Tyranid vs Tau neuvoja kaivataan?
--- Siten että jätät Termagauntit ottamatta, ja luot Mutable Genus-säännöillä Spinegauntit (Gaunt + SFist) joita otat niin paljon kuin raaskit.Lepoula kirjoitti:Miten ne voi korvata niillä? En oo viel kertaakaa otellu mut oisin kiitollinen jos joku kertoisi. Onks se mutaatot, vai?Termagantit voi korvata spinegaunteilla: halvempia ja parempia.
Peruslistoihin (1k - 1.5k) kannattaa ottaa vähintään kaksi laumaa hyppiviä closisgauntteja, halpamassaksi yksi lauma Spinegauntteja.
Kerrataanpa nyt samantien:
Mutations, Tyranid Codex p37. Näillä säännöillä luodaan yksittäisiä mutantteja olemassaoleviin ryhmiin.
Mutable Genus, Codex p38-40. Näillä säännöillä luodaan kokonaan uusia lajeja, esim. Spinegaunt.
Ei kannata sekoittaa...
Mitä Tauhin vielä tulee, niin Biovoret Poisonmiinoilla pistävät Firewarrioreita ja Krootteja ihan kiitettävästi matalaksi. Parempi niitä on ensin tappaa kantamalta kuin katsoa kuinka Gaunttia kuolee pulssituleen... ^-^;
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Autowoundeja ja lisäpenetraatiota vehiclejä vastaanJake kirjoitti:Vähän off-topic, mutta mitä hyötyä noista rending claweista oikein on kun kaikki puhuu niistä silleen kunnioittaen? Vaikka kerään nidejä niin en ole koskaan tullut ajatelleeksi tota
EDIT: dih
Viimeksi muokannut Deetwo, Pe 04.06.2004 20:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Kaikella kunnioituksella, Deetwo, mutta kun joku joka sanoo pelaavansa Tyranideillä vastaisuudessa kysyy jotain tämmöistä, niin vastataan viittauksella kodeksin sivuun jolta kyseiset säännöt löytyvät...
Saavat ihan itse päätellä sitten mikä niissä on niin hienoa!
Tai vastataan ympäripyöreästi että voivat olla hyvinkin tehokkaita korkeita panssareita ja ajoneuvoja vastaan...
Saavat ihan itse päätellä sitten mikä niissä on niin hienoa!
Tai vastataan ympäripyöreästi että voivat olla hyvinkin tehokkaita korkeita panssareita ja ajoneuvoja vastaan...
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Hive Tyranthan ei saa S7 tai T7. Sen T on aina 6 ja S:n saa nostettuu 6:een.swiftwind kirjoitti:Siipihivetyrant S7T7 ja implant attack on Todella myrkkyä taun suiteille, varsinkin pomoryhmille. Saa ne kiinni eikä multiwoundista ole mitään iloa. Kriisiryhmien aseet ovat tehottomia tyranttia vastaan.
Viitti
-Peace bad, slaughter GOOD-
-Peace bad, slaughter GOOD-
Höpö höpö. Saahan se. Vastaus löytyy codexista.. Aika rajoittavaa vaan kun joutuu elämään neljällä öhkömönkiäis-lajilla. Toisaalta siihen saa carnit, tyrantin, jotain gauntteja ja pakollisena lajina warrioreita (jotka on pakko laskea hive fleetin lajien määrään muistaakseni, mutta ei ottaa mukaan).Viitti kirjoitti:Hive Tyranthan ei saa S7 tai T7. Sen T on aina 6 ja S:n saa nostettuu 6:een.swiftwind kirjoitti:Siipihivetyrant S7T7 ja implant attack on Todella myrkkyä taun suiteille, varsinkin pomoryhmille. Saa ne kiinni eikä multiwoundista ole mitään iloa. Kriisiryhmien aseet ovat tehottomia tyranttia vastaan.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Miksi ihmeessä ottaisi warrioreja specielistaan kun elitevalinnoissa on myös ah, niin mahtavat lictorit?VJ kirjoitti:pakollisena lajina warrioreita (jotka on pakko laskea hive fleetin lajien määrään muistaakseni, mutta ei ottaa mukaan).
Exeptional size ei kyllä ole todellakaan hyödyn arvoinen.. Tyrantit + carnit + gauntit + biovoret + mahd. lictorit on aika must
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Ota ihan sairaasti gauntteja. Representtaa niitä vaikka pullonkorkeilla. Tee niistä nopeita. Ota niiden lisäksi venom cannoneita niin paljon kuin irtoaa, ja ammu alas kaikki pitsatykit (eli hammerheadit railgunien kanssa) jotta eivät tee emmentaalia gaunttikasoistasi.
Broadsidet & Riisiryhmät tappavat isoja ötöjä, sille ei voi mitään. Meleessä ovat poikkeuksetta niin pahvisia, että nidit jyrsiytyvät läpi. Lictorit ovat turhia skannerien takia, biovoret hyviä koska pääsevät läpi taun yllättävän kovasta haarniskasta ja pistävät fire warriorit kumoon. Ota heavyt täyteen. Älä ota lainkaan genestealereita, ovat tauta vastaan surkeita (kuten kaikkia muitakin ampujia vastaan).
Broadsidet & Riisiryhmät tappavat isoja ötöjä, sille ei voi mitään. Meleessä ovat poikkeuksetta niin pahvisia, että nidit jyrsiytyvät läpi. Lictorit ovat turhia skannerien takia, biovoret hyviä koska pääsevät läpi taun yllättävän kovasta haarniskasta ja pistävät fire warriorit kumoon. Ota heavyt täyteen. Älä ota lainkaan genestealereita, ovat tauta vastaan surkeita (kuten kaikkia muitakin ampujia vastaan).
--- Eipä nyt noinkaan. Ainoastaan suitit pystyvät skannaamaan, ja se tarkoittaa sitä että ne joutuvat olemaan jo turhan lähellä...Ix kirjoitti:Lictorit ovat turhia skannerien takia,
Lictorit murhaavat Tau:ta lähiksessä, niinkuin kaikki muukin, mutta voivat olla myös hyvinkin päteviä syöttejä: kun Lictor tulee esiin maaston suojassa, siinä on Taulla paljon ampumista jos meinaa saada sen tapettua kun ottaa huomioon Lictorien Cover-bonuksen. Jos ampuu, se on tulta pois muista ötöistä, jos ei ammu, se on Lictor kohta FW-squadissa kiinni...
Tuskin tappaa pisteidensä edestä, mutta jo pelkästään se että se pistää vastustajan suunnitelmat sekaisin on usein hyvinkin sen arvoista.
--- Tarkennuksena sanoisin etteivät ole surkeita, lähinnä tarpeettoman tehokkaita. Tau:ta vastaan riittävät Gauntit vallan mainiosti, joten ei kannata 'Stealereihin pisteitä laittaa.Älä ota lainkaan genestealereita, ovat tauta vastaan surkeita.
--- Eli näin suomeksi: Gargoyleja.Multani kirjoitti:siivekkäitä gaunteja jotka sitten hyppivät suojasta suojaan,
Ei kannata alkaa väsäämään siivekkäitä Gauntteja Mutable Genus-säännöillä, niistä ei kerta kaikkiaan saa yhtä hyviä suhteessa pistehintaan.
Ja turha nillittää Gargojen hinnasta, niitä konvertoi helposti muovi-Gaunteista... Yhdestä Gaunt-Boxista saa 8 Gargoyleä, 8 Spinegaunttia ja Ripper Swarmin, ja säästyy 15€ verrattuna siihen jos ostaisi 4 blisteriä Gargoyleja!
Tuossa nuo ohjeet englanniksi:
Leaping Gaunt body
Scything Talons
Fleshborer
Greenstuff
Flying Stand
Model the wings using the ScyTal as the frame and GStuff for the wing membrane.
Glue the wings on the back and the FBorer in the arm sockets.
Model Bioplasma by sticking a bit of GStuff in the mouth.
Paint it and glue on the flying stand, and You have a plastic Gargoyle!
Genestealerit ovat äärimmäisen turhia.
Maksavat todella paljon, mutta kuolevat taun laakeihin 3+:lla eivätkä saa edes armor savea ottaa siitä.
Sen lisäksi ovat niin hitaita että eivät pääse meleeseen ennen vuoroa 4-5.
Lictoreista sinulla oli pari hyvää pointtia, mutta olen yhä sitä mieltä että on uhkapeliä käyttää niitä tauta vastaan. Paremmin pisteesi olisivat turvassa nopeissa gaunteissa (vaikkapa gargoyleissä, hormagaunteissa tai mutatoiduissa spinegaunteissa jotka ovat halpoja)
Maksavat todella paljon, mutta kuolevat taun laakeihin 3+:lla eivätkä saa edes armor savea ottaa siitä.
Lictoreista sinulla oli pari hyvää pointtia, mutta olen yhä sitä mieltä että on uhkapeliä käyttää niitä tauta vastaan. Paremmin pisteesi olisivat turvassa nopeissa gaunteissa (vaikkapa gargoyleissä, hormagaunteissa tai mutatoiduissa spinegaunteissa jotka ovat halpoja)
--- Tämähän on 'Stealereiden ongelma kaikkea muutakin vastaan... Mutta sen ohi yleensä pääsee pitämällä ne maaston takana pois LOS:ista kunnes Gauntit ovat sitoneet vihollisen.Ix kirjoitti:Genestealerit ovat äärimmäisen turhia.
Tämän jälkeen ainoa ongelma onkin että 'Stealerit vain ovat tarpeettoman tehokkaita Tau:ta vastaan, fiksumpaa vain lisätä Gaunttien määrää. =)
--- Mutta Lictorit ovat hauskoja!Lictoreista sinulla oli pari hyvää pointtia, mutta olen yhä sitä mieltä että on uhkapeliä käyttää niitä tauta vastaan. Paremmin pisteesi olisivat turvassa nopeissa gaunteissa (vaikkapa gargoyleissä, hormagaunteissa tai mutatoiduissa spinegaunteissa jotka ovat halpoja)
Riippuu siis siitä haluaako "Melko-varmasti-jyrää"-listan vai hiukan monipuolisemman ja silti voittomahdollisuudet omaavan listan.
Kaikille ötököille löytyy käyttönsä, jotkin vaan ovat tehokkaampia suhteessa pisteisiinsä... Jolloin on täysin pelaajasta kiinni sattuuko pitämään jostain ötökästä vai ei. B)