Kuinka monta äijää te teette kerralla...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Zekta

Kuinka monta äijää te teette kerralla...

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Nii sitä vaan et kuinka monta äijää te ostatte kerralla esim. ostatteko yhen boxin goblineita ja yhen boxin boyzeja yhtä aikaa ja maalaatte ne sit silleen vuorotellen et niinku ensin goblin ja sen jälkeen yks boyzi...en tiedä onko tää kysymys vähä sekava...
skatero

Viesti Kirjoittaja skatero »

Mä maalaan aina ryhmän kerrallaan. Eli ekaks kaikkiin pohjamaali ja sit kaikkiin esim. vihree ja sit punanen. Eli en maalaa fikuja yksitelleen, paitsi jotain johtajia ja sellasii.
Slayer-3651
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Slayer-3651 »

skatero kirjoitti:Mä maalaan aina ryhmän kerrallaan. Eli ekaks kaikkiin pohjamaali ja sit kaikkiin esim. vihree ja sit punanen. Eli en maalaa fikuja yksitelleen, paitsi jotain johtajia ja sellasii.
minä en maalaa mitenkään mainiota työtä pelikentälle, joten samanlaista. joskus voin maalata "hyllyn koristeeksi" paremmin, mutta yleisemmin samoilla linjoilla.
"Unbelievable Stupidity"
-The Captain
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Minä en osaa tuolla tavalla maalata (siis ensin pohjat, sitten vihreät jne...). Tai osaisin varmaankin, mutta ei oikein luonnistu. Maalaan yksikön ja hahmon kerrallaan. Hidasta mutta mukavaa. Boxeja taas odottaa sitten melkoinen määrä maalaamattomina. Niitä kun tulee ostettua, vaikka edellinen ei ole vielä ede koottuna.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
jezee

Viesti Kirjoittaja jezee »

Minulla on sama menetelmä kuin Grom Hardhammerilla.
"Jäitä hattuun aku" sanoi: iines ankka
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Itse kääpiöitäni maalatessa maalasin n. 5 hahmoa kerralla. (Ensin metalli, sitten harmaa...) Nyt kun alkaa uusi armeija (40k squatiti/kääpiöt) joka on enempi ''showcase'' maalaan figut yksi kerrallaan. Hitaampaa, mutta hienompia. Eikä niitä figuja nyt niin paljoa ole... (mariini säännöt)
Cleanse and purify!
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Grom Hardhammer kirjoitti:Minä en osaa tuolla tavalla maalata (siis ensin pohjat, sitten vihreät jne...). Tai osaisin varmaankin, mutta ei oikein luonnistu. Maalaan yksikön ja hahmon kerrallaan. Hidasta mutta mukavaa. Boxeja taas odottaa sitten melkoinen määrä maalaamattomina. Niitä kun tulee ostettua, vaikka edellinen ei ole vielä ede koottuna.
Teen myös juuri samalla tavalla. Minulle on tärkeää nimittäin armeijan näyttävyys ja voitto. Joskus tulee panostettua rivimiehiin ehkä vähän liikaa kun ei nuo armeijat tahdo ikinä valmistua :(
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
F-B

Viesti Kirjoittaja F-B »

mä ostan aina yhen boksin kerralla, mutta kyllä joskus (aika usein) tulee ostettua uusia bokseja vaikka ei ois vanhoja maalannu paljoo yhtään....

maalailen ukot sellasissa 3-4 ryhmissä. ensin basecoatti mustalla ja siihen ekana iho, sitten metallit, sitten vaatteet ja lopuks kaikki yksityiskohat .

Isommat pomot ja muutenkin blisterit maalaan sitten yksitellen ni tulee parempaa jälkeä...
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners ;D
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Tapa vaihdellut kovin vuosien ja armeijoiden välillä. Viimeisin tapa on FB dwarf-armeijani, johon ostin kerralla tarvittavat reilun sata figua ja tarkoitus maalata jokainen figu omalla showcase-tasollani. Tästä johtuen armeijan oletettu valmistumisaika onkin reilun kaksi vuotta, koska en ota kerrallaan maalauspöydälleni kuin yhden työnalla olevan figun.

40K Chaos Space Marine-armeijani on taas maalattu gamer's army-tasollani ja pääosin squadi kerrallaan. Ompa vielä hankittukin paloissa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Mulla sattuu olemaan pahatapa että maalailen vähän mitä sattuu milloinkin. Tämän takia tuskin saan armeijoitani valmiiksi. Tosin yleensä ennen turnauksia tulee kauhia kiire maalata iso läjä figuja, silloin se menee yleensä rygmentti kerrallaan.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Ehdottomasti sarjatuotantoa nykyisellään, 5-20 figua kerrallaan. Värien välissä voikin pitää pienen verryttelytauon ettei jumiudu aivan täysin. Tietenkin yksittäiskappaleina hankitut napit (sankarit jne.) tulee maalattua huolellisemmin ja useimmiten vähemmillä istunnoilla valmiiksi asti.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Kyllä mä yleensä maalaan aina ne mitä oon ostanut silleen putkeen. Ja yksi ukko kerralla systeemillä, en osaa tuota yksi väri per time juttua kunnolla.

Mutta ihan kivasti se näinkin toimii. No se nähdään sitten kun saan tämän LatD armeijani maaleihin :D
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Häh mikäs ihme kysymys tää on, siis yleensä tai ainakin mä teen niin että ostelen noita miten sattuu, ja sitte niitä on kaapissa ja hyllyssä vaikka kuinka paljo maalamattomina. Maalailen ja modellaan noita ku jaksan. Mä en tajua mitä ideaa on vahtia sitä että missä järjestyksessä noi pitäis ottaa koottavaks ja maalattavaks.
Väkipyörä

Ehkäpä asia koskettaa meitä armeijamaalareita hieman toisella tavalla..
Mikä ei tapa, ärsyttää!
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Niin, Baretul onkin tolanen showcase maalari joka ei ole varmaan pelikenttää nähnykkään ;)
No mutta totta, että me jotka maalaamme figumme siten että pääsemme pelaamaankin maalatuilla figuilla, maalaamme eri järjestyksessä ja eri tavalla kuin ne jotka vain maalaavat 40 tuntia yhtä figuuria.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Väkipyörä kirjoitti:Ehkäpä asia koskettaa meitä armeijamaalareita hieman toisella tavalla..
Hmm häh ?, eli kun ootte ostanu maanantaina örkkejä tiistaina wood elffejä ja keskiviikkona marineita ja alotatte maalaamaan torstaina niin teidän on alotettava örkeistä sen jälkeen wood elfejä ja sitten marineita. En nyt oikein tajua, tai siis noin mä ymmärsin että toi pitäis tehä ainaki ton itse kysymyksen perusteella.

Niin ja kaikkien helpotukseks voin sanoa että armeijoiten ja yksitäisten figujen maalaus ei eroa juuri ollenkaan toisistaan. Niinkun monet on nähny että hienoimmat pelikappaleiks tarkotut figut tekee yleensä yksitäisiä figuja maalaavat.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

baretul kirjoitti:
Hmm häh ?, eli kun ootte ostanu maanantaina örkkejä tiistaina wood elffejä ja keskiviikkona marineita ja alotatte maalaamaan torstaina niin teidän on alotettava örkeistä sen jälkeen wood elfejä ja sitten marineita. En nyt oikein tajua, tai siis noin mä ymmärsin että toi pitäis tehä ainaki ton itse kysymyksen perusteella.
Taisit ymmärtää väärin, uskon että tarkoitettiin seuraavaa:
Ostan niitä örkkejä, maalaan ne about viikossa, ostan woodyja ja maalaan nekin viikossa. Ja sitten ostan kolmantena viikkona marineita, ja maalaan ne.

Eli olisi vain yksi ryhmä maalattavana kerrallaan, ja lisää ostetaan vain kun kaikki ovat maaleissa.
greewer

Viesti Kirjoittaja greewer »

baretul kirjoitti:Häh mikäs ihme kysymys tää on, siis yleensä tai ainakin mä teen niin että ostelen noita miten sattuu, ja sitte niitä on kaapissa ja hyllyssä vaikka kuinka paljo maalamattomina. Maalailen ja modellaan noita ku jaksan. Mä en tajua mitä ideaa on vahtia sitä että missä järjestyksessä noi pitäis ottaa koottavaks ja maalattavaks.
Häh! Mä en siis tajuu miksi sun täytyy ottaa pulttia jokasesta maalausta käsittelevästä hiemankin tietämättömästä uudesta aiheesta. Mitä hittoa sä sitten ylipäätään vastaat niihin, jos ei ole parempaa sanottavaa, kun guruilla ja mollata toisten kysymyksiä. Sun lähtökohdat maalaamiseen on vähän erilaiset kun valtaosan täällä; sä osaat maalata erittäinkin hyvin, etkä maalaa kokonaisia armeijoita, vaan yksittäisiä minejä.

Anteeksi vuodatus, on vähän patoutunut noita sun viestejä lukiessa.
Viimeksi muokannut greewer, Ma 07.06.2004 15:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oh no... Earth are doomded...
It are suckiest.
http://www.salsa.net/peace/conv/8weekconv7-4.html
greewer

Viesti Kirjoittaja greewer »

baretul kirjoitti:Niin ja kaikkien helpotukseks voin sanoa että armeijoiten ja yksitäisten figujen maalaus ei eroa juuri ollenkaan toisistaan. Niinkun monet on nähny että hienoimmat pelikappaleiks tarkotut figut tekee yleensä yksitäisiä figuja maalaavat.
Paitsi että vähemmän osaava, mieluummin pelaava yksilö käyttää yksittäiseen nappiin paljon vähemmän aikaa ja maalaa "sarjatyönä", jos haluaa joskus pelatakin maalatulla armeijalla.

Tossa jälkimmäisessä lauseessa ei sitten aiheen kannalta ole mitään tolkkua. :P
Oh no... Earth are doomded...
It are suckiest.
http://www.salsa.net/peace/conv/8weekconv7-4.html
Väkipyörä

baretul kirjoitti:En nyt oikein tajua, tai siis noin mä ymmärsin että toi pitäis tehä ainaki ton itse kysymyksen perusteella.
Jos tavoitteena olisi saada noin 100 figun armeija kasaan vaikkapa kolmessa kuukaudessa (esimerkiksi odotettu turnaus tulossa) ja rahaa&aikaa on rajallinen määrä niin tuskin onnistuu niin että maalailee yhden figun sieltä toisen täältä. Erilaisia tapoja päästä tyydyttävään lopputulokseen tässä kai haettiin. Tottakai ihanteellista olisi maalata huolellisesti nappi kerrallaan silloin kun olosuhteet, inspiraatio ja motivaatio ovat huipussaan ja aikaa "rajattomasti". Useimmilla figupeliharrastajilla asiat eivät ole näin, ikävä kyllä.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”