finfoam

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Naula kirjoitti:eikös siitä saa hyvin muotoiltua kukkuloita?

Joo pitää sitten rautakauppaan mennä kysymään sitä. Siis kysynkö vaan finfoamia vai onko sille jokin toinen nimi joku 'vaahtomuoviilmarakkulatiiviste'?.
ne myy sieltä vain semmoisia isoja paaluja. ja ne maksaa paljon.
itse olen yrittänyt.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Naula

Viesti Kirjoittaja Naula »

no en kyllä mitään paaluja tarvii, enkä paljoo rupee maksamaan, tää homma tais tyssätä tähän.
whatthefuckdoiwantwhitacaravanthatgotsnofuckingwheels?
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Raksoilla kannattaa käydä kyselemässä. Normaali työmaalla on jokunen nippu finnfoamia ja suht herkästi murjoutuvana materiaalina voin olettaa roskissa olevan sitä fogumaastoksi sopivana määränä.

Rautakaupat myyvät levyinä tai levynippuina.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Monoliitti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monoliitti »

finnfoamia saa siis ilmaiseksi, samoin hukkaheitteillä olevia solimate paloja(solimate on kestävämpää kuin finnfoam, mutta finnfoamia on helpompi käyttää)..

finnfoam ja 2 vaneripalaa(sen kokoista kuoin tarvit alustaasi)..

liimaa kuumaliimalla tai ihan erikeeperillä ne 2vaneria kiinni toisiinsa..

muotoile finnfoam tai solimate eristeestä kukkuloita (styroksileikkuri, kysele vaikka k-raudasta tai rautiasta) hinta noin 22€eli leikkurilla muotoile..
nyt on muodot valmiit, maalaa ja tee loput..
Täällä taas pitkän tauon jälkeen!
Heh.. Olipas huono juttu..
40k on nyt enää tyhmä muisto, FB otti vallan!!
Monoliitti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monoliitti »

eli siis ylimääräiset palat saa ilmaiseksi..

µµvirheenkorjausµµ
Täällä taas pitkän tauon jälkeen!
Heh.. Olipas huono juttu..
40k on nyt enää tyhmä muisto, FB otti vallan!!
Naula

Viesti Kirjoittaja Naula »

ok, kiitti.
whatthefuckdoiwantwhitacaravanthatgotsnofuckingwheels?
Atuan

Viesti Kirjoittaja Atuan »

Ja, pah! Solimate ei maksa yhtään enempää kuin Finnfoam, kuhan osaa etsiä oikeista paikoista... Ostin Helsingin Metallista ja Raudasta n. 30mm x 3000mm x 700mm kokosen Solimate levyn eikä maksanu kun ~9€ ja sit sieltä sai ilmaseks semmosii paksui välipaloja... Ja sitä ei oo yhtää vaikee leikata mattopuukolla, ellei puukko satu olemaan tylsä. ;)
j.s.r

Viesti Kirjoittaja j.s.r »

Minä ostin juuri vähän aika sitten tuollaisen finnfoam levyn jotain 30mm x 600mm x 2400mm kokoisen palan ja maksoi sellaiset 8 euroa. Ja sitten kuljetus vinkki: Osta tuote, lähde polkemaan tyytyväisenä polkupyörälläsi kotia kohti toinen käsi levystä kiinni pitäen ja varmista että on vastatuuli ja kova sellainen ja ei pieni sadekkaan ole pahaksi. Minä tein näin ja matkaa oli jotain 1 km ja kyllä oli hauskaa! Toimii!! :)
Alkoholi on elämäntapa!
Alkoholi on minun elämäntapani!

Homer J Simpson
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Höh? Edelliset finnfoam levyt (240 cm x 60 cm x 5 cm) maksoivat alle 5 euroa levyltä.
Tilavuus: 72000 cm3. Tuo Atuanin mainitsema Solimate levy maksoi siis lähes tuplaten ja tilavuutta on selvästi vähemmän eli 63000 cm3... vai ei ole kalliimpaa !!

Oleellista ei toisaalta ole se, paljonko tuo levy maksaa... se on itse asiassa ihan samantekevää koska jo yhdestä levystä tekee aikasten monta kukkulaa. Kyllä ainakin Turun rautakaupoista tms. saa ostaa vaikka ihan yhden levyn kerrallaan. Niitä ei todellakaan tarvitse ruveta ostamaan "paaluina". Siitä vaan ostamaan !!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”