Musta numenorilainen
Hyvin, sillä tämä on asiallista.
Mutta Gandalfhan ei tosiaan saanut Keski-maahan kaikkia voimiaan, muutenhan hän olisi Sauronin tasoinen täsmälleen.
Hänet oli sidottu siihen hahmoon.
Gil-galad tosiaan tarvitsisi ne 3 Fatea!
Mutta Gandalfhan ei tosiaan saanut Keski-maahan kaikkia voimiaan, muutenhan hän olisi Sauronin tasoinen täsmälleen.
Hänet oli sidottu siihen hahmoon.
Gil-galad tosiaan tarvitsisi ne 3 Fatea!
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Toisaalta Captain Boromir ja Averren ovat oikeassa sillä Gandalf Harmaalla on "vain" Strength 4. Joten Urukki strength vitosella pieksisi tätä miten haluaa. Noh ehkä annamme asian olla ja pistämme S5:n Gandalfin jumalallisuuden nimiin.
Edit: Noh jos Gillu saisi nuo 3 fatea, niin hänestä tulisi aika ylivoimainen. Tietysti hänen pitäisikin olla sellainen, mutta se rikkoisi aika kovasti tämän pelin tasapainon. Tai ajatelkaa nyt Mordor troll chieftainkin tarvitsee vähintään nelosen jotta voi haavoittaa Gillua (kilven kanssa vitosen). Tätä ennen tämän pitäisi vielä heittää paremmat tulokset kuin Gillu. Molemmilla kolme noppaa, mutta Gillulla mahtia kolme ja trollilla kaksi. Jos gillu saa kolmosen niin hän on varma voittaja jos kaikki mahdit on jäljellä ´ja jos pelaaja tahtoo ne käyttää. Ehkä Gillu ansaitsisi nuo Kohtalot, mutta siinä voisi mennä pahis pelaajan hermot moneen kertaan kun tätä yrittäisi löylyttää.[/quote]
Edit: Noh jos Gillu saisi nuo 3 fatea, niin hänestä tulisi aika ylivoimainen. Tietysti hänen pitäisikin olla sellainen, mutta se rikkoisi aika kovasti tämän pelin tasapainon. Tai ajatelkaa nyt Mordor troll chieftainkin tarvitsee vähintään nelosen jotta voi haavoittaa Gillua (kilven kanssa vitosen). Tätä ennen tämän pitäisi vielä heittää paremmat tulokset kuin Gillu. Molemmilla kolme noppaa, mutta Gillulla mahtia kolme ja trollilla kaksi. Jos gillu saa kolmosen niin hän on varma voittaja jos kaikki mahdit on jäljellä ´ja jos pelaaja tahtoo ne käyttää. Ehkä Gillu ansaitsisi nuo Kohtalot, mutta siinä voisi mennä pahis pelaajan hermot moneen kertaan kun tätä yrittäisi löylyttää.[/quote]
Lalalaa
-
sampakoski
No tuo Gandalf on mielestäni hieman ylihinnoteltu pisteissä... sillä siitä ei saa pistemäärän mukasia tehoja... Ja tuo Gandalffin lähitaistelu taidot on mielestäni ali arvioitu kun kirjassa ja elokuvassa mänttäs porukkaa vaikka kuinka..ja Gandalf sanoi itse olen Gandalf Valkoinen, mutta Musta on yhä mahtavampi... eli hän oli sauronin jäkeen keskimaan voimakkain olento... Eli Gandalffin lähis taitoja pitäis parantaa, jotta vastais elokuvassa ja kirjassa annettua kuvaa... Ja tuosta Elrondista jota olette parantamassa olen samaa mieltä että sitä pitäs parantaa...
O Elbereth! Githoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.
Eikös kuulostaisi hyvältä, jos olisi vaikka Gandalffilla jonain special rulena, että vastustajat laskettaisiin daggereille varustetuiksi. Tällöin mikään urukki sotilas ei pääsisi tekemään vahinkoa kamalan helpolla ja Gandalffilla olisi mahdollisuus voittaa mättöjä Balrogia vastaan. (Äsken testasin, G sai yhden haavan Balrogiin, mutta kuoli seuraavalla vuorolla, kun Balrog heitti G:hen 6 haavaa kerta heitolla)
-
sampakoski
Ei se kovin hyvä olis...Mieluummin 1-2a lisää ja ehkä f6 kuulostais paremmalta... silloin ei urukit pääsisi myöskään tekemään vahinkoa... Ja tuota Balrogia vastaan voisi olla joku special rule...Captain Boromir kirjoitti:Eikös kuulostaisi hyvältä, jos olisi vaikka Gandalffilla jonain special rulena, että vastustajat laskettaisiin daggereille varustetuiksi. Tällöin mikään urukki sotilas ei pääsisi tekemään vahinkoa kamalan helpolla ja Gandalffilla olisi mahdollisuus voittaa mättöjä Balrogia vastaan. (Äsken testasin, G sai yhden haavan Balrogiin, mutta kuoli seuraavalla vuorolla, kun Balrog heitti G:hen 6 haavaa kerta heitolla)
O Elbereth! Githoniel!
2A ja tuo special rule? Se dagger rule on siinä mielessä toimiva, että silloin Balrog ei voi saada niitä voittokutosia.sampakoski kirjoitti:Ei se kovin hyvä olis...Mieluummin 1-2a lisää ja ehkä f6 kuulostais paremmalta... silloin ei urukit pääsisi myöskään tekemään vahinkoa... Ja tuota Balrogia vastaan voisi olla joku special rule...Captain Boromir kirjoitti:Eikös kuulostaisi hyvältä, jos olisi vaikka Gandalffilla jonain special rulena, että vastustajat laskettaisiin daggereille varustetuiksi. Tällöin mikään urukki sotilas ei pääsisi tekemään vahinkoa kamalan helpolla ja Gandalffilla olisi mahdollisuus voittaa mättöjä Balrogia vastaan. (Äsken testasin, G sai yhden haavan Balrogiin, mutta kuoli seuraavalla vuorolla, kun Balrog heitti G:hen 6 haavaa kerta heitolla)
Mutta ei G siltikään Balrogille pärjäisi...
-
Grand Admiral Prawn
Älä nyt väärin ymmärrä, pois se minusta että sanoisin 3A olevan Elrondille liikaa, kyllä minä Silmarillionini lukeneena tiedän kuka se mies on ja kenen poika (Ancalagon Musta, köh). Tarkoitin vain että Celeborn ei pärjää ollenkaan vertailussa.Averren kirjoitti:Yhdyn mielipiteeseesi muuten, paitsi Elrondin kohdalla.
Eikö Elrondin pidäkin olla mahtava? Nyt hän on alitehoinen.
Elrond on mies, joka on Eärendilin poika. Eärendilin, joka oli Tuorin ja Idrilin poika. Turo oli Huorin, Galdorin pojan poika. Galdor oli Hadorin poika.
Idril taas Turgonin tytär.
Äiti Elwing on Dior Eluchilin ja Nimlothin tytär. Dior oli Berenin ja Luthienin poika. Beren Barahirin poika ja Luthien Thingolin ja Melianin tytär!
Heikoista sukujuurista ei voi syyttää.
Mies haki Eregionin selviytyneet pois ja taisteli Sauronia vastaan siellä.
Hän johti TLA:ssa haltioita Gil-galadin airuena ja kenraalina etulinjasta jokaisessa suuressa taistelussa siellä.
Eli en väittäisi 3A:n olevan liikaa.
Tuosta Gandalfista puhuttaessa on kuitenkin sellainen juttu että vaikka hän tappoi Balrogin, oli hän kuitenkin aikalailla helisemässä kun muutama wargi ja goblini tulee perään (Hobitissa siis). Minun käsittääkseni Gandalfin *ei* kuulu olla megahyvä tappelija, sillä hänet on sidottu ihmisen heikkoon kuoreen. Balrogin kohdatessaan hän sai ikään kuin luvan Valarilta käyttää oikeita voimiaan, koska otuksen ei olisi edes kuulunut olla siellä.
Muistakaa että Gandalfia ja muita Istaria oltiin "kielletty vastaamasta voimaan voimalla" Sauronia vastaan taistellessaan - tämä siksi että heidän tehtävänsä ei ollut niinkään pelastaa Keski-Maata jälleen yhdeltä superpahikselta, kuin opettaa sen asukkaille miten pelastaa itse itsensä, ilman Valarin apua. Muutenhan seuraavan mustan lordin noustessa koko homma olisi pitänyt taas vain aloittaa alusta.
Tästä syystä Manwë ei yksinkertaisesti tullut omassa persoonassaan pistämään Sauronia nekkuun - eihän lapsesta koskaan tule mitään jos sitä aina kannetaan sylissä, sen pitää itse oppia kävelemään! Balrog taas uhkasi pilata koko homman (sillähän ei ollut mitään tekemistä Sauronin kanssa) joten Valar antoivat Gandalfille hetkiseksi poikkeusluvan hoidella mokoma epeli pois päiväjärjestyksestä niin niin että tehtävä Keski-Maan pelastamiseksi voi jatkua suunnitelmien mukaan.
IMHO Gandalfin statit ovat melko lailla sopivat.
Witch King taas...
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
-
Kellokoneisto
No niin, nyt tolle urukki kapun strenan nostolle tuli justiinsa järkeäkin...
Ja, kun Gandalf sanoi, että on toisiksi vahvin, niin valari oli laittanut G:lle kierrosluvunrajoittimen... Eli, vanhan vaarin muotoon, tämän taistelutaidot ja kesto...
Eli, Gandalf ei saa käyttää kaikkia voimiaan, ja näillä lukemilla urukki olisi tasavertainen...
KKEdit: Tai, sitten jätän väittelyn tähän... Alkaa mennä jo niin lapselliseksi...
Ja, kun Gandalf sanoi, että on toisiksi vahvin, niin valari oli laittanut G:lle kierrosluvunrajoittimen... Eli, vanhan vaarin muotoon, tämän taistelutaidot ja kesto...
Eli, Gandalf ei saa käyttää kaikkia voimiaan, ja näillä lukemilla urukki olisi tasavertainen...
KKEdit: Tai, sitten jätän väittelyn tähän... Alkaa mennä jo niin lapselliseksi...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Jaa Balrogin?
Senhän näkee RotK:sta, tai FotR:sta tai mistä vain!
Mutta Thrawn, vertaa Gandalf ja Witch King. WK jotain 140, Gandalf 200! Kumman ottaisit mieluummin, kumpi tulee varmemmin kustannustehokkaaksi?
Itse veikkaan WK:tä, sillä ei kaiken tarvitse onnistua ihan nappiin, mutta WK:n pitäisi olla kyllä parempi. 3 haavaa ja sääntö Flailille, jotka olen laittanut Pelastakaa Èomer topiciin.
Senhän näkee RotK:sta, tai FotR:sta tai mistä vain!
Mutta Thrawn, vertaa Gandalf ja Witch King. WK jotain 140, Gandalf 200! Kumman ottaisit mieluummin, kumpi tulee varmemmin kustannustehokkaaksi?
Itse veikkaan WK:tä, sillä ei kaiken tarvitse onnistua ihan nappiin, mutta WK:n pitäisi olla kyllä parempi. 3 haavaa ja sääntö Flailille, jotka olen laittanut Pelastakaa Èomer topiciin.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
No, G:n WK:n lähistaidot on vähän... *kröhöm*
Leffasahan G liikkuu kuin ninja ja WK:lla on oikeassa kädessä pitkämiekka ja vasemmassa muutaman kymmentä kiloa painava "handweapon". Ja GW sitten päätti että kummallakin on F 5 ja 1 A... Voi elämä...
Leffasahan G liikkuu kuin ninja ja WK:lla on oikeassa kädessä pitkämiekka ja vasemmassa muutaman kymmentä kiloa painava "handweapon". Ja GW sitten päätti että kummallakin on F 5 ja 1 A... Voi elämä...
Viimeksi muokannut tartunta, Ma 09.08.2004 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
HemmiEinari
Tota, sanon taas jotain. Tossa kesken eräisten tarujen kirjassahan mainitaan, että olisi mahdollisuus että Gandalf oisi itse yksi valareista. (eli niistä jumal olennoista, jotka loivat maailman.) Silloin kun gandalffista tuli valkoinen, sehän on vahvempi kuin ykskään nazguleista. Tosin hänellä ei ollut mahdolliksuuksia voittaa noitaruhtinasta, ainakaan suuria. Näin olen kirjasta ymmärtänyt. Olipas taas turha viesti.
Valitan kirotusvirhe, minulla olla paha häiriö muistissa.
No jos ajatellaan niin, että Gandalf oli varmaan ainoa, joka pystyi antamaan Noitakuninkaalle vastuksen magiassa. Kirjassahan kerrottiin Glorfindelin pidätellen yksin viittä Sormusaavetta, tosin en usko, että kuningas oli mukana. En muista siis...
Ja kyllähän Noitakuningas jätti Gandalfin aika sanattomaksi Minas Tirithissä, sekä sauvan palasiksi.
Ja kyllähän Noitakuningas jätti Gandalfin aika sanattomaksi Minas Tirithissä, sekä sauvan palasiksi.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Joskin se oli vain leffassa.
Kirjassa he eivät ehtineet nokikkain. Ja mitä tulee Golrfindeliin, niin hän ajoi WK:n pois Fornostista.
Ja S&F:ssä hypetetään, että Nazgulit uskaltavat kohdata hänet vain, jos he ovat WK:n johtamina.
Mutta sekin on vain hypeä.
Kirjassa anotaan, että edes Glorfindel ja Aragorn eivät olisi voineet pidätellä kaikkia, ellei Elrond olisi avittanut.
Kirjassa he eivät ehtineet nokikkain. Ja mitä tulee Golrfindeliin, niin hän ajoi WK:n pois Fornostista.
Ja S&F:ssä hypetetään, että Nazgulit uskaltavat kohdata hänet vain, jos he ovat WK:n johtamina.
Mutta sekin on vain hypeä.
Kirjassa anotaan, että edes Glorfindel ja Aragorn eivät olisi voineet pidätellä kaikkia, ellei Elrond olisi avittanut.
-
HemmiEinari
Öööh, äläpä tulkitse sanojani mielesi mukaan.HemmiEinari kirjoitti:Siis kirjassa, ei muka Gandalf ja Noitakuningas olleet vastakkain? Jos tätä tarkoitit, niin kyllä olivat.
Minas Tirithissä, porteilla.
Noitakuningas tuli portista, jonka Grond oli rikkonut, kyllä.
Gandalf oli häntä vastassa, kyllä.
He vaihtoivat sanasen, mutta silloin soivat Rohanilaisten torvet, ja noitakuningas lähti kohtaamaan uutta uhkaa.
Olen Tolkienini lukenut.
Siis Gandalf yksi valareista? Tuota en kyllä usko, tai aika monessa kirjassa kyllä mainitaan Gandalfin olleen maya, mikö hän olikin, mutten koskaan ole kuullut että hän olisi valar. Ainakin Tolkienin maailmassa luettelaan valarit eikä siinä Gandalfia mainita.HemmiEinari kirjoitti:Tota, sanon taas jotain. Tossa kesken eräisten tarujen kirjassahan mainitaan, että olisi mahdollisuus että Gandalf oisi itse yksi valareista. (eli niistä jumal olennoista, jotka loivat maailman.) Silloin kun gandalffista tuli valkoinen, sehän on vahvempi kuin ykskään nazguleista. Tosin hänellä ei ollut mahdolliksuuksia voittaa noitaruhtinasta, ainakaan suuria. Näin olen kirjasta ymmärtänyt. Olipas taas turha viesti.
Lalalaa
tolkienin mailma on kyllä aika surkea kirja mutta siis ei gandalf ole mikään valareita koska kaikki valarit jotka keskimaahan saapui luetellaan silmarilionin alku selityksissä muistaakseeni 1-3 kappaleen aikana..... ja myös monessa kirjassa mainitään selvästi gandalfin olevan istari eli maya... ja periaatteessa gandalf oli jo sormus aaveita vahvempi harmaana mutta noitakuningasta hän ei voinnut tapaa sen ennustuksen takia joka määräsi ettei yksikään elävä mies voisi sitä tappaa.... näin itse olen ymmärtänyt