Eldar Codex

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
The Black Swordsman

Viesti Kirjoittaja The Black Swordsman »

Eldar codexin on armottomasti jäämässä uusien ja kiiltävien codexien tyyliin Necron, CSM ja Tau jalkoihin ja toivoisin että pääsisimme takaisin peliin täysillä.
Eikös vähän kaikki "vanhat" codexit ole jäämässä noiden uusien kiiltävien codexin jalkoihin.

Ainakin SM codexi on pelkkä ohut mainoslehtinen noiden uusien codexien rinnalla, itse ainakin maksaisin ilomielin pari euroa lisää SM codexista missä olisi reilusti enemmän fluffia ja uusia kuvia yms kivaa.

Olisi myös ihan hienoa idea että ne "Big 4" chapteria saisivat sellaisen codexin että ei tarvitsis hankkia Codex Space Marinesia erikseen
tottakai fluffit sun muut IAt mukaan :D
[/i]
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

The Black Swordsman kirjoitti:Ainakin SM codexi on pelkkä ohut mainoslehtinen noiden uusien codexien rinnalla, itse ainakin maksaisin ilomielin pari euroa lisää SM codexista missä olisi reilusti enemmän fluffia ja uusia kuvia yms kivaa.
Kyllä se fluffia kaipaisi, muttei Codex: Space Marines ole mitenkään jälkeenjäänyt (todistettuna sillä etteivät Taut eivätkä Necronit pystyneet hievauttamaan Space Marineiden 50% osuuden pelaajista). Keisarin Parhaat ovat yhtä kovia kuin ilmestyessäänkin, koska lista on tasaisempi kuin vedenpinta fyysikon vesilasissa... :roll:
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Daroc

Viesti Kirjoittaja Daroc »

Aacheron kirjoitti:
The Black Swordsman kirjoitti:Ainakin SM codexi on pelkkä ohut mainoslehtinen noiden uusien codexien rinnalla, itse ainakin maksaisin ilomielin pari euroa lisää SM codexista missä olisi reilusti enemmän fluffia ja uusia kuvia yms kivaa.
Kyllä se fluffia kaipaisi, muttei Codex: Space Marines ole mitenkään jälkeenjäänyt (todistettuna sillä etteivät Taut eivätkä Necronit pystyneet hievauttamaan Space Marineiden 50% osuuden pelaajista).
Ei se todista mitään muuta kun sen että kaikilla ei ole varaa vaihtaa armeijaa joka kerta kun tulee uusi hieno codexi joka on niin "juusto" että eldaritkin tippuu puusta :wink: .
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Exarchien savesta vielä tällanen juttu:

E+9 aspect warriors porukka ottaa esim 10 woundia. 1 kohdistuu E:hen. Sanotaan että kädetän E-saven ja neljä tavallista. Lopputulos: E+4 kuolee.

Jos exarchilla on vain 4+ save:

Samat 10 woundia. Kehenkään ei kohdisteta. Vaikka kädetän 1-9 savea, niin exarch pysyy hengissä.

Kuka on väittänyt että parempi save antaa paremman suojan? Eri save saattaa antaa mahdollisuuden "targetoida" vet sergeatteja/vast, kunhan kaikkiin majority-tyyppeihin on jaettu ensin wound. Helppoa, jos vastassa on pienehkö squad.

Mielenkiintoinen "etu" tuo parempi save.
Phil Kelly says "No!"
Aacheron
Viesti:

Garoth kirjoitti:Mielenkiintoinen "etu" tuo parempi save.
Niinpä. Eli, näillä perusteluilla olisit parantamassa Exarcheja uudella savella... :roll: Joten vieläkin: Ei.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Garoth
Valvoja

Eli exarchille pitää jättää 3+ save, vaikka se on fluffissa parempi, mutta pelissä huononpi. Hmm... Tehdään tämä sitten tavalla, jota kukaa ei osaa odottaa...

Eli mikä ihme tuo minun ideomani Exacrh Lord on oikein fluffissa? Ovatko nämä jotain kauan Exarchina olleita hemmoja, jotka ovat kehittyneet entisestään? Kukaan ei kuitenkaan ole tämmöisiin vielä historian saatossa törmannyt, ja lisäksi nämä alkavat pahasti muistuttaa Phoenix Lordeja.

Lisäksi olin huonontamassa Exarch-upgradea +1A-tasolle, jolloin fluffissa loistavat Exarchit olisivat jääneet pahasti varjoon.

Entäpä jos ne mitä minä kutsun Exarch Lordeiksi olisivat Exarcheja? Silloin Exarch olisi fluffinsa veroisesti uskomaton taistelija, ja kun siitä tulisi IC, niin Exarch Armour-wargear toimisi fluffissa ja pelissa yhtä hyvin.

Sitten nämä huononnetut Exarchit joita minä olin työntämässä ryhmien johtajiksi voisivat saada arvonimen Aspect Champion tjsp. Upgradena +1A ja saisi valita wargearia (mutta ehkä vain yhden tai ei ollenkaan Exarch powereita). Exarch olisi sitten jotain ihan muuta, mitä laittaa Aspect-squadiin.

Paikkailen sitä tahti omia ideoitani, etten itsekkään pysy mukana, mitä olen ehdottamassa. Yritän tehdä yhteenvedon kohta.

Pari juttua vielä fluffista. Onko oikein ajatella, että Farseer ja Warlock ovat sinällään samantyylisä hahmoja, molemmat ovat aloittaneet seer-kykyjen harjoittelun. Mutta siinä missä Farseer on päättänyt kehtittyä mahtavaksi "velhoksi", Warlock on päättänyt jättää seer-opinnot vähiin ja keskittyä myös taisteluun?

Vielä yksi kysymys: Pitäisikö Avataria saada targetoida, vaikka se 6" päässä omaistaan, kun sillä sitä kokoa löytyy niin paljon? Miksi sitä ei voisi targetoida vapaasti ampumalla? Vaihdossa vähän savea, ettei sitä nyt niin äkkiä ammuttaisi.
Phil Kelly says "No!"
Aacheron
Viesti:

Garoth kirjoitti:Eli exarchille pitää jättää 3+ save, vaikka se on fluffissa parempi, mutta pelissä huononpi. Hmm... Tehdään tämä sitten tavalla, jota kukaa ei osaa odottaa...
No, katsos minä heitän p***at pelillisyydelle jos fluff sanoo toisin. Eli, seurataan fluffia. :roll:
Garoth kirjoitti:Entäpä jos... <paljon tekstiä> ...jotain ihan muuta, mitä laittaa Aspect-squadiin.
Nyt alat keksiä omaa fluffia. "Aspect Championeja" muka... :? Alkavat jo hälytyskellot pikkasen pitää ääntä tukan alla. Eli ei. Exarchit ovat hyviä as-is.
Garoth kirjoitti:Pari juttua vielä fluffista. Onko oikein ajatella, että Farseer ja Warlock ovat sinällään samantyylisä hahmoja, molemmat ovat aloittaneet seer-kykyjen harjoittelun. Mutta siinä missä Farseer on päättänyt kehtittyä mahtavaksi "velhoksi", Warlock on päättänyt jättää seer-opinnot vähiin ja keskittyä myös taisteluun?
On vähän väärin. Vaikka molemmat kulkevat Path of the Seeriä, Warlock on kulkee enemmän Path of the Warrioria. Eli Farseer on "mage", ja Warlock on "paladin" ilman sitä erityistä pyhyyttä.
Garoth kirjoitti:Vielä yksi kysymys: Pitäisikö Avataria saada targetoida, vaikka se 6" päässä omaistaan, kun sillä sitä kokoa löytyy niin paljon? Miksi sitä ei voisi targetoida vapaasti ampumalla? Vaihdossa vähän savea, ettei sitä nyt niin äkkiä ammuttaisi.
Outon hyvä idea. Jos IGgi seisoo Lascannonin puikoissa, ja vastaan höökkii sata suippokorvaa ja Kävelevä Patsas, mikä ammutaan ekana? :roll:

EDIT: Muuten, olen lyöty :idea:-tällillä päähän nyt. Prisma on harvinaisen Demolisher-mainen tykki, eli on/off ihan luonnoltaan. En tiedä vetikö suippokorvuus mukana ennen tai jotain, mutta olen tulllut siihen tulokseen että se on hyvä näin. Kun (lausutaan "jos") se osuu, se jättää ammottavan reiän mihin vain... Blast kun on. Ja sillä on
R:60", perhana sentään! :D

Ai niin, vehicle upgradet (CTM, anyone? :wink:).
and her hallway
moves
like the ocean
moves
The Black Swordsman

Itse en näe Prismassa mitään korjattavaa
se muistuttaa minua hieman Demolisherista eli kuten Aacheron sanoi Prismakin on tavallaan On/Off tankki.

mielestäni Prisma selviää paremmin kun sillä on sentään paljon Rangea aseessa (blast ase vielä) sitten ne hienot vehicle upgradet mukaan :?

Kyllä BS4/twin linked tekis siitä aivan liian tehokkaan.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

exarchit on ainakin ihan hyviä nyt, kukaan ei halua niistä sellasia hc tappokoneita niinkuin (kuuleman mukaan) 2nd edikassa (en koskaan nähnyt eldar codexia).

Warlokkeja ei mielestäni tavitsisi muuttaa, korkeintaan lisätä wargeariin joku savet ingoroiva item, vaikkapa saman tyylinen kuin agoniser.

Sen bs upgarden pitäis olla samanlainen kuin tautauien targeting array ja vaikkapa prismiin se olisi automaattisesti kytkettynä.
Lisäksi vehicle upgradeihin pitäisi saada jonkinlainen taskulamppu, jotta eldareiden solvaaminen sitä osin loppuisi.

Reapereille olisi 3+ save asiaa, niitä on nyt vähän turha ottaa kun ne shieldattunakin kuolee lähes poikkeuksetta ekalla vuorolla. Se 4 miestä ja 150 pistettä on varsin houkutteleva kohde.

Avatar voisi pysyä ennallaan. Vapaaa targetointi tekisi siitä surkean, sillä se ei näkisi koskaan meleetä, kuollessaan vähintään toisella vuorolla vastustajan raskaisiin ja kevyisiin aseisiin. Jos sitä käydään muuttamaan niiin korkeintaan +1 atakki lisää, ja ehkäpä muidenkin isompien demoneiden saama 4+ inv, pisteet voisi nostaa sitten vaikka 120:een.

Platformit on ok, kunhan ne saadaan yhden mukaistettua pisteissä muiden rotujwn kansa (marinet maksaa lasukasta 15 pistettä kun eldarit saavat maksaa huonommasta bright lancesta 34 pistettä eli yli tuplat :()

Shining speareja vois parantaa, samoin warp spidereita, jotta niistä saataisiin yhtä houkutteleva kohde kuin muistakin aspecteista.
Hawkkien grenade packit vois muuttaa enemmän 2nd ed. vastaaviksi, eli ne voisi tiputella niitä lentäessä vastustajien yli (eli ne vois tehä vähä samanlaisia hyökkäyksiä ku fb:n screamerit).
Aacheron
Viesti:

jamopower kirjoitti:Sen bs upgarden pitäis olla samanlainen kuin tautauien targeting array ja vaikkapa prismiin se olisi automaattisesti kytkettynä.
Aacheron kirjoitti:Prisma on harvinaisen Demolisher-mainen tykki, eli on/off ihan luonnoltaan. En tiedä vetikö suippokorvuus mukana ennen tai jotain, mutta olen tulllut siihen tulokseen että se on hyvä näin. Kun (lausutaan "jos") se osuu, se jättää ammottavan reiän mihin vain... Blast kun on. Ja sillä on R:60", perhana sentään! :D
and her hallway
moves
like the ocean
moves
The Black Swordsman

The Black Swordsman kirjoitti:Itse en näe Prismassa mitään korjattavaa
se muistuttaa minua hieman Demolisherista eli kuten Aacheron sanoi Prismakin on tavallaan On/Off tankki.

mielestäni Prisma selviää paremmin kun sillä on sentään paljon Rangea aseessa (blast ase vielä) sitten ne hienot vehicle upgradet mukaan :?

Kyllä BS4/twin linked tekis siitä aivan liian tehokkaan.
Toistan.. :?
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Aacheron kirjoitti:
jamopower kirjoitti:Sen bs upgarden pitäis olla samanlainen kuin tautauien targeting array ja vaikkapa prismiin se olisi automaattisesti kytkettynä.
Aacheron kirjoitti:Prisma on harvinaisen Demolisher-mainen tykki, eli on/off ihan luonnoltaan. En tiedä vetikö suippokorvuus mukana ennen tai jotain, mutta olen tulllut siihen tulokseen että se on hyvä näin. Kun (lausutaan "jos") se osuu, se jättää ammottavan reiän mihin vain... Blast kun on. Ja sillä on R:60", perhana sentään! :D
niin?
esitin vain omia mielipiteitäni.
Garoth
Valvoja

Garoth kirjoitti:Pari juttua vielä fluffista. Onko oikein ajatella, että Farseer ja Warlock ovat sinällään samantyylisä hahmoja, molemmat ovat aloittaneet seer-kykyjen harjoittelun. Mutta siinä missä Farseer on päättänyt kehtittyä mahtavaksi "velhoksi", Warlock on päättänyt jättää seer-opinnot vähiin ja keskittyä myös taisteluun?
Aacheron kirjoitti:
On vähän väärin. Vaikka molemmat kulkevat Path of the Seeriä, Warlock on kulkee enemmän Path of the Warrioria. Eli Farseer on "mage", ja Warlock on "paladin" ilman sitä erityistä pyhyyttä.
Eli siis se, että Warlock kulkee enemmän Path of Warrioria selittää sen, miksi ne kuitenkin ovat Farseeriä reilusti huonompia taistelijoita...? Ööö...
Aacheron kirjoitti: No, katsos minä heitän p***at pelillisyydelle jos fluff sanoo toisin. Eli, seurataan fluffia. :roll:
Peli on kehitetty fluffin takia vai fluffi pelin takia?
Phil Kelly says "No!"
El

Viesti Kirjoittaja El »

Hmm..Periaatteessa Fire Prism on yksi kappale Plasma Cannoneita BS 3 : lla maksaen 115 + mahdollinen shuriken cannon + upgradet (joista joko CTM tai HF lähes pakollinen). Eli en TODELLAKAAN sanoisi Fire Prismiä hyväksi enkä edes oikeastaan edes keskiverroksi..oikeastaan sanoisin sitä Eldareittein ehdottomasti hyödyttömimmäksi tankiksi (uniteissa Shining Spearsit vievät kyllä ehdottoman kärjen).

Jos kuuden vuoron pelissä osut kolme kertaa 2+1 25 pts maksavaan figuun saat maksimissaankin 225 pistettä takaisin noin 150 pts maksavalla tankilla. Tämä siis jos vastassa on kalliita yksiköitä tai vastustaja ei glancaa kertaakaan. Ainoa pro on mahdollisuus myös tankin tuhoamiseen STR 9 asella joka on harvinaisuus Eldareilla. Mutta vieläkin aika turha. Eli ihmettelen kovasti mielipidettänne että Fire Prism on mitään muuttamatta käyttökelpoinen. Kertokaa toki siis jos tiedätte jotain käyttöä STR 9 BS 3 plasma cannonille ala 115 pts +.
May contain nuts
IO

Viesti Kirjoittaja IO »

"The Prism Cannon can rip apart the thickest armor and annihilate squads of troops at a time."

Noin kuvailtiin Prismin tehoja GW sivuilla. Ei ainakaan mun mielestä pidä pelissä paikkaansa. Jos siitä nyt alettais tehä siitä fluffin mukaista (jota se ei kyl ton mukaan oo...), mun mielestä siitä pitäs tehä ordance ase. Ehkä joku tarpeeksi hullu voisi jopa sallia sen liikkua ja ampua samalla vuorolla, mut se alkais olla ehkä liian kova sillon. Mut nää nyt on vaan ehdotuksia...
Hyvä näyttää aina paremmalta kun siinä on jotain huonoa vieressä...
Garoth
Valvoja

Kaksi modea:
S 10 AP1 heavy 1
tai
S 5 AP 4 heavy 1, ordance blast.

Ehkä "vähän" :cheese: ?
Phil Kelly says "No!"
El

Viesti Kirjoittaja El »

Noo..Ottaen huomioon toi olis aika Hammerhead ton jalkeen niin ei todellakaan olis juustoinen...
May contain nuts
Aacheron
Viesti:

El kirjoitti:Kertokaa toki siis jos tiedätte jotain käyttöä STR 9 BS 3 plasma cannonille ala 115 pts +.
Mind you, Plasma Cannon jolla on S:9. Ja se perhanan R:60"! Kukapiru voi ampua sinua jos olet pöydän toisella puolella? Vastustajan on tultava päin tai pidettävä päät alhaalla...

Ja sitä Hammerheadistämisestä en pidä sitten ollenkaan. Onko Tau-kärpänen purrut teitä tai jotain? Katsos, voisin alkaa vetelemään samaa tarinaa Demolisheristä tai Vindicatorista...

EDIT: muistin hyvän sananparren: vale / perkeleen vale / tilasto. Eli, jättäkää jo ne laskimet hyllylle kun puhumme tehokkuudesta, OK? Nopat eivät vedä esille TI-86sia ja ala laskemaan mille puolelle oli määrä tipahtaa tällä kertaa... :roll:

Minulle on monesti käynyt pirummoinen noppasäkä, toisinaan pirummoinen ykkösten-sarja. Eli, ette voi sanoa että "Fire Prism osuu eittämättä kolme kertaa pelin ajan", saati sitten laskea sen varaan. "Dreadnought pamahtaa paskaksi joka kuudennesta Glancingista" olisi yhtä hyvä valhe. Broidin Dreadnought on kahdena matsina peräkkäin lähtenyt Keisaria moikkaamaan Starcannonista (kutosella Glancing, joita tuli yksi ainoa. Heitin sitten taas kutosen...). Mind you, tämä oli sitten aina se eka 'Cannon-yskäisy päin, eikä sitä puurtamista jonka statistiikka sanoo sen olevan.

Statistiikka kelpaa pitemmän aikavälin kanssa laskettaessa, mutta ne jotka vaivautuvat siihen ovat jo vähän morjens. Saahan sitä vaatia tehokkuutta, mutta jos vaatii että [v***uilu-mode]jokin osuu aina, tappaa kerran enemmän kuin osuu, eikä anna Inva-savea[/v***uilu-mode], niin alkaa jo olla hieman peelo, IMO.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
El

Viesti Kirjoittaja El »

En ole fluffista juurikaan kiinnostunut armeijaa tehdessä vaan katson useinmiten tehoa ja mikä sopii omaan tyyliini ja Fire Prism ei vaan mielestäni ole pisteidensä väärti. Otan mieluummin näillä pisteillä Wraithlordin, 2-3 Shadow Weaveria tai 3 Dark Reaperiä jotka ovat vain suoraan parempia. Range voi olla bonus joillain laudoilla mutta normaali kokoisella siitä pitkästä rangesta harvoin on hyötyä. Olen turnaus + hupi peleissä pelannut fire Prismiä vastaan kerran ja olen kuitenkin pelannut tätä peliä jo lähemmäs kuusi vuotta (eli koko 3rd editionin ajan and then some)((Shining Spearsejä en harmikseni ole sitten tavannut ollenkaan) .
May contain nuts
Aacheron
Viesti:

El kirjoitti:En ole fluffista juurikaan kiinnostunut armeijaa tehdessä...
Taitaa olla paskempi juttu, se sitten. :?
El kirjoitti:Shining Spearsejä en harmikseni ole sitten tavannut ollenkaan.
Sovitaanko niin El; että sinä ostat minulle 'Spearsejä, ja minä ladon niitä pöydälle sinua vastaan? :roll:
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”