Inkvisiittori ja Space Marinet!

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
UrielVentris

Inkvisiittori ja Space Marinet!

Viesti Kirjoittaja UrielVentris »

Sääntökirjan mukaan Inkvisiittori voi olla mukana S-M armeijassa kun taas Preacher jne ei voi ja inkvisiittori käyttää yhden HQ-slotin.
Voiko siis inkvisiittori toimia koko joukon johtajana jos HQ-slotteja ei ole kuin yksi.
Onko joillakin tietyillä Chaptereilla rajoituksia inkvisiittorin mukanaoloon.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

HQ slotteja on kaiketi _aina_ se kaksi? Ellei sitten ole joku erikoischartti.. en ole kyllä moista yhden HQn focia nähnyt koskaan.
Allyt eivät täytä compulsoryjä, eli pakollisia trooppeja tai hqta eikä liittoutunut hq voi olla kenraali.
En ole ainakaan kuullu että jollain chapterilla olisi ollut jotenkin erikoisesti rajoitettu allyjä, kuitenkin nämä liittoutumissäännöt ovat hunters codexien tavaraa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

Ethän vain puhu Rulebookin inkvisiittoreista? Siis, sääntökirja on vanhentunut, ellei toisin mainita. Nykyisellään säännöt on tehokkaasti jaettu chapter approvedeihin, trial ruleihin ja Q&A:han, sekä sitten codexeihin. Jos mikään näistä ei auta ongelmassa, voidaan kääntyä rulebookin puoleen... Codex: Daemonhuntersin inkvisiittorit menevät joko HQ-slottiin tai Eliteen, riippuen onko kyseessä Inquisitor Lord vai ei. Allytettu inkvisiittori ei voi täyttää compulsory choisea, jolloin armeijan ainoa HQ voi olla inkvisiittori vain siinä tapauksessa, että pelataan Codex: Daemonhuntersin mukaista listaa, tai kyseisessä tehtävässä/tapahtumassa käytetttävä force organization chart ei vaadi pakollista HQ:ta.

-Touko "Squirrel" Kästämä
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
UrielVentris

Viesti Kirjoittaja UrielVentris »

Ajatuksena oli jonkinlainen Black Templareista alachapter, joka olisi inkvisiittorin käytössä oleva "eliittijoukko" kerettiläisten kurittamista varten. Säännöt jotakuinkin joko B-T tai pelkät perusmariinisäännöt.
Inkvisiittori ei kaiketi ole mahdottoman kova kaveri verrattuna muihin S-M johtajiin eli mitenkään ylivoimaisesta hepusta ei ole kyse (niinkuin sääntöjen kannalta). Inkvisiittori porukan johtoon kuulostaa vaan aika "coolilta" vaikkei demonijahdissa ollakaan. Onko tällainen "chaptervirittely" yleistä. Virittelyni ei varmaan tee porukasta mitään mahdottoman kovaa porukkaa? Ajattelin kysyä kun tosi aloittelija olen.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Tuon porukan saat tehtyä kun käytät daemonhunters codexia, eli sinne sit kenraaliks inkvisiittori, pari vaadittavaa ryhmää storm trooppereita ja loput voikin sitten työntää marineihin... Silloin on tosin pakko käyttää vanillasääntöjä.

Toki sen voi toisinkinpäin tehdä, eli ottaa marinekomentajan rinnalle inkvisiittorin allyksi ja keksii sille tarinan alle. Näin taas voit käyttää haluamasi chapterin sääntöjä.

Ja ei, inkvisiittori ei tosiaankaan ole mikään kova kaveri... mutta saapahan pari kivaa juttua mukaansa (emperors tarot, assassin, yms)... Daemonhuntersin kohdalla tuollainen on varmaan aika yleistä, greyknight listana kun opus ei ole oikein mistään kotoisin.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Deetwo kirjoitti:HQ slotteja on kaiketi _aina_ se kaksi? Ellei sitten ole joku erikoischartti.. en ole kyllä moista yhden HQn focia nähnyt koskaan.
--- Kannattaa pelata muitakin kuin Standard Missioneita... ;)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

käytännössä kaikkien muiden paitsi standard missioneiden puolustavalla osapuolella on käytössään vain yksi HQ slotti...

lisäksi Space Wolffit eivät voi Inkvisaattorilordia ottaa, sillä heillä HQ slotit ovat riippuvaisia armeijan koosta ja ovat aina pakollisia
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”