa tapauksissa niin helposti irtoa, mutta aina parempihan nuo peliukot olisi lakata. Tosin jotkut maalit saattavat kestää toisia huonommin.
Hyllynkoristeiden lakkausta taas en kovin paljon harrasta, kun ainakaan omiini ei kukaan koske ilman minun lupaa joten ne saavat olla hyvin rauhassa.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

jullevi kirjoitti:Mä pistän nykyään lakan (citadelin spray) heti pohjamaalin jälkeen, niin ei varise maalit maalatessa vaikka ukot vähän kolajaiskin, eikä kiillä valmiina kun niissä on maali päällä.
Öh, eikös lakan tarkoitus ole muodostaa suojaava kalvo maalipinnan ja ilkeiden elementtien väliin?

Pohjamaalin tehtävä taasen on muodostaa maalille tarttumapinta.

Vaikka voihan sitä mattalakkaa tietysti pohjamaalina käyttää jos välttämättä haluaa...
//Mx
Strixie

Viesti Kirjoittaja Strixie »

Ton mun entisen viestin voisi melkeen poistaa, koska: Nykyään lakkaan, huomasin kuinka maali karisee metallifiguista ja vielä kaiken lisäksi muovifiguistakin ;) Eli nykyään lakkaan
H.L

Viesti Kirjoittaja H.L »

Zarathustrian kirjoitti:Nykyään tuo GW:n purity seal on täysin mattaa lakkaa, tosin sen kanssa saa olal erittäin varovainen ettei pistä liian paksua kerrosta.
Onko purity seal todellakin mattaa? Ei kiillä yhtään? Inhoan nääs liiallista figujen kiiltelyä, ja harmittaa vieläkin, kun 2 vuotta sitten menin figujani gw:n lakalla suojaamaan. Mutta jos todellakin purity seal on mattaa, niin ei muuta kun ostamaan :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”