Saako terminaattorien puvun pois

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Jeps, taitaa olla ihan GW taholta sanottu, että örkkien WS ei suoraan kuvasta sitä, miten hienosti ne aseitaan käyttelevät. Ainoastaan sitä, miten tehokkaasti ne niitä käyttävät. Eli WS/S/I/A on hyvin abstrakti kuvaus taidoista, ei missään nimessä niin, että örkki heiluttaa choppaa yhtä taidokkaasti kuin banshe miekkaansa. Satuttamisen todennäköisyys suhteessa aikaan vain on sama. (Voit vaikka ajatella, että banshee tekee yhden taidokkaan piston, kun aika on oikea. Örkki riehuu, huutaa, huitoo ja mekastaa koko ajan. Molempien lopputulos vain on sääntöteknisesti katsoen sama.

Samaan sääntähassuutteen menevät myös örkkien chopat, jotka jonkun fluffin mukaan painavat yli 100kg. Kuitenkni örkki (jolla on sääntöteknisesti sama Strenght kuin perus IG sotilaalla) voi huitoa moisella yhtä kättä käyttäen, ja vieläpä varsin vikkelästi. Vielä hurjempaa on, että Armageddonin ork hunter IG voi myös huitoa näillä...

Noh, siinäpä örkki OT:lle vastausta... Tuo power-/termyarmour taitaakin jo olla melkolailla loppuun käsitelty.

Ja fakta on, että massaero on tapellessa varsin paljon eduksi, kun nyt sekin tähän mukaan vedettiin. Tosin se ninja ei varmaan kohtaisi sitä merikarhua sen merikarhun ehdoilla kuitenkaan, joten eiköhän lopputulos olisi yksi kuollut merikarhu jossain pimeällä kujalla... (Rehellisessä aseettomassa tappelussa pistäisin kyllä rahani sille karhulle, olettaen että sillä tosiaan on aktiivista tappelukokemusta 30v ajalta.)
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Jep, ei kannata kattoa liikaa statseja. Khornen greater daemonilla on viisi atakkia, vaikea uskoa että semmoinen lihakasa huitoo viisi kertaa nopeammin kun perus-ihminen - ennemminkin se tekee muutaman väkivaltaisen huitaisun jossa monta vihollista kaatuu samalla. Kun taas toisaalta jonkun eldar-miekkailuvirtuooson atakkien määrä voi olla flufillisesti tarkempi.
Zebala

Viesti Kirjoittaja Zebala »

Ainakin LOTR aseet ja armeijat kirjassa lukee että örkit ovat vähän niin kuin haltioita(oikeastaan ne on tehty haltioista, niiden irvikuvaksi)joten ne elävät loputtomasti ellei niitä tapeta.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

no se on LOTR...
nyt puhutaan WH40Ksta...

Edit: selvennys....
Viimeksi muokannut daider, Ke 14.07.2004 07:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

daider kirjoitti: nyt puhutaan WHsta...
...eiku 40k:sta :p
(jonka örkit oikeasti eroavat radikaalisti FB:n serkuistaan)
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Olen aina ihmetellyt, onko elffeillä fantasiassa jotain yhteyksiä Eldariin???
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
ankara halla
Valvoja

Kauan kauan sitten, GW:n pelien ollessa nuoria, FB ja 40k universumit olivat yhteisiä ja näiden rodutkin olivat kopioita toisistaan.

Myöhemmin GW kuitenkin päätti erotaa pelit toisistaan ja kehittää kummankin pelin roduille omaa taustatarinaansa joka erotti nämä kaksi universumia toisistaan.

Eli siis ei ole :)
Battousai

Oliko siis old-world joku planeetta 40k universumissa mutta ei enää? Ainakin Chaos ja Old Onit kytkevät nämä kaksi maailmaa yhteen vieläkin.
ankara halla
Valvoja

Monet muutkin asiat kytkevät ne toisiinsa.

Sitä, mikä tai missä old-world oli, ei koskaan selvennetty mutta vahvana ajatuksena oli joku primitiivinen ihmisten (ja muidenkin rotujen) asuttama maailma joka sattui jäämään eye-of Terroriin Slaaneshin synnyn yhteydessä mutta joka ei kuitenkaan, syystä tai toisesta (nykyfluffin mukaan järkevimmin lähinnä siis Slannien ja Old onien ponnisteluista, siihen aikaan ei moisista juurikaan puhuttu) ei korruptoitunut kokonaan vaan vain osittain.

Kuitenkin näinä päivinä GW on tehnyt niin ison pesäeron FB:n ja 40k:n universumien välille, että on selvää, ettei näillä ole muuta tekemistä keskenään kuin, että sattuvat olemaan GW:n pelejä :)
Battousai

Aika tyhmää, old-world olisi hyvin mahtunut 40k:hon.
ankara halla
Valvoja

En ole muuten yhtään eri mieltä ;)
Sir Finlander

Viesti Kirjoittaja Sir Finlander »

SIIS TÄH!? ai että se Greater Daemon of Knorne jonka ARchaon (no jotenkin tolleen) voitti ei ole se sama joka rällästää Chaos Space Marineitten kanssa. Ja sama juttu pätee kans niihin neljään kaaoksen jumalaan... olen hämilläni :|
>
daider
Viesti:

mistä sen tietää onko se sama daemoni... Kaaoksen Jumalat ovat ovelia...

kyseessä on kaksi rinnakkaistodellisuutta joissa sattumalta (yeah right ) on samoja elementtejä...
silleen...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Jep, tai kaksi eri peliä, joihin on sovitettu samat elementit, koska miksi turhaan keksiä samat asiat uudelleen, mutta eri nimisinä? (Kun kerran oma (ostettu) copyright niille on.)

Ja joku kaaos nyt muutenkin on vähän liian tärkeä palanen fluffia uudelleen kirjoitettavaksi siinä kohtaa, kun pelit päätettiin erottaa toisistaan.
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

Greater demonit ovat ihan erilaisia, koska FB:ssä ei haittaa että menee 600 pistettä yhteen tyyppiin.
4oK:ssa taas haittaa, kiitos demolisher cannoneitten.(sun muiden.)
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

Necron Codexissa vihjaillaan mahdolliseen peliscenaarioon jossa Necronit saapuvat primitiiviseen maailmaan tuhoamaan Old Onejen selvinneitä palvelijoita (Slannit) ja Eldarit jotka ovat WH40k roduista parhaiten selvillä Necron & Old One -tilanteesta tulevat estämään tätä.
Vaatii hieman house ruletusta mutta scenaariossa olisi siis Necronit, Eldarit ja Lizardmenit vastakkain jossainpäin Lustriaa...
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Darkki

Viesti Kirjoittaja Darkki »

Tanan kirjoitti: Örkit ovat tyhmiä, mutta ovat olleet koko pienen ikänsä oikeissa kuolemaanvaarallisissa taisteluissa. Siinä on pakko kehittyä jonkinlaista silmää, miten kannataa liikkua ja lyödä vastustajaa.
Örkit ei suinkaan ole tyhmiä.. tavallaan. ne saavat kaiken älynsä siinä vaiheessa kun syntyvät.. warbossit, jotka ovat eläneet pitkään ovat älykkäämpiä.. jos joku örkkibossi saisi elää 600/1000 vuotta, hänen älynsä olisi luultavasti kymmenen kertaa perusihmisen älyä.. örkkimittapuun mukaan :D
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Minun näkökulma.

Eikös jokainen Eldarien yksikkö ole siviili? Siviilit eivät minun mukaan ole hirveitä petoja, jotka silppuvat vihulaisia nauraen hysteerisesti (tulee Deldarit mieleen)

Örlit on syntyneitä petoja. Squikkeja mettästetään jo kun ollaan polven korkuisia. Örkithän lyövät muillakin kuin Sluggallaan, voi pistoolilla huidotaan. Vaikka pelillisesti Voima näyttääkin alhasta, sen voi tulkita ettei ögyri tajua, että löy sluggan väärällä päällä jne.
daider
Viesti:

Ruhaga: taidan viikonloppuna ostaa pullon absinttiä ja katsoa jos saisin sinun viestistäsi paremmin selvää :-)

Kaikki Eldarit eivät ole siviileitä. Aspect-warriorit ovat ihan puhtaita sotureita. Perus Guardianit ovat nostoväkeä, eli siiviileitä jotka on kutsuttu aseisiin.
Ja kannattaa muistaa että monet maailmanhistorian pahimmista tappajista ovat olleet siiviileitä. Eikö sinun mielestäsi Deldareilla ole siiviileitä?

Orkki-kommenttiisi en kommentoi sillä en saa selvää mitä ajat takaa....
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

daider kirjoitti:Orkki-kommenttiisi en kommentoi sillä en saa selvää mitä ajat takaa....
Taitaa tarkoittaa että örkin S on "vain" 3, koska he eivät ole tarpeeksi "älykkäitä" olemaan tehokkaimmillaan; esim. huitovat vain Sluggan perällä, ja yleisesti rähisevät enemmän kuin taistelevat. Tehokkuus puuttuu, mutta raaka voima löytyy. Ekstrapoloiden, oletan että Ruhanga viittaisi siihen, että jos örkit osaisivat olla tehokkaimmillaan ("cutting-edge warrior", eikä vain "raakaa lihasta"), S voisi olla korkeampi.

Onhan sekin näkökulma; tällaiset asiat olisi hyvä ottaa mukaan oletuksiinsa. Muuten WH40K muuttuu todella epärealistiseksi ekstrapolointineen ja pelkistyksillään.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Historia”