Sekalaisia Huhuja (mm. 4th Edition & SM)
- The Captain
- Valvoja
On paljon muutakin, jota siinä ei mainittu (saavatko terminaattorit yms. stationaryt yhä assaltoida eri kohdetta; pinnaavatko fearlessit ajopelin tuhoutuessa; joutuvatko "automatically passes all Ld-checks -yksiköt testaamaan screenin läpi ampuessaan, jne.), joten ei kannata vielä tehdä kovin hätäisiä johtopäätöksiä.
Pahimmat epäkohdat, eli screenin poistuminen ja assaultin kielto näköjään jäivät voimaan. Eldarit (etenkin Biel-tan) kai tuosta eniten kärsivät, kun dark reapereita ei enää voi screenata, ja Serpentistä tuli turha. Toisaalta genestealereita voi ehkä jopa käyttää joskus, kun niitä ei automaattisesti saa ampua gaunttihärdellin takaa (vain keskimäärin 5/6:sta).
Odotan uusien sääntöjen ilmestymistä, ennen kuin lähden hyppimään tasajalkaa (riemusta eli raivosta).
Pahimmat epäkohdat, eli screenin poistuminen ja assaultin kielto näköjään jäivät voimaan. Eldarit (etenkin Biel-tan) kai tuosta eniten kärsivät, kun dark reapereita ei enää voi screenata, ja Serpentistä tuli turha. Toisaalta genestealereita voi ehkä jopa käyttää joskus, kun niitä ei automaattisesti saa ampua gaunttihärdellin takaa (vain keskimäärin 5/6:sta).
Odotan uusien sääntöjen ilmestymistä, ennen kuin lähden hyppimään tasajalkaa (riemusta eli raivosta).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Henri Ketonen
Mielipide
Minua enemmän harmittaa kun ajoneuvot voivat (vielä) ampua mitä haluavat. Jotenkin haluaisin nähdä sen kun IG:n Leman Russin jantterit ampuu häpäpäissään lähestyvää gaunttilaumaa kun vähän kauempana on genuja...The Captain kirjoitti:On paljon muutakin, jota siinä ei mainittu (saavatko terminaattorit yms. stationaryt yhä assaltoida eri kohdetta; pinnaavatko fearlessit ajopelin tuhoutuessa; joutuvatko "automatically passes all Ld-checks -yksiköt testaamaan screenin läpi ampuessaan, jne.), joten ei kannata vielä tehdä kovin hätäisiä johtopäätöksiä.
Sääntömuutoksessa on puolensa. Viime edikassa pärjäsi turhan helposti sellaisella armeijalla, jossa oli pari screeni yksikköä ja loput pelkkää tykistöä.Pahimmat epäkohdat, eli screenin poistuminen
Jos pelkää liikaa sitä että Heavy Weapon tiimi kuolee, niin voihan sen laittaa vaikka uusiin superraunioihin istumaan.
Ainoa asia mistä olen hieman skeptinen on "kaikki pakoonjuoksijat kuolevat" -sääntö. On hyvä, että lähitaistelu ei ole enää pelkkä suoja vastustajan tulitusta vastaan. Mutta toisaalta säänöstä tulee elävästi WHFB meleen...
Re: Mielipide
*etsii IG codexistansa vaihtoehtoa ostaa raunioita kentälle*. Kas. Eipä löydy. Eli millä ilveellä takaat moisten raunioiden paikkalla oloa? Johan menee epäuskottavaksi ilveilyksi jos voit taata moisen olemisen 100% varmasti deployment alueellasi. Tuo siis kotona. Turnauksessa ajatus raunioiden käytöstä olisi lähinnä hyvä vitsi. Sen verran harvoin niitä on sopivassa kohdassa.Tanan kirjoitti:Jos pelkää liikaa sitä että Heavy Weapon tiimi kuolee, niin voihan sen laittaa vaikka uusiin superraunioihin istumaan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Amazing Slug
Jätetään tneva82 ajattelemaan laatikkonsa sisäpuolelle ja ollaan me muut fiksuja ja filmaattisia:tneva82 kirjoitti: Eli millä ilveellä takaat moisten raunioiden paikkalla oloa?
Rakennetaan monia uskomattoman loistokkaita maastokappaleita, jotka ovat rakennuksia ja raunioita. Sitten lainataan niitä turnauksen järjestäjille. Moniko järjestä kieltäytyisi? Johan tuosta maaston vähyydestä ja yksipuolisuudesta on valiteltu iät ja ajat.
Presto! Pelikentiltä löytyy 4+ coveria!
Eli maaston muodostamisessa logiikka hiiteen ja raunioita kentälle raunioiden takia...Amazing Slug kirjoitti:Rakennetaan monia uskomattoman loistokkaita maastokappaleita, jotka ovat rakennuksia ja raunioita. Sitten lainataan niitä turnauksen järjestäjille. Moniko järjestä kieltäytyisi? Johan tuosta maaston vähyydestä ja yksipuolisuudesta on valiteltu iät ja ajat.
Jos pelaaja voi TAATA itsellensä sopivan maaston(raunioita deployment zonelle kun sitä haluaa) on maaston kentälle laitto systeemissä automaattisesti vikaa. Ihan yhtä hullua kuin jos voi taata fantasy battlessa itsellensä sopivaan paikkaan kukkulan sotakoneillensa. Kumpaakin pitäisi välttää tai kummassakaan maastossa ei ole mitään järkeä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ei kai kukaan ollutkaan takaamassa mitään? Eihän siinä nyt järkeä ole.
Ylipäätään enemmän maaston käyttöä tuossa nyt on tarkoitettu varmaankin?
Ylipäätään enemmän maaston käyttöä tuossa nyt on tarkoitettu varmaankin?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Deetwo kirjoitti:Ei kai kukaan ollutkaan takaamassa mitään? Eihän siinä nyt järkeä ole.
Tanan kirjoitti:Jos pelkää liikaa sitä että Heavy Weapon tiimi kuolee, niin voihan sen laittaa vaikka uusiin superraunioihin istumaan.
Armored Comapany tekemässä paluun?
Online Storen Armored Company-dealit saattavat paljastaa jotain tulevasta. (Crush and Grind-doctoriini kuullostaa hauskalta, mitähän se tekee?)
Online Storen Armored Company-dealit saattavat paljastaa jotain tulevasta. (Crush and Grind-doctoriini kuullostaa hauskalta, mitähän se tekee?)
Jee tankkeja! Jos olisi rahaa niin tuota mä keräisin...Ari kirjoitti:Armored Comapany tekemässä paluun?
No ostampa sitten vaan paljon tankkeja jostain halvalla...
Muutes paljon säästäisi rahaa tuossa ekassa diiliissä niinkuin euroissa?
- Henri Ketonen
HC. Siinä armeija jolle häviäisin luultavasti aina, kunnei tankintuhovoimaan ole oikein jaksettu panostaa. Mutta hienolta armeijalta näyttää.Ari kirjoitti:Armored Comapany tekemässä paluun?
zqmfgb
Pari Plasma pistooli siihen squadiin, ammutaan ennen kuin chargataan ja saadaan silti sama määrä attackeja. Fisti saa lyödä vaikka hän ei pääsis heti base-to-base:iin. Ostat DA Vet.kessulle Stubborn, niin squadi ei juokse pakoon vaikka vastustaja voittaisikin! Niistä tulee kyllä hyviä!Ukkosleka kirjoitti:Kyynel, assalut squad on edelleen turha...
Kysymysmerkki!
Miten pitkälle Jump packit tätänykyään juoksevat pakoon?!
I + D6" vai I + 2D6"???
Jos ensimmäinen, pojat vähän huononi taas...
Fearless = passaa automaattisesti kaikki Morale JA Pinning testit (Chaoc Codexin + Q&A:n mukaan)The Captain kirjoitti:On paljon muutakin, jota siinä ei mainittu; pinnaavatko fearlessit ajopelin tuhoutuessa...
Automatically pinned = epäonnistuu automaattisesti Pinning testin
, kuitenkin tähän menessä ollaan nähty että Fearless on ollut "vahvempi" kuin muut säännöt... Odotamme innolla!
- Henri Ketonen
- Amazing Slug
Aivan. Lisäksi jokaisen armeijan komentaja yrittää varmasti aloittaa taistelut hyvistä tuliasemista => FB:ssä kenraali sijoittaa tykit kukkulalle ja muut elementit lähettyville, 40K:ssa yritetään saada ampujat suojaan, vaikkapa niihin raunioihin. Harvemmassa skenaariossa vastustaja tupsahtaa esiin tyhjästä. Kyllä niihin on voitu vähän varautua.Ari kirjoitti:Harvemmin niitä sotia soditaan autiomaassa.
Tneva82, älä keksi, että minä olen vaatinut jokaikiselle turnauspöydälle edullisia maastoja ja ampumapaikkoja. Sanoin vain, että niitä voi olla, koska taistelut kehittyvät niiden ympärille.
--- Kaikki pinnautuu automaattisesti, Fearlessit mukaanlukien, kuvastaen sitä että ne joutuu raivaamaan tiensä siitä palavasta ajoneuvonrämästä... Vaikka olisit kuinka peloton, niin se ei auta nostamaan sitä metalliromua niskastasi! =)Samsson kirjoitti:Fearless = passaa automaattisesti kaikki Morale JA Pinning testit (Chaoc Codexin + Q&A:n mukaan)The Captain kirjoitti:On paljon muutakin, jota siinä ei mainittu; pinnaavatko fearlessit ajopelin tuhoutuessa...
Automatically pinned = epäonnistuu automaattisesti Pinning testin
, kuitenkin tähän menessä ollaan nähty että Fearless on ollut "vahvempi" kuin muut säännöt... Odotamme innolla!
Tämä siis huhu siitä miten homma todennäköisesti tulee toimimaan, ja kyllähän tuossa vissi järki on.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
- The Captain
- Valvoja
No jaa, minä en luota huhuihin. En myöskään aio pelata sääntökirja+update preview-yhdistelmällä. En myöskään usko, että GW saisi "vissiä järkeä" combottua millään tavalla peleihinsä.
Odotan pelon ja toivon sekaisena elokuuta ja mietin sitten, rupeanko vaatimaan peliporukassa kolmoseditionin sääntöjä vai siirrynkö tyystin FB:n puolelle.
Odotan pelon ja toivon sekaisena elokuuta ja mietin sitten, rupeanko vaatimaan peliporukassa kolmoseditionin sääntöjä vai siirrynkö tyystin FB:n puolelle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
The Captain kirjoitti:No jaa, minä en luota huhuihin. En myöskään aio pelata sääntökirja+update preview-yhdistelmällä. En myöskään usko, että GW saisi "vissiä järkeä" combottua millään tavalla peleihinsä.
Ei se sääntömuutos nyt noin suuri voi olla että jättää koko pelin tyystin. Maalaisjärkeä ei GW:n peleissä tule koskaan olemaan, joten suhteellisen vähän on väliä miten tätä satupeliä pelataan. Vai onko se todellakin niin iso muutos?
Update+previewillä en itsekään aio pelata sillä liian monta asiaa jää siinäkin epäselväksi, nykyisetkin säännöt ovat kelvanneet. Ja uusi kirja ilmestyy jo syksyllä.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ja koska niiden olemassa oloon ei voi luottaa(ellei sitten maaston tekijältä ole järki täysin lähtenyt) ei niihin voi tukeutua sanoessa että kyllä heavy weapon squadit viellä kestää. Niihin ei voi luottaa=heavy weapon squadit turhia. Kalliita, 6 T3 5+ save ukkoa joita voi ampua käytännössä miten lystää=turha squadi.Amazing Slug kirjoitti:Tneva82, älä keksi, että minä olen vaatinut jokaikiselle turnauspöydälle edullisia maastoja ja ampumapaikkoja. Sanoin vain, että niitä voi olla, koska taistelut kehittyvät niiden ympärille.